Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2019
Poniedziałek 9 sierpnia 2004 
    

Przyspiesz Doom3 na ATI


Autor: DYD | źródło: Board | 14:22
(19)
Pod tym adresem, ma forum serwisu Bbeyond3d.com, ukazał się poradnik jednego użytkownika, którego celem jest zwiększenie wydajności w grze Doom 3 na kartach z układami ATI. Chętni, posiadacze Radeon'ów którzy spróbują skorzystać z tego poradnika, niech opiszą wrażenia potomnym... Doniesienia głoszą, że możliwy jest nawet wzrost framerate rzędu 40%. Po testach jednak widać, że przyrost fps jest nikły i sam autor przyznaje, że ponoć wydajność wzrasta dopiero przy ustawieniach 6xAA/16xAF i an specjalnych sterownikach. Na sprzęcie P4 3,2 GHz @ 3,4 i R9600XT @ Cat 4.7 w 800x600 różnicy w ogóle nie było (42 fps w timedemo demo 1 – wejście do konsoli ctrl+alt+tylda)...

Z kolei tutaj dostępny jest przepis, jak włączyć na stałe latarkę w Doom3, aby błądząc po korytarzach z bronią było widniej...

 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. podmienilem shadery i jest sporo lepiej (autor: pitero | data: 9/08/04 | godz.: 23:51)
    1024x768 HIGH AFx8 r9500@pro:
    bylo: 30.5 fps
    jest: 35.5 fps

    niesamowite jest to ze ludzie przekopują kod i tak szybko sami wychwytują to co starali sie "spieprzyc" tworcy... szkoda ze nvidia płaci im za takie praktyki uprzykrzając życie graczom...


  2. nie wierze (autor: josh | data: 10/08/04 | godz.: 00:18)
    Osobiscie nie wydaje mi sie, zeby taka postac jak J.Carmack cos "psula" w swoim silniku graficznym po skorumpowaniu przez taka nVidie czy kogokolwiek innego...

  3. josh... (autor: ShadoW | data: 10/08/04 | godz.: 00:49)
    A jednak działa.

    1152x864 medium, w danym miejscu:
    było: 27
    jest: 36


  4. naprawde duzo szybciej (autor: m4j573r | data: 10/08/04 | godz.: 08:54)
    na sprzecie radek 9700 512mb ram oraz athlon 2600+ grajac na ustawieniach ultra + 1024x768 skok wydajnosci jest strasdznie zauwazalny spokojnie grajac zniszczylem ostatniego bossa i przeszedlem gierke.

  5. Niw znam zbyt dobrze angielskiego. (autor: shark | data: 10/08/04 | godz.: 09:12)
    Wystarczy tylko przekopiować do podanego przez autora katologu? Niepotrzeba żadnych wpisów? Autor coś w tekście podaje jeszcze jakieś wpisy...

  6. pisanie sterowników jest zawsze kompromisem (autor: beef | data: 10/08/04 | godz.: 09:26)
    więc nie śpieszcie się z teoriami spiskowymi. Lepiej sprawdzcie, jak teraz karta zachowuje się w innych grach :) Podejrzewać Carmacka można by było, gdyby D3 chodził na Radkach wyraźnie wolniej niż porównywalne gry, a to przecież nieprawda. Z GF można po prostu więcej wyciągnąć optymalizacją.

  7. shark (autor: Yoghurt | data: 10/08/04 | godz.: 09:33)
    mozesz albo przekopiowac ten plik (po rozpakowaniu) do katalogu base albo otworzyc sobie paka przy pomocy winrara i zmienic dwie linijki kodu

  8. beef (autor: Pet | data: 10/08/04 | godz.: 09:35)
    Troszkę nie rozumiesz. Tutaj właśnie ktoś zoptymalizował grę a nie sterownik. No i programując na obu kartach optymalizując można sporo więcej wyciągnąć.

  9. faktycznie Pet (autor: beef | data: 10/08/04 | godz.: 10:02)
    Gość zmodyfikował jedną instrukcję w kodzie shadera. Pośpieszyłem się z komentarzem :) Niemniej, rzuccie okiem na komentarz:

    "(...) no artifacts without the new shadercode, clearly noticable artifacts like in the screenshot with the new code on medium and not so on high. however, looking around a bit more i found that things still don't look quite right with the new shader code on high".

    Niestety, screeny mi nie działają :( Później wywiązuje się dyskusja, czy to wina JC czy Humusa (gościa od poprawki), ale nie mam już czasu czytać dalej. Tak czy inaczej być możę Carmack miał sensowny powód, by nie używać tego kodu.

    Zresztą, można spojrzeć na to jeszcze z innej strony. Dany shader można napisać na 1000 sposobów i JC też nie jest nieomylny.


  10. Zresztą (autor: beef | data: 10/08/04 | godz.: 10:07)
    Nawet jeśli Carmack sprzedał się za garść srebrników, to Ty Pitero masz najmniejsze prawo filozofować na temat jego uczciwości. Guess why :p

  11. co do podmiany (autor: pitero | data: 10/08/04 | godz.: 11:45)
    to trzeba podmienic plik w pak000.pk4 updejtujac archiwum i to tym plikiem ktory podany jest na poczatku. Wtedy jest ok. Probowalem recznie zmieniac linijki kodu według opisu i mialem białe kropki (pewnie ci kolesie dalej tak zrobili). Hmmm.. a jezeli Carmack sprzedal sie za garsc srebrnikow... to ja podtrzymuję swoją opinię.... Facet wie tyle o programowaniu i własciwosciach sprzetu, a tu szybciutko poprawia go ktos z zewnątrz? Pewnie wcale nie żaden geniusz od shaderów... Wcale nie podoba mi sie taka jazda..

  12. Gościu, który go poprawił pracuje dla ATI :) (autor: beef | data: 10/08/04 | godz.: 12:10)
    Więc pierwszym lepszym to on nie jest :)) ATI popełniło błąd zostawiając pole do popisu NVidii w sprawie optymalizacji kodu D3. Nie o to co winić Carmacka. Wykorzystał po prostu informacje, jakie mu dali goście z NVidii. A co robi ATI. Pytanie z dyskusji: "Dałeś znak Carmackowi?". Odpowiedź "Wiesz, u nas są goście od kontaktów z ID, ale ja nie jestem jednym z nich". Czy trzeba pisać więcej?

  13. By nie być gołosłownym: (autor: beef | data: 10/08/04 | godz.: 12:18)
    Przeczytajcie ten wątek z dyskusji autora poprawki z użytkownikami:

    Użytkownik1:
    "Since you work for Ati couldn't you assist JC on these matters? JC isn't a god, your input would be much appreciated."

    Użytkownik2:
    "Have you contacted JC, Humus?"

    Autor:
    "No I haven't. We have people who follow up on Id and their stuff, and I'm not one of them. But I'll ensure this will get to the attention of those who are reponsible (and ask them why the heck they didn't come up with this a long time ago and suggested this to JC). "

    Przeczytajcie uważnie ostatnie zdanie pamiętając, że mówi to gość pracujący dla ATI. Moim zdaniem dyskusja nad tym, jaki to Carmack jest zły, w tym momencie staje się bezcelowa.


  14. Ponieważ program kompiluje mi się już 0.5 godz... (autor: beef | data: 10/08/04 | godz.: 12:27)
    ...więc mam "chwilę" czasu i przetłumaczyłem to dla tych, którzy nie władają za dobrze agielskim:

    U1:
    "Pracujesz dla ATI. Czy w takim razie nie mógłbyć pomóc JC w tej sprawie? JC nie jest Bogiem, twój wkład mógłby być wartościowy"

    U2:
    "Skontaktowałeś się z JC, Humus?"

    Autor:
    "Nie, nie skontaktowałem się. Mamy tu ludzi od ścigania Id ale ja nie jestem jednym z nich. Ale na pewno zwrócę uwagę tym, którzy są odpowiedzialni (i spytam ich, dlaczego do Jasnej Anielki nie zrobili tego dawno temu i nie zasugerowali tego JC)"


  15. I tak ATI jest najlepsze (autor: JasioWP | data: 13/08/04 | godz.: 10:59)
    jw.
    A nVIDIA to szajs


  16. for all (autor: nicram | data: 19/08/04 | godz.: 18:48)
    macie downa chłopaki to wam moge powiedziec







    DOOM wymiata na rivie na full detalach :):):):):):):D


  17. do jasiawp (autor: nicram | data: 19/08/04 | godz.: 18:51)
    ty chłopczyku walnij ty sie w ten spluty ryj szajs to widzisz jak patrzysz w lusterko

    respect for nVIDIA guys:):):):):):):):D


  18. Wy się walnijcie (autor: JasioWP | data: 6/11/04 | godz.: 09:06)
    ATI RULEZ! i tyle

  19. a jedyne dobre karty od nVIDII to (autor: JasioWP | data: 6/11/04 | godz.: 09:06)
    Geforce 2 MX 400 64 MB i Geforce 4 MX 440 64 MB

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.