Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2019
Poniedziałek 5 kwietnia 2004 
    

Obiektywy aparatów cyfrowych: problemów c.d.


Autor: DYD | źródło: 4Press / DT | 13:24
(2)
Ograniczone dostawy odlewanego szkła optycznego mogą przyczynić się do powstania niedoborów elementów wykorzystywanych w produkcji obiektywów dla cyfrowych aparatów fotograficznych i zagrozić ekspansji tajwańskich producentów OEM w segmencie droższych urządzeń.

Aparaty fotograficzne z matrycami o rozdzielczości 3-megapikseli lub wyższej posiadają obiektywy składające się co najmniej z 4 elementów ze szkła odlewanego. Jak podają analitycy, w tym roku na świecie zostanie sprzedanych około 55 mln cyfrowych aparatów fotograficznych z obiektywami ze szkła odlewanego, z czego ok. 20 mln będą to produkty Sanyo, a 14 mln marki Canon.

Co więcej, "cyfrówki" nie są jedynym sprzętem, gdzie stosowane jest szkło odlewane, gdyż można je także znaleźć w obiektywach niektórych projektorów i aparatów fotograficznych wbudowanych w telefony komórkowe.

Obecnie czołowymi producentami elementów ze szkła odlewanego są firmy Hoya i Matsushita Electric Industrial, a każda z nich posiada moc produkcyjną 60 mln sztuk rocznie. Azjatyccy specjaliści przewidują, że całkowita produkcja obiektywów ze szkła odlewanego umożliwi wytworzenie w 2004r. ok. 44 mln sztuk cyfrowych aparatów fotograficznych, co oznacza niedobór elementów dla 11 mln urządzeń.

Na Tajwanie produkcją obiektywów ze szkła odlewanego zajmują się firmy Asia Optical, Kinko Optical i E-Pin Optical. Niestety, okazuje się że zwiększenie mocy produkcyjnych nie jest zadaniem łatwym, głównie ze względu na ograniczenia technologiczne, np. czas życia jednej formy odlewniczej, który wynosi zaledwie 4-5 miesięcy. Dlatego też producenci wkładają dużo wysiłku w utrzymanie obecnego potencjału produkcyjnego i nie myślą o inwestycjach.

 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. jakie szybkie zmiany w tej branży (autor: hillel | data: 6/04/04 | godz.: 06:29)
    jeszcze w 2003 prowadziło sony, ale już w 2004 zarządzi sanyo!! jaka śmiała prognoza.
    nawet nie wiedzałem że oni robią aparaty :)


  2. może tu chodzi o produkcję, (autor: XYZ | data: 6/04/04 | godz.: 10:33)
    a niekoniecznie sprzedaż w ramach własnego brandu? bo w tej kwestii sanyo rządzi już teraz

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.