Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 21 lipca 2004 
    

PENTAX OptioMX


Autor: DYD | źródło: e-mail | 11:09
(15)
Nowy PENTAX OptioMX nazwą nawiązuje do "kultowego" już dziś modelu lustrzanki manualnej Pentax MX. Aparat charakteryzuje się głównie nietypową budową z dodatkowym uchwytem a'la pistolet, matrycą 3,2 efektywnych megapikseli i obiektywem z 10-krotnym zoomem optycznym (ogniskowa obiektywu 5.8mm – 58mm). Monitor LCD odchyla się o 180 stopni w płaszczyźnie poziomej i o 210 stopni w płaszczyźnie pionowej, zwiększając możliwości komponowania zdjęć, oraz umożliwia robienie zdjęć z wielu dowolnych kątów. Dodatkowo uchwyt został zaprojektowany tak, aby umożliwić zrobienie zdjęcia z każdej pozycji. Dzięki zapisowi w formacie MPEG-4, OptioMX może zapisywać filmy z prędkością 30 klatek na sek. w systemie VGA, przy rozdzielczości 640 x 480 pikseli. OptioMX wyposażony jest w port USB2.0. Załączony program ACDSee pozwala na prostą edycję, tworzenie albumu zdjęć itp.

INNE POMOCNE FUNKCJE:

- OptioMX wyposażony jest w port USB2.0
- Załączony program ACDSee pozwalający na prostą edycję, tworzenie albumu zdjęć itp.,
- Wbudowana lampa błyskowa
- Wysokiej jakości wyświetlacz LCD z regulacją jasności
- 10 x zoom cyfrowy (w połączeniu z 10 x zoomem optycznym daje sumarycznie 100-krotne powiększenie)
- Wyświetlanie dziewięciu obrazów
- Samowyzwalacz (opóźnienie 2 lub 10 sekund)
- Zdjęcia seryjne
- Tryb makro oraz tryb nieskończoności-krajobrazu (10-50cm-szerokokątny, 60-150cm-telephoto, 0-15 Supermacro)
- Ręczne ustawianie ostrości
- 5-cio punktowy autofokus, przełączany na punktowy
- Ustawienia balansu bieli (tryby: automatyczny, światła dziennego, zdjęć w cieniu, światła żarowego, światła fluorescencyjnego, oraz w trybie doboru ręcznego)
- Histogram display
- Pomiar światła w trzech trybach: wielopolowym, centralnie ważonym, punktowym.
- Wybór ustawień czułości matrycy w zakresie ISO100, 200 lub 400.
- Kompensacja ekspozycji w zakresie +2 EV ze skokiem, co 1/4 EV.
- Ustawienia poziomu ostrości, nasycenia kolorów i kontrastu.
- Zabezpieczenie zdjęć przed skasowaniem.
- Funkcja zapamiętania wybranych przez użytkownika ustawień.
- Ustawienia czasu w różnych strefach czasowych na świecie.
- Kompatybilny z DPOF, ExifPrint oraz PRINT Image Matching II*
- Wymienne karty pamięci SD
- Funkcja zmiany rozmiaru
- Tryb notatek głosowych (max. 30 sek.)
- Wyjście AV umożliwiające oglądanie zdjęć na odbiorniku TV
- Zasilanie z baterii CR-V3, opcjonalnie akumulatorki litowo-jonowe lub poprzez zasilacz AC.
- Menu w 9 językach

Akcesoria opcjonalne:

- Obiektyw szerokokątny (zakres fokusa to 28.5mm dla formatu 35mm)
- Futerał
- Zasilacz AC
- akumulatorki litowo-jonowe
- Zestaw zasilający

Szczegóły dotyczące aparatu na polskiej stronie producenta.

 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. ((-; (autor: Dabrow | data: 21/07/04 | godz.: 11:22)
    cytując Mąderka "staszek szybki jest" (((-;

  2. Kształt zabójczy :-) (autor: DJopek | data: 21/07/04 | godz.: 11:40)
    Wygląda jak suszarka czy radar policyjny :D

  3. właśnie (autor: Dabrow | data: 21/07/04 | godz.: 11:53)
    wszyscy na to zwracają uwagę... ciekawe jak się to przyjmie...

  4. PENTAX OptioMX (autor: Aladyn | data: 21/07/04 | godz.: 15:00)
    >"PENTAX OptioMX nazwą nawiązuje do "kultowego" już dziś modelu lustrzanki manualnej Pentax MX"

    Chciałem zwrócić uwagę, że kultowym Pentaxem jest "LX" oraz popularny "K".
    Skąd to MX? Chyba autor nie doczytał gdzieś .
    A na pewno ww. aparat kultowym się nie stanie. Prędzej nawiązuje do amatorskiej serii "M" co zreszta ma w nazwie.
    Pozdrawiam


  5. w sprawie "kultowości"... (autor: DYD-Admin | data: 21/07/04 | godz.: 15:05)
    ...autor zasiegnal ten zwrot ze zrodla informujacego o nowym Pentaksie...

