Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 3 grudnia 2003 
    

32-bitowy pixel shader od ATI


Autor: R4v | źródło: x-bit labs | 16:56
(6)
Prezes ATI David Orton, w wywiadzie dla japońskiego PC Watch stwierdził, że 32-bitowy pixel shader pojawi się w układach firmy w najbliższym czasie. W chwili obecnej wszystkie programowalne procesory ATI obsługują 24-bitową precyzję, wymaganą przez DirectX 9. Układy konkurencyjnej nVidii już w tej chwili obsługują działania na liczbach 32-bitowych. Chociaż Orton zapowiedział ulepszenie pixel shadera, odmówił jednak komentarzy na temat układów, które miałyby go obsługiwać. Można się jednak spodziewać, że będzie to układ R420 i jego następcy. ATI nie mów także "nie" dla precyzji 64-bitowej, jednak nie nastąpi to w dającej się przewidzieć przyszłości.

Na przeszkodzie stoją dwie rzeczy: trudność w implementacji i niewielka poprawa jakości w stosunku do 32 bitów. W kwestii przyszłościowych rozwiązań Orton wymienił Vertex i Pixel Shader 4.0, które mają się pojawić w DirectX 10, który zadebiutuje w systemie Longhorn. Mają one być wyjątkowo elastyczne, co zbliży układy graficzne do CPU.

Prezes ATI ostrzegł jednak przed zbyt szybkim wprowadzaniem innowacji. Już w chwili obecnej programiści nie nadążają za możliwościami oferowanymi przez najnowsze układy. Kolejnym problemem jest wielkość samego układu, a co za tym idzie opłacalność jego produkcji. Kłopot przedstawia także wolniejszy rozwój pamięci. Magistrala 256-bitowa pozostanie na dłużej w układach graficznych. Aby przyspieszyć pamięć trzeba będzie wdrożyć szybkie, ale i drogie pamięci GDDR-II i GDDR3. Wszystko wskazuje więc na to, że cykl opracowywania nowych układów zmieni się z obecnych 6-12 miesięcy na 18-24 miesięcy.

 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. dx10 (autor: red | data: 3/12/03 | godz.: 18:50)
    dopiero z longhornem w 2005? calkiem dobrze, pozostaje mi duzo czasu do napisania silnika na dx9 :) co do samych shaderow w coraz to nowszych wersjach - fajnie, ze je tak rozwijaja, toz to sa swietne "narzedzia" (o ile mozna je tak nazwac :))

  2. ps i vs 4.0? (autor: Yaq | data: 3/12/03 | godz.: 19:37)
    a gdzie sie podzialy shadery nr. 3? czyzby mial wyjsc dx 9,5?:) (skoro dx10 do shadery 4.0)

  3. VS/PS 3.0 (autor: Drakor | data: 3/12/03 | godz.: 19:57)
    będą w DX9.1, czyli już niedługo :-) Odnośnie treści news'a... wiadomo było, że ATi prędzej czy później przejdzie na 32-bitową precyzję obliczeń, ponieważ pierwotnie w specyfikacji DX9.0 przewidywano właśnie 32-bity, ale później się to jakoś "rozjechało" ;-)

  4. albo ati zaplacilo (autor: Wedrowiec | data: 4/12/03 | godz.: 01:34)
    lol to taka cegielka do "spiskowej teorii dziejow" ;)

  5. 32bit nvidii (autor: RusH | data: 4/12/03 | godz.: 05:23)
    meeehhehe to jakis dowcip ? juz nikt n ie pamieta jakie to nvidiowe 32bit jest 'szybkie' ? :D

  6. mnie cieszy informacja (autor: ZGreG | data: 4/12/03 | godz.: 10:17)
    o spowolnieniu - może w końcu ktoś zacznie korzystać w pełni z tych wszystkich "dodatków" - poza tym jakoś sensowniej będzie można się nacieszyć nowymi kartami graf. i spokojniej wywadać na nie pieniądze bez obawy że za 3m-ce to będzei złom... Mam nadzieję..Rozwój rozwoje ale w rozsądnym tempie...

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.