Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Wtorek 17 lutego 2004 
    

Testy padów Icemat Original & Black oraz Steelpad 3S


Autor: Redakcja | 12:56
(70)
Dla TwojePC napisał GregorP: Żyjemy w czasach e-kultury. Komputeryzacja wydaje się wszechobecna, a jej ekspansja nieunikniona. Coraz większą rzeszę zwolenników zdobywa też pewna gałąź e-kultury - e-sport. E-sport jest cyfrową formą współzawodnictwa, prężnie rozwijającą się, w dobie ogólnodostępnego internetu, a jego społeczność tworzy dość specyficzna grupa ludzi - gracze komputerowi. Właśnie graczom dedykowany jest przedmiot niniejszej recenzji - profesjonalny pad. Miałem przyjemność porównać pad duńskiej marki Steelpad - 3S, oraz dwa pady ze stajni Icemat - modele Originali Black - również produkcji duńskiej. Pady udostępniła firma Gusti (www.progamer.pl).


Główni bohaterowie (od góry): Steelpad 3S, Original Icemat, Black Icemat (kliknij, aby powiększyć)


Icemat Original

Pad dotarł do mnie w solidnym kartonowym pudełku. Po jego otwarciu, oczom moim ukazała się, dokładnie zabezpieczona styropianem, nietypowa zawartość. Co w niej takiego nietypowego? Wygląd, a raczej materiał, z którego pad został wykonany - szkło.


Solidne pudełko chroni kruchą zawartość (kliknij, aby powiększyć)



Gładki spód Icemata Original + stopki (kliknij, aby powiększyć)



Original Icemat w całej okazałości (kliknij, aby powiększyć)



W prawym dolnym rogu mętnej, prawie "mlecznej" tafli, widnieje logo Icemat, będące zarazem adresem strony domowej producenta. Na rewersie zobaczyć można sześć poliuretanowych stopek. Icemat wykonany jest z najwyższą precyzją, a jego powierzchnia bardzo gładka w dotyku - zarówno z wierzchu, jak po bokach.

Po wstępnych oględzinach Icemat nieodparcie zaczął kojarzyć mi się z piaskowanym szkłem - zarówno wyglądem, jak i swoją hipotetyczną kruchością. Choć producent twierdzi, iż szkło, z którego wykonany został pad, jest specjalnie hartowane, by zapobiec mechanicznym uszkodzeniom, nie odważyłem się jednak rzucić nim o ścianę... :)

Ale do rzeczy. Do testów posłużyły następujące myszy:

Kulkowe:
  • Logitech Pilot
  • A4-Tech WWW-21
  • A4-Tech OK-720
  • Mediatech MT113
  • Mediatech MT104

Optyczne:
  • Logitech MX-310
  • Logitech BJ-69
  • Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0
  • Microsoft IntelliMouse Optical 1.0A
  • A4-Tech SWOP-45

Według producenta, z padem poprawnie pracują zarówno myszy kulkowe, jak i optyczne. Przekonamy się, czy jest to prawdą...

Na pierwszy ogień rzuciłem "kulki".

Kładę poczciwego logitechowego Pilota na padzie, kilka niespiesznych ruchów w górę, dół i boki, i... ...moje uszy męczy zgrzyt - niczym krojenie talerza tępym nożem...

W tym momencie zrozumiałem jedno - bez Pad Surfersów ani rusz.


Z lewej: MX-310 z prawidłowo założonymi Pad Surfersami dołączonymi do Icematów; z prawej: BJ-69 z prawidłowo naklejonymi Pad Surfersami od Steelpada (kliknij, aby powiększyć)



Pad Surfers to samoprzylepna powłoka, wykonana zazwyczaj z teflonu, choć można także spotkać Pad Surfersy ebonitowe. Ma za zadanie skutecznie zminimalizować tarcie statyczne, tworzące się między myszą, a padem.

Pad Surfers, które znalazłem w pudełku z Icematem powinny starczyć co najmniej na trzy oklejenia. Teflon nie jest niezniszczalny. Taśma ściera się i traci swoje właściwości, dlatego PadSurfersy należy wymieniać - co około dwa tygodnie, jeśli użytkujemy mysz bardzo intensywnie. Nadmienić muszę, że taśmą teflonową należy okleić ślizgi myszy, oraz najbliższą okolicę, wokół nich.
Nie powinno się również usuwać oryginalnych ślizgów myszy, by w ich miejsce zaaplikować Pad Surfersy.

Tak więc, okleiłem ślizgi Pilota PadSurfersami. Natrętny odgłos? - jak ręką odjął. A mysz zaczęła gładko sunąć po szklanym padzie - prowadziło się ją bardzo komfortowo, opór stawiała tylko kulka. Poza tym bez żadnych rewelacji.

Jako gry testowe, posłużyły:
  • Counter Strike w wersji 1.5, oraz 1.6
  • QuakeIII Arena
  • Unreal Tournament
  • Unreal Tournament 2003
  • Call Of Duty
Dodatkowo: Adobe Photoshop

Przy ustawionym dużym sensitivity, mysz działa całkowicie prawidłowo, jeśli ruchy, wykonywane przez nią, są długie, płynne i stosunkowo szybkie. Jednak podczas powolnego przesuwania myszy, celownik dość często "zacina się", kulka traci przyczepność ze szklanym podłożem.

Sprawa wygląda lepiej, jeśli korzystamy z niskiego sensitivity - musimy wtedy "bardziej machać" myszą, a wcześniejsze objawy występują już bardzo rzadko. Częściej jednak, niż na klasycznej szmacianej podkładce. W przypadku pozostałych dwu kulkowych A4-Techów, oraz Mediatechów, sprawa wygląda na tyle podobnie, iż nie widzę sensu rozpisywania się na ich temat.

Następny w kolejce jest MX-310. Po naklejeniu Pad Surfersów efekt jest niesamowity - mysz nie stwarza ręce praktycznie żadnego oporu. Sunie po padzie prawie bezszelestnie, a jej prowadzenie to czysta rozkosz. Dokładność w grze - znakomita. Nawet przy bardzo wysokim sensitivity celownik nie wymyka się spod kontroli. Bez najmniejszego wysiłku możemy zrobić dynamiczny zwrot, jednocześnie dokładnie celując w punkt na drugim końcu mapy. Sensor MX spisuje się tu wzorowo.

Logitech BJ-69 to jedyna, spośród testowanych myszy, która względnie dobrze radzi sobie bez Pad Surfersów - jest zdecydowanie najlżejsza, a jej ślizgi mają najmniejszą powierzchnię.
Jest jednak bardzo podstawową myszą, w stajni Logitecha, i jej czujnik nie radzi sobie z półprzezroczystą, szklaną powierzchnią Icemata - drga i gubi się, z nagminną częstotliwością. Gdyby tego było mało, mysz ma problem z wyjściem z trybu standby - gdy słabnie intensywność, z jaką dioda oświetla skanowaną powierzchnię, pojawia się dodatkowa trudność - bardzo ciężko ponownie wprawić kursor w ruch. Zdecydowanie odradzam korzystanie z duetu Icemat Original - Logitech BJ-69.

