TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Poniedziałek 25 kwietnia 2005 |
|
|
|
Pokaz możliwości procesora Cell Autor: Adam | źródło: I4U | 10:58 |
(20) | Podczas trwającej właśnie w Yokohamie wystawy COOL Chips VIII Toshiba zaprezentowała praktyczne możliwości zastosowania procesora Cell. Układ ten dekodował i wyświetlał jednocześnie 48 różnych fragmentów filmowych zapisanych w formacie MPEG-2. Wyświetlany materiał był jednocześnie skalowany do rozdzielczości 1920 na 1080, w której był wyświetlany. Z ośmiu dostępnych w Cell jednostek SPE (Synergistic Processor Elements) sześć zajmowało się dekodowaniem materiału a jedna skalowaniem obrazu - pozostała wolna jednostka SPE mogłaby w tym czasie zajmować się jeszcze innym dodatkowym zadaniem. |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- niezle (autor: KoDa | data: 25/04/05 | godz.: 19:17)
...
- pozwolę sobie wkleić większe info nt. Cell (autor: Morgoth | data: 25/04/05 | godz.: 21:38)
1 marca IBM, Sony i Toshiba zaprezentowały prototypowe mikroprocesory Cell wyposażone w 9 jednostek obliczeniowych CPU. Ich twórcy nazywają je jednoukładowymi superkomputerami, ponieważ ich moc obliczeniowa w niektórych zastosowaniach przewyższa osiągi współczesnych układów do pecetów nawet dziesięciokrotnie.
Prototyp Cell składa się z 64-bitowego rdzenia PowerPC i ośmiu dodatkowych jednostek obliczeniowych, tzw. SPE Synergistic Processing Elements. Rdzeń PowerPC (z funkcjami pracy dwuwątkowej) służy jako układ kontrolujący i sterujący funkcjami jednostek SPE realizujących większość obliczeń zmiennoprzecinkowych.
W efekcie Cell może obsługiwać jednocześnie do 10 wątków obliczeniowych. Każdy moduł SPE jest wyposażony w 256 KB pamięci podręcznej, a rdzeń PowerPC wykorzystuje 32 KB pamięci L1 i 512 KB L2. Cell zawiera również zintegrowane kontrolery I/O i pamięci RAM zaprojektowane przez Rambus i wykorzystujące odpowiednio technologie FlexIO (przepustowość 6,4 GHz) i XDR (3,2 GHz).
W porównaniu ze standardowymi procesorami Cell ma duże wymiary - powierzchnia układu wynosi aż 221 mm2 (Pentium M ma tylko ok. 84 mm2) i zawiera 234 mln tranzystorów (Pentium 4 mają ich obecnie 125 mln).
Według IBM procesor może pracować z częstotliwością większą niż 4,5 GHz, choć na razie nie wiadomo, jaka częstotliwość zegara zostanie wykorzystana w wersjach komercyjnych. Przewidywany pobór mocy to zaledwie 30 W, a więc na poziomie Pentium M. Prototypy zostały wyprodukowane w technologii 90-nanometrowej, ale wkrótce nastąpi najprawdopodobniej przejście na proces 65-nanometrowy, co umożliwi zmniejszenie wymiarów, jak również cen.
Podstawowymi zastosowaniami Cell mają być konsole gier Sony PlayStation 3 i cyfrowe telewizory wysokiej rozdzielczości Toshiby. Nie jest jednak wykluczone, że procesory te znajdą zastosowanie również w biznesie, zwłaszcza tam, gdzie moc obliczeniowa ma znaczenie kluczowe, np. w obliczeniach inżynierskich czy postprodukcji wideo. Poza tym układ wykorzystuje technologie wirtualizacyjne IBM, co umożliwia jednoczesne uruchamianie wielu systemów operacyjnych.
źródło: idg.pl
Hmm, ciekawe jak chodziłby na tym Quake :)
- Morgoth (autor: alkatraz | data: 25/04/05 | godz.: 21:48)
No tak, bo Quake, to jest napisany wielowątkowo...
- Hehe... (autor: Artisan | data: 25/04/05 | godz.: 21:59)
W obliczeniach inżynierskich z pojedyńczą precyzją? Jak nastepnym razem będziecie widzieli rozpadający się Airbus albo most, który po zbudowaniu się zawali, będzie wiadomo na czym projektowali ;) Sęk w tym, że w obliczeniach podwójnej precyzji Cell jest ok. 10 razy wolniejszy niż przy wykonywaniu obliczeń pojedyńczej precyzji... A to już nie jest rewelacja, wynik raczej przeciętny. Ten, kto pisał ten opis, chyba raczej nie wiedział co pisze (ach, ten PR wielkich firm - dla nich liczy się 'kreatywnosc').
- alkatraz (autor: Morgoth | data: 25/04/05 | godz.: 22:17)
masz choć odrobinę poczucia chómoró? Heh.
