TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Wtorek 19 listopada 2024 |
|
|
|
Radeony z architekturą UDNA w 2026 roku, UDNA trafi do PlayStation 6 Autor: Zbyszek | źródło: ChipHell | 16:18 |
| Jack Huynh, wiceprezes AMD odpowiedzialny za dział Computing and Graphics w wywiadzie udzielanym we wrześniu dla serwisu Toms Hardware poinformował, że w przyszłości AMD zamierza zunifikować architektury graficzne RDNA i CDNA. Przypomnijmy, że pierwsza z nich jest nastawiona na wydajność w grach 3D i nie zawiera elementów przydatnych do skomplikowanych obliczeń. Natomiast architektura CDNA jest zaprojektowana typowo do wykonywania obliczeń na GPU i nie zawiera elementów przydatnych w grafice 3D, jak np. jednostek RayTracing. Architektury RDNA 4 i CDNA 4 mają być ostatnimi, i zostaną zastąpione przez architekturą UDNA (U od Unified), wspólną dla Radeonów oraz serwerowych GPU Instinct.
Według nowych informacji, architektura UDNA ma być gotowa najpóźniej na początku 2026 roku, a plany AMD zakładają rozpoczęcie produkcji układów scalonych opartych na tej architekturze w 2. kwartale 2026 roku. Jednocześnie przyszła konsola PlayStation 6 nie otrzyma już układu graficznego z kolejną generacją architektury RDNA, a układ graficzny z nową architekturą UDNA.
Przypomnijmy, że ogłoszenie unifikacji architektur RDNA i CDNA było dość zaskakujące, bo AMD zaledwie kilka lat temu zdecydowało się opracować osobną architekturę dla GPU do gier i osobną dla GPU do obliczeń. Tłumaczono wówczas, że takie podejście pozwala projektować mniejsze układy scalone, lepiej zoptymalizowane do konkretnego zastosowania. |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|