IntelliMouse Explorer 3.0, uzbrojony we flagowy sensor optyczny Microsoftu - IntelliEye, radzi sobie z Icematem równie dobrze, co MX-310. Nie ma mowy o przeskoku celownika, podczas delikatnego mierzenia do wroga - dokładność na najwyższym poziomie.

IntelliMouse Optical 1.0A to starszy brat IntelliExplorera. Radzi sobie względnie prawidłowo, choć od czasu do czasu zdarza się "ucieczka kursora". Problem występuje dość często. Dodam, że obie myszy Microsoftu posiadają największe ślizgi w całej stawce, więc na ich oklejenie trzeba będzie zużyć odpowiednio większą ilość teflonowej taśmy.

Optyczny A4-Tech SWOP-45 podobnie, jak Logitech BJ-69, nie pracuje z Icematem poprawnie - drganie i "uciekanie" kursora, uniemożliwia nam prawidłowo użytkować mysz. Również odradzam.

Icemat Black

Z prawie jednakowego kartonowego pudełka, z jednakowym styropianowym zabezpieczeniem, wydobywam drugiego Icemata - Black. Od poprzedniego testowanego pada, odróżnia go jedynie kolor - czarny. Prawie, jak jego negatyw. Prawie, bo Icemat Black nie jest półprzezroczysty. Obydwa pady wykonane są z jednakową dokładnością, a ich estetyka nie pozostawia nic do życzenia.

  
Pudełko z czarnym Icematem & Black Icemat od spodu... (kliknij, aby powiększyć)


  
...i en face & "zblurowane" logo (kliknij, aby powiększyć)

Jako, że Icemat Black różni się od swojego brata jedynie kolorem, obsługa myszy kulkowych stoi na jednakowym poziomie.

Również MX-310 i IntelliExplorer współpracują z oboma Icematami równie dobrze, natomiast SWOP-45 - równie źle.

IntelliMouse Optical 1.0A współpracuje z czarnym Icematem nieco lepiej, niż z przezroczystym - podczas godzinnej gry celownik "uciekł" tylko trzy razy. To niestety nadal o trzy razy za dużo.

W przypadku Logitecha BJ-69, przestał jedynie występować problem z wychodzeniem z trybu standby. Poza tym bez zmian.

Steelpad 3S

Z czarnego, cienkiego, kartonowego pudełka, przypominającego nieco teczkę na dokumenty, wyciągam jeden z najlepiej ocenianych padów, na świecie - Steelpad 3S.


Cieńkie opakowanie, cieńkiego pada (kliknij, aby powiększyć)





Steelpad 3S w pełnej krasie i na plecach (kliknij, aby powiększyć)




Logo Steelpada - minimalizm i stonowanie (kliknij, aby powiększyć)


Wykonany z monolitycznego, wyprofilowanego kawałka aluminium, o powierzchni czarnej, gładkiej, żywo kojarzącej się z anodyzowanym radiatorem. To jednak tylko pierwsze wrażenie - zarówno wierch, brzegi, jak i spód są wykończone z najwyższą starannością. W lewym dolnym rogu widnieje dyskretne logo, a na rewersie zobaczyć możemy gumowe stopki, w liczbie ośmiu sztuk - dwie więcej, niż w przypadku Icemata.

Do zestawu dołączono PadSurfersy - to już raczej standard. Również ten pad wymaga ich użycia.

Myszy kulkowe zachowują się na Steelpadzie znacznie lepiej, niż na Icematach. Zimne aluminium zdaje się zapewniać kulce lepszą przyczepność, niż szkło. Kursor nadal jednak blokuje się, przy delikatnych ruchach. Częściej, niż na poczciwej "szmaciance".

MX-310, zaopatrzony w PadSurfersy, wręcz ślizga się po Steelpadzie. Stawia ręce prawie zerowy opór. Dokładność równie niesamowita, co w przypadku Icemata - po prostu nie ma się do czego przyczepić. Nawet najdelikatniejszy ruch myszą, znajduje swoje odwzorowanie na ekranie monitora.

BJ-69 działa na Steelpadzie tak, jak na Icemacie Black - bardzo kiepsko. Kursor zachowuje się całkowicie niestabilnie - drga i ucieka w rogi ekranu.

IntelliMouse Explorer 3.0 nie dość, że sunie po padzie, jak po lodzie, to jeszcze działa na nim z perfekcyjną dokładnością. Kontrola nad celownikiem jest wzorowa. IntelliExplorer 3.0 i Steelpad to bez wątpliwości znakomite połączenie.

IntelliMouse Optical 1.0A sunie po Steelpadzie równie gładko, co IntelliExplorer 3.0 (bardzo podobne ślizgi). Działa prawidłowo - kursor jest stabilny i nie "ucieka". Dokładność raczej nie jest większa, niż w przypadku standardowej podkładki. Jest to najprawdopodobniej spowodowane ograniczonymi możliwościami czujnika IntelliOpticala. Innymi słowy - poza łatwością prowadzenia myszy, nic nadzwyczajnego.

Optyczny A4-Tech również na Steelpadzie sobie nie radzi. Celownik zachowuje się całkowicie nieprzewidywalnie - objawy podobne do BJ-69. Sytuacji bynajmniej nie poprawia fakt oddalenia myszy od pada, o kilka dziesiątych części milimetra, spowodowany naklejonymi Pad Surfersami.

Estetyka

Wygląd Icematów sprawia, iż mogą być one z powodzeniem stosowane zarówno na biurkach graczy komputerowych, co na stołach konferencyjnych, w biurach. Wyglądają prosto i elegancko zarazem. Korzystając z myszy optycznej, po zapadnięciu zmroku, oko cieszy ciekawy efekt - mysz otacza łuna miękkiego, czerwonego światła (jeśli nasza mysz posiada diodę tego właśnie koloru, ma się rozumieć). Efekt ten zaobserwować można jedynie na Icemacie Original. Dodać trzeba także, że producent oferuje możliwość wyboru nadruku, który ma być umieszczony na Icemacie, co jest gratką dla moderów. Firmom stwarza to natomiast możliwość oryginalnego zareklamowania się.

Wygląd Steelpada jest jeszcze bardziej prosty, by nie powiedzieć - surowy. Pad, koloru bardzo ciemnego grafitu, wydaje się być stworzony do uzupełnienia zestawu czarny monitor - obudowa - mysz - klawiatura. Prostota formy i funkcjonalność - to cechy, na które postawił producent Steelpada.

Zarówno w przypadku Icemata, jak i Steelpada, równie łatwo utrzymać czystość - obydwaj producenci zalecają do tego celu środki do czyszczenia szyb.

Ergonomia

Standardowe wymiary Icemata, 248 x 209mm, teoretycznie winny starczyć większości graczy, nie korzystających z bardzo niskiego sensitivity. Icemat jest jednak dość wysokim padem - ponad 3.5mm wysokości tafli, plus ok. 2mm wysokości stopek. Wpływa to bardzo negatywnie na wygodę, jeśli przyzwyczajeni jesteśmy do trzymania ręki na skraju podkładki. Do prawidłowej ergonomicznie pracy zmuszeni jesteśmy umieścić całą dłoń na padzie. Zmniejsza to jednak diametralnie efektywnie wykorzystywaną powierzchnię Icemata. Stopki bardzo dobrze spełniają swoje zadanie - możemy wykonywać myszą nawet bardzo gwałtowne ruchy, a podkładka i tak pozostanie na swoim miejscu.


