Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2020
Wtorek 7 października 2003 
    

Half Life 2 - kolejne opóźnienie?


Autor: R4v | źródło: GamersHell | 15:37
(33)
W związku z kradzieżą kodu źródłowego gry Half Life 2, jej premiera została przełożona na kwiecień 2004 roku. Tyle czasu ma zająć przepisanie części wykradzionego kodu. Fakt włamania wyszedł na jaw na początku października. Od połowy września sieć Valve Software była penetrowana przez nieznane osoby. Jak twierdzi Gabe Newell, szef Valve, ktoś miał dostęp do jego konta pocztowego. Wkrótce potem komputery w firmie zaczęły się dziwnie zachowywać. Około 19 września zostało skopiowane drzewo źródeł HL2. Następnie na komputerach Valve pojawiły się programy monitorujące klawiaturę. Była to zmodyfikowana wersja oprogramowania RemoteAnywhere, która została zainstalowana przy użyciu błędów Outlooka. Jak twierdzą przedstawiciele firmy, zostało skradzione ok. 1/3 kodów źródłowych.

 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. tylko yego brakowało (autor: MatiZ | data: 7/10/03 | godz.: 16:00)
    ; (

  2. za wczesnie (autor: tomimak | data: 7/10/03 | godz.: 16:03)
    sie ujawnili z tym source bylo poczekac 1 mc po premierze

  3. Srutu-tutu (autor: XepeR | data: 7/10/03 | godz.: 16:09)
    kazda wymowka jest dobra. Uschne do tego kwietnia chyba... :(((

  4. A moze sami... (autor: Ament | data: 7/10/03 | godz.: 16:46)
    wypuscili w siec taka podpuche (jakis starszy kod) zeby narobic szumu wokol HL2 i swojej firmy a premiere przesunac na kwiecien bo i tak chyba byla nierealna w tym roku?

  5. ladna rozkina... (autor: [fabrike] | data: 7/10/03 | godz.: 16:48)
    pewnie nie moga wyrobic z terninem, wiec puscili scieme ze ich okradli :P nie ladnie Valve, nie ładnie !!!!

  6. ściema (autor: mmb | data: 7/10/03 | godz.: 17:27)
    Albo to jest ścoiema albo sami lamerzy tam pracują, że sobie nie robią kopii bezpieczeństwa - początkujący programista nie dał by się tak przecież zrobić, a co dopiero firma, która bije miliony na grach....;)

  7. mi ukradli legitymacje (autor: alkatraz | data: 7/10/03 | godz.: 17:42)
    i tez musze czekac, az wydadza nową. W Valve nie musza przynajmniej płacić 50 zł za kawałek kodu, a ja za pieczątkę i kawałek tekturki z obrazkiem - owszem.

  8. znaczy się... (autor: XTC | data: 7/10/03 | godz.: 19:11)
    historia id i źródeł Quake niczego ich nie nauczyła???

    /wg mnie czysty szum medialny/...
    btw. ... dobre określenie :) "czysty szum" :)


  9. Hm... (autor: rafu | data: 7/10/03 | godz.: 19:15)
    z tego co widzialem to moze to byc prawda, nikt by nie dawal za darmo kodu, z ktorego potem bedzie czerpal zyski (licencje)

    Btw. MMB: co ma do tego kopia bezp? przeciez kod jest, chodz zastanawia mnie - skoro sie ktos wlamal to mogl skopiowac i skasowac - to by byly jaja... Troche pod tym wzgledem mi to nie pasi...


  10. jezeli to prawda to powazna sprawa a... (autor: Andrzej | data: 7/10/03 | godz.: 19:28)
    za takie rzeczy ktos powinien beknac i zostac wylany z roboty,a chyba nie zostal nikt zwolniony i to jest sciema moim zdaniem,dla reklamy i szumu o HL2 .

  11. No cóż mogę powiedzieć??? (autor: Sith | data: 7/10/03 | godz.: 19:40)
    tylko :(((((

  12. EEEEE bzdura (autor: Tommy Boy | data: 7/10/03 | godz.: 20:47)
    Na pewno zwykły szum medialny, chłopaki sie nie wyrabiaja i coś musieli wykombinować. Poza tym pies ich trącał. Czekam osobiście na Max Payne 2 i Call of Duty, całe to zamieszanie z HL2 już mnie meczy

  13. bylo do przewidzenia ... (autor: NimnuL-Redakcja | data: 7/10/03 | godz.: 21:24)
    patrzac nieco wstecz.

