Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
RECENZJE | Przegląd kart PCI-Express. Część I. Produkty do 1000 zł
    

 

Przegląd kart PCI-Express. Część I. Produkty do 1000 zł


 Autor: Kris | Data: 24/02/05

Przegląd kart PCI-Express. Część I. Produkty do 1000 złPo dłuższej przerwie czas wrócić do testów kart graficznych. Przez ostatnie tygodnie starałem się sprawdzić możliwości wszystkich rodzajów kart dla platformy PCI-Express. Przy tej ilości modeli przede wszystkim przemówić muszą liczby, więc i tym razem czeka wszystkich spora dawka tabel i wykresów. W porównaniu wzięły udział karty firm Albatron, Abit, GeCube, Gigabyte, Leadtek, Prolink i Sapphire oraz referencyjne konstrukcje nVidia. Niniejszym dziękuję przedstawicielom producentów za umożliwienie przygotowania tego artykułu. Pierwsza część przeglądu kart PCI-Express obejmuje produkty w cenie do 1000 zł. Zapraszam.







Polub TwojePC.pl na Facebooku

Rozdziały: Przegląd kart PCI-Express. Część I. Produkty do 1000 zł
 
 » Wstęp
 » Sprzęt testowy i nowości
 » Zestawienie
 » GeForce PCX5300: Gigabyte
 » GeForce PCX5750: Albatron
 » GeForce PCX5900: Gigabyte
 » GeForce 6200TC: nVidia (2x)
 » GeForce 6200: Leadtek
 » GeForce 6600: Prolink (2x)
 » GeForce 6600GT: Prolink
 » Radeon X300SE: Gigabyte
 » Radeon X300: GeCube
 » Radeon X600Pro: Abit
 » Radeon X600Pro: Sapphire
 » Radeon X600XT: Sapphire
 » Radeon X700: Gigabyte
 » Radeon X700Pro: Sapphire
 » Radeon X700Pro: Sapphire TOXIC
 » Testy gier
 » Testy dodatkowe
 » Podkręcanie
 » Uczta numerologa
 » Podsumowanie
 » [Dodatek] HIS Radeon X700Pro 256MB VIVO ICEQ
 » Kliknij, aby zobaczyć cały artykuł na jednej stronie
Wyświetl komentarze do artykułu
 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Ooo... (autor: XepeR | data: 24/02/05 | godz.: 01:16)
    Juz mialem isc spac a tu taka niespodzianka :) Zabieram sie do czytania

  2. hohoho (autor: sonkowy | data: 24/02/05 | godz.: 01:45)
    naprawdę zapowiada się ciekawie mniam, zabieram się do czytania.

  3. eghmmm (autor: macol | data: 24/02/05 | godz.: 02:42)
    co to ma byc ?
    ten test jest jakos dziwny...
    Dwie chyba najbardziej dla mnie niezrozumiale rzeczy to:

    1. karty nvidii - zwlaszcza te najmocniejsze wersje - sa powiedzmy "bardzo srednich" producentow czego nie mozna powiedziec o kartach ati (porzadni producenci)
    2. jakos nie kumam tych wyroznien?! ze nidy za co te karty zostaly wyroznione? bo wedlug mnie zamiast x700pro powinien byc 6600gt - najmocniejsza i najbardziej oplacalna karta w zestawieniu

    Hmm dziwna sprawa. Ja zawsze jakos tak kibicowalem kartom firmy Ati, ale to co tu zobaczylem to jest troche przegiecie - ciekawe czy w pojedynku mocarzy bedzie podobnie?

    Ogolnie jakos dziwnie test ten zalatuje stronniczoscia, ale co ja tam moge wiedziec :P

    A tak na marginesie po co w "Małej uczcie numerologa" karty od 6600 i X600 w rankingu ? Jaki to ma cel? Nie lepiej bylo zrobic ranking kart do 500zl w rozdziale 800x600 i osobno 550-1000zl juz tylko w 1024x768? Przeciez to sa karty o zupelnie innych parametrach i zastosowaniach. 6200 i X300 to do biur a 6600 i X700 do gier.


