Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
RECENZJE | Testy Athlonów XP 1700+ 2400+ i 2600+
    

 

Testy Athlonów XP 1700+ 2400+ i 2600+


 Autor: PiK | Data: 03/03/03

Testy Athlonów XP 1700+ 2400+ i 2600+Procesor to jeden z najważniejszych składników naszego komputera. W dużej mierze to właśnie on decyduje, ile czasu będziemy czekać na kompresję ulubionego filmu do formatu DivX, lub czy będziemy mogli w miarę płynnie pograć w kolejną odsłonę DooM'a... W sektorze procesorów przeznaczonych do komputerów "domowych" królują właściwie dwie firmy: AMD i Intel (kolejność alfabetyczna). Oczywiście istnieją jeszcze "zimne" procesory VIA, ale są adresowane są do szczególnej grupy odbiorców, dla których wydajność nie jest najistotniejszą cechą. Dziś pragnę przybliżyć dwa produkty pierwszej z wymienionych firm. Choć premiera Athlona XP 2400+ i 2600+ odbyła się już jakiś czas temu, to procesory te nadal są warte zainteresowania (ich cena, szczególnie niższego modelu spadła do akceptowalnego poziomu). Sprzęt udostępniła firma AMD Polska. Do porównania dołożyłem także procesor Athlon XP 1700+.







Polub TwojePC.pl na Facebooku

Rozdziały: Testy Athlonów XP 1700+ 2400+ i 2600+
 
Wyświetl komentarze do artykułu
 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. zabieram sie do czytania (autor: PaKu | data: 3/03/03 | godz.: 11:19)
    Ciekawe jak tam wypadl moj 1700+

  2. przeczytałem (autor: krzycho83 | data: 3/03/03 | godz.: 11:35)
    Mam 1700+ i widze, ze tu tez bardzo dobrze wypadł ale strasznie krotki ten test, a tak na niego czekałem choc nie jest zly. Pozdrawiam.

  3. Kurcze (autor: Davka | data: 3/03/03 | godz.: 12:06)
    Kupiłbym tego 1700+ ale mam płyte na KT133 :D

  4. Zmień wiatrak (autor: P_M_ | data: 3/03/03 | godz.: 12:11)
    Na moim titanie d5tb taki 1,7 grzeje się podobnie, a jest dużo ciszej. Swoją drogą z tych testów wynika tyle ,że nie warto kupować wyżej taktowanych athlonów, bo 1,7 podkręca się się na podobny poziom.

  5. re: krzycho83 (autor: DYD-Admin | data: 3/03/03 | godz.: 12:18)
    nie zawsze mamy mozliwosc puszczania bardzo wnikliwych testow i recenzji - ten tekst jest pierwszym dzielem Pana Pika i kolejne - mamy nadzieje - beda coraz lepsze.

  6. ladnie (autor: Epic | data: 3/03/03 | godz.: 12:52)
    Tescik spox, tylko trocje malo testow no i... konkurencje mogla pokazac co potrafi np. P4 2.5Ghz lub 3.06GHz. No ale i tak ladnie.

    Osobiscie ja zdolalem podkecic Xp2000 do 2500 czyli fsb 160mhz.


  7. A może tak test zasilaczy :) ? (autor: Mademan | data: 3/03/03 | godz.: 13:05)
    Nigdzie nie ma testu zasilaczy z prawdziwego zdarzenia może TPC bedzie pierwsze w Polsce ? bo testy np. na fraz to tylko parodia i żadnych realnych pomiarów. Może warto przetestować i użytkownicy będą wiedzieć jaki zasilacz nie zabije ich nowiutkiego sprzętu ?

  8. Lameriada LOL (autor: KaT | data: 3/03/03 | godz.: 13:10)
    Jakos u mnie XP 1700+@2252mhz(2800+) przy napieciu 2V nie przekracza 50C, a przy 2133mhz(2600+) 1,8V nie przekracza 42C.

    Jak zescie uzywali CPC to nie dziwota :P

    Poza tym ludzie krecili XP1700+ nawet do 2700mhz, a 2800+ do ok 3200mhz, wiec nie ma tu mowy o jakichs granicach.

    Obecnie tylko idiota kupowalby cos innego ze stajni AMD niz XP1700+ 0,13um B0.

    Z tym volcano to chyba wam sie nie udalo poprawnie go zamocowac, gdyz na standardowym(badziewnym) collerku od XP1700+ temp oscylowala u mnie w granicach 32-33C idle i max 38-39 w stresie.


  9. Temperatura? (autor: Lancer-Redakcja | data: 3/03/03 | godz.: 13:37)
    Niekt nie zauwazyl ze temp. podawana przez Asusa pochodzi z czujnika we wnetrzy CPU. Dlatego jest tak wysoka. Wiekszosc (o ile nie niemal wszystkie) plyty pod SocketA podaja temp z diody pod procem. To istotna roznica i nie ma co sie podniecac ze jeden ma "tylko 50" a tester mial 90stopni. Tu nie ma zadnego porownania. Mozecie sie klocic ale tylko jesli pomiar byl robiony na takich samych plytach, a nie zupelnie innych wyrobach jest jakims punktem odniesienia.

    Nie rozumiem stwierdzenia: "Nowe jądro Thoroughbred-B to strzał w dziesiątkę AMD- niższe koszty produkcji (...)"
    Z tym to jakos nie moge sie zgodzic. T-bred B0 jest o 4mm wiekszy od A0 i do tego wykonany na 9ciu a nie 8 warstwach. Jakby nie patrzec to pozwala uzyskac mniej rdzeni z wafla, a dodatkowo koszta produkcji sa WIKSZE. Jest tylko jedno uzasadznienie dlaczego AMD zrezygnowalo z A0-unifikacja rdzeni. Procesory AXP serii JIUxB pochodsza z tych samych wafli co AIUHB jedynie sa wycinane z brzegu wafla gdzie czystosc krzemu jest nizsza, a co za tym idzie jakosc prockow jest ciut gorsza.


