Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2020
Czwartek 2 stycznia 2020 
    

Xbox Series X z bardziej wydajnym rdzeniem graficznym niż PlayStation 5?


Autor: Zbyszek | źródło: Digital Foundry | 17:11
(10)
Nadchodzący 2020 roku upłynie pod znakiem premier konsol nowej generacji - Xbox Series X oraz PlayStation 5. Obie konsole otrzymają najnowsze podzespoły, w tym szybkie nośniki SSD NVMe, oraz procesory AMD z architekturą ZEN 2 i układy graficzne z architekturą Navi. Według serwisu Digital Foundry, który dotarł do informacji na temat próbek inżynierskich układów graficznych nowych konsol, z obu nowości bardziej wydajny może być Xbox Series X. Układ graficzny przygotowany dla PlayStation 5 nosi nazwę kodową Oberon, i według Digital Foundry zawiera 36 bloków Compute Units. Natomiast chip Adren przygotowany dla Xboxa Series X ma takich bloków znacznie więcej, bo 56.

Co więcej, GPU przyszłego Xboxa ma tez korzystać z szybszych pamięci GDDR6, o łącznej przepustowości 560 GB/s, podczas gdy przepustowość pamięci GDDR6 w PlayStation 5 wyniesie 512 GB/s.

Liczba bloków Compute Units może być jednak nieco myląca, jeśli uwzględni się ostatnie doniesienia, według których układ graficzny w PlayStation 5 będzie oparty o architekturę RDNA 1 generacji, zamiast architektury RDNA 2. generacji. Ta ostatnia, zastosowana w nowym Xboksie, ma mieć bloki Compute Units złożone z mniejszej liczby procesorów strumieniowych, niż w architekturze RDNA 1.

Mimo tych różnic, i tak więcej mocy obliczeniowej ma udostępniać konsola Microsoftu - według Digital Foundry wydajność Xbox Series X wyniesie 12 teraflopów, a PlayStation 5 - 9,2 teraflopa.

 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. bajogongo (autor: Mario2k | data: 2/01/20 | godz.: 17:46)
    Obydwie konsole będą okrojone do bólu bo taka jest obecnie tendencja , coraz to bardziej odmóżdżone pokolenie nie zauważy różnicy w grach .
    Zmienią kolory w grze na bardziej jaskrawe i masa kretynów będzie zadowolona że nowe super tekstury .


  2. @up (autor: Saturn64 | data: 2/01/20 | godz.: 22:14)
    Myślisz, że powinny powstać konsole oparte na wydajności równej lub wyższej niż obecne RTX 2080? Wówczas koszt takiej konsoli byłby w okolicach 8000-10000 zł. Ciekawe ile by się takich konsol sprzedało (wraz z grami). Pewnie 1/200 tego co obecnie przy sprzedaży PS4.

  3. @up (autor: Zbyszek.J | data: 3/01/20 | godz.: 00:17)
    z konsolami to przeważnie celują tak, żeby cena sprzedaży konsoli w momencie jej debiutu była równa kosztowi jej produkcji = 400-500 USD.

    I dopiero po 2-3 latach, po przeniesieniu CPU-GPU do nowszej litografii (=mniejsza powierzchnia) zaczynają na tych konsolach coś zarabiać.


  4. @up (autor: pwil2 | data: 3/01/20 | godz.: 00:22)
    Przydałyby się 2 wersje konsol. Obie powinny mieć dość wydajne procesory na poziomie 16-watkowego Ryzena 3xxx@3.2-3.5GHz, ale jedna z GPU do FHD@60fps, a druga 4K@60fps

    Na 1 mocną konsolę przypadają 3 sztuki, gdzie głównym kryterium jest cena, by zmieścić się w kwocie na którą może się zrzucić rodzina przy jakiejś okazji. Mam XOX, ale w rodzinie jest kilka eSek i walczą dzielnie z Forzą, Minecraftem, Sea of Thieves, Fortnite, 10+ częściami Lego itp. Gdyby nie było eSki w ofercie, może jeszcze jeden XOX by był, a reszta musiałaby się obejść bez konsoli.


  5. c.d. (autor: pwil2 | data: 3/01/20 | godz.: 00:24)
    XOX w 7nm z Ryzenem na pokładzie i 12GB GDDR6 192-bit jako podstawowa wersja by zupełnie wystarczył dla 2/3 osób i nie miałbym sumienia ich namawiać na wydawanie 2x więcej.

  6. c.d. (autor: pwil2 | data: 3/01/20 | godz.: 00:27)
    Nawet Ryzen 3xxx w wersji 12-wątkowej by starczył, ale lepiej niech będzie jednolicie w części CPU.

