Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Czwartek 11 listopada 2021 
    

Kopacze kryptowalut zaczynają wykupywać procesory AMD Ryzen


Autor: Zbyszek | źródło: własne | 20:35
(44)
To prawdopodobnie niezbyt optymistyczna wiadomość, która może sprawić, że w sklepach brakować będzie nie tylko kart graficznych, ale też procesorów. Wśród osoby zajmujących się wydobywaniem krytpowalut coraz popularniejszy staje się nowy algorytm opierający się na zmodyfikowanej wersji Cryptonite, który pozwala na wykonywanie obliczeń związanych z wyszukiwaniem haszy w pamięci podręcznej trzeciego poziomu (L3) procesora. Serwis BitCoin Press podaje, że na świecie powstają już pierwsze tzw. kopalnie kryptowalut opierające się wyłącznie na CPU, bazujące głównie na procesorach AMD Ryzen.

Wszystko dzięki ich dużej pamięci podręcznej L3 - wynoszącej 64 MB w modelach 12 i 16 rdzeniowych, oraz 128 MB i 256 MB w serii Threadripper.

Według BitCoin Press, Ryzen 9 3900X zapewnia wydajność 4600 H/s, natomiast Ryzen 9 3950X - 6800 H/s, podczas gdy Core i9-12900K tylko 3700 H/s. Jednocześnie Ryzeny serii 3000 są obecnie popularniejszym wyborem wśród górników, ze względu na korzystniejszy stosunek ceny do wydajności, w porównaniu do nowszych modeli Ryzen serii 5000.

Przy obecnej cenie kryptowaluty możliwej do zdobycia za pomocą procesora Ryzen 9 3900X lub Ryzen 9 3950X, zwrot z zakupu procesora trwa około 12 miesięcy, wliczając koszt zużytej energii elektrycznej.

czarnowidztwo mode on

Niestety wygląda na to, że szaleństwo na punkcie kryptowalut, jeśli nie zostanie w jakiś sposób ograniczone może wywołać ogólnoświatowy kryzys nie tylko energetyczny, ale też gospodarczy - w przypadku jeśli procesorów zabraknie dla wielu podstawowych gałęzi światowej gospodarki.

Na ten moment trudno stwierdzić, jaką skalę przybierze kopanie kryptowalut na CPU, ale wiedząc co działo się z GPU, kiedy do tej działalności zaprzęgane były nie tylko karty graficzne, ale tez laptopy i konsole, można wyobrazić sobie skrajne sytuacje, w których kopalnie kryptowalut będą masowo wykupywać z rynku nawet dedykowane dla korporacji serwery. A jeśli ich zabraknie np. w serwerowniach banków i dużych korporacji, to może dojść do przeciążenia ich usług, co przy jednocześnie wzrastającej konsumpcji energii ze strony kopalni kryptowalut i potencjalnych wyłączeń prądu, może doprowadzić do licznych tzw. blackoutów.


 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. intel (autor: henrix343 | data: 11/11/21 | godz.: 21:30)
    powinien powalczyc cena, bo inaczej kiepsko widze moj upgrade zreszta i tak odkladany juz od 3 lat. No nic najwyzej takze na nowych grach nie zarobia.

  2. zdelegalizowac tę (autor: leosh | data: 11/11/21 | godz.: 21:48)
    kryptopatologie

  3. Intel to przeszłość (autor: Remek | data: 11/11/21 | godz.: 22:13)
    j.w.

  4. co za problem energetyczny ? (autor: Mario2k | data: 12/11/21 | godz.: 06:44)
    Każdy podmiot dostaje przyłącze określonej mocy ,np tak jak u mnie 14kW , więcej nie pociągnę z sieci . Jak płacę rachunki to zakład energetyczny zarabia i tyle w temacie.

  5. Taki (autor: Shark20 | data: 12/11/21 | godz.: 07:07)
    Że moc umowna (przylaczeniowa) wszystkich klientów lacznie jest kilka razy wyższa niż możliwości produkcji prądu. I jak coraz większą część ludzi zacznie pobierać więcej energi to braknie jej chwilowo.

    Już teraz jest problem w lecie przy upalach jak ludzie włączą klimy lub w zimie jak dojrzewają mieszkania : https://wysokienapiecie.pl/...pradu-polski-pobity/


  6. to Ryzena 6000 z dodatkową pamięcią L3 3D cache (autor: ziemowit | data: 12/11/21 | godz.: 08:24)
    w sklepie nie zobaczymy

  7. Kryptowaluty powinny być zdelegalizowane (autor: rarek | data: 12/11/21 | godz.: 08:45)
    Tak osobiście uważam i dziwię się jednocześnie że państwa to jeszcze tolerują czyli kreację pieniądza poza ich systemem pieniężnym. być może ta akcja z krypto ma na celu przyzwyczaić nas do cyfrowego pieniadza który państwa wprowadzą za jakiś czas o czym się mówi już od jakiegoś czasu. wtedy państwa zakażą krypto i tyle będzie uciechy z tego cuda

  8. @up (autor: piwo1 | data: 12/11/21 | godz.: 10:32)
    e jeszcze sa proce z duza pamiecia
    https://allegro.pl/...-ghz-lga-1150-oc-11423513039


  9. @5... (autor: 5eba | data: 12/11/21 | godz.: 12:31)
    doceniam starani, ale to tak jak bys tłumaczył dziecku zeby nie wkladal klockow do nosa ;)

  10. @.4 (autor: Zbyszek.J | data: 12/11/21 | godz.: 17:00)
    https://biznes.interia.pl/...e-szykuja,nId,5641181

  11. W Polsce jest jakoś tak dziwnie (autor: josh | data: 12/11/21 | godz.: 20:18)
    chyba dlatego, że większość Polaków wywodzi się z linii prostej z chłopów pańszczyźnianych, więc KOCHAMY kiedy nam nakazują i zakazują. Zakazać tego całego krypto! Ch..a się znam, ale zakazać! Mojemu pra-pra-pra-pra dziadowi kazano i zakazywano, jego synom też, ich synom też, a ja też chcę mieć zakazywane!

