Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2019
Czwartek 11 marca 2004 
    

R420 bez shaderów 3.0?


Autor: R4v | źródło: The Register | 19:01
(9)
Jak twierdzi niemiecki serwis 3D Center, najnowszy układ ATI - R420 - nie będzie obsługiwał pixel i vertex shaderów w wersji 3.0. Niemcy argumentują to tym, że R420 wywodzi się od R300, którego architektura znacząco utrudnia wprowadzenie obsługi nowych shaderów. ATI ma także uważać, że shadery 3.0 nie są wcale tak atrakcyjne jak się powszechnie uważa. Co prawda mają one rozszerzone możliwości, jednak większość z nich jest zbędna. Istotnie, shadery 3.0 nie zdobędą raczej większej popularności przed pojawieniem się systemu Longhorn. O wiele lepszym rozwiązaniem wydaje się skupienie na aktualnie wykorzystywanych technologiach i przyspieszenie ich działania. R420 ma to umożliwić dzięki ośmiu potokom renderującym i obsłudze pamięci GDDR-2 i GDDR-3. Oczywiście nVidia nadal pozostaje przy swojej decyzji umieszczenia shaderów 3.0 w swoim NV40.

 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. hmm, 8 potoków to już miał R9700 (autor: Maners | data: 11/03/04 | godz.: 22:31)
    więc nie wiem co to za nowość. Róznica jest taka że sa 2 jednostki teksturujące na potok (w R300 była chyba jedna). Wprwadzanie PS 3.0 również uważam za zbędne, bo i tak jeszcze PS 1.0 nie jest dobrze wykorzystywany, wiec trójka byłaby tylko bajerem, którego układ by raczej nie uciągnął przy przyzwoitej wydajności. Mimo wszystko specyfikacja nVidii (nieoficjalna) zdecydowanie bardziej mi się podoba bo ma być az 16(!) potoków i 2 TMU na każdy, więc pewnie będzie to potwór wydajnoścoiwy. Przydało by się tylko żeby NV zoptymalizowała shadery i pewnie skopie tyłek nowemu produktowi ATI (o ile nie bedzie sie mocno grzała i przez to niedotaktowana - 16 potków musi być niezłym "grzejnikiem")

  2. R420 BĘDZIE ZNAKOMITYM UKŁADEM (autor: PSC | data: 11/03/04 | godz.: 23:22)
    jak zreszta wszystkie wcześniejsze procesory graficzne ATI. NV Jak to firma której usuwa sie grunt pod nogami prubuje obietnicami utrzymać swoją pozycje na rynku zresztą już i tak bardzo słabą. I wypuszczając nastempny kaloryfer na rynek udowodni że niepotrafi robić układów na takim wysokim poziomie jak korporacja Ati.
    Poprostu co tu dużo mówić sami się przekonacie, że nv40 bedzie zwykłym niewypałem i posiadając tą karte będziesz mógł pc-ta wstawić zamiast wkładu kominowego i ogrzewać mieszkanie.


  3. Hmmm... (autor: DJopek | data: 11/03/04 | godz.: 23:45)
    Ja tam wolałbym żeby tak nie było PSC jak piszesz - niech obie firmy mają wyśmienite produkty - tylko taka sytuacja sprzyja nam konsumentom/użytkownikom...

  4. PSC (autor: Maners | data: 11/03/04 | godz.: 23:49)
    ja nie faworyzuje żadnego z producentów - po prostu wg. mnie to specyfikacja NV jest bardziej obiecująca niż ATI (zwłaszcza ta różnica w ilości potoków - GFFX miał tylko 4x2TMU a R9(8)700 8x1TMU) Dlatego myślę że teraz będzie analogiczna sytuacja 16x2 vs 8X2 pierwszy będzie miał znacznie wiekszy fillrate a to jest jeden głównych czynników odpowiadających za wydajność ( ile nie skopią znowu PS). A to która firma wyda lepszy ukła naprawdę mi wisi - mnie interesuje raczej stosunek wyjanośc(jakość)/cena i wg tego kryterium wybieram karty.