  7. Marżna na konsolach jest znikoma lub nie ma jej wcale. (autor: Mario1978 | data: 3/01/20 | godz.: 13:04)
    Dlatego sprzęt ten może być mocny i tańszy zarazem.Nie zdajecie sobie sprawy bo co chwile powtarzacie stereotypy ale jakby Zen2+ był w Xbox X i PS5 to fps byście mieli spokojnie trzymany przez cały czas na poziomie 60.Jeżeli dla Sony i Microsoft właśnie złotym środkiem jest 16 wątkowy CPU w konsolach nowej generacji to moc obliczeniowa będzie wykorzystywana kilkukrotnie efektywniej od tego co było do tej pory.Ponoć ma się pojawić nowy Switch Pro od Nintendo a i smartfony będą w końcu się przebudzą i zostaną zauważone dla deweloperów.Wyobraźcie sobie jak spory przyrost mocy obliczeniowej zagwarantuje SOC A14 od Apple i Kirin 1xxx od Huawei ponieważ 5nm EUV robi większą różnicę przechodząc z 7nm DUV niż jak widzieliśmy przejście z 14nm LPP/16nm na 7nm DUV.
    Kiedyś wystarczyło mieć dwa wątki w CPU a potem ten zasięg się zwiększał ale bardzo powoli.Właśnie w kwestii CPU jest totalny zastój bo przy wzroście wydajności samego GPU to właśnie CPU nie jest w pełni wykorzystywany.Najgorsze , że nie widać by Windows za bardzo coś z tym miał zrobić w najbliższym czasie.Zmiana może być raptowna ponieważ to gry mają wyglądać ładniej i zbliżyć nas jeszcze bardziej do odwzorowania rzeczywistości.Żeby tego dokonać jak sami się przekonacie nie tylko GPU musi spełnić wymagania ale także CPU.Ktoś kiedyś o tym pisać , że CPU jest mistrzem konturów.Gdy ma za mało mocy to za wiele tych oddzielnych elementów nie stworzy a GPU zajmuje się wypełnianiem tego co w środku tych konturów.Fizyka w grach , efekty cząsteczkowe i tam gdzie CPU najlepiej się sprawdza jak zwykle zostanie zapoczątkowana przez konsole nowej generacji.Jak widać rynek PC nie kwapi się do tego by cokolwiek zmieniać raptownie.Jeżeli silnik gry korzysta tylko z 8 wątków z CPU to już świadczy o jego zacofaniu ale sami się przekonamy bo przecież lata lecą a gry można testować do woli i w każdym czasie.Może być tak gdy zrobią kiedyś Remake gry to może on mieć wyższy fps na tej samej karcie graficznej co kiedyś testowana tylko z powodu lepszego wykorzystania samego procesora.Obecny sposób programowania nie pozwala by takie 32 wątkowe CPU mogło się wykazać.Dlatego chciałbym aby już w tym roku ukazał się tytuł , który wykorzysta takie CPU właśnie.Będzie on brał udział w procedurach testowych bo pierwsza gra , która tego dokona będzie przełomową.I wtedy można porównywać z tym co było i z tym co zaczyna być i będzie.


  8. 7** Szkoda , że nie ma edycji komentarzy:( (autor: Mario1978 | data: 3/01/20 | godz.: 13:06)
    Wycinek zdania powinien brzemieć - Zen 2+ był w Xbox One X i PS4 Pro to fps byście mieli spokojnie trzymany przez cały czas na poziomie 60 oraz w tytule Marża a nie Marżna.

  9. Jeśli PS5 będzie słapsze od XBOXa (autor: OBoloG | data: 4/01/20 | godz.: 09:05)
    to go nie kupię. Moja historia z konsolami zaczęła się w 2009 r. kiedy kupiłem PS3 FAT było fajnie aczkolwiek po 2,5 roku konsola się popsuła układ RSX graficzny poszedł i krzacki były na obrazie. Wysłałem do serwisu, zrobili rebaling i przysłali - kosztowało mnie to ok. 350 zł. potem konsola się zepsuła jeszcze 2 razy i uznałem (a to był już 2014r) że lepiej kupić PS4 i tak też zrobiłem i do dzisiaj ją mam ale oszczędzam bo się przegrzewa, jest głośna i nie znam dnia ani godziny kiedy się popsuje. Z komputerami nigdy nie miałem takich problemów, po prostu są lepiej wykonane nie to co konsole. Chciałem konsolę bo chciałem sobie wygodnie grać na padzie na dużym TV a obsługa padów na PC nigdy nie była idealna. Rok temu zmodernizowałem mojego starego PC 6 letniego za 5000 zł. bo okazało się że zarówno steam jak i DS4Windows świetnie obsługuje pada od PS4 w Windows. Teraz gram w FarCry5, nowe Modern Warfare, TomClancys Ghost Reacon na padzie na PC jakbym grał na konsoli tyle że z lepszą grafiką i jakością obrazu niż na konsoli. I pytanie jest czy nowe konsole będą bezawaryjne, czy będą się przegrzewać?. Konsoli nie jest tak łatwo wyczyścić jak PC, dać nową pastę etc. Ktoś kupi nową konsolę za 2,5 tyś. i pochodzi mu bezproblemowo max 4 lata i może się coś usmażyć przy PC tego problemu nie ma. Sorry za moje offtopic.

  10. OBoloG (autor: pawel1207 | data: 5/01/20 | godz.: 20:16)
    nieszkodzi fajnie ze ktos napisal cos innego niz hymny i modlitwy do amd :D. ale ps3 fat mial problem z lutami zwwlascza w miejscach gdzie sie bardziej grzalo wczesniej czy puzniej cos puszczalo dlatego slimy byly pod tym wzgledem lepsze .. osobiscie nie mam pojecia co by wziasc w sumie i tak jak dla mnie zalerzy od gier co na nie wyjda roznica w wydajnosci wielka raczej nie bedzie wiec roznice graficzne tez chyba spore ie beda i tak w wiekszosci na konsolach wszystko lata na pecetowym medium ... pytanie jak i czy te konsole ogarna RT.



    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.