    Bóg, honor, Ojczyzna! Resztę zakazać!


  12. @11 (autor: Elektron | data: 13/11/21 | godz.: 03:17)
    Jeśli uważasz, że to pcha nas w rozwoju do przodu, to jesteś idiotą. To nas cofa, bo coraz mniej ludzi ma dostęp do najnowszych, najwydajniejszych maszyn kosztem??? No czego? Czy krypto oblicza jakieś ważne matematyczne problemy, bada dane zebrane przez anteny sat. jak kiedyś SETI? Nie, jest to debilne liczenie próżni, żeby mieć z tego tylko i wyłącznie siano. Resztę która się z tym wiąże walić, prawda? To ma ratować świat przed wzrostem zidiocenia? To jest program spierdolenia świata i wystarczy otworzyć oczy żeby to dostrzec, a nie kasę która wygeneruje twoja nowa koparka. Jak mnie to wku#$#@. Gdybym spotkał jakiegoś "górnika" to bym chyba go od razu zap$#@$dolił tą jego koparką. Drugi problem tego pojebstwa... tworzą się kolejne kasty zazwyczaj totalnych dzbanów z milionami. To nauka, wiedza i innowacyjność powinny być opłacane, a nie kurwa stawianie farmy komputerów do obliczania gówna.

  13. @11 (autor: lcf | data: 13/11/21 | godz.: 08:12)
    Czyli wolisz model bez zakazów? Np. jak się kilku sąsiadów wk.rwi, że sobie kupiłeś np. 50 kart do kopalni i nie mogą ich dostać w normalnej cenie, tylko muszą na nie pracować dodatkowe miesiące, to powinni po prostu wziąć widły, wbić Ci w plecy, i korzystać z Tobie już niepotrzebnych kart? A Państwo niech się nie miesza, bo przecież żadnych zakazów, nakazów i regulacji nie potrzebujemy? Takiego modelu chcesz, dobrze rozumiem?

  14. @13 (autor: bmiluch | data: 13/11/21 | godz.: 21:56)
    ojej, jemu chodzi o to, że te zakazy które mu aktualnie przeszkadzają są bzdurne i pewnie wymysłem jakichś idiotów, potomków chłopów, międzynarodowym spiskiem itd.

    nie wiem, czy warto o tym z nim rozmawiać
    prawdopodobnie to strata czasu


  15. Wydaje się (autor: PiotrexP | data: 13/11/21 | godz.: 22:58)
    że niewiele rozumiecie. Problemem nie są jacyć kopacze, kombinatorzy i inni lichwiarze. Problemem jest patologiczny system finansowy, który wystrugał z kartofla taką górę pustego pieniądza, że za moment krypto będzie kosztować 10 razy tyle i karty graficzne będą po 100 tysięcy. Niemożliwe? Chyba nie rozumiecie jaka jest skala czasowa i ilościowa kreacji pustego pieniądza i ilość kasy jaka szuka teraz bezpiecznej przystani. A do każdego kto uważa że jego to nie dotyczy. Za chwile zacznie dotyczyć jak zaprowadzi mamusię na badanie obrazowe a szpital rozłoży ręce stwierdzając że nie stać go na odpowiedni komputer do obsłużenia aparatury albo kupi go za chore pieniądze obciążając podatnika. W ten sposób, jak widać dla niektórych nieoczywisty nacjonalizuje się straty, w ten sposób ja i Wy wszyscy zapłacimy za "chwilowy dobrobyt". Jak tego nie rozumiecie to nic Was nie uratuje.

  16. @12 Elektron - 100% racja (autor: ziemowit | data: 13/11/21 | godz.: 23:22)
    to jest liczenie, mielenie bzdurnego kodu, które nic nie wnosi, utylizacja sprzętu i energii dla pustych pieniędzy nie mających pokrycia. Tak da się na tym "zarabiać".
    Efekt - ceny paliw, prądu, dostępność GPU, CPU, za chwilę samochodów i całej reszty produktów wymagających scalaków
    + jeszcze szybsza degradacja klimatu


  17. omg (autor: pawel1207 | data: 14/11/21 | godz.: 00:29)
    po prostu placimy za monopol w tym temacie miedzy innymi krypto jest i beda nikt z tym nic nie zrobi a wy zachowujecie sie jak rozwydzrone dzieci stojce przed polka z zabawkami i drace za przeproszeniem mordy "mamusiu chce ta zabawke " i caly swiat zly bo karty graficzne drogie :D fakty sa takie ze wiekszosc z was by kopala gdybyscie mieli takie mozliwosci w polaczeniu z handlem na gieldzie krypto spokojnie da sie zarobic hyba lepsze to niz siedzienie 8 godzin wrobiocie i podbijania zeagara .. nie jestem minerem i nie kopie krypto ale ludzie chca zarabiac pieniadze i nie chca wiekszosci swojego zycia poswiecac aby zapieprzac za minimum krajowe niezaleznie czy to usa chiny uk czy polska chca cieszyc sie zyciem w koncu maja tylko jedno wiec nie dziwie im sie ze skoro moga tak osiagnac swoje cele to kopia krypto nikogo nie morduja w ten sposob a zyskuja niezaleznosc finansowa i nie musza zasuwac po 8 godzin dziennie po to aby sie okazalo ze pod koniec miesiaca i tak niestarcza .. wystarczy pozyc w polsce za minimalna i zobaczyc jak to wyglada ..