- nowi na rynku CPU (autor: Gawd | data: 25/04/05 | godz.: 22:50)
Zapowiada się nowy zawodnik na rynku CPU do Intela i AMD dołącza Sony (z resztą brygady) ciekawe co z tego wyjdzie?
- najlepsze (autor: Dzuby | data: 25/04/05 | godz.: 23:37)
jest to ze ps3 ma miec ponoc 4 takie procki :)
- jak znam Sony, to połowa z ich przechwałek (autor: Vetch | data: 26/04/05 | godz.: 09:01)
jest naciągana. Tak było przed premierą Playstation i tak było przed premierą Playstation 2. Plotki, niedomówienia, ochy i achy, mity o niewyobrażalnej mocy (ach, ten rakietowy Saddam, nawet najwięksi w branży dali się złapać na ten kit). Przed premierą PS2, "fachowcy" z Sony piszczeli z zachwytu, że PS2 rozłoży na łopatki ogólną mocą każdego PC. Nie rozłożył. Okazało się, że już wtedy na rynku PC był 3dfx z Voodoo2, kasującym PS2 koło 3ech razy, a zaczynały rządzić karty GeForce które ostatecznie odstawiły PS2 jeśli chodzi o jakość i szybkość grafiki o kilka długości. Do tego Pentium III, które zjada "SuperCpu" PS2 na śniadanie.
Podsumowując, nie wierzę informacjom firm takich jak Sony, które budują swoją popularność plotkami i kłamstwem.
- strach (autor: OrbitaL_2001 | data: 26/04/05 | godz.: 09:01)
pomyslec jak bedzie wygladal Tekken 6 :-)
- Vetch i kto tu jest FanBoyem ? (autor: KoDa | data: 26/04/05 | godz.: 11:28)
W jednym watku wychwalasz Xa a tu jezdzisz po Sony.
I to jeszce takie pierdoly opowiadasz.
Soro wg. ciebie PS2 zostal rozlozony dawno na lopatki to czemu emulatory PS2 na PC wyciagaja max 1 FPS ??
Wytlumacz mi to
- KoDa, piedoły ? (autor: Vetch | data: 26/04/05 | godz.: 12:03)
hehe, poczytaj sobie psxextreme i neo+ z 2000 roku.
- Vetch poprostu pomysl logicznie (autor: KoDa | data: 26/04/05 | godz.: 12:35)
Jaki sens ma wogole porownywanie PS2 i PC ?
To tak jakby porownywac mikser i odkurzacz
Jedno sluzy do jednych celow a drugie do innych.
- emulatory osiagaja 1 fps (autor: kubazzz | data: 26/04/05 | godz.: 13:40)
bo to sa emulatory:)
zrob emulator peceta na ps2 to zoabczymy ile wyciagnie, hehe :D
- "To tak jakby porownywac mikser i odkurzacz" (autor: Shegi | data: 26/04/05 | godz.: 15:17)
no nie za bardzo - komputer moze sluzyc do grania, ps2 takze, mixerem nie odkuzysz podlogi, ani odkurzaczem nie ... no wiadomo o co chodzi. W kazdym razie jak najbardziej sensowne jest porownywanie ps2 i pc w sprawie gier multimedialnych.
- mam watpliwosci... (autor: ganeon | data: 26/04/05 | godz.: 15:30)
mam watpliwosci co do tego czy cell jest produktem sony, czy tylko ma sie pojawic w porduktach sony (cell jest chyba dzielem IBM'a, podobnie jak PowerPC...)
- Vetch człowieku (autor: Auror | data: 26/04/05 | godz.: 16:00)
piszesz, że PC z 3dfx Voodoo2 "rozkłada na łopatki" PS2? Mooooże mógłbym przystać na dyskusję, że taki wiekowy pecet wyświetla grafikę porównywalną z PS1, ale PS2?
Ośmieszasz się.
Spójrz na Gran Turismo najnowsze, Tekkena czy MGS3 i zadaj sobie jedno, zajebiście ważne pytanie: gdzie Pentium I, II czy III do takiej płynności i jakości grafiki jaką osiąga Playstation2?
Może i najnowsze procki i karty graficzne są szybsze (i to nie tylko na papierze) od PS2, ale gry na PS2 są pisane ze 100x staranniej (optymalizacja kodu pod platformę) i nie pomoże tutaj nawet Pentium XIII. PS2 to maszyna do gier. PC jest wszechstronny. Dla mnie PC nie ma nawet co próbować konkurować z PS2 w dziedzinie gier video.
- Auror (autor: Vetch | data: 26/04/05 | godz.: 20:10)
najwyraźniej nie widziałeś różnicy w grafice choćby PS2-Xbox. PS2 ma 4MB bufora ramki i nic poza tym. To tyle co 3dfx voodoo1 ma na tekstury, dlatego PS2 wyświetla grafikę w niskiej rozdzielczości. Do tego 32MB RAMU i ciągłe doczytywanie leveli w dużych grach, dlatego tak często padają te lasery.