Ergonomiczne ułożenie dłoni na Icemacie (kliknij, aby powiększyć)



Dłoń dzierżąca mysz, na Steelpadzie (kliknij, aby powiększyć)


Steelpad jest bardzo płaski - 3mm, włącznie ze stopkami. Wymiary ok. 250 x 235mm, wraz z wyprofilowanym kształtem, dają pewność, że podczas gry mysz nie wyjedzie poza podkładkę - nawet, jeśli używamy dość niskiego sensitivity. Stopki nie dają podkładce cienia szansy, by się poruszyć. Trzymają nawet nieco lepiej, niż stopki Icemata. Nie ma w tym nic specjalnie dziwnego - Steelpad ma ich więcej.

Podsumowanie

Wszystkie trzy podkładki posiadają wady i zalety, jednak ich podstawowym zadaniem jest zapewnienie Użytkownikowi optymalnych warunków pracy myszy - dokładności i łatwości prowadzenia.

Icemat Original & Black

Plusy:
  • dokładność ruchów
  • łatwość prowadzenia myszy, przy zastosowaniu PadSurfersów
  • oryginalny wygląd
  • nienaganne wykończenie
  • możliwość wyboru nadruku
  • łatwość czyszczenia
  • trwałość powierzchni, przy użyciu PadSurfersów

Minusy:
  • wybiórczość we współpracy z myszami - raczej tylko do topowych myszy optycznych
  • konieczność stosowania PadSurfersów
  • kruchość materiału (??)
  • dostępność
  • cena

Steelpad 3S

Plusy:
  • perfekcyjne odwzorowanie ruchów myszy
  • łatwość prowadzenia, przy zastosowaniu PadSurfersów
  • poprawna współpraca z myszami kulkowymi
  • solidność powierzchni i materiału
  • ergonomia - nie męczy ręki, nawet podczas wielogodzinnej gry
  • oryginalny wygląd
  • dokładne wykończenie
  • łatwość czyszczenia

Minusy:
  • raczej dla myszy optycznych z sensorem MX/IntelliEye
  • konieczność stosowania PadSurfersów
  • dostępność
  • cena


Patrząc okiem gracza rzekłbym, że Steelpad 3S jest bardziej przemyślaną konstrukcją. Jest to po części zasługą jego węższej specjalizacji - został stworzony specjalnie z myślą o profesjonalnych graczach i pod kątem wielogodzinnej gry zoptymalizowany. Jednak z pewnością każdy z trzech padów, znajdzie w naszym kraju zwolenników.

Ceny: Original Icemat - 129zł, Black Icemat - 139zł, Steelpad 3S - 125zł.

Dla TwojePC artykuł popełnił GregorP



Sprzęt do testów udostępniła firma:

www.ProGamer.pl
Firma - Gusti
ul. Jana Ostroroga 24

Tel: +48 606126180, 22 6310822
Fax: +48 22 6313241
Email: info@gusti.pl


 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Chyba trza sie zastanowic...... :) (autor: p@blo! | data: 17/02/04 | godz.: 13:43)
    ..i kupic nowa mysz i pada.....

  2. .:. (autor: Shneider | data: 17/02/04 | godz.: 14:03)
    Przegiecie :)

  3. Recka dobra (autor: DJopek | data: 17/02/04 | godz.: 14:03)
    Szkoda że zabrakło myszy typu MX500 czy MX700. Generalnie gdybym wybierał dla siebie to wziąłbym Steelpada - a to dlatego że jest najcieńszy...

  4. ehh tyle kasy.... (autor: Nazgul | data: 17/02/04 | godz.: 14:08)
    paranoja jak dla mnie :) pozdr

  5. zaraz ,zaraz (autor: koral | data: 17/02/04 | godz.: 14:14)
    gdzies tu mialem nieuzywane luserko :)

  6. ._. (autor: GregorP-Redakcja | data: 17/02/04 | godz.: 14:22)
    DJopek, moim celem było przede wszystkim
    sprawdzić kompatybilność padów z jak największą
    ilością różnych sensorów - jak widzisz, każda
    testowana mysz bazuje na innym rozwiązaniu..


  7. O_o (autor: XCLONE | data: 17/02/04 | godz.: 14:34)
    fak! ...
    nie no ... czyta sie OK do ostatnich zdan ...
    informacja o cenie rzucila mnie kolejno o sciane, podloge, prog w wejsciu i schody na polpietro ... :/ zanim podaliscie cene, nalezalo ostrzec o mozliwych skutkach ...

    i w dodatku nie jest to idealne rozwiazanie ... :P chyba poczytam jeszcze raz o robieniu pada z patelni .. ;))) bo faktem jest, ze moja pogkladka SB-Audigy jest juz mocno zszarzala (a byla biala) ...

    --
    Pozdr.
    Artur S.


  8. GregorP i DJopek (autor: XCLONE | data: 17/02/04 | godz.: 14:37)
    zgadzam sie z Gregorem:
    sensor =! sensor
    klopoty z dziwnym zachowaniem myszy A4T zniknely, gdy przestalem jej uzywac .. :P od czasu, jak mam MX900, nie zdazylo sie, zeby nagle postac spojrzala w dol i zaczela sie krecic (na A4T juz sie do tego przyzwyczailem - podobnie bylo na jakims optycznym Geniusie chyba)

    --
    Pozdr.
    Artur S.


  9. ale to musi byc (autor: Kenny | data: 17/02/04 | godz.: 14:55)
    zimne :/

  10. nie dajcie sie oglupic!! (autor: Okota | data: 17/02/04 | godz.: 15:03)
    przez te podkladki nie zaczniecie lepiej grac/pracowac zato uszczupli wam sie portwel!
    ja mam podkladke naklejona na buorko - idea rozdawala kiedys abonentom jako reklamowka Idea Optima i moge zapewnic was ze zarono dla myszy optycznej jak i kolkowej nie widzialem leprzej podkladki!
    Wysokosc = ponizej 1mm, super sliskosc - praktycznie 0 oporow, nie wymaga zadnych oklejan slizgow myszy.
    Jesli natomiast baaaardzo chcecie mioec icemat to zapraszam do sklepow by tam poszukac... polek do lodowek - szklanych - tez sa z hartowanego szkla... tylko te teflonowe nalepki musicie nabyc wtedy we wlasnym zakresie.
    Moj werdykt:
    - pranie mozgu mlodym ludziom!


  11. hie hie hie fajnie, jak ktoś chce niech kupuje... (autor: ZGreG | data: 17/02/04 | godz.: 15:33)
    ale ja sam bym sobie takie zrobił - kawał matowionego szkła (dobrze zrobionego) i tyle.... ech... za 130 zeta - to ja wolę iść z kobitką do teatru i jeszcze mi zostanie na jakieś dobre wino (-: wolę swojego gel-pada (-: po reanimacji, "cyc" w praniu pękł i kapkę silikonu się wydostało, cóż z wiekiem stracił na jędrności ale po chirurgii plastycznej nie ma śladu, a po naklejeniu pięknego wydruku z własną grafiką to MX500 dostał skrzydeł (bo na materiale wariował)....