  4. Macol (autor: Kris-Redakcja | data: 24/02/05 | godz.: 06:18)
    Faktycznie powinienem napisac coś o kryteriach wyróżnień. Po prostu nie przyznaje ich za samo posiadanie najciekawszego układu graficznego w danej kategorii cenowej. O tym który jest najbardziej opłacalny (cena/wydajnośc) mówi podsumowanie. Wyróżnienie jest dla tych kart które w jakiś sposób (oczywiście jest to subiektywne spojrzenie) wybijają się spośród innych kart na tym samym układzie. GF6600GT czy np. X300 jest tak jak napisałem najciekawszą propozycją wśród kart w danej kategorii cenowej ale niekoniecznie musi to byc właśnie Prolink czy GeCube tylko dlatego, że w sam raz takiego miałem przedstawiciela tych klas w testach.

    Umieszczenie droższych kart w wynikach 800x600 ma jedynie cel porównawczy. Ktoś może byc zainteresowany odpowiedzią na pytanie jak zmienia się relacja wyników w niższych trybach. Pewnie, że można ich nie dawac ale czy faktycznie coś tracisz na tym, że tam są ?


  5. Czy aby na pewno GF 6200 TC... (autor: AdamDuzy-Redakcja | data: 24/02/05 | godz.: 06:52)
    ma 128 bitową szynę dostępu do pamięci? ZTCW mają 64 bity albo nawet 32 bity - wynika chociażby z ilości kości pamięci.

  6. Chodziło mi o opis samych 6200TC... (autor: AdamDuzy-Redakcja | data: 24/02/05 | godz.: 06:55)
    i tamtą tabelkę - teraz widzę że w zbiorczym mają po 64 bity.

  7. Jak zawsze kawał dobrej roboty (autor: NimnuL-Redakcja | data: 24/02/05 | godz.: 09:02)
    123

  8. chyba coś się pomieszało z Radeon X300SE: Gigabyte (autor: ulan | data: 24/02/05 | godz.: 10:44)
    hmmmmm Ati z Nvidią na pokładzie????
    No bo karta niby z Ati Radeon 300Se a w tabelce: układ Geforce X300SE i dodatkowo Geforce PCX5300??????????????


  9. Zbiorczo ... (autor: Kris-Redakcja | data: 24/02/05 | godz.: 11:23)
    Tabelki zostały poprawione (nazwa układu Gigabyte X300SE i szerokość szyny nVidia 6200TC). Dzięki za info ...

  10. Wyjście HDTV (autor: ulan | data: 24/02/05 | godz.: 11:32)
    strasznie mnie to zainteresowało. Można coś więcej na ten temat??? Czy mi się wydaje czy w karcie Radeon X700: Gigabyte jest wyjście COMPONENT (3 chinche) do podłączenia do tv (na tej przejściówce?? Jak to wygląda w innych kartach??? Tylko pewnie żeby to przetestowac trzeba by mieć odbiornik HDTV ?

  11. Aleee ... (autor: artih | data: 24/02/05 | godz.: 11:39)
    ... GF6600GT wymiata ... to jednak najciekawsza karta obecnie (godny nastepca GF4Titanium) !

  12. Kris - dzięki wielkie za ten test. (autor: Michał R. | data: 24/02/05 | godz.: 12:17)
    Czekam na część II :)

  13. też czekam na 2 cz. (autor: ulan | data: 24/02/05 | godz.: 12:25)
    pierwsza była fajna, ale druga powinna być z mojego punktu ciekawsza (zaniedługo czeka mnie wybór ati czy nvidia i ktory model... choc pewnie wtedy pojawi się nowe ati r520...

  14. Wyjscie HDTV (autor: wozio | data: 24/02/05 | godz.: 12:38)
    Alez mnie drazni ten marketingowy belkot ze te karty ktore maja wyjscie komponent to obsluguje HDTV. Obecnie praktycznie KAZDA karta "obsluguje" HDTV, wystarczy ze bedzie w stanie wyswietlic obraz w rozdzielczosci 1280x720 lub 1080x1920... Wyjscie moze byc VGA lub DVI (najlepiej bo calkowicie cyfrowo) byleby monitor/telewizor/projektor mial takie wejscie...