  18. @17 (autor: Elektron | data: 14/11/21 | godz.: 02:51)
    Nie chłopczyku... bo w życiu nie chodzi tylko o hajs. Niektórzy może nie wiesz i nie rozumiesz mają coś zwanego pasją i nie jest to pasja do pieniądza. Robią coś bo to po prostu kochają, a jak jeszcze potrafili z tej pasji zrobić sposób na życie, dostatnie, to w dupie będą mieli twoje koparki i górę forsy która na chuja jest im potrzebna. Bo wiesz niektórzy nie muszą mieć bugatti w willi za 20mln, bo jest im to do szczęścia niepotrzebne. Zresztą co ty pierdolisz o minimalnej pensji i zapieprzaniu 8h i możliwości zmiany tego przez takich ludzi? Chyba ci mózg odjęło jeśli to oni są problemem "górnictwa", jeśli już ktoś z nich postawi tą koparkę na 1 grafie. Ich po prostu na to nie stać, żeby stworzyć kopalnię która ma jakiś wpływ na ten cały syf. Baa... skoro siedzą i zapierdalają za minimalną, to 99% z nich nawet nie wie nic o jakimkolwiek krypto, może gdzieś im się o uszy nazwa bitcoin obiła... albo ich mózg nawet nie ogarnia dzisiejszej komórki, a co dopiero stawianie koparki. Tacy żeby postawić koparkę na kilkunastu grafach nawet kredytu by na to nie dostali... Baaa tacy w większości przypadków już jadą na kredytach. Zejdź na ziemię.

  19. @Elektron (autor: DYD-Admin | data: 14/11/21 | godz.: 08:59)
    Przestań bluzgać i trochę obniż emocje

  20. ziemowit (autor: Markizy | data: 14/11/21 | godz.: 13:23)
    wiele programów polegało na mieleniu kodu w nadziei że wyjdzie coś pożytecznego np program SETI.

    @Elektron
    gdzie widzisz problem? Jak by karty były rewelacyjne na tle starych serii wnosiły 5 krotny wzrost wydajności względem starej serii przy zachowaniu tego samego poboru energii to też byś nic nie kupił i byś winił graczy? Kopalnie krypto walut to nowy rynek na który nikt specjalnie nie oczekiwał że coś sprzeda bo szybko się pojawiały tam układy ASCI. A że kopalnie prowadzą ludzie których stać na karty w zawyżonych cenach to nic nie zrobisz. Podobną akcje mogli by odwalić miliarderzy dla jaj wykupując x milionow sztuk kart graficznych i oddając je do utylizacji. Oczywiście wszystko z nudów a pewnie by na tym zarobili w końcu by mieli profit ze sprzedaży.

    Problem dostępności układów jest złożony, brakuje wszystkiego poprzez tranzystory, kontrolery napięcia, proste mikokontrolery i zaawansowane układy scalone. I to w sytuacjach gdzie producenci mają własne fabryki, zobacz sobie sam ile jest takich fabryk na świecie. Mi to wygląda na działania lobbystów których skupują całe partie układów w momencie przekroczenia bramy fabryki. W jakim celu trudno przewidzieć ale prawdopodobnie w celu dławienia rozwoju.

    Najwięksi przegrani to ci co sprzedali starą serie kart przed premierą nowej a nie otrzymali nowej po premierowej cenie i do dziś czekają.


  21. @17 (autor: Elektron | data: 14/11/21 | godz.: 18:08)
    Człowieku w tym całym syfie ceny kart i podzespołów mam najgłębiej z wszystkiego. Nie o to chodzi. Wystarczy czytać ze zrozumieniem. Sam podałeś mój przykład SETI. Było to mielenie kodu, ale miało jakiś cel oprócz generowania pustej kasy.

  22. @20 Markizy (autor: ziemowit | data: 14/11/21 | godz.: 22:44)
    dokładnie to miałem na myśli pisząc o mieleniu bzdurnego pustego kodu. Tak, pamiętam program SETI.
    Gdy przy okazji wyliczania tych krypto coinów liczone byłoby lekarstwo na raka, szczepionka na HIV, cokolwiek sensownego, a tak, ech...


  23. Nie do końca (autor: konopa | data: 15/11/21 | godz.: 03:53)
    "W Polsce jest jakoś tak dziwnie chyba dlatego, że większość Polaków wywodzi się z linii prostej z chłopów pańszczyźnianych, więc KOCHAMY kiedy nam nakazują i zakazują. Zakazać tego całego krypto! Ch..a się znam, ale zakazać! Mojemu pra-pra-pra-pra dziadowi kazano i zakazywano, jego synom też, ich synom też, a ja też chcę mieć zakazywane!"

    Lepiej się zastanów dlaczego komuniści wybijali inteligencję. I mimo tego, że oficjalnie w 89 Polska przestała być komunistyczna, to ciągle nawet wśród młodych masz ludzi, którzy idą na wybory i głosują na... komunistów. Ale żadne z nich nie chce się udać do swojej mekki w postaci Korei Północnej lub innego moskiewskiego kołchozu...


  24. .... (autor: Marek1981 | data: 15/11/21 | godz.: 09:52)
    1) gdybym miał panele fotowoltaiczne to bym też kopał by zwrócić czas inwestycji... czy kopanie jest bez sensu, można powiedzieć że poszło to w złym kierunku a cenę nabijają przestępcy piorąc pieniądze.
    2) @Elektron - nie rozumiesz że ktoś może mieć pasję być adminem dużej serwerowni i czerpać niezły zysk, pozwalać sobie na dużo zabawy... W większości duzi kopacze to starzy wyjadacze co zarobili miliony już na samym wzroście wartości waluty.
    3) @konopa - zgadzam się, dlatego tzw elita prawników, sędziów, profesorów to nadal komunistyczne podejście i kształcenie/ukierunkowanie nowych w tych kategoriach


  25. @konopa (autor: henrix343 | data: 15/11/21 | godz.: 16:02)
    prawda. Tutaj wiecej niz polowa ssie z panstwa ile moze - czytaj z tych co placa REALNE podatki. Tylko wiecej biurwy a robic na to nie ma komu i bardzo dobre bo nikt nie jest glupi aby tyrac na 500+.

    Ten kraj NIGDY sie nie podniesie a z tymi kretynami na gorze to tylko mzoe sie cofnac.