  12. ._. (autor: GregorP-Redakcja | data: 17/02/04 | godz.: 15:33)
    Nikt tutaj nie wierzy w czary z mleka, Okota..
    ..taki pad, nie jest magicznym skill boosterem
    dla ludzi nei potrafiących grać..
    ..to raczej produkt dla kogoś, kto chce podrasować
    swoje, już i tak wysokie, umiejętności - dla
    kogoś, kto dla śliskości i dokładnośći, gotów jest
    pójść na kompromis z resztą ograniczeń
    takiego pada..

    ..a jeśli chodzi o ceny.. ..cóż - nie ja je wymyśliłem..


  13. a jeszcze garśćluźnych spostrzeżeń... (autor: ZGreG | data: 17/02/04 | godz.: 15:43)
    1. "profesjonalny pad" bo dla gracza... hmmm gracz jest profesjonalistą? W czym?profesjonalizm to zawodostwo - a co to za zawód "gracz komputerowy"? Wiecie do czego zmierzam? Niby są różne konkursy i goście z nagród żyją ale... ale co to zawód?

    2. Miały być jakieś testy z PSa i nie ma (piszesz że był aplikacją testową)... no a ciekaw jestem bo hmmm temat mi bliski (-:

    3. Profesjonalista - np. grafik komp. nawet używający myszy optycznej najwyższej klasy , do aplikacji rastrowych będzie raczej kierował się ku tabletowi i piórku - żadna myszka nie dorówna im precyzją... Więc po kiego mu jakiś IceMat?

    Hmmm.... i to tyle na temat profesjonalności tych produktów. Wg mnie to czysty marketing, owszem - ktoś chce niech sobie kupi i się doskonale bawi, o to chodzi i po to są takei rzeczy ( i dobrze) ale zgódźmy się że pewne określenia są tu conajmniej naciągane... To nie jest zarzut do Gregora (bo recka OK, no możę poza tym PSem) ale takie moje myśli.... (-:


  14. ._. (autor: GregorP-Redakcja | data: 17/02/04 | godz.: 15:56)
    ZGreG, z grania można wyżyć. Póki co, nie w Polsce,
    ale np. w Szwecji jak najbardziej.

    Testy w PSie były, a ich istota była była jednakowa,
    co w przypadku gier - sprawdzenie dokładnośći
    i wygody. Te natomiast, zarówno w PSie, jak i grach
    pokrywały się, więc nie rozdrabniałem się na ich temat..
    ..starałem się ocenić pady obiektywnie, choć oczywiście
    z różnych punktów widzenia, użyteczność takich
    padów będzie się różnić..

    ..póki co, musisz wierzyć moim odczuciom.. :)
    ..ale dzięki za słowa konstruktywnej krytyki - w
    przyszłości postaram się być bardziej precyzyjnym.


  15. GregorP (autor: ZGreG | data: 17/02/04 | godz.: 16:05)
    moje słowa nie były zarzutem - nawet niespecjalną krytyką, chodzi mi tylko coś co poruszyłeś na początku tekstu: "e-kultura"... Parafrazując pewne stwierdzenie P. Gebriela (zapowiedź koncertowa do utworu "The Barry Williams show") - jesteśmy coraz bardziej tym co nam wmówi marketing (-:

    Wiem że można wyżyć... ale ile osób tak zarobi? Hm? POza tym - możę jestem konserwa ale to nigdy nie będzie dla mnie zawód... Zawód - to coś konstruktywnego... a co jest kostruktywnego w giercowaniu (pomijam aspekty psychologiczne typu odstresowanie - bo to główna "wartość" jaką ja widzę, sesyjka 100 fragów w Q3 i złość przechodzi)

    Owszem z różnego puntu widzenia użyteczność będzie różna - mi chodzi tylko o pewne zwroty, sformułowania, spece od sprzedaży żonglują nimi a my to łykamy rzadko kiedy myśląc czy to ma sens... i tyle...


  16. Okota, masz zupełną rację!! (autor: Maks | data: 17/02/04 | godz.: 16:11)
    Do tego można dodać jeszcze jedno...opieranie nadgarstka na szkle albo na metalu na dłuższą metę nie jest najprzyjemniejsze - wiem bo sam sobie kiedyś szklanego pada wykombinowałem ...myszy pasował, nadgarstkowi wprost przeciwnie :(

  17. ._. (autor: GregorP-Redakcja | data: 17/02/04 | godz.: 16:13)
    Rozumiem Cię.. ..ale popatrz na to z drugiej strony:
    imprezy LANowe itp. to dochodowe widowisko - do
    tego, coraz bardziej popularne..
    ..ktoś za to płaci, ktoś inny chce to oglądać, więc
    cel i konstruktywizm w tym jest - propagacja
    rozrywki..

    P.S. Cieszy mnie fakt, że słuchasz Gabriela.. :)


  18. ._. (autor: GregorP-Redakcja | data: 17/02/04 | godz.: 16:15)
    Mógłbyś sprecyzować, Maks?

  19. Fajne, ladne , gadzeciarskie (autor: NimnuL-Redakcja | data: 17/02/04 | godz.: 16:41)
    drogie ;)

    mnie to nie kreci ;> ale recka w porzadku .


  20. [;..;] (autor: GesTee | data: 17/02/04 | godz.: 17:23)
    hmm a gdzie mój favoryt czyli podkladka Empik firmy hmm Empik? :P za 4.50zł :(

    ;)

    milo sie czyta jak i zapewne miło sie uzywa takich "bajerów"


  21. predzej ocipieje i wylysieje (autor: Ptaszek Bitumiczny | data: 17/02/04 | godz.: 17:23)
    niz kupie taka podkladke, zwyczajne wyciaganie szmalu od ludzi buhahaha

  22. Ptaszek Bitumiczny... (autor: DYD-Admin | data: 17/02/04 | godz.: 17:43)
    ...jako ptak pozostaje Ci juz tylko ta druga opcja, bo pierwsza chyba juz nie mozliwa ro realizacji... ;-)

  23. oczywiście że mogę... (autor: Maks | data: 17/02/04 | godz.: 17:50)
    przy dłuższym używaniu takiego szklanego pada ma się bardzo nieprzyjemne odczucie zimna połączonego z czymś w rodzaju bólu w stawie, tak że moim zdaniem zysk z fajnej pracy myszy nie równoważy dyskomfortu dla dłoni (może jakimś rozwiązaniem byłoby nałożenie jakiegoś miękkiego materiału na tą część pada gdzie najczęściej opiera się nadgarstek?). Nie wiem jak długo bawiłeś się na tych padach - może nie zdązyłeś jeszcze tego odczuć na własnej skórze :) pozdrowienia

  24. ._. (autor: GregorP-Redakcja | data: 17/02/04 | godz.: 18:05)
    Maks, przecież pisałem o tym, opisując ergonomię..
    ..zamieściłem nawet zdjęcia (to te z tą sexowną
    dłonią.. ;)..
    ..chyba nei czytałeś zbyt dokładnie
    ..pady są zimne, jednak szybko ogrzewają się
    do temperatury ciała..


