TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Wtorek 10 czerwca 2003 |
|
|
|
Nowa linia produktów Sony Autor: DYD | źródło: 4Press / ZDNet | 17:12 |
(4) | Sony jeszcze w tym miesiącu rozpocznie w Japonii sprzedaż produktów z nowej linii Qualia. Wchodzące w jej skład aparaty cyfrowe i sprzęt audio-wideo są ładne, nowoczesne i... bardzo, bardzo drogie.
Za sprawą linii Qualia, Sony ma być znów postrzegane jako lider nowych technologii i firma, która wprowadza nowinki techniczne na rynek masowy. W sprzęcie Qualia będą debiutować rozwiązania, które z czasem znajdą zastosowanie w tańszych modelach. Pomysł takiej high-endowej linii dającej dużą swobodę projektantom debiutuje w produktach elektronicznych Sony, ale z czasem ma też trafić do innych dziedzin działalności japońskiego giganta. Za sprawą nowych modeli Sony chce dodać swojej marce prestiżu i wyraźniej odróżnić swoje produkty od tańszych rozwiązań konkurencji.
„Zbyt często byliśmy rozpraszani przez pozbawione znaczenia czynniki jak cena czy udział w rynku” – mówi Shizuo Takashino, jeden z prezesów Sony. „Jeśli wciąż będziemy brać udział w tego rodzaju wyścigu, wszyscy będziemy zgubieni”.
Sony zapowiada na razie 14 produktów z linii Qualia – 4 z nich zadebiutują już w najbliższych tygodniach. Na akceptację szefów firmy czeka już kolejnych 70 projektów. Wśród pierwszych produktów z nowej linii znajdą się:
- Qualia 015 - 36-calowy monitor CRT, który dzięki zastosowaniu specjalnych filtrów ma oferować obraz niezwykle wysokiej jakości; cena urządzenia wyniesie 1,3 mln jenów (41,8 tys. PLN)
- Qualia 016 – maleńki aparat cyfrowy z 2-megapikselową matrycą, wraz z całym zestawem obiektywów i gustowną walizeczką pełną akcesoriów oferowany będzie w cenie 380 tys. jenów (ponad 12 tys. PLN)
- Qualia 004 - projektor multimedialny o rozdzielczości 6,2 megapiksela, cena wyniesie 2,4 mln jenów (ponad 77 tys. PLN)
- Qualia 007 Super Audio CD – high-endowy system składający się z odtwarzacza Audio CD zintegrowanego ze wzmacniaczem – oferowany za 800 tys. jenów (25,7 tys. PLN). Cena nie obejmuje 100-wattowych kolumn – ich kupno to wydatek rzędu 700 tys. jenów (22,5 tys. PLN).
Nie wiadomo, kiedy produkty z linii Qualia trafią do sprzedaży poza Japonią. Przyczyna jest prozaiczna – ze względu na ceny, ten sprzęt mógłby mieć problemy ze znalezieniem nabywców poza zamożną i rozkochaną w gadżetach ojczyzną.
Zdjęcia produktów i informacje w języku japońskim są dostępne na stronie: watch.impress.co.jp |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- sony chyba ma goraczke (autor: wrubi | data: 11/06/03 | godz.: 13:09)
gdzie tu nowe technologie?
monitor CRT za 41 tys , apartat z 2MP za 12 tys??? to nie przejdzie.
- przejdzie przejdzie (autor: h-doc | data: 11/06/03 | godz.: 17:57)
to jest sprzęt dla kolekcjonerów. Najwyższa jakość + oryginalny design. Wielkość matrycy jest tu mniej istotna. To mają być gadżety, którymi można zaimponować wśród znajomych. Stąd kosmiczna cena ale również perfrkcyjne wykonanie.
- ale drożyzna (autor: picker | data: 11/06/03 | godz.: 18:16)
gdybym miał kasy jak lodu to też bym se takie cosik kupił hehehe...
- fajne (autor: RusH | data: 11/06/03 | godz.: 21:10)
bardzo dobre posuniecie marketingowe
Lamborhgini tez sie nie sprzedaje cena :)
iMACi zreszta tez nie.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|