Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Wtorek 15 czerwca 2004 
    

Piractwo graczy w ponad 50%


Autor: DYD | źródło: 4Press / GameSpot | 11:01
(6)
Z najnowszego raportu opublikowanego przez firmę Macrovision wynika, że ponad 50% graczy komputerowych przyznaje się do korzystania z nielegalnych kopii. Raport przygotowano na podstawie ankiet umieszczonych w internetowych serwisach poświęconych grom. Spośród 2 219 osób, które wzięły udział w sondzie, aż 52% przyznało się do posiadania pirackich programów, a 33% ściągało z Internetu pliki ISO z grami. Co zapewne wyjątkowo niepokojące dla branży, 15% ankietowanych stwierdziło że w ciągu ostatnich dwóch lat weszło w posiadanie co najmniej 15 pirackich kopii gier. Równocześnie aż dwie-trzecie przyznało, że nie miałoby cierpliwości czekać kilka tygodni na "darmową" wersję i wtedy być może kupiłoby oryginał. Wyniki mają być oczywiście sygnałem dla wydawców, aby skorzystać z usług twórców zabezpieczeń, w tym firmy Macrovision. Każde utrudnienie które wydłuży czas pojawienia się "pirata" o kilka dodatkowych dni, może bowiem przełożyć się na wymierny wzrost sprzedaży.

Electronic Software Association (ESA) szacuje, że wydawcy gier z powodu piractwa tracą rocznie około 3 mld USD.

 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. a może lepiej (autor: Chrisu | data: 15/06/04 | godz.: 12:59)
    gra zamiast kosztować 150 zł (w PL) kosztowałaby 30-40 zł (albo 20 jak Painkiller)? Albo taka nowa Toca 6 płyt za 80 kilka zł (chociaż pewnie taniej byłoby 1xdvd). No tak - lepiej wydawać miliony na kolejne bezsensowne zabezpieczenia i walkę z tymi niedobrymi piratami jak obniżyc ceny...

  2. Chrisu (autor: MicJes | data: 15/06/04 | godz.: 14:17)
    I tu masz racje...
    Zamiast tracic te 3mld USD, niech obniza ceny tak, by w ciagu roku stracic 3mld USD, to piractwo spadnie napewno.
    Gdyby gry byly po 20pln (via Painkiller) max po 50 (tyle dalem 2 lata temu za Sacrifice) to bym nie uzywal piratow.


  3. te 3mld straty to jest mniej prawdziwe niz UFO (autor: kubazzz | data: 15/06/04 | godz.: 14:48)
    w zaden sposob tego nie udowdnia. I glupoty gadaja-tego nie liczy sie jako straty tylko jako brak przychodu, ktory w przypadku nieistnienia piratow zmalalby o ok 20%. Czyli o 0,6mld max!!!
    A nie jakies tam wyimaginowane 3mld.


  4. eee (autor: myszon | data: 15/06/04 | godz.: 17:59)
    ja kupuje gierki na allegro - można kupić całkiem świeżą gierke za max 60% ceny sklepowej. A świetne starocie po 5-10zł chodzą.

  5. kubazzz (autor: RusH | data: 15/06/04 | godz.: 19:16)
    kubazzz dobrze gadasz ! to samo jest ze "stratami" z powodu np virusow :) albo zamkniecia gieldy na jeden dzien. To bardzo ladnie dziala na bydlo (czytaj bezmyslny tlum lykajacy wszystko co splywa do niego z mediuf).

  6. Przecież jeśli za raport zapłacił producent zabezpieczeń ... (autor: zartie | data: 15/06/04 | godz.: 22:07)
    ... to musiał on wykazać, ze są one potrzebne.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.