  10. Jaki WC? (autor: CMDR_PAIN | data: 3/03/03 | godz.: 14:13)
    Moglibyście napisać jakiego wc używaliście ?? THX

  11. Odnosnie art'a (autor: PiK@TwojePC | data: 3/03/03 | godz.: 14:41)
    WC - domowej roboty - nagrzewnica aluminiowa ze zlomowiska na niej sunon 120mm na 12v, baniak 5L wody, blok wodny (kupiony 2 lata temu - czyli dopiero jak sie w Polsce rozwijalo chlodzenie wodne, wiec nie ma co porownywac do dzisiejszych konstrukcji...choc i tak volcano 9 pozostawal w daleko tyle :-)
    Pojawil sie zarzut zlego mocowania Volcana - musze go odrzucic - zakladalem go wielokrotnie, tak samo jak blok wodny w celu sprawdzenia poprawnosci mocowania.
    Od Lameriady prosze nie wyzywac - procesory chodzily maksymalnie na 1,85v (celem artykulu nie mialtbyc totalny hardcore o/c - przy uzyciu najnowszego bloku wodnego, peltiera 172W itp.).
    Lancer - masz racje z tymi kosztami. W zamytsle mialem porownanie do Palomino...wstyd sie przyznac. Co i tak nie zmienia faktu, ze to strzal w 10 ;-)
    Co do ilosci testow - faktycznie, za duzo ich nie ma, ale mysle, ze i tak ukazuja one moc procesorow. Obiecuje, ze przy tescie Bartona (o ile go dostane ;-) bedzie duzo wiecej tabelek itp.


  12. Hmm (autor: KaT | data: 3/03/03 | godz.: 15:17)
    Trzeba zaznaczac jakie WC zostalo uzyte i gdzie umieszczony byl czujnik.
    Wtedy wszystko bedzie jasne i nikt nie bedzie sie sugerowal ta wysoka temperatura AMD 0,13um ;)


  13. Re: Hmm (autor: PiK@TwojePC | data: 3/03/03 | godz.: 15:24)
    WC - kiedys nie bylo tak dobrze jak dzis - chce WC, to dzwonie do Mate'a czy Miko lub innego Discotechu ;-) Kazdy blok byl inny, kazdy robil sam itp. A ja mam wlasnie taki ze starej generacji :-)
    W sumie mozna by zrobic "male" porownanko bloczkow... .


  14. TBred B na K7VZA (autor: Soulburner | data: 3/03/03 | godz.: 15:48)
    Czy AXP 1700+ na jądrze TBred B będzie chodził 'normalnie' na tej płycie (bios 3.7)?
    Tak poza tym, to test jest krótki, ale treściwy - bez zbędnego lania wody :)


  15. Ble (autor: Michał R. | data: 3/03/03 | godz.: 16:01)
    Tyle czasu czekałem na arta i tylko tyle? Szkoda że nie ma porównania do P4 na GranitBay :(

  16. RE: Lancer (autor: Umek | data: 3/03/03 | godz.: 16:38)
    Tu nei było nic do zauważenia bo tak nie jest po prostu :)
    Temperatura z czujnika jest dostępna w biosie i dla C.O.P. a to co jest udostępniane dla programów monitorujących jest dużo-dużo mniejsze. Ma to swój sens ale i nie ma to sensu, zalezy z której strony spojrzeć ;)))))))))
    W teście za dużo IMHO jest testu wentylatora a za mało procków :) CO kogo obchodzi wycie jakiegoś tam coolera?! Jeszcze pytanie - czy do testowania stabilności był używany prime95? Straszne wyniki przy wysokich fsb - może trzeba było wziąć lepsze pamięci - wyniki sandry powinny podchodzić pod 3000...


  17. Re: Ble (autor: PiK@TwojePC | data: 3/03/03 | godz.: 17:12)
    Ach...gdybym tylko mial P4 na GraniteBay... ;-)

  18. Re: Umek (autor: PiK@TwojePC | data: 3/03/03 | godz.: 17:19)
    Lepsze pamieci? Testowalem na corsair 3000 v1.1 - naprawde niezle, a takze na moich samsungach ddr400 (niestety wypadly troche gorzej :-(( Timingi byly ustawione naprawde agresywnie - we wszystkich testach na 2-2-2. Ostatnia tabelka pokazuje roznice miedzy poszczeoglnymi wartosiami fsb i ustawieniami pamieci.
    Testowanie stabilnosci - 3dmark2001, q3, normalna praca - w sumie po kilka godzin pracy na kazdej wartosci taktowania.
    "za malo prockow" - faktycznie, moglem zrobic wiecej "suchych" tabelek i wynikow, ale chcialem takze pokazac z czym trzeba sie liczyc kupujac wydajny procesor :-)
    Znam juz Wasze upodobania i pozostaje mi zapewnic Was, ze nastepnym raazem poloze wiekszy nacisk na roznego rodzaju "tabelki" ;-)


  19. nagrzewnica (autor: Kazan | data: 3/03/03 | godz.: 17:35)
    ze złomu ? ...ale od czego - ot ciekawość

  20. Kat ,wefdlug ciebie jestem idiota bo kupilem 2100:)))) (autor: speed | data: 3/03/03 | godz.: 17:37)
    i powiem wiecej trzeba byc idiota aby nie dac 25.00$ wiececj tyle wynosi roznica pomiedzy xp 1700 a 2100 a co za to dostajemy ?? a chocby to ze przy 1,6v taki proc pracuje na 2200Mhz lub na 1,75v na 2350Mhz . zawsze mozna sobie dobrac odpowiednie chlodzenie n.p SLK-800 z bardzo ale to bardzo cichym wiatrakiem Panaflo 80x80 temperatura procesora 2100 podkreconego do 2350MHz przy 1,75v po 10 godzinach ostrego "grzania procesora" (w zamknietej obudowie ) to raptem 43 st C . Zaraz zucicie sie na mnie ale ile to kosztuje i ze w polsce nie ma :)) to ze nie ma to nie znaczy ze proc sie grzeje bo mamy slabe chlodzenie. Oczywiscie jak komus pasuje WC to sobie zamontuje i bedzie mial 1-2 st C mniej :)) chyba ze znow zrobi odkurzacz i pojemnik z woda 50l. Dobre wydajne wodne chlodzenie kosztuje wiecej niz bardzo dobry radiator klasy SLK-800 ( dla przykladu umnie roznica jest az trzykrotna) i efekt jest taki ze mam max okolo 5 stC mniej od SLK-800 i jak ktos mi udowodni ze to jest ekonomiczne i ma jaki kolwiek wplyw na prace kompa to wymienie na wode.
    Uwazam ze dzisiaj mamy tyle dobrych plyt ktore pozwalaja na prace fsb wokolicach 195- 210Mhz ze st razy lepiej wydac kase na dobre pamieci i poscic proc na 195Mhz fsb i podkrecic go jedynie do tego stopnia na ile pozwala standartowe napiecie efekt koncowy bedzie znacznie lepszy czego przykladem sa wyniki zaprezentowane w tym tescie .
    Moze uwas jeszcze ceny pamieci nie spadly odpowiednio ale juz mozna kupic PC3200 512Mb za 120.00$ cn to wychodzi okolo 320 zl tak ze dobierajac odpowiednio wszytko i ograniczajc koszty po drodze mozna zlozyc cos konkretnego .cichego i pewnego.
    Nie jestem przeciwnikiem chlodzenia wodnego bo sam (4 lata temu) w to sie bawilem i teraz tez od czasu do czasu sprawdzam aby porownac wydajnosc z dobrymi radiatorami miedzianymi i widze ze wydac 150.00$ na uklad chlodzenia wodnego miaja sie z celem . (sztuka dla sztuki) Oczywiscie mozna sie bawic i naprzyklad do pojemnika wrzucis bryle lodu i w ten sposob zejsc z temperatura do okolo 10st C ale to sa zabawy dla typowych podkrecaczy co to chca wycisnac ile sie da nie zwazajac na czas jak dlugo to pochodzi.( tez takim bylem).
    Wracjac do tych procesorow 1700 i 2100 obijetnie jak by nie patrzyl to przy dzisiejszych cenach 2100 jest najbardzoiej ekonomicznym wyborem . Dlaczego w polsce 2100 kosztuje dwa razy tyle co 1700 ?? tego nie wiem ale z tego co sie zorientowalem to tylko uwas jest taki cud.