  25. czytałem.... (autor: Maks | data: 17/02/04 | godz.: 18:36)
    i sexowną dłoń ;) też widziałem, z tym "szybkim ogrzewaniem sie pada od temperatury ciała" to znowu muszę się nie zgodzić...szkło się trudno ogrzewa, a aluminium szybko, ale też szybko ciepło oddaje, co przy takiej powierzchni raczej nie pozwoli na jego ogrzanie. Nie mam nic do Twojej recki, jest OK, opisałem tylko moje wrażenia z pracy na szklanym padzie własnej "produkcji"

  26. :: www.netsports.pl :: www.fearfactory.pl :: (autor: DeL! | data: 17/02/04 | godz.: 21:01)
    GregorP bardzo udana recka :D Szkoda tylko, ze opublikowales ja w niezbyt odpowiednim miejscu ;] Wiekszosc z wypowiadajacych sie tu osob nie ma pojecia o e-sporcie, a tym bardziej o padach tu opisywanych. Nie chce mi sie po kolei wymieniac bledne stwierdzenia, bo jest tego wiele, ale mysle ze za kilka lat kilku z nich zrozumie ze nie do konca mieli racje :P

    :: FF|DeL! ::
    [zadowolony posiadacz IE 3.0 + Steelpad 3S]


  27. .:. (autor: Shneider | data: 17/02/04 | godz.: 21:24)
    GregorP - "Taśma ściera się i traci swoje właściwości, dlatego PadSurfersy należy wymieniać - co około dwa tygodnie, jeśli użytkujemy mysz bardzo intensywnie."

    Spox ale gdzie dostac ta tasme? W komplecie starcza na 3 oklejenia. Czyli 3miechy uzytkowania mychy w delikatny sposob i papa. Dziekuje za mila prace. :)

    Da rade dostac sama tasme? :)


  28. Co wy wiecie...:/ (autor: L3ad3R | data: 17/02/04 | godz.: 21:39)
    Do zwyklej, typowej pracy przy kompie taka podkladka jest zbedna ale jak ktos gra w jakas gre typu fpp online to taka podkladka moze byc niezbedna :) Na jakims tam wysokim poziomie kazdy detal decyduje o wyniku meczu...detal ktory moze ulatwiac lub utrudniac gre. Takim detalem ktory moze byc mniej lub bardziej wazny jest pro-podkladka:)
    Ceny wysokie bo niema konkurencji masowej...


  29. ._. (autor: GregorP-Redakcja | data: 17/02/04 | godz.: 21:47)
    Shneider, oczywiście - jeśli nie u dystrybutora,
    to tutaj:
    http://h4g.pl/...=45e9412424df090a459e773291e0c88a


    Del!.. ..dzięki za ciepłe słowa.. ..recka jest tam,
    gdzie być powinna..
    ..jeśli polski e-sport będzie dalej szedł w tym kierunku,
    to z całą pewnością część osób ugryzie się w język,
    za jakiś czas.. :)

    P.S. W całkiem sympatycznym klanie grasz.. ..choć
    miałem do czynienia tylko z dywizją CSową.. :)


  30. mouse skatez (autor: airfox | data: 17/02/04 | godz.: 21:49)
    http://sklep.intertop.pl/
    ^^ dzial slizgacze


  31. ja mam... (autor: OrbitaL_2001 | data: 17/02/04 | godz.: 22:11)
    evergilde richochet + mx310 i surf pady oryginalne myszki sa ledwo zatarte, a gram w Q3 4 lata juz (na tej myszce 3 tygodnie). Wczesniej mialem BJ69 + biala podkladka wlasnej produkcji to mialem czulosc w Q3 3.5 i accel 0.0, na mx310 + ever mam 2.5 i accel 0.4 (przy zalozeniu ze w windows'ie nie ma acceleracji i suwak jest przesuniety na srodek), wczesniej mialem a4tech'a wop-35 5p i drewno jako podkladke: sens 10.0, accel 0.0 - tak podalem dane zeby ludzie co graja widzieli czy mozna zyskac czy stracic. Ogolnie wydalem na swoj zestaw (ever + mx310) 300 PLN i w sumie nie zaluje, wydalbym jeszcze raz

  32. ._. (autor: GregorP-Redakcja | data: 17/02/04 | godz.: 22:15)
    Ricochet (fUnc też..) ma miększą powierzchnię,
    niż testowane pady. Może dlatego żywotność
    MouseSkatezów jest na nim dłuższa..


  33. .:. (autor: Shneider | data: 17/02/04 | godz.: 22:44)
    To juz totalnie zglupialem.

    Podkladka 150zl
    Mycha 200zl
    Slizgacze 25zl (4oklejenia) lub 59zl (6oklejen).

    Normalnie okazja. Ciekaw jestem jaki gracz pozwoli sobie na taka exploataje sprzetu.

    GregorP - zapomnialem dodac, recka ok, przyjemnie sie czyta. Zwiezle czysto tak 3mac :).


  34. Koszty (autor: DeL! | data: 17/02/04 | godz.: 23:11)
    Ja bym Ci powiedzial tak:
    Steelpad 3S - 119,00 zl [http://www.gamers.istore.pl/...3,,pl,63525,0.html]
    IE3.0A - 137,00 zl [http://www.gamers.istore.pl/...3,,pl,67535,0.html]
    Sligi - 5,00 zl [http://www.allegro.pl/show_item.php?item=21236466]

    Teraz powinienes zrozumiec, ze:
    - Steelpada kupujesz raz na cale zycie :D Mozesz go spsuc najwyzej za pomoca zelazka czy walca, ale chyba az tak Ci sie nie nudzi?:D (odchodzi Ci koszt zakupu kilku/kilkunastu podkladek w ciagu calej Twojej integracji komputerowej:)
    - Mysz tez starczy ci na dlugie lata (zapewne w tym czasie zdolalbys wydac wiecej kasy na kilka innych tanszych i mniej precyzyjnych gryzoni)
    - Slizgi (notabene jedyna wada szklanych/aluminiowych padow) starczaja tak naprawde na kilka miesiecy (nawet przy intensywnym graniu). Nie znam osoby, ktora by zmieniala je co 2 tygodnie (lol). Korzystajac z allegro mozesz sie zaopatrzyc za kwote 10zl w taka ilosc, ktora ci starczy minimum na pol roku.


  35. padziki super (autor: bartek_mi | data: 17/02/04 | godz.: 23:26)
    chodzil za mna zestaw ie 3.0/4 + steelpad ale moje przywiazanie do wolnosci bezkablowej przewaza nad proznoscia (bo moj skill w cs jest sredni i nawet prawa reka Neo by mi nie pomogla :PPP )

    recka _b_ dobra - lekko sie czyta, bez zbednych pierdolek

    szkoda, ze nie miales raindropa , funca, i funckillera - moze DYD zalatwisz? bylby pelny przeglad

    zdaje mi sie, ze mx310 ma ten sam sensor co mx500/700 ?


  36. ._. (autor: GregorP-Redakcja | data: 17/02/04 | godz.: 23:35)
    MX-310 ma ten sam sensor, co wyższe modele,
    dlatego jest jedynym MXem w teście..

    ..miałem to, co oferuje www.gusti.pl (Allsopa,
    fUnca i Everglida niestety nie)..


  37. mnie interesuje (autor: myszon | data: 17/02/04 | godz.: 23:42)
    ilu z "profesjonalnych graczy" do których adresowane są te pady posiada legalne kopie Quake'a czy innych gier.

