Twoje PC

Piątek 20 sierpnia 2004

Nowe cząstki elementarne?

Autor: Redakcja | 20:49
(22)
Międzynarodowa grupa naukowców pod przewodnictwem Japan's High Energy Accelerator Research Organisation (Japońska Naukowa Organizacja Wysoko-Energetycznych Akceleratorów) podała do wiadomości publicznej wyniki swoich badań. Sugerują one możliwość istnienia dotąd nieznanej nauce cząstki elementarnej. Możliwe, że nowo odkryte cząstki mogły by pomóc w odkryciu miedzy innymi budowy wszechświata. Według Nihon Keizai Shimbun nowe zjawisko, które sugeruje istnienie nowych cząstek, zostało zaobserwowane podczas badań z użyciem akceleratora B Factory. Obecny stan wiedzy pozwala wytłumaczyć prawie wszystkie obserwacje dokonane przez naukowców, jednak nadal niewyjaśnione pozostaje nowo zaobserwowane zjawisko. Więcej na stronie TheInquirer.net. (autor: KORNik)

K O M E N T A R Z E

1. no i normalnie niedlugo (autor: acd | data: 21/08/04 | godz.: 11:57)
    StarTrek i skoki podprzestrzenne:)

2. eetam (autor: RusH | data: 21/08/04 | godz.: 14:45)
    na swiecie jest multum niewyjasnionych znawisk, wystarczy poczytac patenty Tesli

3. a gdzie mozna poczytac patenty (autor: acd | data: 21/08/04 | godz.: 17:38)
    Tesli?

4. coraz blizej... (autor: Teo | data: 21/08/04 | godz.: 20:30)
    ...do StarTreck, bariera predkosci swiatla zostala juz zlamana, nie pamietam na jakim to bylo uniwersytecie :/ gdzies w Europie Zachodniej. Fale, albo fotony (tez nie pamietam dokladnie jakie niestety), zawierajace muzyke zostaly przeslane z predkoscia wieksza od predkosci swiatla. Hehe, najpierw dane zostaly odtworzone, a dopiro potem przeslane. Zeby latwiej zrozumiec: Jak by samolot lecial z predkoscia nadswietlna, to najpierw by przelecial nad nami (fizycznie), potem bysmy zobaczyli jak przelatuje, a na koncu uslyszeli :]

5. tesla (autor: RusH | data: 21/08/04 | godz.: 21:31)

tutaj bardzo fajna stronka tez :

Einstein sam do konca nie byl pewien swoich teorii, jego E=mc2 dotyczy jak to powiedzial 'pewnych okreslonych warunkow' :)
    Ogolna teoria wzglednosci nigdy nie zostala skonczona (smierc Einsteina) i tak na prawde nikt jej chyba poza nim do konca nie rozumial (pareset stron).

6. Einstein... (autor: SzKD | data: 21/08/04 | godz.: 22:52)
    ... ukończył i opublikował OTW w 1915, a więc na długo przed swoją śmiercią (1955). I zapewniam, że bardzo duzo osób od tamtej pory poznało jej tajniki, a na pewno każdy kosmolog musi ją znać. O wiele więcej tajemnic kryje w sobie choćby teoria kwantów, której Einstein był współtwórcą, ale z niektórymi wnioskami do końca życia nie chciał się pogodzić (słynne "Bóg nie gra w kości"). Po stworzeniu OTW Einstein pracował nad ogólną teorią pola, unifikacją wszystkich oddziaływań, ale nie udała Mu się ta sztuka, jak wiadomo. I -na razie- nikomu się to nie udało.
    A że E=mc2 dotyczy określonych warunków? Jak wszystko.

7. unified field theory (autor: RusH | data: 22/08/04 | godz.: 00:49)
    faktycznie mi sie pokielbasilo z unified field theory :/
    wracajac do e=mc2
    swiatlo teoretycznie nie ma masy , bo inaczej nie mogloby zasuwac z szybkosca swiatla :) .. ale ostatnio udalo sie zwolnic swiatlo do 20m/s chyba, ciekawe ile bedzie wazyc jak je juz zwolnia do zera i zwaza :P

8. Do: Teo (autor: SzKD | data: 22/08/04 | godz.: 10:18)
    Ło Boże! Prędkość światła złamana? Lepiej znajdź ten uniwersytet, bo inaczej pomyślę, że przeczytałeś w "Fakcie" albo "Nie z tej ziemi", o "Dalekich szlakach" nie wspominając. A z tą muzyką to już przegiąłeś nawet jak na standardy RIAA :-P

9. swiatlo..... (autor: korall | data: 22/08/04 | godz.: 11:31)
    z tym swiatlem to roznie, pamietajcie ze predkosc w prozni wcale niejest najwieksza predkoscia ktora swiatlo osiaga. szybsze potrafi byc w niektorych dziwnych osrodkach ( ciekle gazy ). wiec od tego trzeba zaczac .... pozatym co do startreka to juz udalo sie japonczyka "przeteleportowac" czasteczke..... coprawda odleglosc niewielka ale zawsze juz jest jakis postep ( bdajze 2001r ,...)

10. Zacząć trzeba od... (autor: SzKD | data: 22/08/04 | godz.: 12:03)
    ... nauki fizyki, a przynajmniej szukania informacji i ich przytaczania :-P Co i rusz "ciekawe" komentarze. Właśnie w próżni jest największa, każdy inny ośrodek spowalnia światło. Lubicie s-f, nie dziwię się, ale więcej krytycyzmu. A jeśli jesteście przekonani o takim "przełomie", to proszę o linka, też się nacieszę tą informacją (tylko nie do Joe Monster...)
    RusH - światło już udało się zatrzymać ( http://www.radio.com.pl/...a/print.asp?newsID=2744 ).

11. .:. (autor: Shneider | data: 22/08/04 | godz.: 13:32)
    Swiatelko osiaga max speed dopiero w oparach Cezu.

12. ehhhh (autor: ace50 | data: 22/08/04 | godz.: 16:28)
    To jak to jest z tą prędkością światła. Moja nauczycielka fizyki z technikum mówi że nie ma prędkości większej niż prędkość światła? Ma racje?

13. teleportocja... (autor: alkatraz | data: 22/08/04 | godz.: 17:06)
    Teleportowali, to stan kwantowy a nie samą cząstkę. W fizyce kwantowej materia jest jedna, a jeden atom od drugiego różni się właśnie "ubrankiem kwantowym". Tyle, że stan kwantowy atomu wpływa na stan kwantowy cząstek w jego otoczeniu także z tą teleportacją "cząstek" to ja bym raczej uważał, bo na dzisiejszy stan wiedzy nie da się teleportować jednej "rzeczy" bez naruszania równowagi otoczenia. Einstein również w na tym wymiękł - właśnie na oddziaływaniach stanów kwantowych między cząstkami. A co do światła, to zależy z tą prędkością - jest prędkość fazowa i grupowa przecież.

14. "Światełko (autor: SzKD | data: 22/08/04 | godz.: 17:15)
    ...osiaga max speed dopiero w oparach cezu" - a może w oparach piwa? ;-) Rzeczywiście, była taka historia, ale żyła krótko, wytłumaczenie jest choćby tutaj---> http://forumzn.katalogi.pl/temat881/ (ostatni post).
    Nie twierdzę, że prędkości światła w próżni przekroczyć nie można, ale jeśli już coś podajecie, to z sensownymi linkami, będzie chociaż wiadomo, do czego się odnieść.
    Żeby zobrazować skrajne lenistwo i lekceważenie rozmówców zobaczcie tutaj---->( http://lexx.eu.org/startrek/102002/5621.html ). Dla jeszcze bardziej leniwych cytaty:
    - "istnienie tachionow zostalo dowiedzione naukowo (podalbym jakis cytat albo link ale nie chce mi sie szukac)"
    - "co do neutrin to nie wiem z jaka predkoscia sie poruszaja, ale i tak cholernie malo o nich wiadomo"
    - "gdzies niedawno (tzn. w ciagu kilku ostatnich lat) udalo sie doswiadczalnie przekroczyc predkosc swiatla ( nie chodzi mi o splatane fotony, nie pamietam jakie to bylo doswiadczenie, ale mowili o tym nawet w Wiadomosciach :P )"
    - "glowa mnie boli wiec nie bede dawal wiecej przykladow, nie chce mi sie nic wiecej udowadniac i szukac czegokolwiek".
    Śmiałem się z tego, bo to kabaret, ale w sumie smutne.
    Żeby było śmieszniej, to rzeczywiście, z tymi splątanymi fotonami jest zamieszanie i chyba wciąż nie poradzono sobie z "upiornym oddziaływaniem na odległość". A jeśli poradzono, to też proszę o linka :-D

15. szybciej (autor: RusH | data: 22/08/04 | godz.: 17:32)

16. a tu opis (autor: RusH | data: 22/08/04 | godz.: 17:44)

konkluzja - c nie jest granica predkosci swiatla, jest granica predkosci informacji

17. RusH... (autor: SzKD | data: 22/08/04 | godz.: 18:00)
    ... to linki do owego eksperymentu z oparami cezu, a link do wytłumaczenia podałem wyżej.

18. do SzKD (autor: korall | data: 22/08/04 | godz.: 20:20)
    poczytaj o predkosci swiatla w skroplonych gazach blisko 0K i w zmniejszonym cisnieniu... (no chyba ze prof. Georgi Szpienkow sie mylil w co watpie)

19. ps do tego co wyzej (autor: korall | data: 22/08/04 | godz.: 20:29)
    wycinek z zyciorysu prof. szpienkowa :
    He is the author of over a ninety scholarly articles on various aspects of physics, published in different journals, proceedings, etc. (mostly in Russian). Working at Ioffe Institute, he discovered laser radiation in A2B4C52 semiconductor compounds and generation of the second harmonic in them. One of his Ph.D. thesis referees was Zhores Ivanovich Alferov 2000 Nobel Laureate in Physics.

wiec jesli ktos sadzi ze on sie myli to ... ja wysiadam ;)

20. OK,... (autor: SzKD | data: 22/08/04 | godz.: 22:29)
    ... bardzo chętnie poczytam, ale prosiłbym o linka do takich doświadczeń czy ich opisów, bo byłem na stronie http://shpenkov.janmax.com/briefbio.asp i znaleźć nie mogę. Dzięki.
    PS. A co ma do tego ten fragment życiorysu?

21. SzKD (autor: korall | data: 22/08/04 | godz.: 22:44)
    fragment zyciorysu byl poto zeby ci uzmyslowic iz on zajmowal sie swiatlem i jego teoria w swojej pracy dlatego ma wiedze i to co mowil raczej mialo poparcie

ps. fajny WYKLADOWCA taki prawdziwy DLA studenta pozatym calkiem ciekawe zeczy mowil......

22. Dzięki, (autor: SzKD | data: 22/08/04 | godz.: 23:11)
    bardzo jestem ciekaw. Nie wiem tylko, czy takie rzeczy potrafię zweryfikować, szczególnie po rosyjsku :-D Bo widzisz, nie wątpię, że ma wiedzę, ale dopóki wyniki nie są poddane ogólnej weryfikacji (jak to było z tym nieszczęsnym cezem), to trzeba wątpić. To zbyt poważne wnioski, by dawać tylko wiarę, prawda? Stąd prosba o linki.
    No i zazdroszczę wykładowcy. Ja miałem takich mniej ciekawych, choć niezłych. Albo może to jaki taki byłem nieciekawy :-D

D O D A J   K O M E N T A R Z

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.