Firma AMD poinformowała o nawiązaniu strategicznej współpracy z CiiNOW - innowacyjnym producentem zajmującym się tworzeniem usług i technologii związanych z Cloud Gaming, czyli graniem w gry umieszczone w chmurze. W ramach współpracy obaj producenci będą pracować nad rozwojem technologii Cloud Gaming, natomiast CiiNOW uzyska wsparcie finansowe i karty graficzne Radeon niezbędne do potrzeb utrzymania działalności usług. W ramach cloud gaming gry uruchomione są na zewnętrznym serwerze, który wykonuje wszystkie obliczenia graficzne i przesyła do urządzenia użytkownika, które ograniczna się tylko do wyświetlania przesyłanego obrazu.
Dzięki temu do grania nie są wymagane wydajne podzespoły a jedynie szybkie łącze internetowe, co pozwala w granie w zaawansowane tytułu na coraz bardziej popularnych smartfonach i tabletach. Usługi i technologie tego typu zapoczątkowała platforma OnLive.
K O M E N T A R Z E
czyżby to początek końca AMD (autor: Sławekpl | data: 12/09/12 | godz.: 21:52) odpuścili wyścig z chipzillą o wydajne CPU, czyżby chcieli teraz odpuścić wyścig z nV???
chcą się zająć głównie APU i wejść na rynek mobilny
coś mi tu śmierdzi
hmm (autor: Igor Corp. | data: 12/09/12 | godz.: 22:08) W przyszłości APU będzie jedynym sensownym rozwiązaniem. Obecnie konsola jest do grania a do zastosowań biurowych i mniej zaawansowanych gier APU w zupełności wystarcza.
Dobry kierunek AMD (autor: szpak3 | data: 12/09/12 | godz.: 22:10) Genialne, to sposób na podroż służbową czy wczasy z teściową, bierzesz tablecik albo niewielkiego laptopa, dobry internet mobilny i zabijasz nudę :)
boskie (autor: Markizy | data: 12/09/12 | godz.: 22:14) rozwiązanie, trzeba wziąść pod uwagę opóźnienie w przesyłaniu danych i mamy grę która działa z lagiem na życzenie.
Totalny bezsens.
A może? (autor: LogiMen | data: 12/09/12 | godz.: 22:56) LAGI w końcu znikną.
lipa (autor: Mario2k | data: 12/09/12 | godz.: 22:56) #dobre toto bedzie do sapera i gry w szachy
"dobry internet mobilny" (autor: mandred | data: 12/09/12 | godz.: 23:25) omg!!! To jak mądry amerykaniec lub uczciwy cygan
@06 (autor: lcf | data: 12/09/12 | godz.: 23:26) Spróbuj najpierw, potem oceniaj. Jak masz normalne łącze w stylu 20 Mb/s i pingi koło 15 ms to w Wiedźmina 2 na GAIKAI (podobna technologia) można spokojnie polatać.
Wszystko na poczatku jestzle (autor: Kosiarz | data: 13/09/12 | godz.: 01:22) Ale w czasie cos z tego bedzie. Jak zaczynalem dawno temu przygode z netem to pingi byly kolo 100 i sie gralo w q3 i inne wczoraj sprawdzalem i bylo 10 za pare lat bedzie 2 i to bedzie w obie strony dawac opoznienie reakcji ludzkiej.
bedzie to tak udane i oplacalne jak OnLive (autor: RusH | data: 13/09/12 | godz.: 02:00) OnLive, ktory juz raz zbankrutowal i WSZYSCY inwestorzy stracili 100% wkladu a wlasciciel firmy robiac walek zglosil upadlosc OnLive i jednoczesnie zalozyl nowa firme OnLive przejmujac zasoby za grosze :)
@8. (autor: Kenjiro | data: 13/09/12 | godz.: 09:13) Dodaj, że w Wiedźmina 2, który wygląda jak kupa z wyłączoną większością efektów graficznych, już lepiej pograć na APU, wygląda lepiej i bez lagów.
Poza tym, mało kto ma 15ms w sieciach komórkowych, a takich będzie wkrótce większość - tam są raczej opóźnienia rzędu 200-500ms i spore straty pakietów UDP (TCP ma retransmisje).
ale mmorpg (autor: Metal Machine | data: 13/09/12 | godz.: 09:17) jakoś dają sobie rade. Wiadomo użytkownik ma klienta, ale co za problem żeby przenieść to w chmure ? Jakoś wiekszość ludzi nie będzie odczuwała opóźnień jeśli nie będzie miała do czego tego porównać :D A jak że będzie to zabawa dla ludzi tylko z dużych miast, bo na prowincji to nawet po kabelku bywa różnie z jakością usług ;/
@13 (autor: Metal Machine | data: 13/09/12 | godz.: 09:18) okej nie było zbyt mądre pisać komentarza zaraz po przebudzeniu :D
ciekawostką (autor: morgl | data: 13/09/12 | godz.: 09:42) jest to, że takie aero2 ma 60-70ms, a "wielka czwórka" nie potrafi zejść poniżej 200
cloud gaming (autor: hasel | data: 13/09/12 | godz.: 15:07) Zbyszek bardzo fajnie to opisał. Smartfony i tablety - TAK; desktopy - NIE
Sam z ciekawości trochę się pobawiłem OnLive , na desktopy to się nie sprawdza, bynajmniej obecnie, jak kiedyś transfery i przede wszystkim pingi się poprawia to może coś z tego będzie. Cloud gaming dla mnie to wizja przyszłości, w fps'y obecnie nie da się grac, TPP to pol biedy, na dzień dzisiejszy zbyt duża kompresja, podczas ruchu kamery nic nie widać...
D O D A J K O M E N T A R Z
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.