Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 30 września 2020 
    

AMD Vermeer zamiata podłogę układami Core 10th gen w AOTS


Autor: Wedelek | 03:44
(9)
W bazie danych popularnego benchmarku Ashes of The Singularity pojawił się wpis powiązany z 8-rdzeniowymi i 16-wątkowym Ryzenem 7 5800X, będącym częścią rodziny Vermeer. Układ od AMD był praktycznie we wszystkich testach wyraźnie wydajniejszy od 10-rdzeniowego i 20-wątkowego Core i9 10900K, co już teraz zwiastuje dla Chipzilli poważne kłopoty. Obie konfiguracje korzystały z kart GeForce 2080, ale były wyposażone w inne pamięci RAM (nie wiemy jakie), co sumarycznie przełożyło się na nieco wyższy framerate platformy z CPU niebieskich w niektórych testach. Jest to jednak pyrrusowe zwycięstwo, bo jeśli spojrzymy na ocenę samego CPU, to zauważymy, że nowy Ryzen wyprzedza swojego konkurenta w każdym zadaniu. Co więcej mówimy tu o różnicy sięgającej nawet 22%.

Warto przy tym nadmienić, że w ostatnim czasie poznaliśmy częściową specyfikację jeszcze jednego procesora od AMD – mowa o modelu Ryzen 9 5900X, który ma otrzymać 12 rdzeni i 24 wątki pracujące z zegarem TURBO sięgającym 5GHz. Mówimy tutaj oczywiście o taktowaniu jednego rdzenia, co notabene wiąże się z konicznością zastosowania lepszego układu chłodzenia – mówi się o TDP na poziomie 150W. Tu po raz kolejny przypominam, że TDP nie odzwierciedla zużycia energii, choć jest oczywiście od tego parametru zależne.

Reasumując, wygląda na to, że Vermeer przyniesie nam wzrost taktowania zegarów o około 200-400MHz, co w połączeniu z Zenami 3 (o 15-20% wyższy IPC, +50% do wydajności zmiennoprzecinkowej) da nam spory skok wydajności.


 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. komentarz od Mario2k (autor: DYD-Admin | data: 29/09/20 | godz.: 21:48)
    zamiata podłogę układami Core 10th (autor: Mario2k | data: 29/09/20 | godz.: 21:07)
    Bez przesady ,nie jest źle ale ciągłe oczekuję ciut więcej od nowych CPU od AMD.

    -----
    od Admina, sorry Mario, ale musiałem newsa przerobić i Twój komentarz zniknął, więc go ponowiłem


  2. ZEN debiut miał w 2017 ? (autor: Apollo129 | data: 30/09/20 | godz.: 09:35)
    Dziś masz ZEN 3.. i ostatnie procki od AMD na AM4.. wiec.. no.
    Po co gasić konkurencje, skoro się przydaje do pokazania jak dużo jej brakuje ?


  3. Offtopic (autor: ekspert_IT | data: 30/09/20 | godz.: 09:45)
    Na Benchmark.pl pokazali porównanie czasu ładowania gier nowych i starych konsol. HDD vs SSD ociec nie robią super wrażenia. Red dead redemption ładował się z HDD w 1min 35 sekund a z SSD w 52 sekundy. HDD miał 100 mb\s a SSD nvme 3GB\s. 30x szybsza przepustowość i ładowanie jedynie 80% szybsze? Przyznacie, że słabo...

  4. do up (autor: Atak_Snajpera | data: 30/09/20 | godz.: 10:28)
    A kto ci powiedział że ładowanie assetów to tylko zwykłe kopiowanie do RAM?

  5. @3. (autor: Mariosti | data: 30/09/20 | godz.: 11:05)
    Niechybnie nie wykorzystuje w pełni potencjału procesora zakładając że masz więcej niż 8 rdzeni.
    Być może zmieni się to trochę jak wejdzie w życie DirectStorage w konsolach i w windowsie (a konkretnie poprzez minimalizację narzutu cpu zwiększy się wykorzystanie szybkich ssd w grach).


  6. @3. (autor: witekvvv | data: 30/09/20 | godz.: 12:06)
    Kuźwa weź powiedz wszystko a nie tylko najgorszy wynik.
    To że RDR2 ma tak słaby wynik nie jest winą konsoli
    SoT 20s VS 1min 21s
    Warframe 25s VS 1min 31s
    Widać duże pole do zmiany zwłaszcza że nikt pewnie do tej pory nie optymalizował tego na konsolach bo nie było po co.


  7. @Atak_Snajpera (autor: Promilus | data: 30/09/20 | godz.: 14:57)
    Niby tłumaczą, że jest jeszcze rozpakowanie (i jest! w przypadku Starcraft 2 wsio jest w jednym dupnym pliku, w wiedźminie 3 w kilku archiwach) ale... przy 12 czy 16 wątkach to nie powinno mieć znaczenia, a nvme i tak nie jest wykorzystywane na max. Zatem dziwią mnie te plany angażowania gpu w ładowanie z ssd ;) Jak wielordzeniowy CPU niewiele zmienia to i wieloooooordzeniowe gpu niewiele zmieni. Gdzieś jest blokada, pewnie systemowa/programowa i tego nie da się przeskoczyć, trzeba zacząć inaczej programować i przepisać system.

  8. co do ładowania gier (autor: Mario2k | data: 30/09/20 | godz.: 17:18)
    Szczególnie na konsolach nowej generacji to jest jeszcze dużo do optymizowania , odpowiednie wielkości pakietów tak aby to wszystko szło bardziej sprawnie . Zakładam a nawet jestem pewien że RDR2 po odpowiedniej optymizacji na nowych konsolach będzie się ładował o połowę szybciej.

  9. W dalszym ciągu macie jakiś problem ze stroną logowania się. (autor: Mario1978 | data: 30/09/20 | godz.: 17:25)
    Po zalogowaniu się i przejściu do wątku automatycznie jesteś 'wylogowywany'.Na szczęście po odświeżeniu strony po wejściu do kolejnego tematu znów jesteś automatycznie zalogowany.
    Komentarz z pod siódemki a zwłaszcza ostatnie zdanie jest świetne.Programiści muszą zmienić podejście do programowania na obecnym hardware ponieważ on przegonił rzeczywistość software o kilkanaście lat co widać szczególnie w grach ale nie tylko.Firmy , które mają swoich własnych programistów korzystając z rozwiązań AMD pokazują , że wzrosty wydajności mogą sięgać w niektórych przypadkach nawet 300%.Chodzi o miejsca a raczej specyficzne zastosowania gdzie obecne oprogramowanie nie potrafi sobie dać rady z ujarzmieniem mocy obliczeniowej.Netflix , Amazon już pokazały co można wyciągnąć z EPYC 2.
    Tutaj jest szansa dla Chińskich firm , które przynoszą nam niższe ceny przez co normalny rytm konkurencji w niedalekiej przyszłości wróci na swoje miejsce.Amerykańskie firmy potrzebują konkurencji bo wiele z nich patrzy już tylko na zarobek a nie tylko na zadowolenie klienta.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.