  6. Powiększenie (autor: Sławekpl | data: 21/07/04 | godz.: 15:14)
    Od kiedy powiększenie optyczne i cyfrowe się mnoży??? Ja wiem, że niektórzy producenci (HP zwłaszcza) podają w ten sposób możliwości aparatu ale to nie powód by cytować błędne dane za producentem - powiększenia się DODAJE czyli w tym wypadku aparat ma 20x a nie 100x :P
    Jeśli powiększyć optycznie 10x i później ten sam obraz o kolejne 10x korzystając z cyfrowego powiększenia otrzymamy 20x powiększenie a 100x.
    Myśleć, myśleć jak mawiał Zwierzak z Muppetów :-)


  7. Aladyn - w sprawie kultowości (autor: Dabrow | data: 21/07/04 | godz.: 15:18)
    to ja napisałem - o ile LX jest obiektem kultu i pożądania wśród pentaksiarzy i tyle - bo go posiadać to wyjątkowa sprawa - o tyle MX jest również częstym obiektem westchnień ze zdecydowanie większą szansą na realizacji... Co nie znaczy że nie jest kultowy...
    Owszem nawiązuje do amatorskiej serii - a czy to znaczy że gorszy? Pdobnie jest z ME, ME super - również baardzo lubiane i darzone estymą...
    MX to i owszem nie LX - nie był w segmencie profesjonalnym ale również była to bardzo udana konstrukcja - stąd jego "kultowość"... a że się nikt do nie go nie modli tylko można go mieć i robić nim zdjęcia (((-; to tylko się cieszyć...


  8. Słaawek (autor: Dabrow | data: 21/07/04 | godz.: 15:20)
    a jak pomnożysz 1 najpierw przez 10 a potem jeszcze raz przez 10 to ile dostaniesz? 20? No nieźle Cię matematyki uczyli ((-;

  9. w sprawie kultowości MX (autor: Aladyn | data: 21/07/04 | godz.: 15:54)
    >"MX to i owszem nie LX - nie był w segmencie profesjonalnym ale również była to bardzo udana konstrukcja - stąd jego "kultowość"... a że się nikt do nie go nie modli tylko można go mieć i robić nim zdjęcia "

    tutaj po części masz rację , że nikt się do niego nie modli natomiast z jego dostępnością już bym polemizował.
    Zgadzam się również że dażył się dużą estymą (zaraz po LX) , ale nie wszystkie modele z estymą są kultowe.
    Wśród Pentaxów to raczej LX i K1000.
    Ale to moje zdanie.
    PS
    Zgadzam się jak najbardziej, że analog Pentax MX należał do bardziej udanych i sprawdzonych w pracy aparatów.
    IMHO OptioMX nie sprosta zadaniu.


  10. ((-; i mamy consensus (autor: Dabrow | data: 21/07/04 | godz.: 16:10)
    co do OptioMX - nie wiem czy nie sprosta zadaniu - ująłbym to tak - czy sprosta spadkowi po MXie ((-;

  11. ogniskowa (autor: Smiechoo | data: 21/07/04 | godz.: 16:42)
    podawanie tylko ogniskowej obiektywu w przypadku aparatu cyfrowego mija sie z celem, aby wiadomo bylo o co chodzi trzeba jeszcze wrzucic jakiej ogniskowej w przypadku lustrzanki maloobrazkowej jest odpowiednikiem, ew. wielkosc elementu swiatloczulego. Tak nie wiem czy 5.8-58mm odpowiada 50-500mm czy 10-100mm w zwyklym analogu...

  12. ogniskowa (autor: Dabrow | data: 21/07/04 | godz.: 16:51)
    38mm - 380mm... jest na stronie info...

  13. Dabrow (autor: Sławekpl | data: 22/07/04 | godz.: 01:23)
    Widzę, że kolega nigdy nie miał w rękach żadnego obiektywu typy zoom. Może to trochę jest za skomplikowane dla Ciebie, ale...
    Jaka różnica będzie (poza jakością) pomiędzy aparatem mającym 5x powiększenie optyczne i 5x powiększenie cyfrowe, a aparatem mającym tylko 10x powiększenie - odpowiem żadnej, powiększysz tak samo ten sam fragment budynku czy krajobrazu.
    Nie sugeruj się "x" po liczbie, bo to nie ma nic wspólnego z tabliczką mnożenia no chyba, że ją akurat przerabiasz i utkwiło Tobie to pojęcie. :P
    Kultura nakazuje pozdrowić, więc...Pozdrawiam i miłego mnożenia :-)


  14. 10x (autor: Pio123 | data: 22/07/04 | godz.: 02:42)
    10 x bez stabilizatora optycznego to pomyłka. No chyba że ktoś chodzi ze statywem.

  15. Sławekpl (autor: Dabrow | data: 22/07/04 | godz.: 10:13)
    www.dabrow.civ.pl - wystarczy? A potem zastanów się jak chcesz rozmawiać... pzdr...

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.