  15. wiesz Wozio (autor: ulan | data: 24/02/05 | godz.: 13:34)
    jednak postep jest złącze komponent dostarcza znacznie lepszy sygnał niż composite czy s-vhs.
    Ja mam zresztą tv z wejściem komponent, a nie ma vga czy dvi, więc mnie takie rozwiązanie baaaardzo interesuje. w tej chwili używam s-vhs i mam na tv panoramicznym problemy z rozdzielczościami (albo coś obcina, albo robi się naprawdę wąsko) i mam na myśli tutaj ogladanie filmów divx....


  16. Witam (autor: sojomail | data: 24/02/05 | godz.: 17:31)
    Powiem tylko tyle: najbardziej chyba stronniczy test jaki kiedykolwiek ukazał się na TPC. Jeśli chodzi o przyznane wyróżnienia to juz wogóle porażka. Nie wiem po co komu taki test - a zwłaszcza podsumowanie, który "za uszy" na siłe ciagnie ATI, a które ma po prostu gorsze produkty po droższej cenie na dzień dzisiejszy. Kris dał dupy - sorki.

  17. ja mam na pokladzie (autor: zorg | data: 24/02/05 | godz.: 17:56)
    X700proATI-jakies 2 tygodnie i narazie wszystko ok.
    ale w sumie to ja w gry nie gram, z ciekawosci zainstalowalem doom 3 chodzi pieknie,ale zaraz mnie morduja, wiec mi sie to nie podoba hihi

    ps. zawsze latwiej kogos krytykowac-niz samemu cos napisac !!!!


  18. 6600 (autor: flako | data: 24/02/05 | godz.: 17:58)
    "Przy okazji podkręcanie warto zwrócić uwagę na karty GF6200, które wyposażone są w ośmiopotokowy układ NV43"
    Są przesłanki (m.in. testy fill rate), że NV 43 to jednak architektura 4x2. czy coś się wyjaśniło w tej sprawie?
    Nie żeby to miało większe znaczenie, tak z ciekawości pytam?


  19. do: zorg (autor: sojomail | data: 24/02/05 | godz.: 18:10)
    nazwa tej rubryki to "komentarze".
    a to byl moj komentarz.
    nie wiem co latwiej zrobic: napisac cos samemu (artykul) czy zaprogramowac rejestrator GSM opomiarowujący przepompownie wody czy ścieków. Jak coś robić to robić dobrze i już.


  20. Ehm... (autor: henyo | data: 24/02/05 | godz.: 18:14)
    Naprawde duzo pracy wlozone zostalo w ten test, tylko czemu tak dlugo? Tak wiem rzetelnosc przede wszystkim ale szkoda ze nie przed Swietami Bozego Narodzenia gdy juz musialem kupic grafe bo dluzej czekac i meczyc sie na zintegrowanej nie bylo sposobu :/

  21. Zorg (autor: flako | data: 24/02/05 | godz.: 18:20)
    dlaczego kupiłeś X700pro skoro nie grasz?

  22. Zbiorczo ... (autor: Kris-Redakcja | data: 24/02/05 | godz.: 18:22)
    Ulan: Nie trzeba miec hdtv. Wystarczy "komponentem" puścic tryb zgodny z klasycznym tv (jakośc wyraźnie lepsza ale problemy z pozycjonowaniem obrazu pozostają). Częsc 2 pojawi się ... w marcu :-) Tak więc na długo przed R520.

    Wozio: Strasznie jesteś drażliwy. Jeśli osobiście udało Ci się podłączyc telewizor (nie monitor) via DVI z peceta to daj znac na priv.

    Sojomail: Nie wyjaśniłem kwestii wyróżnień. Nie przyznaje ich za samą wydajnośc w stosunku do ceny. Obrazowo pisząc nie polecę Prolinka GF6600GT bo na rynku są ciekawsze karty GF6600GT w tej samej cenie itd. Natomiast w związku z tym, że wciąż nie wiem gdzie jest dokładnie ta stronniczośc to poproszę o jakieś konkrety. Sądzę, że ktoś tu czegoś nie zrozumiał. Biorąc pod uwagę modele kart polecam GF6600GT, X700 (bez Pro), GF6600 oraz X300 (wszystkie z różnych kategorii cenowych). Jakie Ty byś polecił? Poproszę o uzasadnienie.