  14. a ja wam mówię, że to (autor: vaneck | data: 7/10/03 | godz.: 21:39)
    nvidia :))) bo jej gforce kiepsko wypadały na tym demo

  15. a ja spokojnie i po cichu czekam na Commandos 3 (autor: NimnuL-Redakcja | data: 7/10/03 | godz.: 21:43)
    moze nie bedzie opoznien ;>

  16. "(...)która została zainstalowana przy użyciu błędów Outlooka" (autor: Super_Ghost | data: 7/10/03 | godz.: 22:43)
    a moze Valve.. chce wymusic na MS odszkodowanie?? :D
    Moze sami sobie wykradli kod... za pomoca bledow Outlooka... i teraz zarzadaja od MS wysokiego odszkodowania... za tak wielkie straty??? - a kod ukradli ich ludzie... i nikomu nie dadza... :)
    w sumie byloby ciekawie... :)


  17. btw. widzial ktos w necie ta grywalna wersje HL2?? (autor: Super_Ghost | data: 7/10/03 | godz.: 22:44)
    bo ja jakos nie moge jej nigdzie znalezc... a przeciez podobno jest w necie od poczatq pazdziernika?? :)

  18. nie no (autor: red | data: 7/10/03 | godz.: 22:48)
    kod jakis tam wyciekl, na ftp'ach sie pojawil, jak i u mnie na dysku, ale nie w tym rzecz. cala sprawa jest jakas zakrecona - mozna tam znalezc zrodla bibliotek komprcyjnych (jak np. havok do fizyki, za ktorego sporo sie placi), ale sam kod silnika _source_ (bo chyba tak on sie nazywa) nie jest kompletny.

    cos mi tu smierdzi. valve nie moglo sie wyrobic i taki skit zapodali, ale nie rozumiem wtedy tych komercyjnych bibliotek zawartych w zrodlowkach.


  19. hl2 i doom3 (autor: mmb | data: 7/10/03 | godz.: 23:03)
    Jak tak dalej pójdzie to te nowe przeboje typu hl2 i doom3 podziela los unreala 2 o którym tyle było szumu od dwóch lat a teraz nie ma ani jednej notki na ten temat. Po prostu gdyby niezwlekali z unrealem to byłby hit. A dzisiaj grafika unreala 2, nie powala, na prawie kazdym sprzecie to idzie ale co z tego. Chyba goscie od u2 czekali az biedny gracz bedzie miał sprzet taki aby to puscic jako tako. Tylko zapomnieli ze ten sam biedny gracz nie wyda równowartosci 1/5 swojego kompa na ta giere. Jak tak dalej pójdzie i jak doom 3 i hl2 wyjda za jakis rok (pewnie kolo 2005;) toż to bedzie taka sama klapa jak unreal 2 awakening. Teraz ich engine może zaskoczyć, ale za rok - czy 1,5 kazda byle jaka gierka bedzie reprezentowała wyzszy poziom technologiczny.

  20. chcecie fotki z bety? polecam! chyba jednak cos sie stalo! (autor: klee | data: 7/10/03 | godz.: 23:22)
    http://www.neowin.net/.../creamhackered/halflife2/

  21. tylko (autor: red | data: 7/10/03 | godz.: 23:46)
    ze na tych fotkach to nie odbiega za wiele od kilku letniego half-life'a 1 heh.

  22. nie sa wazne te fotki ale pliki (autor: klee | data: 7/10/03 | godz.: 23:48)
    jesli prawda ze wyciekly to stana sie open dla ludzi i pewno bedzie to mialo swoje + i -

  23. a moze tu oczko;) (autor: klee | data: 7/10/03 | godz.: 23:51)
    http://matfors.net/halvarsson/hl2/

  24. Sciema jak nic! (autor: Gerhard | data: 8/10/03 | godz.: 00:35)
    załatwo ktos im to wykradł a w sczegolnosci ze taka szopke odstawiali jak przeprowadzane byly testy wydajnosci. Recenzenci mieli chyba 1h na przeprowadzenie testow i dowidzenia. Wiec po co to bylo cale zamieszanie jak starcili zrodlo w taki banalny sposob.To niemozliwe ze sa az tak lekkomyslni szegolnie ze tak malo czasu bylo juz do premiery