  21. magistrala 195 (autor: Kazan | data: 3/03/03 | godz.: 17:46)
    czy to była stabilna wartość - pytam bo sam mam asusa ale na max 180 (stabilne) ; a te samsungi jak wypadły ? moje po ustawieniu spd 240

  22. Moj Asus ver.1.04 Dx (autor: speed | data: 3/03/03 | godz.: 17:52)
    pracuje w dual mode (slot 2 i 3) na 200MHz stabilnie 202 prawie ale potrafi wyskoczyc do pulpitu na 205 zrobie testy ale dlugo pobawic sie nie da . pamieci moje pojda na ustawieniach 5222 do 215Mhz na standartowym napieciu na ustawieniach 7222 do 224Mhz a na 8332 do 240Mhz .
    Z tego co pisza ludzie to wyglada ze duzy wplyw na ile pojdzie plyta maja pamieci jak i szczescie .


  23. speed (autor: Kazan | data: 3/03/03 | godz.: 17:58)
    rozumiem że mieszkamy poza naszym krajem więc zawarte porównanie trochę się mija z celem . 2100 nie spotkałem takiego a zresztą mgę sie zgodzic jak dogonimy takie USA

  24. 2100 (autor: Kazan | data: 3/03/03 | godz.: 18:01)
    gafa zwracam honor reszta jw

  25. speed (autor: Kazan | data: 3/03/03 | godz.: 18:02)
    możesz podać co to za pamięci ?

  26. speed (autor: krzycho83 | data: 3/03/03 | godz.: 18:03)
    tylko pozazdroscic takich pamieci

  27. RE Speed (autor: Umek | data: 3/03/03 | godz.: 18:08)
    1. Procki 2100+ na jądrze B nei są jeszcze u nas dostępne a te na jądrze A kręcą się bardzo słabo - także w tej sytuacji kupuje się 1700+ jako najlepszy wybór w PL
    Jak przyjdzie fala 2.1/2.2 B0 i będzie kosztować 30 zł. więcej niże ten 1.7+ (a nie kilka razy) to pewnie że lubie kupią
    2. Nie tak dawno kupiłem samsungi DDR400 w podobnej cenie tylko że 256MB. Generalnie na naście sklepów mieli w jednym - w większości max to DDR333. Także o czym tu mówić.
    3. Chłodzenie wodne IMHO zawsze się opłaca (oczywiście jesli jest solidne), właściwie dochodzę do wniosku że to jedna z nielicznych inwestycji długoplanowych - wiadomo sprzęt się starzeje a ta opcja środowiska może spokojnie popracować na kilku generacjach reszty złomu. Co bardzo pozytywne krajowa produkcja zaczyna nabierać tempa, a relacja wydajność/cena w stosunku do tego co oferuje się gdzie indziej zaczyna być bardzo korzystna. Tej Twojej cegły do chłodzenia w PL nie widziałem a przy cenach najwydajniejszych radiatorów powietrznych podchodzących pod 200zł - wolałbym zrobić sobie chłodzenie wodne w cenie powiedzmy 300zł. IMO temperatura na takim chłodzeniu będzie biła na głowę każdy z tych super-błyszczących radiatorów które i tak trzeba ściszać bo ból głowy murowany - co widać w powyższym tekście. Także to wszystko zależy od punktu siedzenia chyba :)))
    Pozdr.


  28. Re: Kazan (autor: PiK@TwojePC | data: 3/03/03 | godz.: 18:19)
    Nagrzewnica z siakiegos autobusu :-)
    A pamieci - chodzily na 195 stabilnie (samsungi ddr400) - tylko, ze przy obnizonych timingach. Jakiego uzywasz biosu? Polecam zmodyfikowany UBER


  29. pamieci corsair PC3200LL (autor: speed | data: 3/03/03 | godz.: 18:29)
    iz tymi 2100 0,13B to troche dziwna sprawa bo ttutaj (canada) jest tego zatrzesienie i to od kilku miesiecy . wydaj mi sie ze to jakas polityka ze tego nie ma uwas.
    co do pamieci na polskim rynku to winni sa sami ludzie zainteresowanie jest male bo ponuje przekonanie ze kupi sie noname i jakos bedzie .w necie sa dokladne testy porownawcze dobrgo chlodzenia wodnego i dobrych radiatorow miedzianych i roznice sa tak male ze malo ludzi kupuje to .
    jaki jest sens kupowac chlodzenie wodne za 150$ (nie mowie o takim po 50-60$ bo to wogole jest bez sensu) i miec 2-4 st C mniej ??? ja nie widze zadnego SLK-800 nie jest taka cegla jest cal masa wiekszych i znacznie gorszych. Z drugiej strony wydac 200-250zl na radiator to sporo i ludzie mysla ze jak zamontuje chlodzenie wodne to uzyska nie wiadomo co a to dlatego ze porownoje sie nedzne radiatory pracujace jak odrzotowce z chlodzeniem wodnym a wystarczy porownac dobry (SLK-800) z dobrym chlodzeniem wodnym i okaze sie ze gra nie jest warta swieczki.
    Teraz mam temperature 32st C i co mi to da jak bede mial 28st C ??? nic jedynie musial bym miec dwa wiadra wody obok kompa bo komputer chodzi non stop juz od ponad 5 miesiecy . Mam i sprawdzalem komplet Swiftech MCW5000 zestaw kosztuje prawie 200.00$cn i powiem ze jest bez sensu wydawac tyle kasy 100razy lepiej kupic SLK-800 i cichy wiatrak Panaflo ponad trzy razy taniej a roznica max 4-5st C .
    dobry radiator moze sluzyc i 5 lub wiecej lat moj MC462 ma prawie trzy lata i molo ktore chlodzenie wodne mu podskoczy.
    Tak ze wszystko zalezy od tego gdzie siedzimy i co chcemy zrobic:))))


