Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Piątek 21 kwietnia 2023 
    

API DirectStorage w wersji 1.2 z dodaną obsługą dysków typu HDD


Autor: Zbyszek | źródło: Microsoft | 21:35
(5)
Debiutujące dwa lata temu konsole PlayStation 5 i Xbox Series X wprowadziły ciekawe rozwiązanie, dzięki któremu GPU ma bezpośredni dostęp do plików gry zapisanych na dysku twardym. To zmniejsza czas ładowania się gier i obciążenie procesora CPU, który dotychczas pośredniczył w transferze danych z dysku do układu graficznego. W efekcie Microsoft postanowił, aby takie samo rozwiązanie trafiło też na platformę komputerów PC , i wydał API DirectStorage, które umożliwia bezpośredni dostęp przez kartę graficzną do plików gry zapisanych na dysku.

Niestety wersja 1.0 API DirectStorage nie zyskała popularności, ponieważ była pozbawiona jednej istotnej możliwości występującej w konsolach, czyli dekompresji plików gry bezpośrednio przez GPU. To naprawiono jesienią 2022 roku, wydając wersję 1.1, a teraz pojawia się wersja 1.2, która dodaje obsługę funkcji DirectStorage także dla dysków typu HDD.

DirectStorage w konsolach oraz API DirectStorage 1.0 i 1.1 dawały dla GPU możliwość sięgania po pliki gry w trybie niebuforowanym, co dyskwalifikowało dyski typu HDD. W wersji 1.2 wprowadzono możliwość transferu danych z dysku w trybie buforowanym, przez co możliwa jest wymiana danych także z klasycznymi talerzowymi twardzielami.


 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Renesans HDD? (autor: ekspert_IT | data: 24/04/23 | godz.: 10:36)
    Gdyby gry ładowały się z HDD 3x szybciej niż obecnie, talerzaki powróciłyby do łask...

  2. że niby (autor: GULIwer | data: 24/04/23 | godz.: 12:52)
    te 256MB bufora daje takiego kopa? Chciałbym to zobaczyć w dłuższym teście a nie tylko na 1 obrazku.

  3. hdd to nie typ dysku (autor: celorum | data: 24/04/23 | godz.: 19:27)
    HDD to Hard Disk Drive (napęd dysków twardych), a nie typ dysku. Typami dysku są: CD, DVD, Blu-ray, Hard Disk, Floppy Disk, stroboskopowy, akrecyjny, sportowy...

  4. @1. (autor: pwil2 | data: 26/04/23 | godz.: 08:02)
    Nie ma sensu pakować się z powrotem w HDD. Jednak programiści mogą się skupić na implementacji DS bez obaw, że komuś gra nie zadziała

  5. @1 Zdecydowanie nie (autor: Master/Pentium | data: 29/04/23 | godz.: 12:15)
    Te x3 to jest w jakiś super optymalnych warunkach. W praktyce x2 to byłoby już bardzo dobrze. Kontra SSD gdzie boost jest razy KILKADZIESIĄT i więcej to nadal przepaść. Nie mówiąc o podobnej przepaści w czasie dostępu.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.