Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Wtorek 30 lipca 2019 
    

Opublikowano specyfikację standardu OpenXR 1.0


Autor: Wedelek | źródło: Khronos | 18:47
(4)
Khronos Group ogłosił ukończenie prac nad specyfikacją pierwszej generacji standardu OpenXR. Jest to nowe API przeznaczone dla urządzeń AR i VR, które ma zaprowadzić porządek na rynku i ustandaryzować sposób obsługi tego typu urządzeń. Siłą nowego standardu jest mocne wsparcie ze strony producentów sprzętu, na czele ze Steam, Microsoftem, Facebookiem, Samsungiem oraz HTC, a także silników dla gier. Natywne wsparcie dla OpenXR zapowiedzieli już twórcy Unity, Unreal Engine oraz WebXR. Szczegółową specyfikację nowego standardu znajdziecie na stronie Khronos oraz w serwisie GitHub.


 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Czyli w momencie (autor: kombajn4 | data: 30/07/19 | godz.: 19:28)
    gdy VR już praktycznie wymarł śmiercią naturalną (moda się skończyła, nowe gry już nie powstają itp)to oni stworzyli standard, czyli coś o czym mówiłem dwa lata temu że bez tego ten cały VR nie ma sensu i padnie. Brawo. Rychło w czas.

  2. pamiętam bum i obietnice (autor: Mario2k | data: 30/07/19 | godz.: 21:08)
    Podczas promocji pierwszych chełmów VR jakieś 14 lat temu ,miało być tak zajebiście ludzie brali sprzęty na raty żeby po pół roku schować je do szafy ale raty dalej płacić.

  3. AR i VR to nisza, ale bardzo potrzebna. (autor: Qjanusz | data: 31/07/19 | godz.: 10:34)
    Tu z definicji nie będzie sprzedaży jak w temacie myszek czy klawiatur, chociaż Sony narzekać raczej nie powinno.

    Taki standard nie mógł powstać od razu. Zebranie głównych graczy na rynku, zadowolenie wszystkich (gdzie każdy ma swój interes) i w końcu opracowanie standardu, jednak swoje musi zająć.
    Może za późno, a może wręcz jeszcze za wcześnie... ważne że już jest.


  4. kombajn4 (autor: pawel1207 | data: 31/07/19 | godz.: 21:16)
    szczeze nie mam pojecia co ty masz do tego vr sam nie urzywam bo na zadnych nie jestem w stanie dopasowac obrazu pod swoje oczy ale na boga cieszy mnie ze cos sie dzieje w tym kierunku ceny spadaja kto wie moze pewnego dnia to bedzie calkiem urzyteczne teoretyczny potencjal jest ogromny na razie problemem jest implementacja jak by na to ne patrzec to raczkujaca technologia osobiscie wcale nie bylbym zadowolony gdyby vr padlo zreszta tak samo nie bylbym szczesliwy jak wycofano by sie z raytracingu w rt .

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.