    Ja uważam że dobremu graczowi nie przeszkadza to na czym gra. Skoro poślizg jest taki ważny to czemu nie użyć zwykłej podkładki i tych Surfersów? Nie wyjdzie na to samo?


  38. ._. (autor: GregorP-Redakcja | data: 17/02/04 | godz.: 23:50)
    myszon, poślizg jest ważny, ale dokładność
    powierzchni również..


  39. GregorP (autor: DJopek | data: 18/02/04 | godz.: 00:03)
    Co do mojej propozycji testu MX700 - chodziło mi o to że ze względu na bezprzewodowość tejże myszy (i innych cordless) jest ona cięższa, przez co mycha może się zachowywać nieco inaczej od tych z ogonkiem... W tamtej wypowiedzi tego nie zaakcentowałem i z rozpędu dodałem także MX500, a chodziło mi wyłącznie o MX700.

  40. .:. (autor: Shneider | data: 18/02/04 | godz.: 00:41)
    Del! - przez cale moje zycie z kompami wydalem ok 20zl na pady (2x szmacianka + obecnie vebatim), bedzie to ok 7 lat z kompami.

    Myszek w mojej karierze bylo 4. [cos.., cos.., A4T 20zl, i Samsung 90zl (rownie dobrze byl by to logi za 60zl)].

    Oczywiscie mychy miale zmieniane mikrostyki ale to drobnostka.


    Dla tego bez sensem wywalac kupe kasy na kupe g...
    Mycha tak na prawde nie jest warta swej ceny. Tak samo jak i pad. Przeciez to jest kawal hartowanego szkla. Szklo za 130zl ?!?!

    Dla tego uwazam to za idiotyzm. Tak samo jak ten pad aluminiowy. Nawet niedawno bylo info o sposobie zrobienia pada z patelni teflonowej. Kosz do 20zl :). Wiec cos tu jest nie tak.

    Kto ma kase na zbyciu prosze bardzo, te pady sa ekskluzywne i nikt tego nie zaprzeczy. Skoro sa ludzie co dadza kase za cos takiego to niema problemu ale prosze nie wciskac kitu, ze taki pad starczy mi na lata i wogle kup pan MX bedzie nie do zdarcia. Widzialem pady wieloletnie ok. 8 w idealnym stanie. Tak samo mychy za 30zl dzialajace przez wieki.


  41. _._ :) (autor: myszon | data: 18/02/04 | godz.: 00:41)
    dokładność powierzchni - zdefiniuj.
    Wiem czym jest dokładność myszy ale o dokładności pow. nie słyszałem nigdy. Jak zauważyłem - z tego testu wynika że część myszek może mieć problemy z dokładnością. Więc czy dokładność powierzchni tych padów jest mała?


  42. ._. (autor: GregorP-Redakcja | data: 18/02/04 | godz.: 00:56)
    Dobre pytanie, myszon. :)
    ..dowcip polega na tym, że topowe optyki zachowują
    się na takich padach wyraźnie lepiej, niż na
    standardowych podkładkach, natomiast myszy
    ze słabszymi sensorami - odwrotnie..

    ..jedno nie ulega wątpliwości - nie jest to produkt
    dla każdego..


  43. ... (autor: winner | data: 18/02/04 | godz.: 02:47)
    ja tam miałem zamiar kupic sobie tego steelpada ale doszedłem do wniosku ze sie nieoplaca z tego wzgledu ze: trza kupowac pad surfery,powierzchnia jest zimna i bedzie nieprzyjemnie w rękę,do a więc wole kupić sobie mouspada Verbatima i jest też bardzo dobry i BJ-69 chodzi bardzo dobrze.

  44. jak widac... (autor: elliot_pl | data: 18/02/04 | godz.: 02:58)
    czesc osob nie ma pojecia o czym pisze. Uzywalem np podkladki idei i byla naprawde wypas dopoki nie przesiadlem sie na MX700. No i w tym momencie dupa. Kursor zaczal swirowac. Zastosowalem biala kartke... Wszystkofajnie dopoki nadgarstek sie nie spoci. Wtedy z kartki robi sie szmata, do tego pofaldowana. Dla tych co chca uzyc polki od lodowki - gratuluje pomyslu, ale takie gadanie ze "rownie dobrze moznaby" dziala mi na nerwy. Skoro moznaby to sproboj to zrobic. Milion razy myslalem zanim kupilem Icemata o zamienniku. Zaczynajac od szyb, przez malowane szyby konczac na plexi od antyram. Za kazdym razem kicha. Dlaczego??? Dlatego ze szyba jest za gruba i optyk (nie wiem czy kazdy ale na bank MX) glupieje i kursor przez 30 cm podkladki poruszyl sie o jakies 2 cm. Co do "zimnosci" tych podkladek to ja widze to tak. Icemat ziebi TYLKO przez pierwsze pare sekund (GregorP potwierdzil) no chyba ze ktos uzywa tego na dworze, albo ma 15 st w pokoju to wtedy sory, ale w rekawiczkach i to na kazdej podkladce. Roznica poslizgu jest kolosalna. Moze nie czuje sie tego przy myszkach z kablem, ale MX700 jest wyjatkowo ciezki (w koncu 2 aku AA) i dzieki kombinacji szklo+surfery praca jest o wiele przyjemniejsza i meczaca dla watlych nadgarstkow. Na koniec dokladnosc ruchu kursora... to po prostu poezja. Ile razy szlag mnie trafial kiedy probowalem snajperka na malym zoomie trafic kolesia w leb, a tu nagle te pare pikseli obok mi mycha skoczyla. Nie wspomne nawet o edycji w premierze, gdzie nie raz zamiast o klatke przesunalem cos o kilka. Mnie akurat udalo sie kupic Icemata black z drugiej reki, za 100 zl z przesylka. Jako ze spedzam przed kompem lwia czesc doby nie zaluje WCALE tego zakupu. Roznica to jak dzien do nocy. Kto mowi inaczej po prostu nie mial okazji sprobowac. Mozliwe ze roznica ta nie jest warta 100 czy 139 zl, ale to juz jest kwestia interpretacji...

  45. A dla tych (autor: elliot_pl | data: 18/02/04 | godz.: 03:05)
    ktorzy placza ze tasmy na slizgi sa TAAAAKIE drogie... http://allegro.pl/show_item.php?item=20920971

  46. brakuje Teflonu (autor: RusH | data: 18/02/04 | godz.: 03:18)
    GregorP do pelni szczescia brakuje w tym tescie 2 szeczy :
    -szklanej deski do krojenia
    -podkladki z patelni

    :) To moze brzmiec i smiesznie, ale one kosztuja 20zl a ja na prawde nie widze roznicy miedzy nimi a tymi wypasami za ponad 100zl


  47. wiesz Shneider (autor: LuZnY | data: 18/02/04 | godz.: 03:40)
    maluchem tez da sie jezdzic:D i tez moze smigac wiekami...
    moze maly przyklad z zycia, kupilem mx500, kumple stukali sie w czolo :> 2 paczki za myszke, amoglem miez za to 400 winiaczy... :o ale jak juz polozyli lapy na niej, nie szlo ich oderwac:D
    co do podkladki z patelni, nie policzyles kosztu narzedzi, ostrzy i wiertel do nich, robocizny i elementu ryzyka (oczy i palce masz tylko jedne :> ) do tego dochodzi druga patelnia (za 1 razem malo komu zapewne sie uda;p ) i ogolna estetyka/jakosc (jak myslisz ile wytrzyma teflon na patelni za 20 zl?:F )
    tak wiec cena wcale nie jest taka wygorowana imo, inna sprawa ze poprostu taki pad jest dla mnie niewygodny (bo sztywny), wole szmate :D ale jesli mialbym wybierac patelnia/steelpad to dlugo bym sie nie zastanawial ;p


  48. ,,, (autor: winner | data: 18/02/04 | godz.: 04:54)
    hehehe mam akurat deske do krojenia z Mangoo ze szkła i sobie robiłem testa :) ale mi było zimno w łapsko że hej,to ma być wygodne eee niepowiedział bym może jest ale tylko dokładne i precyzyjne o.

