Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 30 maja 2001 
    

ATI i technologia TRUFORM


Autor: Marecek | 11:28
Wedle wcześniejszych zapowiedzi, wczoraj, na specjalnie przygotowanej konferencji prasowej firma ATI poinformowała o pracach nad nową technologią generowania obrazu, opracowaną z myślą o nadchodzących procesorach graficznych ATI. Pierwsze owoce nowych rozwiązań trafić mają na rynek na jesieni za sprawą układu Radeon 2. TRUFORM, bo tak nazywa się owa technologia, w znacznym stopniu przyczynić się ma do wzrostu poziomu realizmu generowanego obrazu 3D. Firma wyszła z założenia, że ciągłe zwiększanie mocy obliczeniowej układów graficznych, która na dzień dzisiejszy jest już po prostu olbrzymia, nie ma większego sensu. Choć większość współczesnych graczy może już w pełni rozkoszować się urokami 32-bitów i 8X FSAA, to i tak jakość i realizm generowanego obrazu wciąż pozostawia wiele do życzenia...

ATI postanowiła podejść do tej kwestii z zupełnie innej strony. Zamiast wykorzystywać coraz większą ilość płaskich trójkątów (polygonów), opracowano inne rodzaje podstawowych jednostek generowanego obrazu - N-Patches (PN Triangles), które wyznaczyć mają nową jakość w dziedzinie tworzenia obrazu w grach komputerowych. Zamiast wektorów i płaszczyzn mamy tu czynienia z łukami i krzywymi. Technologia ta jest w pełni obsługiwana przez DirectX 8.0 oraz rozszerzenia OpenGL. Ponadto nie powinna sprawić większych trudności programistom w jej zastosowaniu. Sam proces transformacji obrazu "polygonowego" na technologię TRUFORM ma być też na tyle prosty, by nie wykluczać możliwości obsługiwania przez grę zarówno istniejących standardów, jak i nowoczesnych akceleratorów graficznych (Radeon 2). Innymi słowy TRUFORM da nam jeszcze więcej detali przy niewielkich nakładach pracy ze strony osób tworzących gry, a ponadto nie wymagać będzie od nowej karty graficznej żadnych dodatkowych wkładów w postaci nie wiadomo jak dużej przepustowości szyny pamięci czy stopnia fillrate samego GPU. Więcej na temat samej technologii znajdziecie w artykule na AnandTech.

Warto zauważyć też, że jest to chyba ostatnia szansa na to, by ATI mogła w pełni współzawodniczyć na rynku z produktami NVIDII. Tylko coś rewolucyjnie nowego może odwrócić sytuację na rynku, tym bardziej, że najnowszy produkt NVIDII nie wniósł ze sobą praktycznie nic poza zwiększoną wydajnością. Radeon 2 ma więc szansę na zdrową rywalizację pomimo słabszej, niż w przypadku GeForce-a 3, mocy obliczeniowej.

 
    
K O M E N T A R Z E
    

Jeszcze nikt nie napisał komentarza.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.