Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2019
Poniedziałek 2 września 2019 
    

Deweloper: dzięki procesorom AMD Zen 2 gry będą powstawać szybciej


Autor: Zbyszek | źródło: GamingBolt | 06:11
(12)
Gracze oczekują już na przyszłoroczną premierę konsol nowej generacji - PlayStation 5, oraz kolejnej wersji Xboxa. Nowe urządzenia mają wykorzystywać szybkie nośniki SSD, oraz zaprojektowane na zamówienie procesory z CPU ZEN 2 i układami graficznymi Navi drugiej generacji z obsługą RayTracingu. Zadowolenia z takiej konfiguracji sprzętowej nie kryje deweloper Tim Ash ze studia BoxFrog Games. W wywiadze dla GamingBolt stwierdził on, że nowe konsole zapewnią ogromny przyrost wydajności, a zastosowane w nich wielordzeniowe procesory ZEN 2 przyspieszą sam proces tworzenia gier.

Jak wyjaśnił, ich użycie powoduje, że pracując nad grą można zapomnieć o dużej liczbie ograniczeń, jakie obowiązywały wcześniej przy tworzeniu gier na PS4. Wiele obliczeń, które na obecnym sprzęcie byłyby w ogóle niemożliwe, może być teraz wykonywanych w locie, w efekcie czego potrzeba znacznie mniej czasu na optymalizację, a tym samym gry mogą powstawać szybciej.

W efekcie jego zdaniem po pojawieniu się PlayStation 5 i Xboxa Scarlett gracze będą krócej oczekiwać na nowe gry, niż to miało miejsce do tej pory.

 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. To stwierdzenie (autor: ligand17 | data: 2/09/19 | godz.: 08:49)
    "znacznie mniej czasu na optymalizację" to nie wróży zbyt dobrze...

  2. @1, dokładnie o tym samym pomyślałem (autor: generalnieniepije | data: 2/09/19 | godz.: 09:30)
    sprzęt sprzętem, ale bez optymalizacji to można zajechać wszystko. Prosty eksperyment z programistycznego podwórka: wystraczy w pętli (np 100tyś razy) do pustej na starcie zmiennej tekstowej dodawać jedną literkę a szybko zabraknie nam pamięci.

  3. badzmy szczerzy (autor: Kosiarz | data: 2/09/19 | godz.: 09:45)
    8 jajek ZEN2 i Navi nie wymaga zadnych optymalizacji zeby pokazac 30FPS'ow w FullHD :D

  4. no to wiemy po co nam większa moc APU w nowych konsolach (autor: Qjanusz | data: 2/09/19 | godz.: 10:02)
    nie po to, aby gry były ładniejsze, tylko po to aby nie trzeba było ich optymalizować.

    To optymalizacja jest przyczyną tego, ze na konsolach (mimo sporo uboższego sprzętu) gierki wyglądały tak samo jak na sporo droższych PCtach z chłodzeniami wielkości połowy konsoli.


  5. @Kosiarz (autor: ligand17 | data: 2/09/19 | godz.: 10:58)
    30fps@FullHD to oferowała poprzednia generacja konsol - zatem po co robić nową, skoro gry mają wyglądać tak samo?

  6. @5. (autor: Mariosti | data: 2/09/19 | godz.: 13:26)
    Żeby doszło do zalania graczy produktami/grami, tak jak to ma miejsce np na pc'tach na steam ;]

  7. @06 (autor: ligand17 | data: 2/09/19 | godz.: 14:16)
    Nie rozumiem, możesz rozjaśnić?

  8. @1. (autor: Shamoth | data: 2/09/19 | godz.: 15:04)
    To samo pomyślałem, spaghetti code zacznie się panoszyć też i na konsolach...

  9. Ja rozumiem to tak... (autor: Majster | data: 2/09/19 | godz.: 18:30)
    Nie będziemy już ani trochę optymalizować naszych gier (bubli... jak zwał tak zwał), ponieważ skorzystamy z opcji "wincyj rdzeniufff". No właśnie... i tyle będzie pożytku z tego wszystkiego. Twórcy gier zamiast brać się za dopracowywanie swoich produkcji, to będą olewać te kwestie po całości, bo będą nauczani luksusu i wygody.

    Tak jak dzieciaki. Najpierw dostają mnóstwo fajnych zabawek i przyjemności, a dopiero potem rodzice gonią do odrabiania lekcji. To jest kretyński sposób "wychowania".


  10. @7. (autor: Mariosti | data: 3/09/19 | godz.: 12:10)
    Na steam masz pierdylion gier, większość z nich to niedopracowane gnioty które z 15 letnią grafiką potrafią zarżnąć bardzo mocne komputery dzisiaj.

    Kupując taką grę ciężko jest odzyskać pieniądze (krótki okres testowy steam) jeśli np chodzi jak pokaz slajdów, dłuuugo ładuje poziomy itp.

    Na konsolach przed wpuszczeniem gry do sklepu zasadniczo są prowadzone testy na konkretnym hardware (konsoli) i musi tam płynnie działać inaczej nie ma możliwości się sprzedać.

    Wstawienie znaaaacznie mocniejszego sprzętu do konsoli, zasadniczo kompatybilnego z dotychczasowymi, a dodatkowo w przypadku Xbox'a stosunkowo mocno kompatybilnymi z grami na Windows 10 występuje sytuacja gdzie ogromna liczba takich gniotów będzie mogła małym wysiłkiem trafić na konsole i np płynnie chodzić w 1080p, albo i w 720p upscale, no i nikt im nic nie zrobi, a ludzie będą się na to nacinać.

    W sensie tak jak już można było łatwo trafić na nudne i pod wieloma kątami gry na konsole to jednak wielu wydawców na pewno nie wrzucało tam wszystkiego co się da z uwagi na koszt optymalizacji. Teraz nie będą mieli skrupułów i rynek gier na konsole zaleje się bardzo marnymi produkcjami.

    Taka jest przynajmniej moja przepowiednia.


  11. @Mariosti (autor: ligand17 | data: 4/09/19 | godz.: 10:42)
    Sprawa jest prosta - jeżeli gra jest niedopracowana, to albo widać to w demie (jeżeli jest) albo recenzenci to wyłapią. I wtedy takiej gry się nie kupuje.
    Głosowanie portfelem to najlepsza metoda.


  12. @11. (autor: Mariosti | data: 4/09/19 | godz.: 11:15)
    Prawda to, tylko że od wielu lat w zasadzie nie ma już wersji demo gier. Jednocześnie standardem stało się że początkowe wersje po premierze są zabugowane (nawet bardzo dobrych gier docelowo), a polityka zwrotu na steam jest bezwzględna.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.