  30. bios (autor: Kazan | data: 3/03/03 | godz.: 18:31)
    obecnie 1002A , poprzednio 1002 i UBER z którym troche sie męczyłem . "obniżonych timingach" -default , agressive..... ?

  31. ->speed (autor: KaT | data: 3/03/03 | godz.: 18:34)
    Pusc na 2V to pogadamy, zaden radiator sie nie moze rownac z przecietnym WC dostepnym na naszym rynku, nie mowiac juz o zestawach dostepnych na zachodzie.

    U mnie przy napieciu 1,7 procek chodzi na 2083mhz i nie przekracza 38-39 w stresie.
    Zwiekszanie taktowania owocuje znacznie mniejszym zwiekszeniem ilosci wydzielanego ciepla niz zwiekszanie woltazu. Wtedy dopiero odczuwamy zalety WC.


  32. speed (autor: Kazan | data: 3/03/03 | godz.: 18:38)
    troche niedoceniasz rodaków (?) winni są ludzie ale odpowiedzialni za dystrybucje którzy co tu ukrywać traktuja nas po macoszemu . Poza tym jesteśmy krajem uboższym od Ameryk obydwu więc pewnych rzeczy przeskoczyć się nie da . Staramy sie jednak jak tylko można wiecej obiektywizmu . Sam kupiłem 2xDDR400 Samsunga a kości jak Twoje to dla mnie sfera marzeń - przy tych cenach

  33. mój kolega ma xp 2200+ (autor: Radeon_rulez | data: 3/03/03 | godz.: 18:42)
    i mu po wyłączeniu wiatraczka komp normalnie chodzi a procek minimalnie zwiększa temperature

  34. To ja sie jeszcze wtrace (autor: Lancer-Redakcja | data: 3/03/03 | godz.: 19:01)
    Umek-AXP 2100+ na rdzeniu B0 sa bez problemu u nas dostepne. Widzialem, a nawet kilkanascie przetestowalem (niestety mojego wymarzonego 2,5GHz Athlona nie znalazlem :(
    Co do WC to jest to swietny wynalazek. Fakt ze drogi ale odpowiednio skonfigurowany jest swietny. Wczesniej sluzyl mi na AMDku, a potem po dorobieniu spinki uzywam go na P4. Najwazniejsza jest dla mnie cisza. Jak nie gram tylko siedze w necie albo slucham muzy wiatrak na chlodnicy mam wylaczony i panuje boska cisz. Jak zechce mi sie grac to obciazenie rosnie i wiatrak chodzi. Wtedy cisza sie nie liczy bo i tak nie slucham wtedy kompa tylko gry choc i tak to bardzo cicho jak na tradycyjny wiatrak. A koszta? 95zl blok wodny, 100zl chlodnica z miedzianymi rurkami, 350zl pompka (Eheim wiec nie ma co sie dziwic, mozna kupic jakas 600l/h za 60zl), 15zl 12cm wiatrak i 12zl za rurki+5zl za plyny. Moim zdaniem mimo ze drogo ale sie oplaca. Ja budowalem rok zanim skonczylem ale jestem zadowolony. Nigdy wiecej wentylatora na procesorze!


  35. Re: bios (autor: PiK@TwojePC | data: 3/03/03 | godz.: 19:07)
    Obnizone timingi (user): 3-3-3

  36. Re: kolegi 2200+ (autor: PiK@TwojePC | data: 3/03/03 | godz.: 19:08)
    Odwaznego masz kolege... . Albo ma dobrze wentylowana bude, ze temp. minimalnie wzrasta, albo tak zapchana, ze wiatrak na radiatorze nic nie daje.

  37. KaT 2 v na glowe nie upadlem :))) (autor: speed | data: 3/03/03 | godz.: 19:18)
    a jak to robie to mam odpowiedni sprzet . idac Twoim tokiem sprobuje zejsc do -20 st C na chlodzeniu wodnym i 2,5v dla procesora:)))) Ile wiecej wyciagniesz przy tych 2v i chlodzeniu wodnym???? 100 150Mhz wiecej przy dobrych wiatrach .
    Jak mam dac 200$ za super chlodzenie wodne to wole dolozyc 150$ i kupic chlodziarke i zadne chlodzenie wodne nie podskoczy a roznica uzyskana w wynikach jest duzo wieksza niz pomiedzy dobrym powietrzym chlodzniem a dobrym wodnym.
    Tak jak wspomnilem ja nie mam nic przeciwko chlodzeniu wodnemu z tym ze aby myslec przy tym co sie robi i jaki efekt sie osiagnie .
    Kolega testujacy te trzy procesory pisze ze nawet chlodzenie wodne nie obnizylo temperatury 2600 ??? troche dziwne bo wyglada na to ze cos jest nie tak jezeli na chlodznie powietrznym mial 60 st C i na chlodzeniu wodnym tyle samo to cos z odczytem tem bylo nie tak i trudno opiniowac ze tak ma byc . 2800 procesor na slk-800 przy normalnej pracy ma 32 st C przy ostrym graniu ma 38st C . teraz procesor 2100 podkrecony do 2400Mhz 1.75v normalna praca 36st C ostra gra 42-43 st C teraz zastosowanie wiatraka 80x80 wydajnosc 70cfm .proc o/c do 2400Mhz normalna praca 28st C ostre granie 33st C tak ze wszystko zalezy co chcemy robic i jak robimy.
    chcesz miec WC OK tylko patrzac na wynik w tym tescie procesora 2600 to cos nie za bardzo .
    WC (dobre)z samego zalozenia musi byc lepsze od najlepszego radiatora z wiatrakiem i nie podlega to watpliwosci , z tym ze ja porownuje wc do dobrych radiatorow a wiekszosc z was do kiepskich lub przecietnych dlatego jest miedzy nami taka rozbierznosc zdan. Dla mnie 2-4 st C jest bez sensu dla sporej grupu ludzi ktorzy na slabych radiatorach maja po 50-60 st C i po przejsciu na WC maja w okoicach 30 st C to kolosalny skok.
    Kolega Radeon mowi ze wylaczyl wiatrak i zgadzam sie z nim ja tez to robilem i na slk-800 bez wiatraka przy 2200MHz i 1,6v przy ostrym graniu po 1 godzinie temperatura doszla do 58st C tak ze nie jest tak zle:))