  49. Podkladki fellowes rządza ... (autor: NimnuL-Redakcja | data: 18/02/04 | godz.: 08:15)
    jesli wyrazasz DYD zgode to jakis test moze da sie skombinowac.

  50. Kusisz GregorP, oj kusisz .. (autor: Tiamat | data: 18/02/04 | godz.: 08:31)
    Bardzo fajna recenzja - może faktycznie przydałoby się porównanie do zastępczych podkładek robionych sposobem domowym, "które są za grosze a działają tak samo" (według niektórych). ;) Wydaje mi się, że zwykłe szkło jednak nie jest tak śliskie jak podkładki ze szkła, które są robione z założeniem, że mają być śliskie. Tak samo przeróbka patelni to jednak też dodatkowe koszty i problemy .. a trwałość trudno stwierdzić ..

    myszon - oryginalne kopie gier? a w czym problem? Profesjonalni gracze je mają - przeważnie gra się w jedną grę dość długo (popatrz na CS) więc wydatek nie jest duży w stosunku do czasu korzystania. Onlinowej gry FPP nie "przechodzi się" w tydzień. Poza tym można (i dużo osób to robi) grać w darmowego ET (Enemy Territory) czy AA (American Army).

    Pewnie, że można grać na byle czym. Powiem więcej. Można grać bez myszki na samej klawiaturze. Tylko wyniki mogą być kiepskie.

    Jeśli nigdy pyłek/okruszek/włosek nie zatrzymał wam kulki w myszce - i przez to nie spowodował, że wystrzelona kulka ominęła głowę przeciwnika to nie zrozumiecie różnicy w graniu bez takich przeszkód. Również podkładka wpływa na szybkość, łatwość i dokładność celowania. To naprawdę są ułamki sekund.

    Okota - masz rację, że jak ktoś nie umie, to po zmianie podkładki też nie będzie umiał. Ale jak ktoś umie to w pewnym momencie osiąga max możliwości i wtedy należy szukać sposobów poprawy wyników w sprzęcie. Chyba się zgodzisz, że gra przy 20fps i 50fps to olbrzymia różnica? Podkładka i myszka to bardzo istotny element - w końcu głównie one (i klawiatura) to Twoje połączenie z wirtualnym alter ego - co z tego, że wiesz jak coś zrobić, jeśli sprzęt Ci to utrudnia? Jak wpadniesz do wody w płaszczu i kaloszach to nawet umiejąc pływać możesz się utopić.

    Czy gracz to zawód ? No cóż - wydaje mi się, że nie gorszy niż sportowiec (porównajcie z brydżem, szachami, golfem czy snookerem) .. a jak dla mnie znacznie lepszy niż projektant mody czy piosenkarz/piosenkarka boys/girls bandu ;) Szkoda, że mniej dochodowy ;)

    A że cena duża? A ceny butów do koszykówki, kijów do golfa, czy nart? Albo rowerów? Na tanim sprzęcie z hipermarketu też można te sporty uprawiać .. ale jakoś mistrzowie tego nie robią .. naprawdę sądzicie, że tylko dlatego, że mają kasę od sponsorów na drogi sprzęt?

    Zobaczcie jeszcze tutaj
    http://arcy.esports.pl/
    http://news.bbc.co.uk/1/hi/technology/3395375.stm

    Pozdro,

    --TmT+-


  51. .:. (autor: Shneider | data: 18/02/04 | godz.: 10:08)
    Widze, ze mamy tu samych profesionalnych graczy :)))

    Tiamat - racja. Let`s play :)


  52. ._. (autor: GregorP-Redakcja | data: 18/02/04 | godz.: 13:25)
    RusH, nie dziwię się - tak jest zazwyczaj, jeśli
    ma się do czynienia z jedną rzeczą, a z drugą, nie..
    ..tak poza tym, szklanych desek do krojenia
    nei każdy używa, a pad z patelni ma tę zasadniczą
    wadę, że trzeba go najpierw samemu wystrugać..

    winer, Tobie też polecam wpierw zaznajomić się
    z takim padem, zazmiast z deską do krojenia z Mango..

    Tiamat, zgadzam się - Icemat jest wykonany
    w CNC.. ..może ktoś podeśle deskę do krojenia?..
    ..chętnie zrobiłbym porównanie..


  53. :OoOo (autor: DeL! | data: 18/02/04 | godz.: 17:14)
    Shneider wiesz ja tez kiedys korzystalem z myszki i podkladki do 30zl, ale przeglad www, a gra z najlepszymi to nie to samo, a ten sprzet jest kierowany do graczy i gdybym nim nie byl, dalej korzystalbym z tego amatorskiego sprzetu co kiedys ;]

  54. Od kiedy to TPC jest takie pro?;) (autor: Pleban | data: 18/02/04 | godz.: 17:53)
    że opisujecie takie podkładki. No ale spoko, porównanie jest OK.
    @Okota tak na marginesie - tu nie chodzi, żeby lepiej grać, tu chodzi o to, żeby ci sprzęt nie przeszkadzał:). Niektórzy lubią zwykłe (prawie) szmacianki (jak ja np), inni wolą bardziej wypasiony sprzęt. Co do twojej podkładki - ponieważ to reklamówka, więc jest pewnie mocno kolorowa, więc na wejście mówię, że nie będzie dobrze działać z niektórymi optycznymi (np. Dual Optical Logitecha na 90% będzie przy niej głupiał).


  55. @ Shneider (autor: Pleban | data: 18/02/04 | godz.: 18:11)
    Mycha tak na prawde nie jest warta swej ceny - jeżeli tak mówisz i to na poważnie, to na 100% ten test nie jest dla ludzi takich jak Ty.

    No chyba, że nigdy w życiu nie trzymałeś w łapie lepszej myszy...


  56. .:. (autor: Shneider | data: 18/02/04 | godz.: 22:11)
    Pleban - po prostu sa granice rozsadku. Myche w lapie trzymalem, ale to nie zmienia mojego zdania. 390zl za MX700 230 za MX500 czym sie one roznia od siebie? Nadajnik radiowy + akumulatorki + ladowarka 160zl :) Ale kij.

    Po prostu uwazam ze sa pewne granice rozsadku. Czy bez MX 500 nie da sie zyc?