  26. @konopa (autor: Saturn64 | data: 15/11/21 | godz.: 17:23)
    Piszesz totalne bzdury. W II RP w Polsce było 34,6 analfabetów. Inteligencja stanowiła kilka procent Polskiego społeczeństwa w tym czasie i owszem została w większości zamordowana na początku wojny przez Nazistów (Niemców) i ZSRR. Jednak to za komuny PRL zlikwidowano całkowicie analfabetyzm i każdy czy to bogaty czy biedny mógł uczyć się w darmowej szkole i studiować co nie jest równoznaczne np z USA gdzie lepsze kierunki i studia są płatne. Polska nauka była poważana na świecie a ukończenie studiów było równóznaczne ze zdobytą wiedzą, co dzisiaj bardzo kuleje. Dzisiaj mamy demokracje i ludzie wybrali komunę PIS (która dokładnie odzworowuje wszystko co było za komuny) tylko, że istnieje jeszcze kult wodza tak jak w czasach ZSRR. Różnica jest jeszcze taka, że wódz nie każe jeszcze mordować i prześladować opozycję. Ale nie wiadomo co będzie gdy schedę po nim przejmie Ziobr0.

  27. Nie do końca (autor: konopa | data: 16/11/21 | godz.: 07:37)
    "Piszesz totalne bzdury."

    Zaczynasz od wycieczek osobistych? Słyszałem takie powiedzenie, że typowy komuch jest... typowy :D

    Bzdurą jest komunizm nastawiony na nieróbstwo i złodziejstwo - oraz całe towarzystwo ich "wesołych inaczej" wyznawców, którym się wydaje, że jak będą sprzedawać znajomych i rodzinę za kilka groszy, to automagicznie staną na czele tych "równiejszych" zarządzających kołchozem niewolników (bo każdy jak dotąd "komunizm stosowany" w praktyce tak wygląda).

    Komunizm zawsze dzielił ludzi na "równych" i "równiejszych", dzieli i dzielić będzie.

    "i każdy czy to bogaty czy biedny mógł uczyć się w darmowej szkole i studiować..."

    Znam ludzi z najbliższego otoczenia z tamtego okresu i z ich relacji wynika, że to "równe" traktowanie w zakresie dostępu do wiedzy wyglądało inaczej niż przedstawiane puste komunistyczne ideały (nastawione w praktyce tak dla przypomnienia tylko na nieróbstwo i kradzież).

    Z drugiej strony oprawca wiedział, że jakby nie patrzeć dobrze by było, aby niewolnik umiał pisać i przynajmniej dodawać; w końcu "legendarne normy" trzeba było jakoś policzyć i zanotować :D

    Najważniejsze jednak było to, aby niewolnik czasem sam nie myślał i nie weryfikował informacji na własną rękę. Niewolnik miał przede wszystkim się słuchać i bez zastanowienia odtwarzać zasłyszane regułki.

    "co nie jest równoznaczne np z USA gdzie lepsze kierunki i studia są płatne. Polska nauka była poważana na świecie a ukończenie studiów było równóznaczne ze zdobytą wiedzą, co dzisiaj bardzo kuleje."

    Widać to szczególnie po rankingach światowych uczelni...

    "Dzisiaj mamy demokracje i ludzie wybrali komunę PIS (która dokładnie odzworowuje wszystko co było za komuny) tylko, że istnieje jeszcze kult wodza tak jak w czasach ZSRR."

    I tak tylko przypadkiem "komunistyczny” PIS woli współpracować z USA, natomiast „wolnościowa” opozycja woli zbijać piątki i klecić ustawy pod Berlin Wschodni i Moskwę :D

    Uwielbiam jak komuniści używają podstawowe pojęcia typu "demokracja", "komunizm" i... legendarne "darmowe".
    - "demokratyczna" jest na przykład Koreańska Republika Ludowo-Demokratyczna
    - "komunizm" to "wspaniała ideologia", wszyscy ją kochali - szczególnie w ZSRR, jak i NRD;
    czy to ta "miłość", którą komuniści nawet teraz rzucają w każdą stronę, doprowadziła do... wiadomo czego?;
    obecnie utopia w Korei Północnej osiągnęła tak wysoki poziom, że wszyscy się tam garną, ale niestety z racji braku wystarczającej ilości miejsc dla wszystkich Korea Północna musiała na razie się "zamknąć" z uwagi na zbyt duże zainteresowanie "miłością"; zadziałał "typowy dla komunizmu" mechanizm prawa popytu i podaży - popyt na "miłość" był zbyt duży w porównaniu do podaży, więc postanowili się solidnie odgrodzić;
    w Chinach z kolei sytuacja jest nieco "gorsza" - w sensie utopia mniejsza i mniejsza jest też "miłość";
    wszystko psują tam "nienawistni" Tajwańczycy i mieszkańcy Hong-Kongu, którzy ustawiczną "mową nienawiści" bezprecedensowo zaburzają "praworządność" Komunistycznej Partii Chin
    - "darmowa" jest na przykład "nauka" i "darmowa opieka zdrowotna" - zdarzało mi się wielokrotnie spytać czerwonego kalego, czy zwróci mi za "darmową" naukę i "jeszcze bardziej darmową" opiekę zdrowotną (pokazując mu rachunki), ale reakcja zazwyczaj była podobna:
    a) zasłaniał oczy, uszy, usta (jednocześnie!)
    b) albo odpowiadał, że czerwony kali brać - dobrze, czerwony kali dać - źle

    Śmiesznie wyglądają sytuacje, kiedy dany jegomość wspomina coś o "komunistycznych" rządach PIS, ale kiedy zostaje zapytany o to, czy jest za lustracją, nagle robi się czerwony na twarzy - to bardzo ciekawe zjawisko :P

    "Różnica jest jeszcze taka, że wódz nie każe jeszcze mordować i prześladować opozycję."

