Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2019
Piątek 27 sierpnia 2004 
    

Procesory 2-rdzeniowe z odrębnym cache


Autor: Redakcja | 13:11
(3)
Zapowiadane na następny rok dwu-rdzeniowe (dual-core) procesory Advanced Micro Devices i Intela będą miały rozdzielone pamięci cache. Zgodnie z prezentacją Intela na konferencji Hot Chips na uniwersytecie Stanford, zapowiadany na rok 2005 przyszły model rodziny Itanium - Montecito - ma posiadać dwa rdzenie, a każdy z nich oddzielną pamięć podręczną (cache). Podobną architekturę ma też mieć nadchodzący nowy Opteron ze stajni AMD. Wracając do Intela, każdy rdzeń Montecito ma posiadać 1 MB pamięci podręcznej drugiego poziomu oraz 12 MB pamięci podręcznej trzeciego poziomu, powiedział inżynier Intela Cameron McNairy. (Autor: Larus)

 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. trzeba dodac (autor: RusH | data: 28/08/04 | godz.: 03:13)
    ze to ZLE, jednolity cache dla obydwu rdzeni jest po prostu lepszy (szybszy, tanszy)

  2. Skad takie informacje? (autor: KaszeL | data: 29/08/04 | godz.: 22:09)
    Ze jednolity cache jest wydajniejszy? Dla przykladu Cray X1 jest budowany w oparciu o moduly procesora skladajace sie z 4 rdzeni wykonawczych + 4 moduly cache w jednym chipie. Jeden cache na 2 rdzenie byc moze jest tanszy, ale na pewno nie wydajniejszy.

  3. KaszeL (autor: RusH | data: 30/08/04 | godz.: 02:20)
    tanszy jest w tym sensie, ze mozna dac na procek 2 rdzeniowy np 3MB zamiast 2x2MB, nigdy praktycznie sie nie zdarza aby obydwa proce mialy rownie pelne cache i zawsze sie cos 'marnuje', a w ten sposob inteligentny kontroler moze to ladnie dzielic dynamicznie

    Niestety sam kontroler jest drogi, tz nie wyprodukowanie go, a zaprojektowanie wydajnego :)

    Czesto tez obydwa proce wykonuja ten sam kod, a co za tym idzie w cache lezy to samo, jesli sa oddzielne cache to sie marnuje duzo miejsca.

    Jedynym bolem tego rozwiazania jest wysoki koszt R&D, wiec jak sprzedajesz pareset prockow miesiecznie (Cray co mial juz bankrutowac, praktycznie tylko DoD u nich kupuje cos) to sie to nie oplaca, ale jak trzepiesz dziesiatki/sekti tysiecy procow miesiecznie (Intel/AMD) to o wiele taniej jest opracowac madry kontroler i zmniejszyc ilosc cache (mniejsza powierzchnia czipu = TANIEJ)


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.