  38. BŁAGAM WYTŁUMACZCIE MI ! (autor: sojomail | data: 3/03/03 | godz.: 19:45)
    Po co zakładać (i kupować) TT Volcano 9 [4800 RPM, 48 dB(A), 75 CFM, 110 PLN]. Skoro można kupić Titana TTC-D5TB3 [3000 RPM, 29 dB(A), 39 CFM (w zup. wystarczy), 30 PLN]. Różnica w temperaturze procka - max 3 st.C. ?

  39. re: blagam.... (autor: PiK@TwojePC | data: 3/03/03 | godz.: 19:55)
    .....przekonanie w spoleczenstwie, ze TT jest lepsze od Titana. Pamietam jak kiedys byl boom na Orb'y. Nabralem sie na te recenzje, kupilem i zalowalem... .

  40. dzieki tym 2V uzsykalem ok 70 mhz :) (autor: KaT | data: 3/03/03 | godz.: 20:12)
    Ale na tym wlasnie polega OC.
    Mnie Wc kosztowalo mniej niz 100$, no i co wazne najgloniejszym elementem jest teraz DTLA307030 :)


  41. ._. (autor: GregorP-Redakcja | data: 3/03/03 | godz.: 20:26)
    A ja na przykład lubię wiewiórki..

    ;P


    pozdr


  42. "...43C. No cóż - spodziewałem się niższej ?" :) (autor: housik | data: 3/03/03 | godz.: 23:36)
    Zgadzam się z Sojamilem. Macie tu jakiś odchył z tymi wentylatorami :). Ja akurat mam odchył na punkcie hałasu :). Więc zamontowałem sobie spory wentylator Spairla ( czy jakoś tak ) 5f263b1m3 for AMD za 50zł :). Założyłem regulator obrotów i ustawiłem na 2300 obrotów. Zmniejszyłem również obroty w zasilaczy i na gf3ti200 podrasowanym do 500 i mam max 47 stopni przy mocnym obciążeniu na AMD 2000+ i zapewniam że ta kombinacja jest cichsza od nie jednego oryginalnego zestawu Inlet Box :) ( a trochę ich składam dziennie ). A druga sprawa jakie to ma znaczenie ile stopni? Czy 50 to mało czy dużo ? No to może zróbcie test do jakiej temperatury procesor ten pracuje stabilnie a potem się rozwódźcie czy to mało czy dużo. Dla mnie akurat istotny jest poziom hałasu a nie temperatura a póki procesor pracuje mi stabilnie nie widzę powodu się tym przejmować i sadomasochistycznie używać volcano :). A może ktoś mi powie że będzie mi krótko żył :)? . 1.5 roku mi wytrzyma a potem i tak jak większość z nas zmienia proca. Niech żyje AMD 0.13 :) i cisza

  43. temperatura i sprawa volcana (autor: PiK@TwojePC | data: 3/03/03 | godz.: 23:55)
    Odchylony to volcano nie byl - sprawdzalem kilka razy... . Czy robicie pomiary na tej samej plycie glownej? Volcano wypadl zalosnie w porownaniu do chlodzenia wodnego.
    Zdziwil mnie tylko rezultat na 2600+ - nie wierzylem wlasnym oczom. Mimo solidnego przycisniecia radiatora/bloku do proca, temperatura nie spadala - od rozpoczecia testow od 47C wzrosla do 59-60C. 60C jednak nie przekroczyla. Powtarzam, ze blok/cooler zakladalem pare razy.


  44. Do speeda!!! (autor: Dyzmo | data: 4/03/03 | godz.: 00:23)
    Co to jest ten SLK-800 i cichy wiatrak Panaflo
    jakis link do na sklep z tym czyms.
    z gory wielkie dzieki


  45. RE: SLK-800 (autor: PiK@TwojePC | data: 4/03/03 | godz.: 00:43)
    http://www.thermalright.com/slk800.html
    Panaflow - bardzo drogie (w Polsce), ciche i trudnodostepne wentylatory (www.cennikpc.com - kryptoreklama ;-)


  46. RE[2]: SLK-800 (autor: PiK@TwojePC | data: 4/03/03 | godz.: 00:54)
    "Panaflow - bardzo drogie (w Polsce), ciche i trudnodostepne wentylatory (www.cennikpc.com - kryptoreklama ;-)"
    ......pozno juz - pomylilem z PAPSTem.


  47. ja mam CNPS6000-cu zalmana (autor: Dyzmo | data: 4/03/03 | godz.: 00:59)
    I mam okolo45-50C na xp1700 1.55v.
    cos chyba jest nie tak.........
    drugi link nie dziala :((


  48. Re: zalman (autor: PiK@TwojePC | data: 4/03/03 | godz.: 06:56)
    1,55v - cos malo. Moj pracowal na 1,65v (praktycznie wiecej, bo Asus troche dodawal...). Temp. max 43C.
    Drugi link dziala... .


  49. xp 1700 jest super (autor: Bourne | data: 4/03/03 | godz.: 08:37)
    ostatnio krecilem xp 1700. stabilny zostal przy 2405(13x185) MHz (chyba xp 3000) na 2V. procesor, na zwyklym niefirmowym miedziaku +60mm@4500obr mial ok 40-43 stopnie. a po 5 godzinach seti 52. data na procku 3 tydzien 2003

  50. Re: xp 1700 jest super (autor: PiK@TwojePC | data: 4/03/03 | godz.: 14:24)
    Podobno z 2003 slabo sie kreca... . Masz szczescie. Temperatura - zalezy czym mierzysz (przy 2v vcore i takim taktowaniu...).