    Mnie bardziej interesują fakty niż "urojenia". Zgodzisz się, że urojenia tego rodzaju mogą świadczyć o manii prześladowczej?
    Chciałbyś przy okazji powspominać stare "dobre" czasy z rzeczami typu:
    - powody akcji ABW w redakcji Wprost
    - akcja ABW o 6 rano z 2011 roku
    - powody pobicia dziennikarza Pawła Mitera
    - seryjnych samobójców?
    Czy jednak mizaru, kikazaru, iwazaru?

    "Ale nie wiadomo co będzie gdy schedę po nim przejmie Ziobr0."

    W szczegółach pewnie nie, ale:
    - po socjalistach z PIS można spodziewać się socjalizmu,
    - po komunistach z PO, PSL, SLD (i innych wynalazków z tymi samymi gębami często nielegalnie finansowanymi ze środków spoza PL)
    można spodziewać tego co było, czyli komunizmu, względnie bardziej współczesnego i promowanego neokomunizmu (przypudrowanego "liberalizmem") objawiającego się zaawansowanym centralnym sterowaniem, zwiększaniem bezrobocia (czyli celowym utrzymywaniem niewolników w biedzie), ustawami i umowami powstającymi na korzyść DE/RU

    Ja bym sobie życzył rządów ludzi, którzy w praktyce wdrażaliby mechanizmy wolnego rynku z uwzględnieniem bardzo srogich kar za wszelkie przejawy najdrobniejszej korupcji.


  28. Elektron (autor: pawel1207 | data: 16/11/21 | godz.: 08:53)
    widze ze jestej jednym z tych dzieci dracych jape placzacych i tupajacych nozkami bo akurat na polce nie ma twojej zabawki .. to ze wielkie farmy istnieja to jedno a to ze przecietny zjadacz chleba moze dzieki krypto swoim dzieciom kupic mieszkanie i wyslac na studia to inna sprawa i takich ludzi troche jest roumiem ze zazdrosc zrzera i masz bol dupy ale no coz jedni sa sprytniejsi od innych zawsze tak bylo i tak bedzie w kapitalizmie ktorego specjalnym fanem nie jestem to zupelnie normalne jedyne lewactwo socjalizm i komunizm wywyzsza glupcow i nierobow donoscieli i uwaza ze karzdemu jedna rtx 3080 za free sie nalezy :D a tutaj jest prosto jest popyt to sytuacja jest jaka jest.. wielu ludzi na krypto odbilo sie i zapewnilo sobie godne zycie takie sa fakty to ze sa wielkie firmy ktre zarabiaja na tym olbrzymie pieniadze manipuluja i steruja rynkiem to inna sprawa z drugiej strony to samo robi karzde panstwo ze swoja waluta ... ..

  29. @28 (autor: ziemowit | data: 16/11/21 | godz.: 10:30)
    jestem sprytniejszy; w nocy palę plastikiem, wyrzucam śmieci do lasu, gram tylko na siebie i mam wszystkie reguły i wszystkich w d...
    hasło przewodnie "ogromne pieniądze"


  30. @27. (autor: Mariosti | data: 16/11/21 | godz.: 10:49)
    "Znam ludzi z najbliższego otoczenia z tamtego okresu i z ich relacji wynika, że to "równe" traktowanie w zakresie dostępu do wiedzy wyglądało inaczej niż przedstawiane puste komunistyczne ideały (nastawione w praktyce tak dla przypomnienia tylko na nieróbstwo i kradzież)."

    Też znam sporo osób z tamtych czasów i owszem, dzieci partyjniaków miały łatwiejszy dostęp, ale prawda jest taka że wszystkie inteligentne i pracowite miały dostęp do studiów, niezależnie od dochodów, a reszta szła do szpadla i generalnie tak powinno być (z wyłączeniem jakichkolwiek priorytetów dla partyjniaków).

    Obecnie w demokracji, wygląda to tak że zamiast bycia w partii priorytet daje ci kasa i znajomości, także przeciętna inteligentna osoba urodzona w biednej rodzinie ma bardzo małe szanse na zdobycie dobrego wykształcenia, a nie daj boże jeszcze zrobienie jakiejś regulowanej państwowo aplikacji/specjalizacji bez znajomości/rodziców w zawodzie.

    Socjalizm, komunizm itd to najgorsze zło, ale dostęp do wiedzy problemem na pewno nie jest. U nas poziom edukacji wyższej mocno się rozwodnił i spadł, ale wynika to po prostu ze złego systemu finansowania uczelni oraz ich rozliczania z efektów pracy.
    Zresztą ten problem dotyczy całej administracji publicznej i samorządowej.


    Co do "wybrania komuny PiS", przeciętnie inteligentna osoba domyśliłaby się że chodzi tutaj o socjalistyczną partię przykrywającą się teoretycznie prawicową historią, wprowadzającą najgorsze rozwiązania znane z "Polskiej Komuny" czyli z czasów PRL. Jedną z bardzo istotnych wad obecnego rządu jest kolejny zestaw działań nawiązujący do starych reżimów, a konkretnie, szukanie "wroga narodu" i tak po kolei alienowane są kolejne grupy społeczne, aby pokazywać zwolennikom partii że walczy o ich interesy. Efekt tego jest taki że teraz lewica się tak zradykalizowała że ona też absolutnie nie nadaje się do rządzenia krajem, a więc nie mamy praktycznie żadnego wyboru, bo i prawdziwa konserwatywna prawica się zradykalizowała aby odseparować się jednoznacznie od tej ściemy zwanej pis.


  31. @27. (autor: pwil2 | data: 16/11/21 | godz.: 12:24)
    "Bzdurą jest komunizm nastawiony na nieróbstwo i złodziejstwo - oraz całe towarzystwo ich "wesołych inaczej" wyznawców, którym się wydaje, że jak będą sprzedawać znajomych i rodzinę za kilka groszy, to automagicznie staną na czele tych "równiejszych" zarządzających kołchozem niewolników (bo każdy jak dotąd "komunizm stosowany" w praktyce tak wygląda).

    Komunizm zawsze dzielił ludzi na "równych" i "równiejszych", dzieli i dzielić będzie.

    "i każdy czy to bogaty czy biedny mógł uczyć się w darmowej szkole i studiować..."

