Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2020
Środa 24 listopada 2004 
    

Half-Life 2 i różnice w kwestii pamięci


Autor: DYD | 12:31
(30)
Mieliśmy już na naszych łamach błyskawiczny test HL2 na dwóch różnych platformach, a teraz krótka notka na temat różnic w wydajności na systemie wyposażonym w 512MB i 1GB. Do niedawna ilość pamięci operacyjnej w typowym, mocnym pececie, potrzebna do płynnej gry kształtowała się na poziomie 512MB. Teraz trzeba myśleć o dodaniu megabajtów w kwestii RAM, gdyż już DOOM3 i teraz Half-Life 2 wykazują wielki apetyt na pamięć operacyjną.

Kilka godzin pograłem w HL2 na maszynie P4 3.2, 9800XT, 512MB RAM, XP i szybkim dysku twardym 8MB cache 7200 obrotów. Wyraźnie dawało się odczuć częste doładowywanie danych i "czkawkę" dźwięku, co zatracało płynność gry, mimo iż ilość klatek była wysoka. Po dodaniu pamięci, przy ilości 1GB doładowywanie w 90% znikło, dźwięk się "ustabilizował" i czuć było ewidentną poprawę.

Po zrobieniu kilku benchmarków na maszynie z 1GB, poziom fps średnio wzrósł o około 5%, tak więc to doładowywanie przy 512 MB pamięci RAM nie wpływało bardzo na ilość klatek. Jednak przy realnej grze częste przystanki były bardzo uciążliwe i 1GB zdecydowanie podniósł komfort grania.

 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Optymalizacja (autor: smolen | data: 24/11/04 | godz.: 12:41)
    Z dogrywaniem świata gry i zapętleniem chwilowym dźwięku to problem optymalizacji HL2, chłopaki z VALVE mają wypuścić łatkę która likwiduje ten problem. Wiadomo, że 1024 ramu jakoś ten błąd eliminuje, ale może po łatce na 512 też zniknie. Pozdro dla autora.

  2. faktycznie... (autor: DYD-Admin | data: 24/11/04 | godz.: 12:46)
    ...ze lepsza bylaby optymalizacja, ale Valviaki chca abysmy mieli wiecej ramu :-)

  3. mam 1,5GB ramu i "Loading" pojawia mi się (autor: Arlathan | data: 24/11/04 | godz.: 12:54)
    średnio co 15 -20 min, czasem dłuzej...

  4. bez urazy DYD, ale... (autor: R1fan | data: 24/11/04 | godz.: 12:57)
    ...wydaje mi sie, ze albo sie robi konkretny test jakiegos produktu (sprzetu/gry) albo dzieli sie luznymi uwagami na boardzie. Bo co to za news: giera chodzi lepiej na 1 giga ramu niz na 512 mega. Chyba i Ty zostales zarazony "groznym wirusem" HL2 ;)

  5. model detail (autor: dFour | data: 24/11/04 | godz.: 12:58)
    na medium i u mnie znika doczytywanie prawie do minimum, nie uświadczyłem jakichkolwiek problemów z dźwiękiem

    mam 512mb


  6. R1fan (autor: DYD-Admin | data: 24/11/04 | godz.: 13:16)
    bez urazy...ale mylisz sie... przeciez to nie test, tylko news, kotry moze zaciekawic nie tylko Boardowiczow... sam bylem ciekaw czy przejscie na 1gb cos da, czy to ewidetny bug programistow... co tu dalej testowac?

  7. Arlathan ... (autor: DYD-Admin | data: 24/11/04 | godz.: 13:18)
    ...tu nie chodzi o doładowywanie kolejnych etapow (to normalne ze Loading sie pojawia u wszyskich w tym smamym momencie), tylko o doczytywanie np. wybchow, czy porsuszajacych sie wiekszych elementow...

  8. <.> (autor: Maniak | data: 24/11/04 | godz.: 13:28)
    Problem z dzwiekiem i dogrywaniem to z tego co wyczytalem na zagranicznych bug nad ktorego usunieciem pracuje Valve. Wielu ludzi skarzy sie na zacinanie dziwieku i zwisy na 1-2 sekudny.