  5. to tylko marketing :) (autor: Mario2k | data: 12/03/04 | godz.: 00:24)
    Uważam że implementowanie pixelsjaderów w wersji 3.0 w nadchodzący układ NVidi to tylko czysty Marketing mający omamić lamerów , przyznam że jestem troche zdziwiony tym że nowy produkt ATI ma posiadać tylko 8 ppotoków :(
    16 potoków po 2TMU napewno dadzą ogromnego kopa nowemu układowi NVidi i mam nadzieję że ATI podoła swojemu największemu konkurentowi


  6. A skad ci niemcy to wiedza (autor: kretos | data: 12/03/04 | godz.: 09:39)
    prawda i tak bedzie inna, pozyjemy - zobaczymy. Zawsze lepiej jak jest dwoch walczacych bo gdzie dwoch sie bije tam trzeci (czyli ja) korzysta.

  7. do PSC (autor: alkatraz | data: 12/03/04 | godz.: 10:13)
    nVidii usuwa się grunt pod nogami...hmmm... Ciekawe stwierdzenie. Skąd to wiesz? To, że nVidia nie pokazała w ciągu ostatniego roku niczego porządnego pozwala Ci tak wnioskować? To, że jedna firma robi coś lepiej od innej nie oznacza, że tej gorszej grunt się osówa spod nóg inaczej byłby monopol na dokładnie wszystkie towary. Spójrz może na ich wyniki finansowe, wartość firmy, i kapitał ludzki. ATI ma ciągle mniej rynku niż nVidia i mam nadzie, że będą ze sobą o ten rynek dalej ostro konkurowały. My na tym skorzystamy.
    Pozdrawiam i mam nadzieje, że nVidia "skopie" ATI aby ta mogła się sprężyć i przestała nas karmić podkręconymi 9600,9700,9800 a zrobiła coś nowego tak, jak "dokopała" nVidii procesorem R300 w serii 9500pro.
    Peace


  8. alkatraz popieram (autor: PUNISHERTHEONE | data: 12/03/04 | godz.: 12:28)
    zreszta jak mozna mowic ze nvidia nie ma niczego na obecnym skladzie(jezeli chodzi o ten slaby moment dla firmy nvidia jezeli mozna to tak nazwac w co watpie) jezeli chodzi o karty grafiki a Fx 5900 XT za niecale 1000 zl( u mnie w sklepie za 950 zl Leadteka) przeciez to jest bardzo mocna karta za oplacalne pieniadze.Plyty glowne nforce 2 przeciez sie sprzedaja jak swieze buleczki i jeszcze inne rzeczy jakich jest od liku w ktore inwestuje nvidia komorki itd( to tak jak intel i amd z czego nvidia to intel z zasobami pienieznymi o wiele wiekszymi niz ati). A jezeli chodzi o tej ilosc potokow to widac obecnie kto ma wiekszego fillrate i to sa Fx np. R9700 2200 i Fx 5900XT 3200 a to pokazuje pazurki np w halo ut2k3 i 2k4 Gun Metal i X2. Niemowiac juz o przepustowosci samej pamieci gdzie radek ma chyba 17 a Fx ma 24.No ale ten pixel shader to skaszaniony fakt ale to tez zalezy od gry bo jak zoptymalizuja to nawet i z pixelem bedzie chodzic.A jezeli chodzi o te new kart to bardziej jestem w strone nvidi(chociaz sam mam radka :P ).

  9. szadery w Nvidii LOOL (autor: RusH | data: 13/03/04 | godz.: 00:28)
    oni chyba je implementuja softwareowo
    "bediemy wspierac rev 12.95 !" a nizej maczkiem "przy wydajnosci 3fps" ;o)


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.