    Flako: To nie ma znaczenia. Miało wtedy kiedy niektóre przypadki słabości FX'ów były tłumaczone sterownikami co mogło wskazywac, że problem zostanie rozwiązany softem. W przypadku GF6600 trudno pisac o słabościach ...


  23. Do: Kris (autor: sojomail | data: 24/02/05 | godz.: 18:32)
    Drogi Krisie. Nie bede opisywac co bym polecil i dlaczego, bo nie moja tu rola. A stronniczosc Twoja objawia sie tym ze zestawiles 8 kart ATI vs. 4 NV (o serii gf5 nie pisze, bo wogole uwazam ze nie powinno ich w tym tescie byc - skoro nie ma w nim starych radeonow). No i sam przyznajesz ze nie wyroznisz kart GF, bo wybrales do testu referencyjne NV i Prolinka - i zestawiasz je z Gigabajtem Abitem i Safire. No litosci.

  24. sojomail - myślisz że to testujący... (autor: AdamDuzy-Redakcja | data: 24/02/05 | godz.: 18:38)
    sobie dowolnie wybiera karty do testów? Mnie się to nie wydaje :)

  25. sojomail (autor: DYD-Admin | data: 24/02/05 | godz.: 18:43)
    wtrace sie na chwile, bo przy 'wyborze' kart biore udzial... otoz to nie wyglada tak, ze otwieram szafe i wyciagam te karty ktore sobie zażycze i Krisu je testuje... lecz troche inaczej...

    mamy pomysl na test, robimy liste ukladow graficznych do testow i uderzamy do wszystkich firm z ktorymi mamy kontakt o wypozyczenie kart... nastepnie opisujemy karty udostepnione przez producentow... z przyczyn naturalnych wiec opieramy sie w tescie na tych kartach, ktore udalo nam sie zdobyc...


  26. Sojomail ... (autor: Kris-Redakcja | data: 24/02/05 | godz.: 19:03)
    Kwestia wyróżnień to jak słusznie zauważył Macol sprawa klasy producentów. Mogę opierać się tylko na kartach które udaje się pożyczyć. Nie prowadzę sklepu i nie mogę brać sobie z magazynu to na co mam ochotę.

    Ty jednak oprócz kwestii wyróżnień zarzucasz stronniczość również w całej recenzji gdzie stronniczo lansuję GeForce6 (oprócz TC) i Radeony (też nie wszystkie). Na razie jedynie napisałeś, że stronniczo wrzuciłem PCX'y. Zerknij do sklepów. Zebrałem niemal wszystkie rodzaje kart jakie się na PCI-E ukazały i jakie można kupić. Dlaczego nie mam dawać PCX'ów? Nie sądzisz, że byłoby to stronnicze? A o jakich u licha starszych Radeonach piszesz???? Przecież są wszystkie jakie się ukazały na PCI-E od premiery tego złącza ...


  27. Kris, DYD (autor: sojomail | data: 24/02/05 | godz.: 19:06)
    Ta rozmowa powoli staje sie za dluga. Zeby nie bylo watpliwosci: Cenie sobie recenzje Krisa, bo robi je rzetelnie. Jednak ta recenzja jest nietrafiona i jedna ze slabszych, bo nie odzwierciedla faktycznego rynku grafiki na dzien 24.02. Z jakiego powodu - no bez sensu zeby sie tlumaczyc i ciagnac te dyskusje. Na test kart z serii gf6 vs najnowsze ATI czekalem dlugo no ale niestety sie nie doczekalem solidnego zestawienia. I juz.

  28. Sojomail ... (autor: Kris-Redakcja | data: 24/02/05 | godz.: 19:36)
    Nie wiem jak rzetelna recenzja może być jednocześnie stronnicza natomiast oczywiście to Ty jesteś jej odbiorcą i subiektywnie zawsze możesz ją ocenić jako "nietrafioną, słabą, nieodzwierciedlającą i niesolidną". Jeśli takie będzie zdanie ogółu to pozostanie mi przeprosić i spróbować inaczej podejść do tematu. Tu jednak liczę na bardziej konstruktywne "naprowadzanie". Również albo przede wszystkim na priv. Oczywiście nie ma jednak mowy o tym abym pisał wbrew sobie, wynikom testów czy subiektywnej ocenie funkcjonalności kart. Wolałbym już w ogóle nic nie publikować. I już :-)