    Znam ludzi z najbliższego otoczenia z tamtego okresu i z ich relacji wynika, że to "równe" traktowanie w zakresie dostępu do wiedzy wyglądało inaczej niż przedstawiane puste komunistyczne ideały (nastawione w praktyce tak dla przypomnienia tylko na nieróbstwo i kradzież)."

    Z tą częścią się zgadzam w 100%. Jednak jeśli chodzi o PiS to jest akurat większe zło od poprzedników. Przebili ich pod wieloma negatywnymi względami. PiS przejadł najlepsze lata koniunktury nie przygotowując kraju na gorsze czasy. PO miało tyle pecha, że trafiło na czasy globalnego kryzysu i konieczność wychodzenia z niego.


  32. konopa (autor: Markizy | data: 16/11/21 | godz.: 18:41)
    genialny wywód służący do zwalenia winy na wszystkich innych tylko nie szukać jej u siebie. Każdy system ma wady myślisz że taka demokracja USA nie? W demokracji też masz równych i równiejszych (najczęściej celebrytów i polityków). Tylko te lepsze kraje dają troszkę wyższe kary.

    Ponadto zapominasz że II RP byłą na prostej drodze do nazizmu/faszyzmu czy jak by sobie tan nazwali. Nawet zdążyliśmy sobie obóz dla ludzi niepożądanych założyć (Bereza Kartuska), nie mówiąc o polityce równości wszystkich obywatelu ludzi wobec prawa (getta ławkowe). Nie zapominając o tym że władza co prowadziła nasz rząd do czasu II WŚ zyskała ją w wyniku zamachu stanu.

    Wiec to że ktoś nam wyciął bo nie inteligencje kraju w żaden sposób nie przełożyło by się na dobrobyt kraju. Jednak to sposób rządzenia faktyczny wpływa na rozwój kraju i to co się robi z dziedzictwem poprzedniego systemu.

    Ale szkoda ciągnąć ten wywód polityczny pod tematem kryptowalut.


  33. @27 (autor: Saturn64 | data: 16/11/21 | godz.: 18:43)
    Wymień mi w takim razie komucha, który po skończeniu PRL posiadał w swoim prywatnym zasobie 27 pałaców?. Spójrz na Kaczyńskiego i powiedz mi kto będąc posłem przez 31 lat dorobił się tylko połowy domu na Zolibozu oraz 75 tys zł oszczednosci? W obecnym państwie by grać prokuraturze na nosie nie trzeba być mafiosem. Wystarczy być w hierarchii kościelnej.

  34. Mariosti (autor: Markizy | data: 16/11/21 | godz.: 18:51)
    z komunizmem się z godzę bo to pewien skrajny odłam socjalizmu. Ale właśnie że jest ich wiele odłamów trudno nie zauważyć że takie socjalne Niemcy czy Szwecja mają się dobrze właśnie dzięki przemyślnemu socjalowi i profitów z pracy.

    Państwo powinno zapewniać pomoc w sytuacji gdy noga obywatelowi się powinno i żeby mógł się odbić. I w sytuacji kiedy element jest za ułomny do jakiejkolwiek pracy to zapewnić minimum do przeżycia bez udogodnień.


  35. @31 (autor: konopa | data: 16/11/21 | godz.: 21:24)
    - PO podpisywało jak i próbowało wprowadzić ustawy na niekorzyść Polski, a z korzyścią dla DE/RU - tutaj wystarczy sprawdzić chociażby kwestie energetyczne państwa oraz raport z instytutu przeprowadzającego analizę Roadmap 2050 dla PO; wyniki raportu zostały opublikowane jednakże w tamtych czasach media pod kontrolą PO dbały, aby większość niepochlebnych wiadomości nie przedostawała się do opinii publicznej

    - za czasów PO wyprowadzono ponad 10 miliardów złotych z ZUS'u - żaden znany mi wyborca PO nie ma o tym pojęcia (tak są doinformowani i takie jest ich pojęcie o polityce, więdzę czerpią tylko i wyłącznie z telewizji, najczęściej z programów reprezentujących wschodnio-berlińską propagandę)

    - PO próbowało Polakom zapewnić jedne z najwyższych, jeśli nie najwyższe ceny za gaz

    - PO nie robiło nic, aby zapewnić bezpieczeństwo energetyczne w razie gdyby Putin chciał zakręcić kurek z gazem, gdyby szło nie szło po jego myśli - o tym, że jest to realne zagrożenie RU udowadniało niejednokrotnie

    - PO miało czelność podwyższyć wiek emerytalny wmawiając ludziom, że brakuje pieniędzy w ZUS, a jednocześnie wyprowadzili ponad 10 miliardów z tego ZUS'u - nie będę tego nazywał po imieniu

    - komuniści z PO walczą z religią chrześcijańską w kraju a jednocześnie "zapraszają szariat" - to jest czysty brak logiki, także wśród wyborców PO - polecam takim wyborcom „wolnościowym” wycieczki do kraju z szariatem i zapoznaniem się W PRAKTYCE jak to wygląda (a przecież komuniści tyle gadają o "tolerancji"; zresztą komunizm jest znany na całym świecie z niszczenia pojęć jak "religia", "rodzina" - a więc przede wszystkim z walki z każdym pojęciem typu"wspólnota", bo podzielonymi i niezrzeszonymi ludźmi łatwiej jest sterować; skoro niewolnik nie będzie należał do żadnej wspólnoty, to nie będzie miał się do kogo zgłosić w razie problemów wygenerowanych przez komunistów)

    - komuniści z PO wprowadzili tak zwane godziny elastyczne za koperty od korporacji spoza PL, miało to na celu zlikwidowanie nadgodzin płatnych 150% i 200% - odbyło się to celowo z niekorzyścią dla polskiego pracownika

    - nawet w zakresie podejmowania kredytów studenckich PO potrafiło pogorszyć przepisy, co odbiło się na polskich studentach w gorszej sytuacji finansowej, często dorabiających i realnie pracujących na darmozjadów studiujących „za darmo”

