TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Piątek 12 marca 2004 |
|
|
|
Kosmiczne reklamy Autor: DYD | źródło: 4press / Yahoo | 13:43 |
(18) | Aleksander Lavrynow, rosyjski projektant statków kosmicznych opatentował urządzenie, które pozwoli umieszczać w kosmosie reklamy widoczne z Ziemi. "Reklamy kosmiczne pozwolą objąć duże obszary i kolosalną liczbę konsumentów" - zachwala swoje rozwiązanie konstruktor. "To będzie - jak najbardziej dosłownie - międzykontynentalny zasięg". Pomysł opiera się na stworzeniu systemu satelitów wyposażonych w zwierciadła odbijające promienie słoneczne. Dzięki ich odpowiedniej koordynacji, pozwoli to tworzyć obrazy reklamowe widoczne na nocnym niebie. "Ludzie będą mogli obserwować z Ziemi napisy na niebie tak, jak teraz oglądają gwiazdy" - mówi Lavrynow.
Miejmy nadzieję, że koszty takiego przedsięwzięcia sprawią, że nigdy nie zostanie ono zrealizowane. W innym wypadku trzeba będzie wprowadzić poprawki do map nieba, na którym obok dotychczasowych gwiazdozbiorów pojawią się nowe. A następne pokolenia będą mogły powiedzieć: "Coca-Cola pięknie dziś świeci"... |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- a ja chyba jakiś dziwny jestem... (autor: Chrisu | data: 12/03/04 | godz.: 14:13)
bo wolę obserwować gwiazdy a nie napisy na niebie...
- fajne (autor: jam1 | data: 12/03/04 | godz.: 14:19)
jesli dzis piatek to widzimy na niebie.......................................
- ja slyszalem... (autor: josh | data: 12/03/04 | godz.: 14:25)
...ze ogolnie jest jakies prawo zakazujace umieszczania reklam w kosmosie - zeby wlasnie nikomu do glowy nie przyszly takie glupie pomysly.
a teraz widac, ze ktos zaprojektowal juz dokladnie co i jak.
hmm
mysle jednak, ze do umieszczenia tych reklam nie dojdzie - bo faktycznie to juz bedzie koniec wolnosci...
swoja droga - jak juz - mogli by umiescic jakies specjalne lustra, ktore mozna by tak kierowac, ze na przyklad w rejonie jakiejs wielkiej katasrofy lub kleski - mozna by w srodku nocy zrobic na tym obszarze dzien... to chyba moglo by sie przydac - i nie mowie o oswietleniu polowy ziemi - ale obszarze kilku do kilkunastu km2 - w zaleznosci od potrzeb. :)
- 0 REKLAM - tylko cele wyższe. (autor: BWMB | data: 12/03/04 | godz.: 15:41)
Zgadzam się z josh - nie dla reklam i wykorzystanie co najwyżej w celach bardzo szczytnych i ogólnie ujmując jak najmądrzejsze zastosowania...
- reklamy ... (autor: evolic | data: 12/03/04 | godz.: 15:51)
ja tam che gwiazdy widzieć ...
a nie jakieś proszki do prania czy coś podobnego
kasy to już wszędzie szukają ...
a człowiekowi nie dadzą nawet odrobinki prywatności i przyjemności obcowania z naturą ...
świat się zmienia .... na gorsze
- temu panu i temu wynalazkowi mówimy żegnaj (autor: Seba78 | data: 12/03/04 | godz.: 16:37)
i nie wracaj. Dziękujemy, nie skorzystamy! k.... jak można być ograniczonym aby coś takiego wymyśleć! to musiał stworzyć komputer bez duszy!
- zgadzam się z wami (autor: dabia | data: 12/03/04 | godz.: 17:12)
Po pierwsze, takie reklamy byłyby szkodliwe (wręcz zabójcze) dla naziemnej astronomii obserwacyjnej.
Po drugie, takie reklamy byłyby niebezpieczne dla nawigacji lotniczej.
Po trzecie, operator takich reklam byłby narażony na hakerów, którzy wysyłaliby do satelitów jakieś niecenzuralne obrazy i już w sądach leży miliard pozwów na wielomiliardowe sumy.
Po czwarte, spadłyby dramatycznie ceny eksluzywnych wakacji na "bezludnych" wyspach. Kto chciałby na takiej wyspie czytać reklamy proszków do prania?