  29. hmmm (autor: vasart | data: 24/02/05 | godz.: 20:23)
    a ja mam jedną drobną uwagę w temacie kart 6200tc. skoro korzystają one z pamięci ram komputera to w sytuacji gdy testuje się je na pantiumie który ma raczej dość duże zapotrzebowanie na przepustowość pamięci, karta musi 'walczyć' o dostęp i teraz moje pytanie: czy w przypadku platformy z procesorem amd (który nie maja aż tak dużego zapotrzebowania na przepustowość pamięci) te karty nie miałyby jednak większej wydajności?

  30. vasart ... (autor: Kris-Redakcja | data: 24/02/05 | godz.: 21:17)
    Zerknij na testy TurboCache przeprowadzone na AMD64. Niestety sytuacja jest podobna. Jeśli układ mieści dane w pamięci lokalnej wydajność jest akceptowalna (porównywalna z X300). Po włączeniu FSAA lub w wyższych trybach masz "wejście" na pamięć płyty, natychmiastowy spadek framerate i konkurencja odskakuje. Nie ma się co łudzić. Niestety ten sam numer "oszczędnościowy" zamierza zafundować nam i ATI (technologia Hyper Memory). Sugeruję sporą ostrożność przy wyborze ...

  31. [;..;] (autor: GesTee | data: 24/02/05 | godz.: 21:22)
    duzo czasu to kosztowało ale sumienna i dobra robota i dzieki z mojej strony za to bo te wiadomosci jeszcze nieraz okarza sie nieocenione :)

  32. flako (autor: zorg | data: 24/02/05 | godz.: 22:07)
    kupilem x700 bo x800 czy 850 byla za droga !!!
    a gdy bym gral kupil bym bez wachania x850.
    a wymienic musialem bo mobo jest tylko z pci-e a ta x 700 wydawala mi sie najlepsza za takie pieniadze.

    jeszcze raz gratuluje dobrego artykulu


  33. Bardzo fajny arcik:) (autor: Yaq | data: 24/02/05 | godz.: 22:33)
    Przyjemnie sie czyta, troche inny styl niz w innych miejscach, mozna porownac sobie roznice w wydajnosci i cenie slabszych kart - mozna wybrac najlepsza karte dla przecietnego zjadacza chleba (nie 3dmarkow :)) zdecydowanie nie jest to kolejna recenzja w stylu "popatrzcie my tez testujemy gf6600GT", jakich pelno pojawia sie ostatnio w necie.

  34. Mam nadzieje (autor: krogulec | data: 24/02/05 | godz.: 23:02)
    ze x800 wypadnie lepiej niz GF6600GT, bo jakos przyzwyczailem sie do kart ATI i nie chcialbym sie przesiadac na produkty Nvidii, a 1200 zl to max jaki jestem w stanie dac za karte graficzna i mam nadziej, ze karta ATI bedzie w tym przedziale rozsadna alternartywa. X700 jest rozsadna opcja tylko jesli zdecydowanie chcemy przyoszczedzic kilka zlotych bo nie jest wcale duzo tanszy niz GT, chociaz prawde powiedziawszy mam problem ze znalezieniem w cennikach kart X700 bez pro

  35. warto kupić jedynie 6600GT, reszta to (autor: Vetch | data: 25/02/05 | godz.: 00:20)
    kompromisy. Niestety 6600GT jest zbyt drogie a poza tym i tak na razie NIE MA W CO GRAĆ (dla mnie liczy sie tylko Splinter Cell - trójka już niedługo). Czy warto wydawać 1000zł żeby pograć w jedną grę ? Hmm.. chyba jednak pogram w nowego Splintera na XPudle...