    - PO podwyższyło vat do 23% - były to celowe działania mające na celu same negatywne skutki dla:
    a) szarego Kowalskiego, który z dnia na dzień stał się biedniejszy i musiał ograniczyć dotychczasowe wydatki
    b) przedsiębiorcy, ponieważ sprzedając mniej (ze względu na mniejszą liczbę klientów) automatycznie zbiedniał
    c) skarbu państwa - wykazanoo, że już w czasie wprowadzenia stawki 23% wpływy do skarbu państwa z tytułu VAT były mniejsze niż przy stawce 22%

    Wspomniałeś o „kryzysie”. Odkąd pamiętam to w Polsce kryzys jest od zawsze, kryzys ciągły i ustawiczny. Zawsze znajduje się „chochoł”, na który można zwalić winę i dzielnie z nim walczyć. Komuniści znani są z tworzenia „problemów”, które nie występują w innych państwach. Zapomnijmy o "zielonej wyspie" kreowanej przez propagandowe media za czasów PO - wtedy ludziom nie przeszkadzała propaganda; szkoda tylko, że puste hasła nie znajdowały odzwierciedlenia w rzeczywistości. W kryzysie nie podnosi się podatków i cen jak skandalicznie robiło to PO generując długi większe niż za Gierka oraz zwiększając bezrobocie i biedę mieszkańców Polski.

    PIS nie jest idealny, nie podobają mi się niektóre podwyżki, nie podobają mi się wprowadzone przepisy dotyczące wynajmu mieszkań oraz niektóre rozwiązania socjalne; nie jestem ideologicznie socjalistą, natomiast wiele problematycznych aspektów wspomnianych wcześniej i wygenerowanych przez PO poprawili przynosząc korzyść dla przeciętnie pracującego Kowalskiego - i to mnie interesuje najbardziej, żeby temu przeciętnemu Kowalskiemu żyło się lepiej. I ten przeciętny Kowalski za czasów PIS zarabia więcej ze względu na mniejsze bezrobocie, ma większe możliwości na rynku pracy i może nie będzie musiał pracować do śmierci (w przeciwieństwie do tego co zapewniało mu PO).

    Znam przedsiębiorców, którym nie podoba się PIS - byli na tyle otwarci, jeśli chodzi o wygłaszane poglądy, że nawet nie starali się ukrywać, iż za czasów PO po prostu łatwo robili przewały na podatkach okradając tym samym pozostałych uczciwie pracujących obywateli. PIS się tym zajęło. Krzyczą złodzieje i darmozjady, że krzywda im się dzieje. I bardzo dobrze...

    Wypadałoby też porównać z ilu obietnic wyborczych wywiązali się socjaliści PIS, a z ilu komuniści z PO, PSL, SLD.
    Sam nie jestem darmozjadem, który żyje za cudze. Widzę ile zarabiam za PIS, a na co mnie i moją rodzinę było stać za PO (widzę to także po pracujących znajomych). Los krętaczy i darmozjadów nie jest dla mnie priorytetem, dlatego nigdy nie zagłosuję na komunistów.

    Swoją drogą, czy Niemcy i Francja walczą już w ramach walki o równe prawa, aby polski pracownik pracujący w Niemieckiej/Francuskiej firmie na terenie Polski zarabiał tyle samo co pracownik francuski/niemiecki?
    Nie? I nigdy walczyć o interes Polaków nie będą, bo to nie jest w ich interesie. Z UE bedą walczyć TYLKO o to co jest w ich prywatnym biznesie; a ich prywatnym biznesem jest tani i dobry niewolnik z Polski za 1/4 stawki.


  36. @Markizy (autor: Saturn64 | data: 16/11/21 | godz.: 21:24)
    Zgadzam się, po części Komunizm a w zasadzie socjalizm przyzwyczaił ludzi do bezpieczeństwa socjalnego i zgadzam się, że jakieś powinno być ale nie uważam, że powinno się dawać ludziom za nic nie robienie. Ludzi, którzy widzą w każdym systemie tylko zło to niech spojrzą na czysty kapitalizm w wydaniu USA i zobaczą jak żyje ponad 41 tys bezdomnych w niespełna 4 mln mieście Los Angeles. To wychodzi ok 10 osób na 1000 mieszkańców miasta.

  37. @Elektron z 12 @PiotrexP z 15 ci odpowiedzial (autor: henrix343 | data: 16/11/21 | godz.: 21:39)
    A ten patologiczny system finansowy powstal z mi. TWOICH podatkow. Masz to za co placisz.

    @ziemowit kolejny, ktory niczego nie rozumie, ale pewnie pedzie brac udzial w wyborach i wypelniac pit.

    @pawel1207 z 17 dokladnie.

    @pwil2 31 a co to za roznica, kto co ukradl jak musisz placic na tych zlodziei? Liczy sie tylko to czy placisz podatki czy nie. Przeciez i tak nie wiesz na co ida twoje pieniadze, wiec rownie dobrze mozesz finansowac diete kaczora :)

    @all a co to qrwa za roznica czy komunizm, czy faszyzm, czy kapitalizm, czy qrwa religia. W kazdym masz NAKAZANE placic. Jak jest monopol na kradziez to az taka roznice robi wam jak sie ten monopol nazywa? Czy bedzie to intel czy coca-cola?

    PLacicie za "cos" i "cos" dostajecie. Czyli np pegazusa albo nowy budenek dla skarbowki. I mozecie sbie pogadac na twojePC jako systemowi wywrotowcy. Az tyle mozecie :)


  38. @37. (autor: pwil2 | data: 17/11/21 | godz.: 02:52)
    https://wiadomo.co/polska-pis-czyli-klon-putina/

    Oczywiście przeciętnego obywatela to nie rusza. Ruszy dopiero, gdy bochenek chleba będzie kosztował 10pln.


  39. Wsółczesne USA (autor: konopa | data: 17/11/21 | godz.: 04:30)
    USA obecne to nie są Stany z lat kapitalizmu...

    Moim zdaniem USA w skrócie to:
    - na początku rdzenni Indianie
    - kolonizacja kontynentu przez ludzi, którzy mieli serdecznie dość ucisku poprzez zbyt duże podatki
    - kapitalizm, czyli praca na swoje, co w znacznej mierze miało przełożenie na rozwój gospodarczy (i powstanie potęgi gospodarczej i przy okazji militarnej)
    - próba utrzymania "status quo" przez tych, którzy się dorobili; czyli czysty kapitalizm już jest "ble", bo oznacza wolny rynek, a na wolnym rynku raz się jest na górze, a raz na dole; wolny rynek gwarantuje rozwój gospodarczy, bo ciągle nowe i lepsze rozwiązania zastępują starsze i gorsze; ci co się dorobili nie chcą stracić wpływów (a tym bardziej pieniędzy) więc zaczyna się mieszanie w wolnym rynku - nieczyste zagrywki, łapówki itd. po to, aby nie dopuścić do przejęcia rynku przez nowych ludzi reprezentujących nowe i lepsze rozwiązania, co automatycznie powoduje zaburzenia w rozwoju gospodarki; nie można tego już nazwać czystym kapitalizmem.

    Dziś w USA nie ma już czystego kapitalizmu, coraz więcej jest tam politycznych ugrupowań "liberalnych", którzy walcząc o zachowanie "status quo" stosują cenzurę, walczą czy też wręcz wprowadzają zakazy wolności słowa i starają się zabrać jak najwięcej praw mieszkańcom USA, które jeszcze niedawno Ci mieszkańcy posiadali.

    I słusznie w obecnych czasach coraz częściej tamtejsi "liberałowie" zaczynają być nazywani komunistami.


  40. @38 (autor: konopa | data: 17/11/21 | godz.: 05:48)
    Zerknąłem na artykuł w wiadomo.co i merytorycznie to się jakoś różni od dziennika tv w czasach PRL, a obecnie komunistycznej propagandy RU/DE typu axel springer
    (i innych tefałenów)?
    https://pl.wikipedia.org/..._(program_informacyjny)

    Jedyne, co mnie satysfakcjonuje jako ideologicznego antykomunisty czytającego takie artykuły to świadomość niewyobrażalnego bólu tylnej części ciała komunistów z powodu rządów PIS. Widzę, że teraz mechanizm "projekcji" mocno w modzie ;-)
    Ale warto to śledzić choćby w celach edukacyjnych w ramach dokształcania z zakresu socjotechniki i manipulacji.

    - była "mowa nienawiści", "jątrzenie", "łamanie praworządności", teraz nauczyłem się nowego pustego hasła "putinizacja" - teraz tylko czekam, aż standardowy mechanizm (że też się komuś nie znudzi) powtarzania pustego hasła w TVN 1000 razy na dobę przyniesie oczekiwany efekt i uradowany niewolnik sam uwierzy w kłamstwo powtarzane tysiąc razy przyjmując je na wiarę (jak to "na wiarę" w tym wypadku prześmiewczo brzmi biorąc pod uwagę przeciętnego wyborcę komunistów).


  41. @40. (autor: pwil2 | data: 19/11/21 | godz.: 02:17)
    Musisz być jedynym widzem TVP, który ogląda ich przekaz od rana do wieczora, albo się urządziłeś w obecnych czasach pisowskiego kolesiostwa.

  42. @konopa (autor: Saturn64 | data: 20/11/21 | godz.: 00:37)
    Najwyższe ceny za gaz są teraz. Od 2012 roku gdy się wprowadziłem płace co roku od 3800 zł do 4600 zł za gaz. Teraz mam 8200 zł od października . Gaz wydobywany przez PGNIG (monopolistę) z własnych kopalni i sprzedawany Gen.gazowi. To jest dopiero złodziejstwo.

  43. @41 (autor: konopa | data: 22/11/21 | godz.: 17:57)
    W przeciwieństwie do ciebie, żeby mieć jakiś pogląd na to co się dzieje wokół staram się czerpać informacje o otaczającej rzeczywistości z różnych źródeł, porównywać je ze sobą i sprawdzać, które zbliżają się do prawdy, a które się z nią mijają.

    Stosowanie wycieczek osobistych oraz brak znajomości faktów to cecha charakterystyczna każdego sierpo-młotowego komunisty, któremu brakuje argumentów. Jeszcze należy wspomnieć o braku umiejętności czytania ze zrozumieniem - tylko dla przypomnienia: wspominałem wcześniej przecież, że ideologicznie jestem kapitalistą za wolnym rynkiem, podczas gdy PiS to partia socjalistyczna.

    Jedyną prawdę jako uznajesz to ta płynąca z propagandy wschodnio-berlińskiej i moskiewskiej? Przy takim społeczeństwie zupełnie nie dziwią mnie powody, czemu dochodziło do rozbiorów, jak i zniknięcia Polski na jakiś czas z map świata.


  44. @42 (autor: konopa | data: 22/11/21 | godz.: 18:15)
    @Saturn64 dotarłeś może do tego raportu z analizy zdaje się Roadmap 2050, jaki pewien instytut przeprowadził na zlecenie rządu za czasów PO?

    Z racji wyznawanych poglądów wydaję się jasne i klarowne, że nie jestem zwolennikiem monopolu, lecz jego przeciwnikiem - niezależnie od formacji politycznej u steru. Sprawdź o jakie ceny walczył Tusk i jakie miałbyś rachunki, gdyby UE klepnęło warunki o jakie walczyła ekipa peruwiańskiego słońca.

    Poza tym, spalając gaz "produkujesz gaz cieplarniany CO2 i jako człowiek przyczyniasz się do eksterminacji planety" - wziąłem w cudzysłów bo chyba sam wiesz czyje są to słowa...

    Gdyby cokolwiek ode mnie zależało, to w PL stałyby już co najmniej 3 elektrownie atomowe.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.