  51. eeeeeeeeeeeeee!!!!!!!kitujecie! (autor: Kacper eM. | data: 4/03/03 | godz.: 20:38)
    ja wole fife! :PPPPPPPPPPPPPPPP

  52. Dyzmo ,tutaj znajdziesz ciekawe rzeczy: (autor: speed | data: 4/03/03 | godz.: 22:08)
    http://www.bigfootcomputers.com/

  53. Ukruszony? (autor: Sherlock | data: 5/03/03 | godz.: 17:08)
    Ten 2600+ (na zdjęciu) to chyba ukruszony, prawda? :)

  54. Tez mam zwale z temp (autor: K0SA | data: 5/03/03 | godz.: 20:17)
    mam 1700+ z 51 tyg "C" i temp juz przy wlaczeniu to 36 a normlanie w pulpicie to ponad 50 a nie wmowi juz o grach...
    proc jest zrobiony na 2000+ bo wyzej nie da si osoiagnac stabilnej czestotliwosci. Cooler byl wielokrotnie zakladany i zdejmowany i nadal tak samo. A co jest najciekawsze jak proc nei jest podkrecony to z tego co pamietam to wszystko bylo ok. Temp sporo ponizej 40 i temp niezadko bylo nizsza niz obudowy)
    Konf: Asus AV78X Deluxe 1010 bios. Wentyl TT 7+ a na nad nim Zaman 92mm na 1300 i 60mm na 2700. W budzie temp 30 st.

    http://twojepc.pl/...hiwum.php?r=2003&id=36122


  55. re: Sherlock (autor: DYD-Admin | data: 5/03/03 | godz.: 20:49)
    prawda, zostal mocno eksploatowany... ale dziala... ;-)

  56. Mam 2 wiatraki Panaflo i obydwa wyją :( (autor: Jetson | data: 5/03/03 | godz.: 23:06)
    Fakt że dmuchają porządnie ale mimo zmniejszenia napięcia wyraźnie słychać jak wyją...
    Chyba że dostałem jakieś "odpady z eksportu"...
    Teraz mam ślizgowe CoolerMastery na ok 1200-1400 obrotów i wreszcie nic nie wyje ;)


  57. Athlon XP 2000+ (autor: Jaro1979 | data: 6/03/03 | godz.: 17:09)
    Mam taki procek o numerze serii AGOIA na rdzeniu Palamino. I moje pytanie brzmi czy da sie z niego wydusic wiecej ??? Moja plyta gl to MSI KT266 PRO2.

  58. Re: Athlon XP 2000+ (autor: PiK@TwojePC | data: 6/03/03 | godz.: 17:53)
    Probuj, probuj i jeszcze raz probuj. Do 2200+ (a moze wiecej) powinienes dojsc.

  59. Athlon XP 2000+ (autor: Jaro1979 | data: 6/03/03 | godz.: 18:22)
    Tylko co mam zmienic, FSB??? Jezeli FSB to ile moge max zmienic, zeby nic nie uszkodzic. Mnoznik raczej mam zablokowany

  60. ...Athlon (autor: PiK@TwojePC | data: 6/03/03 | godz.: 20:57)
    Lec spokojnie - zalozmy podwyzszaj fsb co 3 mhz. Raczej niczego nie uszkodzisz....najwyzej hdd ;-)

  61. No dzieki (autor: Jaro1979 | data: 6/03/03 | godz.: 23:00)
    Oczekiwałem jakiejs konkretnej propozycji, a tu widze ze robisz sobie ze mnie jaja. No ale coz niech i tak bedzie. :)

  62. Re: dzieki (autor: PiK@TwojePC | data: 7/03/03 | godz.: 06:50)
    Nie robie sobie jaj. Poprostu podwyzszaj spokojnie fsb i sprawdzaj stabilnosc systemu oraz temperature proca.

  63. Coś więcej na temat chłodzenia wodnego (autor: fastviper | data: 7/03/03 | godz.: 16:06)
    Wygląda na to, że to wodne chłodzenie ma niesamowitą wydajność mało przypominającą to co jest dostępne w Polsce. Czy użyty był moduł Peltiera ? Czy woda była chłodzona w sposób aktywny ? Czy zbiornik był na dworze czy wewnątrz pomieszczenia ? Ile kosztuje takie chłodzenie i gdzie można je zamówić ?

  64. Re: chlodzenie wodne (autor: PiK@TwojePC | data: 7/03/03 | godz.: 21:52)
    Hmmm...czy ma niesamowita wydajnosc? TEgo niestety nie moge powiedziec -nie mialem okazji porownac do najnowszych produktów z Polski. Swoja droga poprzednicy zarzucali, ze temperatury byly za wysokie... .
    Modulu peltiera nie u?ywalem - to juz bylby totalny hardcore (a recenzja nie miala tego na celu).
    "Czy woda byla chlodzona w sposob aktywny?" - sama woda bezposrednio nie ;-) ale chlodnica tak - Sunon 120mm. Zbiornik jak i reszta komputera byla umieszczona w pokoju (blisko kaloryfera ;-), ale zwazywszy na to, ze testowalem glownie wieczorem - bylo dosc chlodno.
    Koszta tej zabawy wyniosly mnie:
    -blok wodny 120zl
    -mocowanie bloku z plexi (domowa robota)
    -chlodnica: jedna 60zl, druga - 10zl (testowalem na jednej - tej za 60zl)
    -pompka wodna - 30zl - Aquael

    Zamowienie - blok kupilem jakies 2 lata temu, u osoby, ktora wykonala go na moje zyczenie. Z tego co sie orientuje, to w Polsce sa 4 firmy, ktore zajmuja sie zestawami chlodzenia wodnego "na powaznie".


  65. hmmm ... mam pytanko (autor: evolic | data: 9/03/03 | godz.: 00:23)
    zamierzam za jakiś czas kupić nowy sprzęt:
    AMD 1700+ 0,13um @2600+ ( małe, niedrogie cudeńko )
    Płyta: nie wiem dokładnie ... może Soltek FRV KT400 ...( co sądzicie ??)
    RAM : 512MB PC2700 Kingstona
    FAN : może Termaltake Volcano 7+
    Dysk: Maxtror 80GB z 8MB cachu ... A133
    Grafa : NV GF4 Ti 4200 128MB
    poradzcie coś ....
    szczególnie płyta główna nie wiem .. tak za około 400 PLN ...
    myśle że cooler bedzie w sam raz ...
    podkręcać sie da na nim super 2600+ :-))...
    tylkp Mainboard ... Soltek dobry kiedyś był do Overclockingu ... ale jak jest teraz ??
    na Asusa to mnie nie stać ...
    ps do wyników testów : temperatura procków troche za duż a jak na na taki COOLER !!!
    z góry dziękuje za wszelkie podpowiedzi


  66. kup EPOXA (autor: djHAKI | data: 9/03/03 | godz.: 02:09)
    Evolic kup EPOXA 8RDA+ nie pozalujesz

  67. Re: pytanko (autor: PiK@TwojePC | data: 9/03/03 | godz.: 08:50)
    W tej cenie dostaniesz Solteka na nForce2 i na KT400 oraz Asusa na KT400. Troche drozej Epox na nForce2.Z dwoch pierwszych bym wzial Asusa (czytalem pochlebne recenzje o nim, o nowych Soltekach nic nie wiem - poczytaj w sieci). Natomiast jezeli bym znalazl troche wiecej kaski to kupilbym epoxa.
    Cooler rowniez mnie rozczarowal.


  68. hmm cos mi tu nie pasuje (autor: Matrix | data: 9/03/03 | godz.: 10:53)
    mam procek 1700+ (0,13) podkreconego na 2600+ (12,5x166) chlodzenie coolermaster CP5-7JD1B i obroty zmniejszone z 2800 na 2200. temp w normalnej pracy (internet itd) nie przekracza 43st. natomiast po grach 47st. a w artykuje na V9 maja o wiele wyzsza temp. SZOK!!

  69. czy ktoś mógłby mi coś wyjaśnić? (autor: whooz | data: 9/03/03 | godz.: 14:38)
    zastanawia mnie w jaki sposób podkręcacie swoje procki za pomocą FSB i mnożnika skoro mnożnik jest blokowany ( z tego co wiem albo tak mi sie wydaje)??? Serdecznie prosze o wyjaśnienie bo mam zamiar sprawić sobie A XP 1700 i jeżeli jest szansa że da sie go tak "wyżyłować" to bomba!!!]
    Tak na marginesie - co myślicie o MSI KT3V (mtb)


  70. wyjasnienie (autor: PiK@TwojePC | data: 9/03/03 | godz.: 15:02)
    Tak jak napisalem w artykule - procesory maja odblokowany mnoznik

  71. poczekaj, poczekaj....dobrze zrozumiałem? (autor: whooz | data: 9/03/03 | godz.: 15:09)
    wszystkie athlony xp thoroughbred mają odblokowane mnożniki? czy wasze konkretne egzemplarze testowe? na jakiej stronce można o tym poczytać ewentualnie?

  72. Re: poczekaj ;-) (autor: PiK@TwojePC | data: 9/03/03 | godz.: 15:11)
    thoroughbred-B, gdzie czytac: polataj po serwisach internetowych - wszedzie gdzie jest recka nowe athlona, to o tym wspominaja

  73. dalej.... (autor: whooz | data: 9/03/03 | godz.: 15:41)
    a taki 1700 to jaki maxymalny mnożnik ma??

  74. temat Soltek, radość, cena hmmm nForce2 (autor: ikyu | data: 9/03/03 | godz.: 19:08)
    Recka solteka 75FRN-L jest tu(J. angielski) http://www.cluboc.net/...soltek/75FRN-L/index.htm. Zobaczcie, co i jak. Ja myślę o zakupie tej płyty cena we wrocku 429 zeta. Nie wiem czy czekać na reckę w polskim necie czy brać i cieszyć się życiem overclockera.:) Jeszcze się tylko dowiem czy w sklepie maja właściwe Athlony czyli na Thoroughbred B i radość w dom.:)
    Jak zakupie to podzielę się wrażeniami. Moje GG. 2075913.
    Puzdro dla PiK?a i całej zainteresowanej family.


  75. Re: dalej... (autor: PiK@TwojePC | data: 9/03/03 | godz.: 20:44)
    Z tego co pamietam to 12,5 lub 13, ale przy odrobinie checi mozesz odblokowac wyzsze (co wiaze sie z utrata gwarancji - moim zdaniem nie warto - wycisnij jak najwyzsze fsb)

  76. re temat Soltek (autor: evolic | data: 9/03/03 | godz.: 21:53)
    po ILE ten Soltek ????
    w krakowie po 495,- jest ...
    możesz mi podać nazwę tej firmy ( www )
    coś mnie sie wierzyć nie chce ...
    nie pomyliłeś z wersją : SL-75FRV KT400 przypadkiem ??
    na stronie podanej jest bład: nie AMI BIOS tylko AWARD ... aż sie bałem .... co ten Soltek zrobił ... ( poza tym ów serwis bardzo fajny jest :-)) )
    PiK - który cooler Cie rozczarował ??
    a jeśli chodzi o płytę główną to piszęc około 400 nie miałem na myśli -/+ 100PLN
    tylko max. 450 ...
    a co sądzicie o reszcie zestawu ??
    ps. mój GG : 1079536


  77. Re: Soltek (autor: PiK@TwojePC | data: 9/03/03 | godz.: 22:36)
    Rozczarowal mnie volcano, ktorego wypozyczylem na czas testow.
    Soltek na nForce2 do 450zl powinienies dostac - moze macie w Kraku gielde? - kolega
    napisal wczesniej ze we wrocku jest po 429zl.
    Zestaw Ok - tylko karte bym wzial ATI.


  78. Re re Soltek itp (autor: evolic | data: 10/03/03 | godz.: 01:25)
    mamy tu recenzję Solteka:
    http://www.frazpc.pl/artykuly_wyswietl/141
    a tu EPOX 8RDA+
    http://www.frazpc.pl/artykuly_wyswietl/133
    troche nieciekawie to wygląda z Soltekiem ...
    PiK : owszem mamy giełdę na Balicach ...
    tyle że ja wolałbym w sklepiku kupić wszystko razem ...
    Ati osobiście nie lubie i nie pytajcie mnie dlaczego ...
    Volcano trochę drogi ... to wiem "trochę" ;-)
    skoro tak mówisz to wskarz dobrą alternatywę ... ( a może powiesz czego Ty używasz ?? )
    a tak wogóle to zamierzam kupić kompa na wakacji ... ( szkoda że dopiero wtedy )
    robię jednak rozeznanie trochę wcześniej ...
    chcę wiedzieć więcej na temat sprzętu który kupię... by się nie zawieść ...
    dziękuje za wszelkie uwagi i proszę o dalsze...