  36. w temacie 3Dsarkow (autor: zorg | data: 25/02/05 | godz.: 00:21)
    dodam ze moja karta X700pro ATI ma 3005-3dsamrkwo----
    sprawdzilem specjalnie po przeczytaniu recenzji tutaj gdzie ta karta innego producenta miala 2736 ---wiec wynik bardzo zblizony gdzie potwierdza sie wydajnosc /cena-/dory wybor


  37. Tak z zaskoczenia przyznam sie ze podsumowania tez nie zabardzo rozumie (autor: speed | data: 25/02/05 | godz.: 02:32)
    przeczytalem sobie caly test ,wszytko Ok juz wyrobilem sobie zdanie ,przechodze do podsumowania i jak mlotkiem cos mi nie pasuje.
    Powiem inaczej ,jako duzy dystrybutor kart graficznych zlecam taki test aby wylonic to co bedzie najbardziej oplacalne (chodliwe)
    Dostaje taki finalny produkt w postaci tego testy ,czytam dokladnie juz mam wyrobione zdanie ,przechodze do podsumowania i co???
    na poczatku widze ze 6600GT jest OK pozniej jakis 'marketing' i wyroznienia ktorych kompletnie nie rozumie . Tak ze po calosci mozna zwatpic co w koncu kupic .
    Zwracam uwage ze to nie krytyka bo fajnie oprocz podsumowania to zostalo zrobione ale odczucie jakiego ozna doznac po przeczytaniu testy i koncowego podsumowania.
    za lampke ze ladnie swieci lub za pare starych gier wyrozniac ja jakos tego nie lapie.
    powodzenia.


  38. Speed ... (autor: Kris-Redakcja | data: 25/02/05 | godz.: 06:51)
    Nie rozumiesz podsumowania czy wyróżnień? Jeśli wyróżnień to widzę, że bez wyjaśnienia w tekscie o kryteriach się nie obejdzie a układy (już bez względu na producenta) które są najbardziej interesujące muszę dodatkowo "wylansowac" w inny sposób. Przemyślę poprawki ...

  39. DVI, HDTV, do Krisa (autor: wozio | data: 25/02/05 | godz.: 09:10)
    To zalezy co masz na mysli mowiac "telewizor a nie monitor". W kontekscie zwyklych telewizorow CRT masz racje wyjscie komponent jest najlepszym rozwiazaniem, ale nie mozna wtedy mowic o zadnym HDTV. Jesli mowimy o HDTV to mozemy mowic tylko o telewizorach projekcyjnych czy plazmowych (oczywiscie tylko tych ktore maja wyzsza rozdzielczosc). Te z kolei w zdecydowanej wiekszosci maja zlacze DVI lub HDMI (co umozliwia podpiecie z DVI przez przejsciowke) i mozna do nich podpiac bez zadnego problemu pcta. Na tym opiera sie caly rynek HTPC na zachodzie. A drazliwy nie jestem jakos specjalnie, pewne rzeczy trzeba po prostu "wyklarowac". Prawdziwe wsparcie dla HDTV bedzie wtedy gry karty graficzne beda mogly zapuscic gre w rozdzialce 1920x1080 oczywiscie przy fps > 5 ;-)

  40. wozio HDTV (autor: ulan | data: 25/02/05 | godz.: 09:38)
    hmmm a co powiesz na coś takiego: http://www.tacp.toshiba.com/...t.asp?model=34hfx84 czy według Ciebie to nie jest HDTV????
    Poszukaj sobie (najlepiej na stronach amerykańskich, bo tam jednak HDTV jest znacznie bardziej rozpowszechniony) a zobaczysz, że jest jeszcze sporo crt w standarcie HDTV.
    Zwłaszcza, że crt poza jedną oczywista wadą (czyli wielkość maksymalna kineskopa) posiada sporo zalet, których próżno szukać w innych rozwiązaniach (plasma, lcd, projektory, tv tylnoprojekcyjne itd)...


  41. HDTV (autor: wozio | data: 25/02/05 | godz.: 10:09)
    A propos tego modelu to moze to i jest HDTV ale nigdzie nie jest wyraznie napisane jaka toto maksymalna rozdzielczosc wyswietla, to ze jakis tak uklad konwertuje wszystkie zrodla do 1080i nic nie znaczy. Zreszta ten telewizor ma zlacze HDMI... czyli i tak lepiej bedzie podpiac pcta przez to zlacze a nie przez component (zalezy jeszcze jakie zygnaly przyjmuje na HDMI ale to juz inna para kaloszy). Eliminuje to konwersje C/A i A/C

    CRT bezposrednie (direct) maja dwie zalety: czern i kontrast, reszta to same wady w porownaniu do projektorow/tv projektorowych.