  9. Zacinanie się na chwilę (autor: sebtar | data: 24/11/04 | godz.: 13:32)
    występuje (przynajmniej u mnie) zaraz po wczytaniu się nowego etapu - komp z 512 MB RAMu i GF3. Domyśliłem sie od razu że 1 GB rozwiązałby sprawę, ale bez przesady... nie będę zmieniał kości pamięci tylko dlatego ;-)

  10. DYD... (autor: R1fan | data: 24/11/04 | godz.: 13:47)
    ...tak jak ja nie przekonalem Ciebie do swoich racji, tak Ty nie przekonales mnie do swoich. Dla mnie newsem byla informacja w dni tym i tym pojawila sie dlugo oczekiwana kontynuacja znakomitej gry itd... Oczywiscie jest to tylko moja opinia, z ktora mozna sie zgodzic badz nie. Chociaz przyznam sie szczerze, nie pomyslalem, ze ktos odwiedzajacy ten serwis nie zaglada na forum(!), gdzie napisano juz chyba setki postow o HL2. Co sie zas tyczy testu gry to moze doprecyzuje chodzilo mi o recke.

  11. sebtar.. (autor: sid67 | data: 24/11/04 | godz.: 15:24)
    1GB nie rozwiązuje sprawy, bo u mnie zaraz po wgraniu etapu też jest takie zacinanie

  12. dostalem info.. (autor: DYD-Admin | data: 24/11/04 | godz.: 15:27)
    ...od Czytelnika, z podanym adresem, gdzie sa zebrane informacje o usterkach w HL2 - niebawem ma sie ukazac łata eliminujaca - miejmy nadzieje - wiekszosc chocholow...

    http://www.blep.net/hl2stutter/


  13. DYD... (autor: Arlathan | data: 24/11/04 | godz.: 16:18)
    aha ;) spoko, to przyznam, że czasem przed wybuchem cos sie przyładuje... Czekam na pacza, przed wejsciem do Cytadeli

  14. a ja pamiętam jak kiedyś grało (autor: Robak | data: 24/11/04 | godz.: 16:38)
    się na Amidze 500 z 1MB ramu w Mortal Kombat 2. Jak się wykonywało fataity to trzeba czasami nie tylko czekać na dogranie animacji ale nawet zmieniać dyskietki. A wy tutaj mówicie o jakimś doczytywaniu ;)

  15. poczekajcie do grudnia (autor: tebe | data: 24/11/04 | godz.: 17:43)
    wyjdzie edycja DVD + wszystkie patche i bedzie mozna za jedyne 300zł delektowac sie wersja teoretycznie bezbledna :)

  16. DYD, popraw przy okazji (autor: marek_m | data: 24/11/04 | godz.: 17:49)
    literówkę w "różnić" na "różnic", gdyż za bardzo rzuca sie w oczy:)

    pozdro


  17. bug (autor: wredniak | data: 24/11/04 | godz.: 21:14)
    pojawil sie problem w grze, co w tym takiego dziwnego. nie ma programow idealnych. nie da sie przetestowac gry na 5000 maszynach.
    amiga byla jedna .. nie bylo 300 kart graficznych, 80 procesorow, 100 plyt glownych, wtedy bylo latwo, tak samo jak sie pisze na konsole .. wiadomo ze kazda maszyna bedzie identyczna.
    HL2 przy doom3 i tak zadziwiajaco ladnie chodzi.


  18. potwierdzam (autor: Druzil | data: 24/11/04 | godz.: 22:10)
    na 1gb ramu i gf6800gt gra frezuje na 1-2 sekundy.
    Wiec to raczej nie wina platformy a bug gry


  19. wymagania sprzętowe (autor: misiekpoland | data: 24/11/04 | godz.: 22:43)
    A kiedyś czytałem (6 miechów temu) że w half life 2 będzie można pograć na kompie 850mhz 128 mb ramu i geforce 2 . Oczywiście 640x480 i w najlepszym razie coś powyzej low. Teraz widzę że naprawdę producenci gier mają nas gdzieś. A diabli byłem napalony na oryginał a teraz to sobię odpuszczę.

  20. misiekpoland-> (autor: Draghmar | data: 24/11/04 | godz.: 23:57)
    Tyle, ze z tego co wiem to mozna to nawet na GF2MX uruchomic :]

  21. misiek (autor: pitero | data: 25/11/04 | godz.: 00:45)
    mozna pograc w takich ustawieniach jak podales bez klopotu. co do doczytywania, to dzieje sie to przy kazdej ilosci pamieci, jest to blad w alokacji tekstur do/z pamieci lokalnej, oczywiscie mowie o 512+ bo jak jest mniej, to zawsze cos bedzie czekalo na dysku.

