Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2019
Środa 25 sierpnia 2004 
    

Sony PlayStation Portable (PSP)


Autor: Redakcja | 20:01
(6)
Wczoraj Sony przedstawiło nieco szczegółów na temat układów, jakie zastosuje w swojej najnowszej przenośnej konsoli PSP. Sercem nowej zabaweczki będzie mikroprocesor bazujący na architekturze MIPS R4000 taktowany częstotliwością 333 MHz. FSB wyniesie 166 MHz. Obie częstotliwości będą mogły się dynamicznie zmieniać w zależności od obciążenia CPU. Oszczędzanie energii będzie też wspomagane przez zmienne napięcie zasilania w zakresie 0.8V ~ 1.2V. Fizycznie układ zbudowany jest z 6 mln tranzystorów i wykonany w technolgii 0.09um. Podsystem graficzny będzie działać w oparciu o 512-bitową szynę, taktowany będzie połową częstotliwości CPU i wyposażony w 2 MB pamięci. Kolejne 2 MB przypada na tzw. "media processor". Poza tym w PSP znajdziemy także moduł odpowiedzialny za sprawę bezpieczeństwa. Niejasną jest natomiast sprawa czy wszystkie te podsystemy zostaną zintegrowane w jednym układzie scalonym czy też umieszczone będą w kilku osobnych chipach.

Sony potwierdziło także obsługę urządzeń: USB 2.0, MemoryStick i "mobile" DDR SDRAM (32MB).

PSP będzie wyposażone w ekran LCD o przekątnej 4.3", a wymiary samej konsolki to: 17 x 7.4 x 2.3cm. Wymiana danych odbywać się będzie z użyciem 1.8 GB 6-cm płyt - 'Universal Media Disc'.

(Autor: Larus)

 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. parametry sa szokujace (autor: pablos | data: 25/08/04 | godz.: 21:49)
    ale ciekaw jestem, kogo bedzie stac na gry, pomijajac juz niemala zapewne cene samej konsolki (przynajmniej w Polsce)

  2. eeeeeeeee (autor: RusH | data: 25/08/04 | godz.: 22:04)
    co to jest "mobile" DDR SDRAM ?

  3. game boy wysiada :P (autor: blob21 | data: 25/08/04 | godz.: 23:28)
    a co do cen gier to pewnie jak gry na game boya cos 25 - 50 bakow ... :( buuu

  4. Parametry na pewno, ale... (autor: Larus | data: 25/08/04 | godz.: 23:40)
    ... mimo tego całego systemu zarządzania i oszczędzania energii to najbardziej mnie interesuje żywotność baterii. Jakoś tutaj Sony milczy :-) A może być zabawnie...

    RusH, dobre pytanie :-) Pewnie mieli na myśli jakiś rodzaj mini-modułów. Oryginalnej wypowiedzi Okabe nie słyszałem. Ale już sam fakt wykorzystania typowych DDR SDRAM wydał mi się ciekawy...


  5. typowych ? (autor: RusH | data: 26/08/04 | godz.: 04:09)
    nie ma czegos takeigo jak typowy modul DDR 32mb :)

  6. Typowych, (autor: Larus | data: 26/08/04 | godz.: 10:57)
    Chodziło mi o rodzaj użytych pamięci, a nie o typowy moduł. BTW Jakoś nie widzę problemu w wielkości 32 MB :-)

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.