  42. Zmodyfikowałem podsumowanie ... (autor: Kris-Redakcja | data: 25/02/05 | godz.: 10:20)
    Słusznie mnie skrytykowaliście. Podsumowanie faktycznie było mało nieczytelne ...
    http://twojepc.pl/news9456.html


  43. ALE JA NIE GRAM.... (autor: szuwar32 | data: 25/02/05 | godz.: 11:39)
    Recenzja jet OK :) ale...
    Zarejestrowałem sie tylko po to żeby zadać to pytanie: A co polecacie dla niegracza?
    Zamierzam kupić komputer na Athlonie64 głównie do edycji filmów DVD. Chciałbym pracować na LCD 19" więc rozdzielczość jest tu chyba najważniejsza.
    Co można wziąć z czystym sumieniem (oczywiście jak najtaniej)?
    Radeona X300?

    Pozdrowienia dla wszystkich Doom-owców - moja przygoda z grami na niej się skończyła ;)


  44. hmmmmmmmm ( wozio ) (autor: ulan | data: 25/02/05 | godz.: 12:03)
    jednak tych wad projektorów/tv projektorowych jest znacznie więcej niż piszesz:
    1. żywotnośc lampy (koniecznośc wydawania co pewien czas forsy na lampe), crt kupujesz i używasz lata, bez dopłat...
    2. przy projektorach konieczne jest zaciemnienie, tv tego nie potrzebuje....
    3. odwzorowanie kolorów, mimo wszystko crt ma lepsze..
    4. wady np. projektorów dlp (słynna tęcza)
    5. projetkory zsadniczo nadają się tylko do kina domowego, ale większośc posiadaczy projektorów do tv używa crt (policz co ile musiałbys kupować lampe, gdybyś codziennie oglądał tcv na projektorze???
    6. plasmy: wypalanie ekranu, ostrość (duże piksele), koniecznośc oglądania z daleka), żywotność...
    Jakby jeszcze poszukac to jeszcze by się znalazło parę zalet crt.
    A tak na konie to niestety żadne odbiorniki tv nie są idealne, każde mają swoje wady i zalety (a crt ma tych wad najmniej, oczywiście poza jedną dla niektórych dyskwalifikujących: czyli wielkość, bo chyba max to 36 cali, a to w dzisiejszych czasach mało...
    Może coś namiesza wprowadzenie za jakiś czas Organic LCD (czy jak to się nazywa)...


  45. :-) (autor: wozio | data: 25/02/05 | godz.: 13:29)
    OK ulan nie wdawajmy sie w dyskusje ktore sa calkowicie OT. Dla mnie ogolnie CRT odpadaja ze wzgledu na: maly obraz, duza obudowe, cene. Za 10 000 mam albo 36 calowy crt (wielka krowa zajmujaca pol pokoju) albo 37 plasme panasonica o bardzo zblizonym obrazie albo tv projekcyjny dlp 46 cali samsunga ktory zajmuje niewiele wiecej miejsca niz plazma, mniej niz crt a obraz gorszy minimalnie od crt i mninimalnie lepszy od plazmy, za to nadrabia do crt uniwersalnoscia (doom 3 na 46 calach w rozdzialce 1280x720, rewelacja hehe).

    OK ale koniec tematu, kazdy ma to co lubi albo to na co go stac :-)


  46. Hmmm (autor: arbas | data: 25/02/05 | godz.: 17:53)
    Mam jedno pytanko- czy nie wystepuja roznice wydajnosci miedzy Radkiem x700 pro 256 MB i 128 Mb ? bo koszci szafir 128 koszci 650 zlociszy co cenowo jest dosyc atrakcyjne. ktora wersja karty byla testowana 128 czy 256 Mb? I ktora wersja silencera wchodzi na tego rada ? Dzieki za odpowiedzi

  47. Zbiorczo ... (autor: Kris-Redakcja | data: 25/02/05 | godz.: 18:25)
    Wozio: Chodziło oczywiście o zgodność analoga. Przyjmijmy umowność stwierdzenia wyjście HDTV ...