  22. ah sorry (autor: pitero | data: 25/11/04 | godz.: 00:45)
    128 mb to za malo - 256 do low minimum...

  23. na 1GB (autor: turzol | data: 25/11/04 | godz.: 01:12)
    grałem na 2 kompach:

    moja maszynka:
    Prescott 2.8Ghz@3.7Ghz
    1 GB Dual DDR-I
    GF 4MX440 128bit (zastępcza karta :))
    SB Audigy
    gra zainstalowana na 160GB 7200obr 8mb cache

    0 przycinek - gralem w 1280x1024

    2 komp (brata)
    Northwood 2.4Ghz@3.2Ghz
    1GB Dual DDR-I
    Winfast GF6800 16/6
    AC 97
    gra zainstalowana na 80GB 7200obr 8mb cache

    0 przycinek - 1280x1024 - wszystkie detale na max i AAx6 + Anizo bodajze x8


  24. hmm (autor: pitero | data: 25/11/04 | godz.: 04:01)
    no to niezle konfigi macie...

  25. DYD - niezupełnie RAM (autor: no1b | data: 25/11/04 | godz.: 10:07)
    w HL2 nie chodzi tyle o ilość RAMu a optymalizacje silnika (Source), okazuje się ze własnie Source na początku etapu nie wczytuje wszystkich tekstur i w trakcie gry musi je doczytac - tutaj wlasnie te dodatkowe 512MB sie przyda. łatka już jest w drodze i po jej uruchomieniu wczytywanie etapu będzie dłużej trwać, ale w trakcie gry tych problemow już nie doświadczymy.
    btw już jest dostępna łatka rozwiązująca problem z dzwiękiem - jak zwykle wystarczy uruchomić Steam'a.
    Pozdrawiam


  26. Turzol (autor: Wedrowiec | data: 26/11/04 | godz.: 01:01)
    1280x1024 na mx4 ????

    sorry winetu chyba coś Ci się pomerdało.


  27. Wedrowiec (autor: turzol | data: 26/11/04 | godz.: 01:20)
    chcesz screeny z Frapsem w tle?

  28. :-) Latka idzie ale po co ;P (autor: m4j573r | data: 26/11/04 | godz.: 08:52)
    Ja skonczylem juz HL2 i niestety gralem z zacinkami. No nic 2 raz zaczalem grac tym razem na Hard :P Gra wymiata

  29. cytat : (autor: RusH | data: 26/11/04 | godz.: 10:27)
    From: chrabcio <;spam@tlen.pl>
    Newsgroups: pl.rec.gry.komputerowe.sprzet

    Witam


    Wczoraj wyszedl patch majńcy w zalozeniu usunńc denerwujńce zacinanie
    sie dzwieku, jak to wyglada u was?

    u mnie widac poprawe, nie ma efektu spadku ilosci klatek jak u
    niektorych na forum steam, wciaz mam zaciecia ale nie jest to juz tak
    czeste, natomiast dalej mam problem z losowym wieszaniem sie gry i info
    "instrukcja spod bla bla bla" validacja plikow nic nie pomogla, panowie
    z valve znaja problem, pracuja...


  30. Brednie , brednie i jeszcze raz bredznie !! (autor: scrazy | data: 27/11/04 | godz.: 14:16)
    Mam Bartka 2500 , 512 MB / 433 Mhz Kingstona , Grafa Sapphire 9600 XT / 128 MB , Barracude 160 GB * MB , MSI K7N2Delta oraz Live 5,1 a nic mi nie przycina w 1024*768 (ograniczenie możliwości monitora !!) Wszystkie detale na FULL AA-FULL oraz Anizo na MAX a gra fruwa jak mały samolot !!! Hm... tak więc ludki musicie pokombinować ze swoimi zlomami :) na WinXP SP1 gra napradę lata i to bez względu na jakich sterach do Radka oraz do NnForce2 !! To daje wiele do myślenia !! Grałem w DOOM III i tam jak dałem all na MAX to oglądałem zdjęcia(nawet ładne) a tutaj chłopaki z valve dali popis swoich możliwości !! Jak by co to scrazy@wp.pl (SPAM KILL !!!!!) pozdro 4 all Halfiakom !!! :)

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.