  57. .:. (autor: Pleban | data: 18/02/04 | godz.: 22:36)
    Shneider - ja mam MX 500 od mniejwięcej roku (?), wcześniej miałem (nadal mam) Dual Opticala.

    Teraz uważam, że bez MX'a nie da się żyć (no, przynajmniej przy przesiadce na zwykłe kulkowce k*rwica mnie trafia prędzej czy później. Może to zboczenie, a może poprostu to, że jakieś 70-80% czasu spędzonego przed komputerem spędzam z myszką w ręku. Więc chyba inwestycja 200 zeta w tym momencie nie jest jakaś wygórowana. Szczególnie, kiedy można znaleść ludzi, którzy wydadzą 2000 złotych na kartę graficzną...


  58. ._. (autor: GregorP-Redakcja | data: 18/02/04 | godz.: 22:43)
    Shneider, bez MX-500 da się żyć.
    ..właśnie dlatego żyję z MX-310 w grabie.. :)


  59. Phi, ja wymiatam na zwykłej optycznej i zwykłym padzie... (autor: Remek | data: 19/02/04 | godz.: 09:42)
    Po co przepłacać...

  60. imo... (autor: cObi | data: 19/02/04 | godz.: 09:51)
    Co do podkładek to są one stworzone dla osób potrzebujących dokładnośći... dla pro graczy i grafików (co do grafików to producent tak zaleca ;D). Cześć osób uzna qpowanie pada za ponad 100 zł za zwykła głupotę, jeśli wam coś takiego nie odpowiada to po prostu nie qpujcie. Icemat i Steelpad, jak i inne pady (fUnc, dkt, Allsop, everglide itp) wykonane są z "kosmicznych" technologi, testowane sprawdzane, tak żeby uzyskać jak najlepshy efekt. Steelpad wykonany z oksydowanego i polerowanego włóknem szklanym monlitu aluminium, a Icemat ze spacjalnego szkła ołowianego, podkładki te są doceniane przez wiele osób na całym świecie. Jeśli załatwicie sobie blachę albo szkło i zrobicie z tego pad, efekt wcale nie musi być zły, ale na pewno nie będzie on taki jak przy testowanych padach. Jeśli nie jesteś ani graczem, ani grafikiem i precyzyjność nie jest Ci potrzebne nie qpuj tego pada, ponieważ stracisz tylko kasę. Wiele osób twierdzi że to tylko zbędny luxus, niestety się "trochę" mylą bo te podkładki mają inny cel...

    Różnicy miedzy padem-szmatką za 5 zł, a tymi padami jest bardzo wysoka, ale część osób może jej nie zauważyć (loob po prostu woli pady shmaciane ;)), jeśli tesh jej nie widzicie to nie qpujcie tych padów, jeśli również posiadacie myszkę z hipermarketu, to po co wam pad za 150 zł, skoro i tak nie wykorzystacie jego możliwości. Nie będę komentował wypowiedzi innych osób, bo jeśli oni uważają że qpowanie tego pada to zwykła głupota, to niech dalej jeżdżą na shmatkach.

    Ja jestem szcześcliwym posiadaczem SteelPada 3S i jestem z niego bardzo zadowoly, rzeczywiście kiedy rano się do niego siada, jest strashnie lodowaty, ale w kilka sekund się "oswaja" ;D.
    Steela 3S moshna nabyć yoosh za 96 zł na 4max.

    Test tych 3 padów ukazał się yoosh jakiś czas temu w innym serwisie, ale nie był tak dobry jak ten. GJ dla autora :D. Szkoda tylko że obejmował tylko 3 pady, ale wiem że to nie od was zależy.
    Przydałby się taki test obejmujący pady - Icemat Black, Icemat Original Icemat 2nd Edition, Steelpad 3S, Steelpad 4S, Steelpad 4D, fUnc Surfuce 1030, Everglide Ricochet "fUnc Killer", Destrukt Pad, Fatal1ty Pad, mTw pad, Allsop Randrop, Everglide Giganta Optical Smoke & Allsop Metal. To by było coś :D.


  61. cObi... (autor: DYD-Admin | data: 19/02/04 | godz.: 10:44)
    ...dzieki za wartosciowy komentarz, co do tej propozycji z konca, moze kiedys sie uda... ;-)

  62. ._. (autor: GregorP-Redakcja | data: 19/02/04 | godz.: 15:14)
    Widzę, że również odwiedzasz h4g, cObi.. :)
    ..dzięki za słowa pochwały..
    ..i tak, jak DYD napisał - może kiedyś się uda.. :)


  63. cd... (autor: cObi | data: 19/02/04 | godz.: 16:08)
    Mam nadzieję że się uda. Na pewno nie będzie to łatwe bo każdy ma swoich "ulubieńców" gdybyście potrzebowali beta-testerów to możecie na mnie liczyć ;D
    Odwiedzam h4g, abc gamers, esl.de, 3dsupply.de, i parę inych zagranicznych ;] a także troshkę inne.... - http://www.gamerswear.com ;]


  64. ::: (autor: mando | data: 20/02/04 | godz.: 10:11)
    Te podladki sa dla pro-gamerow. Osoby nie zwiazane (i nie majace pojecia) z eportem nie powinny sie tutaj wypowiadac ;)

    Tekscik dobry, ale czuje niedosyt :)
    Dobra robota Gregor, pozdrawiam


  65. mam pytanie elliot_pl (autor: lenin | data: 20/02/04 | godz.: 13:35)
    Mam od poł roku mysz Microsoft IM Exp. 3.0 i walsnie podladke przyklejana, myszka mi swirauje tak jakby byla czasami brudna lub sie zacinala wiec sobie dalem spokuj i gram na zwyklej. Szadzisz ze to moze byc wina podkaldki??(to w sumie dreuga taka bo pierwsza zachowywala sie tak samo i po 2 dniach wymieniłem)

  66. możliwe.. (autor: cObi | data: 20/02/04 | godz.: 14:42)
    Możliwe że jest to wina podkładki (jeżeli mysh, na innych padach zachowywałą się normalnie). Najlepiej gdyby pad był jednolitego koloru wtedy mysh najmniej głupieje. Moshe ta tvoja przyklejana podkładka miała jakieś wzorki ? :}

  67. ._. (autor: GregorP-Redakcja | data: 20/02/04 | godz.: 17:33)
    Na białej czystej kartce też się tak zachowuje?

  68. logitech bj69 or bj58 +steelpad3s (autor: Gr3ml1n | data: 5/07/04 | godz.: 11:02)
    mam dwie myszki w domu logitech bj58 i bj69 i po przetestowaniu ich na steelpadzie 3s okazalo sie ze mysz ani razu nie zgubila kursora!!! (w windzie i w q3) i to nie wazne czy z padsurferami czy bez, poprostu git

  69. logitech bj69 or bj58 +steelpad3s (autor: Gr3ml1n | data: 5/07/04 | godz.: 11:04)
    moze jest to sprawa nowych sterow? :]

  70. ps. (autor: lenin | data: 11/02/05 | godz.: 14:16)
    dokonczeni do komentarza 65
    Po wymianie podkaldki na steelpad3s problem znikl.
    Po samym zakupie pomyslalem wydalem ok. 130 zł na podkladke, jestem idiotą.Zmienilem zdanie jak tylko wlaczylem kompa.REWELACJA


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.