Na szczęście były też pomyślne próby innego wykorzystania satelitarnych zwierciadeł. Ponieważ w centrach wielkich miast i tak nie widać gwiazd na niebie (za duże zanieczyszczenie świetlne), duże korzyści finansowe może przynieść oświetlanie w nocy centrów metropolii, aby podtrzymać nocne życie towarzyskie i gospodarcze. Wykorzystanie tego typu systemów do oświetlania miejsc katastrof i zaginięć też może mieć przyszłość.
Zadziwia mnie występująca w ostatnich latach tendencja do udzialania patentów na wykorzystanie znanych technologii do nowych zastosowań. Takie patenty nie są wynikiem żadnych badań a ich jedynym celem jest chyba blokowanie ewentualnej konkurencji, a w efekcie niszczenie rynku (np. "innowacyjny wynalazek" klawiatury o podświetlanych klawiszach, lub komputerów, w których monitor po prostu zastąpiono miniprojektorem, a ostatnio także patent na aplikację języka XML w MSOffice itp.)
- USA nie pozwoli:) (autor: Yaq | data: 12/03/04 | godz.: 19:39)
W razie czego USA juz ma doswiadczenie w stracaniu satelitow:)
- NIech ktoś tego typa zastrzeli :/ (autor: Kajtek_bez_Majtek | data: 12/03/04 | godz.: 20:59)
A jego notatki spalic, popiół zaorać, laptopa do wulkanu wrzucić. Zanim będzie zapóźno
- ale to juz byyyloooo (autor: RusH | data: 13/03/04 | godz.: 00:28)
w jakims filmie FySy byl motyw z reklamowymi jubileuszowymi wybuchami jadrowymi na ksieszycu :)
- Niech $!@#!@$!@!!! (autor: rogacz | data: 13/03/04 | godz.: 16:53)
Jeszcze tylko tego brakowalo, nie po to wychodze do lasu w gwiazdzista noc zeby ogladac napisy coca-coli czy innego gowna. Grrr do czego to dochodzi.
- przynajmniej ufoki zobaczą że my też jesteśmy cywilizacja ;) (autor: Scorn | data: 13/03/04 | godz.: 21:03)
A jak będa nas chcieli podbić to im wyświetlimy na niebie betonową scianę i mogą nam skoczyć. Powiem wiecej mozemy rozciagnąć ten system na cały układ słoneczny i terroryzować resztę wszechświata naszymi telenowelami.
- No ten gość powinien dostać anty-nobla (autor: DJopek | data: 13/03/04 | godz.: 21:07)
Mam nadzieję że nigdy nic podobnego nie zawita na naszym niebie - to by była paranoja, brrrr aż mnie otrzepało :/
- ruskie (autor: ZGreG | data: 14/03/04 | godz.: 13:15)
to albo mają geniuszy albo totalnych idiotów.. Kraj skrajności...
- Albo geniuszy albo idiotów?? (autor: Bartholomew | data: 15/03/04 | godz.: 09:03)
Piszcie co chcecie, ale ten pomysł należy do człowieka z grupy tych genialnych raczej. I ma wielkie szanse na realizacje. Kasa rządzi tym światem, i to dzięki Wam właśnie.
Ale ciekawi mnie jedno - na czym ten rosjanin chce wyświetlać reklamy??? Przecież do tego KONIECZNY jest ekran! Atmosfera jest zbyt przenikliwa dla promieniowania widzialneo, aby mogła za taki ekran służyć. Jesli to ja miałbym myśleć nad rozwiązaniem problemu obrazków z kosmosu, to optowałbym raczej za umieszczeniem na orbicie jakiejś ogromnej powierzchniowo płaszczyzny (np ekranu folii aluminiowej) na jakiejś lekkie i taniej ramie. I dopiero na nim - z ziemi, laserami wyświetlał reklamy Viziru.
Z tym że taki ekran zostałby b. szybko podziurawiony przez śmieci orbiotalne i mikrometeoryty. Więc śpijcie chłopaki na razie spokojnie pod (na razie) gwiaździstym niebem! ;)
- NIE ZGADZAM SIE! (autor: Kroppa | data: 16/03/04 | godz.: 00:48)
to paranoja...
- Jak mi to zaczna wyswietlac nad glowa to... (autor: TH-9000 | data: 16/03/04 | godz.: 16:28)
...przeprowadze sie do Anglii, tam ciagle jest pochmurno i pada deszcz, wole to niz kretynskie reklamy
- ::: (autor: mando | data: 5/05/04 | godz.: 18:10)
Mylisz sie
Tutaj nie jest ciagle pochmurno :)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|