  25. trza bylo uzywac netoperka (autor: Tomasz | data: 8/10/03 | godz.: 01:15)
    a nie shitu outlooka panowie velvet

  26. teraz to jakos nie chce mi sie wierzyc ... poczta przesylac (autor: NimnuL-Redakcja | data: 8/10/03 | godz.: 08:57)
    tak wielkie i wazne pliki ? jest tyle innych, lepszych i bezpieczniejszych sposobów . . . jakos tego nie łykam . . .mi ogólnie wisi .. ja chce pełna wersje oficjalna HL2 jeszcze przed gwiazdka, zebym mogl sobie pograc w cieple zimowe wieczory ;>

  27. Różne są środki marketingowe. (autor: Remek | data: 8/10/03 | godz.: 09:12)
    HL 2 to chłam i trzeba ratować twarz...

  28. nie wiemy jak bylo (autor: Yankes | data: 8/10/03 | godz.: 09:46)
    moze sie dowiemy... jedno jest pewne - wykrasc sie da - spakowane 200 mega kodu moze miec ok. 30-40 spakowane a w Hameryce maja szybkie lacza ;) Ale nie o to chodzi - tak sie sklada, ze mam wykradziony kod z HL2, nie wiem czy caly co wykradli czy nie ale jest - wazy 30 mega rar (160 rozp) i jest tam tyle tego, ze mozna pewnie i cala gre przerobic - i teraz jesli np. wypuszcza gierke z takimi skompilowanym kodem jak tam to kazdy lepszy programista moze sobie porobic swoje wtyczki majac funkcje do wykorzystania na talerzu!!! Wiecie co to by sie dzialo? Cheatery, oszustwa etc etc - musza poprzepisywac funkcje i basta (chocby zmienic nazwy - funkcji, zmiennych, parametrow etc etc)... Nie istotne czy to sciema czy nie (mogli dac specjalnie tylko to co i tak powiedzmy nie przyda sie jako calosc, a przerobka tych funkcji dla sztabu programistow to znow nie jest taka duza robota) fakt faktem cos kreca i robia szum kolo siebie i HL2 a o to chyba im chodzi...

    btw - dla programistow - sciagnijcie sobie ten kod - mozna sie wpiiiiizdu nauczyc...


  29. Yankes (autor: red | data: 8/10/03 | godz.: 16:00)
    wystarczylo by, ze przepisali by caly komponent sieciowy - reszta byla by bez znaczenia, a to chyba nie jest kolejne pol roku roboty, jak sobie valve zarezerwowalo (a przynajmniej nie dla takiej firmy).

    a nauczyc to sie mozna sporo to fakt i nawet komercyjne biblioteki za frikacza dostac (vide havok :))


  30. eee tam (autor: picker | data: 8/10/03 | godz.: 16:41)
    narzekacie jak stare cioty, i tak większość z was ma za słaby sprzęt na tą grę :)))

  31. HL2 (autor: Barthello | data: 8/10/03 | godz.: 22:53)
    Goście z Valve mają was w... a co do wymagań to i tak wam to nie pujdzie - przynajmniej większości, nie ma sie na co napalać i lepiej kupcie oryginały, bo HL3 nie wyjdzie już na PC :)))))))))

  32. red - ale powiedz mi (autor: Yankes | data: 8/10/03 | godz.: 23:38)
    bo ja myslalem, ze sie w programiowaniu cos tam orientuje ;) a tu siedze 2 dni po ladnych chwil kilka i za bardzo, ze tak powiem nie moge tego objac :) dodam, iz napisalem swego czasu sterownik urzadzenia PCI pod Linuksem (kto wie co to oznacza to wie ;) wiec chyba cos tu nie gra - pewnie ci goscie z Valve to tez jacys z kosmosu :) Podziwiam takich ludzi, naprawde...

  33. Yankes (autor: red | data: 9/10/03 | godz.: 08:51)
    wez pod uwage to, ze kod nie jest kompletny - moze dlatego masz problemy. poza tym wydaje sie dosyc balaganiarski, ale ja tylko troche nad nim siedzialem, narazie mam na glowie co innego :) w kazdym razie powodzenia w rozgryzaniu kodu valve :)

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.