Gry na PS2 (nie wszystkie) wyglądają ładnie nie dlatego że PS2 jest takie zaj.biste, ale dlatego że sztab ludzi (głównie japońców) przez rok maluje tekstury udające bumpmapping (bo włączenie go, podobnie jak antyalias to spadek wydajności o 100%), a drugi sztab przez 2 lata optymalizuje sto linijek kodu na zamkniętą i znaną od pięciu lat architekturę.
Zresztą, nie będę strzępił języka. Porównaj sobie starsze gry na voodoo2, np. grafikę z Unreal 1 na PC z Unreal Tournament z PS2, wersje Max Payne MotoGP, Half-Life czy Quake III. PS2 niestety, odstaje choćby rozdzielczością obrazu nawet od 3dfx voodoo1. A teraz porównaj sobie choćby dwie nowe gry: Splinter Cell 3 na PS2 i Xbox. Na PS2 grafika wygląda po prostu żałośnie, totalna profanacja kultowego tytułu.
Gdyby na PC nie wymyślano stale nowych kart grafiki, a trzymano się przez pięć lat jednego V2, to zobaczyłbyś jakie cuda potrafią programiści wycisnąć nawet z tak starej karty. Ale po co, skoro można zarabiać na coraz to nowszym sprzęcie...
- Vetch i inni (autor: alkatraz | data: 27/04/05 | godz.: 10:11)
Masz trochę racji w tym co napisałeś na końcu, ale argumenty masz kiepskie. Choćby ten z rozdzielczością, bo PS2 jest podłączany to TV, a jakie telewizory mają rozdzielczość? Poza częścią Japonii, to mają bardzo kiepską rozdzielczość, to po co wkładać tekstury w wysokiej rozdzielczości? Stąd też ta dobra wydajność i ładna grafika w grach pomimo leciwego już sprzętu.
Po drugie nie czyń z optymalizacji kodu zarzutu dla producentów gier ('japońce' - masz jakiś problem z tolerancją dla innych narodowości niż własna?). Rzecz szczytna napisać zoptymalizowany kod, po to w ogóle są studia informatyczne, żeby ludzie uczyli się jak pisać dobre programy, bo jak pisać programy w ogóle, to można się dowiedzieć z pierwszej lepszej książki na ten temat, a wykorzystanie platformy w 100% jak PS2 to sztuka.
Zgadzam się z Tobą, że gdyby nie pędzono tak z chipami graficznymi, to cieszylibyśmy się łądniejszą i płynniejszą grafiką opracowaną na stare platformy sprzętowe właśnie dzięki optymalizacji kodu.
W Splinter Cell 3 jakość grafiki oparta jest na shaderach? W Xboxie o ile sie nie myle jest lekko zmodyfikowany GeForce 3 stąd lepszy wygląd nowych produkcji na Xboxie. I ponieważ PS2 odstaje już znacznie to, sony wprowadza nowy produkt. Jaka w tym filozofia? A PeCet jest Pecetem. Urządzeniem wielozadaniowym, o rozmaitej konfiguracji sprzętowej i nie żadko problemem jest nie tylko żeby gra działa dobrze, ale żeby działała w ogóle, bo mnogość i klasa sprzętu są niesłychanie rozwarstwione, a PS2 to jedna, standardowa platforma. Powiedz mi, który użytkownik z tego forum zgodziłby się na to, gdyby powiedziano: Od dzis wszystkie komputery będą identyczne dzięki czemu będziecie mieli lepszą optymalizaję kodu. Wiemy, że żaden. Dlatego wyższość miksera nad odkurzaczem, świąt Bożego narodzenia nad Wielkanocą i PeCeta nad Konsolą może zostawmy w spokoju?
- Artisan (autor: h-doc | data: 27/04/05 | godz.: 22:36)
pojedyncza precyzja do projektowania inżynieryjnego pewnie się nadawać nie będzie. Ale już do dekodowania strumieni audio/wideo jak najbardziej. Swego czasu zrobiłem kodek audio MPEG2 L1 i L2, który zdecydowaną większość obliczeń robił na16-bitowym stałym przecinku. I chodziło to całkiem nieźle.
- Zobaczcie to (autor: lysy123 | data: 16/08/07 | godz.: 11:25)
http://www.gametrailers.com/player/21490.html pod tym linkiem filmik z gry na ps3 z poczatku intro na silniku gry potem game play dodajcie do tego rozdzielczoszc 1920x1090 i 60 fps i pomyślcie czy jest domowy komputer klasy Pc który jest w stanie generować taką grafe. Niesądze a jeśli jest to kosztuje pewnie z 1000 tysiecy jak nie wiecej. Na koniec jeszcze jedna perełka
http://www.gametrailers.com/player/22271.html
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|