    Szuwar32: Można brać z czystym sumieniem X300. Ważne abyś miał wyjście DVI, producenta o przyzwoitej jakości, brak wentyla, niski pobór mocy i umiarkowaną cenę. Spośród testowanych to może być np. Gigabyte X300SE ...

    Arbas: Jest dedykowane porównanie 128 vs 256MB ... i jest też informacja o tym jakie karty brały udział w teście porównawczym ... :-)


  48. Ufff!! (autor: Epic | data: 28/02/05 | godz.: 12:15)
    Ale tego Kris natrzaskałeś! Masa tekstu, sporo testów, sporo kart... Nareszcie coś znakomitego sie ukazało na TPC, bo ostatnio to cieniutko było z artykułami.

    Pozdro.


  49. TV-OUT (autor: Antosiu | data: 8/03/05 | godz.: 10:07)
    Ostatnio miałem okazją składać dwa komputery.Jeden na x700pro a drugi na 6600gt.Po zachęcających recenzjach w sieci 6600gt wyladowal w moim kompie.Poprzednia moja karta to Hercules 9500pro.I jakież to było moje rozczarowanie kiedy podłączyłem 6600gt do TV.Porażka.Na ATI obraz super w 1024x768. Na nvidii niestety przy dowolnej rozdzielczości obraz rozmazany, krawędzie obiektów dostają jakiś fioletowych przebarwień.TV Tool w niczym nie pomaga.Problem nie jest tylko u mnie. W sieci znalazłem sporo takich przypadków z 6600gt.Nie jest to wina kabla i chyba też nie sterowników.Próbowałem różnych.Jeżeli ktoś zamierza oglądać divx na TV to odradzam nvidie.Mam szansę się zamienić na x700pro i chyba to zrobię.Pozdrawiam

  50. Antosiu ... (autor: Kris-Redakcja | data: 8/03/05 | godz.: 11:17)
    Kto wyprodukował tego GF6600GT o którym piszesz?

  51. Kris (autor: Antosiu | data: 8/03/05 | godz.: 12:03)
    Gigabyte
    http://www.gigabyte.pl/...oducts_GV-NX66T128VP.htm


  52. Testy testami (autor: Epic | data: 11/03/05 | godz.: 12:07)
    Testy testami, ale jednak wykresy wydajności nie zawsze potem sie zgadzają z wrażeniami z grania. Jakiś czas temu kupiłem R96Pro, podkrecilem go troche... i patrząc na te powyższe testy powinienem się załamać. A jednak nie, bo zawsze mozna troszeczkę obniżyć detale i zawsze się daje bezproblemowo grac z fsaa czy z anizo. Wiec nie zawsze wykresy wydajności mogą przemawiac za tym, czy dana karta jest ok, czy do bani.

    Pozdrawiam.


  53. Zbiorczo ... (autor: Kris-Redakcja | data: 14/03/05 | godz.: 00:18)
    Antosiu: Thx za info ...
    Epic: Masz rację. Głównym zadaniem testów jest określeniu różnic pomiędzy kartami. W zasadzie staram się jedynie odpowiedzieć na pytanie co w danej cenie jest optymalnym zakupem...


  54. ...a ja sie tak zastanawiam, (autor: josh | data: 20/03/05 | godz.: 12:07)
    gdzie by sie w tych rankingach uplasowaly radeony 9700-9800pro (mowa o tych 8 potokowych, 256bit). Wiem, ze to sa karty tylko AGP, ale ciekawi mnie, czy przy zmianie plyty glownej na PCI-E bedzie trzeba wydac sporo kasy na grafike typu GF6600GT, ktora okaze sie niewiele lepsza od obecnie juz BARDZO tanich radeonow 9800pro (na Allegro mozna kupic juz 9800pro 8 potokow/256bit za okolo 500zl)

  55. josh ... (autor: Kris-Redakcja | data: 20/03/05 | godz.: 19:43)
    http://twojepc.pl/artykuly.php?id=geforce_6600_gt

  56. hmm (autor: jot | data: 5/04/05 | godz.: 01:36)
    dla mnie art to mistrzostwo swiata, dobrze ze twojepc ma poukladane w glowie i robi testy nie dla samej sztuki robienia bezsensowych testow i bezsenswonymi metodami (analizy)
    dla mnie wypas


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL