Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2019
Poniedziałek 28 czerwca 2004 
    

nVidia GeForce 6800 SLI


Autor: R4v | źródło: Digit-Life | 14:19
(12)
Wraz z wprowadzeniem PCI-Express nVidia powraca do starego pomysłu 3Dfx, umożliwiającego równoległą pracę dwóch akceleratorów 3D. Od pewnego czasu o możliwości współpracy dwóch kart PCI-Express mówi Alienware. Wymaga to płyty głównej z dwoma gniazdami PCI-E 16x. Takie warunki mają spełniać płyty dla stacji roboczych, oparte na chipsecie 'Tumwater' i przeznaczone dla procesorów Intel Xeon. Jak część z Was pamięta, 3Dfx nazwał swoją koncepcję SLI (Scan Line Interleave). nVidia postanowiła wykorzystać skrót, jednak tym razem oznacza on interfejs łączący karty, czyli Scalable Link Interface. Współpraca ma polegać na renderowaniu przez każdą kartę części obrazu. Szczegółowe rozwiązania będą jednak zależeć od sterowników, których na razie nia ma. Chociaż nie podano oficjalnych wyników podwójnych GeForce'ów, to mówi się o 77% wzroście mocy dla pary 6800-tek. Po zoptymalizowaniu sterowników, nVidia oczekuje wzrostu szybkości o ponad 90%.

 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. hmmm (autor: D@rko | data: 28/06/04 | godz.: 14:51)
    o ile stacje wieloprocesorowe to jak najbardziej słuszny pomysł o tyle wielokrotne GPu jak najbardziej chybiony co historia pokazuje jak i wyniki wydajności. Może i w grach miałby to znaczenie (z drugiej strony tylko 70% za cene 2 kart:/) o tyle jednak w aplikacjach dajmy na to graficznych wiekszośc obliczeń wykonuje CPU.

  2. a może mi ktoś wytłumaczyć, dlaczego akurat (autor: Morgoth | data: 28/06/04 | godz.: 16:40)
    2x PCI-E 16x, nie wystarczyłyby "zwykłe" PCI-E??

  3. Morgoth ... (autor: DYD-Admin | data: 28/06/04 | godz.: 17:50)
    ...nie wystarczy, bo inne gniazda maja inna przepustowosc np PCI-E x 2, dlatego konieczne sa dwa gniazda x 16

  4. D@rko hm........ (autor: korall | data: 28/06/04 | godz.: 18:03)
    przeciez wiekszosc profesjonalych programow graficznych/projektanckich bazuje na karcie graficznej dlatego taki zabieg MA sens.................

    ps. pozatym seria quadro jest na rynek profesjonalny przeznaczona .........


  5. korall (autor: RusH | data: 28/06/04 | godz.: 19:28)
    np JAKIE to sa programy ? :)) NIE MA takich
    to jest zabieg tylko dla graczy jak orginalne SLI


  6. korall (autor: D@rko | data: 28/06/04 | godz.: 23:19)
    :) profesjonalne programy graficzne kozystają może w 10 % z GPU. Więcej: Osobiście pracuję na programie Zbrush 2 (program malarsko rzeźbiarki-rewelka) i wykorzystuje on Procesor graficzny tylko do wyświetlenie 32 bitowej glębi koloru oraz okraślonej rozdzielczość. Nie ma żadnej różnicy czy pracowałem na Rivie TNT czy Radeonie 9800 i tak wszystko wykonuje procek. To procki liczą profesjonalne rendery, to procki nakładają filtry w Photoshopach:)

  7. korall (autor: VANT | data: 29/06/04 | godz.: 14:03)
    mylisz pojęcia....np 3D Studio - jak myslisz że nie ma róznicy czy pracujesz na tnt czy quadro to jesteś ślepy....uruchom sobie tego progsa na quadro a zobaczysz....pozatym dlaczego by studia graficzne inwestowały w profesjonalne karty jak mogły by sobie kupiś np. s3 trio ;) z twoich wypowiedzi wynika że niebardzo wiesz o czym piszesz....

  8. sory korall (autor: VANT | data: 29/06/04 | godz.: 14:05)
    chodziło mi o @D@arko i RusH

  9. VANT (autor: RusH | data: 29/06/04 | godz.: 18:28)
    no odpalam ... gdzie ta roznica ? pokaz palcem bo nie widze

  10. RusH (autor: VANT | data: 30/06/04 | godz.: 10:01)
    no to jak nie widzisz to jak napisałem wcześniej jesteś ślepy....pewnie nawet nigdy na własne oczy niewidziałeś quadro....polecam lekture:

    http://www.pl.tomshardware.com/graphic/20000515/

    http://www.pl.tomshardware.com/graphic/20040323/

    http://graphics.tomshardware.com/...916/index.html

    http://graphics.tomshardware.com/...807/index.html

    Tam masz wszystko opisane i na przyszłośc nie pleć głupot....


  11. no skoro (autor: Franz | data: 30/06/04 | godz.: 16:58)
    wykupili 3dfxa to musza po trochu wykorzystac jego pomysly...
    dlaczego powstalo sli? sadze ze tylko po to by miec podium jesli chodzi o wydajnosc (pojawia sie pewnie wersje dla graczy) a inne firmy np ati byc moze nie beda mogly wykorzystac tej technologi (mozliwe ze jest to metoda zastzrzezona?) i wtedy powroci seria maxx :)


  12. rush... (autor: Yaq | data: 30/06/04 | godz.: 21:01)
    Widziales mentala 3.3? albo gelato? rendery zaczynaja uzywac GPU, a poza renderem karta i tak jest _bardzo_ wazna - program musi jakos wyswietlac scene... np. w 3dsmaxie przy milionie poligonow w viewporcie tnt ci wysiadzie a np. quadro fx1000 bedzie zwawo dzialac

    PS. darko potwierdza regule - zbrush dla "opornych" a tradycyjny modeling i tak pozostanie:P


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.