  79. PiK sorki... (autor: evolic | data: 10/03/03 | godz.: 01:27)
    z poprzedniego textu nie można zrozumieć o czym piszę ...
    mowa jest oczywiścieo coolerach ...
    przedstaw spwoją alternatywę ...


  80. Moja alternatywa... (autor: PiK@TwojePC | data: 10/03/03 | godz.: 13:00)
    ...nie orientuje sie co teraz jest na topie w coolerach. Cooler'ami przestalem sie interesowac 2 lata temu, kiedy to zlozylem zestaw chlodzenia wodnego.

  81. płtyka główna (autor: evolic | data: 10/03/03 | godz.: 18:53)
    jeśli tylko będe miał kasę to na pewno kupie:
    EPOXA 8RDA+ ... jest ona super ...
    czytałem troche na jej temat ....
    i jest ona całkiem całkiem ...
    naprawde warto polecić ...
    ps jaką 17" tkę radzicie ... za około 800-900 PLN ???


  82. Re: evolic (autor: PiK@TwojePC | data: 10/03/03 | godz.: 19:39)
    Z pytaniem o monitor to "lec" na board'a

  83. jak sprawdzić... (autor: whooz | data: 10/03/03 | godz.: 19:43)
    fundnąłem sobie właśnie MSI KT3v, płytka obsługuje FSB 166 ( jak i wiele innych ;) ) ale FSB nie ma ustawień auto tylko trzeba wiedzieć jaka ma sie magistralke. No i oczywiście mam już XP 1700 i kręce go na 166 i co widze w sandrze - agp na 84 MHz a PCI na 42!! jak sprawdzić czy to jest wiarygodne? czy ktoś wie czy ta płyta ma może oddzielne taktowanie procka i magistral? Polećcie jakiś programik...

  84. dodam jeszcze... (autor: whooz | data: 10/03/03 | godz.: 19:45)
    że w manualu nic na ten temat nie piszą a sanadra to 2003

  85. re: whooz (autor: PiK@TwojePC | data: 10/03/03 | godz.: 20:42)
    nie znam tej plytki, ale moze w biosie ma ustawienie dzielnika fsb/pci/agp ?

  86. re monitor (autor: evolic | data: 11/03/03 | godz.: 01:32)
    PiK : nie widze nic o monitorach na boardzie...
    może gdzieś indziej... podaj jakiś link ...
    jeszcze sam poszukam...
    ps polecam wszystkim płytke:
    EPOX 8RDA+ ... jeśli tylko znajdę fundusze to na pewno wpadnie w moje ręce ...


  87. re[2]: monitor (autor: PiK@TwojePC | data: 11/03/03 | godz.: 07:54)
    chodzilo mi o to abys o opinie pytal sie na board'zie, poniewaz monitory maja malo wspolnego z moim artykulem z jednej strony, a z drugiej - wiekszoc juz pewnie przeczytala tez tekst i juz tu nie zaglada

  88. PiK (autor: evolic | data: 11/03/03 | godz.: 13:23)
    oki ... dzieki... ja jeszcze zagladam...
    tak zrobi jak piszesz ...


  89. Stało sie:) (autor: ikyu | data: 12/03/03 | godz.: 20:29)
    Miałem kupic solteka na nf2, ale nie bylo wiec mam msi k7n2-L. proc athlon 1700 tradycyjnie. procek jest dla malo zachlannych.:) kupilem wersje box z wiatrakiem zwyklakiem. podkrecilem na 1750 mhz czyli fsb 159 i lusik. co smieszne temp przed podkreceniem i po jest taka sama ok 55 w czasie pracy, podkreslam na zwyklym wiatraku.:) koszt box proca to 299 we wrocku . gram w splintera z radoscia wczesniej gralem na procu athlon 750 eh kiedy to bylo. GG 2075913

  90. re: stalo sie (autor: PiK@TwojePC | data: 12/03/03 | godz.: 22:13)
    no, no gratuluje :-) Krec go dalej

  91. 2200 XP (autor: ikyu | data: 14/03/03 | godz.: 09:01)
    Zakręciłem go na 1884 mhz tem. bez zmian.:)
    szkoda ze zasilacz jest nad wiatrakiem. Mam jakies 5 cm wolnego miejsca i po zalozeniu zasilacza na miejsce obroty wzrosly o 200(5200). Po zamknięciu obudowy temp wzrosła o 3 stopnie.:)
    pozdro


  92. Pytanko (autor: Athlon rulezz | data: 14/03/03 | godz.: 19:32)
    Co lepiej kupićI AMD 1700 xp czy 2000 xp ??
    I jaką do tego płyte główną w cenie do 400 zł
    Z góry dzięki za podpowiedź


  93. Mam Athlona 1700+xp i jak go moge podkrecić (autor: Filek | data: 19/03/03 | godz.: 18:42)
    mam athlona 1700+ ...chcę go podkrecić fsb ale czym?jakimś programem? i gdzie znaleźc jakiś program by wyświetlał temperature procka???najlepiej odrazu stronke

  94. helol (autor: ikyu | data: 21/03/03 | godz.: 10:08)
    Plyta na nforce 2:) , a kreci sie w biosie najlepiej. A oto cos o temp proca i innych. http://www.podien.onlinehome.de/CPUCOOL.HTM

  95. Mam Athlona 1700+xp (autor: siwy1 | data: 25/03/03 | godz.: 16:40)
    witam mam czysto teoretyczne pytanko posiadam Athlona 1700+xp@2000+xp czy mogą być jakieś ewentualne ( techniczne: czas, wydajność ) skutki tej "zamianki"!

  96. No dobra - a teraz do rzeczy ;) (autor: wielkipajak | data: 12/06/03 | godz.: 17:51)
    MAM płytkę ECS K7VT2 (czyli najwiekszy badziew niestety) i Athlona 1700+XP na mnożniku 11 którego nie mogę zmienić. Jest on BOXowy i taki ma wlasnie standardowy wiatrak jak w pudełku. Na ustawieniu 133x11 czyli 1463MHz mam pod prockiem ok 52 stopni C tylko na pracującym systemie - nie gram ogólnie. Do ilu moge bezpiecznie go zakręcić bez zmiany wiatraka? W poście 89 jest opisane 11x159 - myslicie ze dalej lepiej juz nie ryzykować? Dzieki dla tych, ktorzy odpisza, buziaki ;)

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL