Przy okazji premiery nowego Tomb Raidera mieliśmy okazję zobaczyć jak realistycznie mogą zachowywać się włosy bohatera w grze, a wszystko dzięki technologii AMD TressFX. Nieco później Nvidia zaprezentowała swój nowy algorytm ruchu cząsteczek, który może być wykorzystywany do tworzenia realistycznej wody, o czym pisaliśmy TUTAJ, a niedawno do sieci trafiło kolejne demo technologiczne producenta z Santa Clara o nazwie Lifelike Human Face Rendering. Jak sama nazwa wskazuje, tym razem Nvidia postanowiła zaprezentować nam jak może wyglądać naturalna mimika twarzy modelu, renderowanego w czasie rzeczywistym.
Co ciekawe tym razem sami możemy sprawdzić jak technologia Nvidii działa w praktyce, pobierając demo technologiczne wprost ze strony producenta. Po pobraniu 300MB pliku możemy pobawić się przygotowanym przez Nvidię modelem, nakazując mu wykonywać jedną z predefiniowanych mimik twarzy. Aby można było odwzorować skomplikowaną mimikę ludzkiej twarzy graficy Nvidii stworzyli wirtualne mięśnie, poruszające odpowiednimi partiami poligonów obiektu 3D, budujących twarz, a ich charakterystyczny ruch został sczytany dzięki technice MotionCapture.
Niestety nową „zabawką” Nvidii mogą pobawić się jedynie posiadacze kart graficznych GeForce GTX 670, GTX 680, GTX 690 i GTX Titan, gdy działają one pod dyktando systemu operacyjnego Windows 7. Jeśli spełniacie te wymagania, możecie pobrać demo Nvidii z TEJ lokalizacji.
K O M E N T A R Z E
Jest szansa że za 10lat (autor: mbe | data: 13/05/13 | godz.: 15:35) ta technologia pokaże się w jakiejś grze:)
Uszy tego gostka troche przyciagaja... (autor: gantrithor | data: 13/05/13 | godz.: 15:51) uwage jesli tak ma wygladac grafa w przyszlosci to ja dziekuje...
jedyna nowosci w tym demku (autor: RusH | data: 13/05/13 | godz.: 16:59) to wreszcie normalne zeby
porownajcie zeby tego Ira do bialych sztachet elfa/rusalki z poczatku klipu
powinno działać na każdej karcie z CUDA pod W7 i DX11 (autor: konto_usuniete01 | data: 13/05/13 | godz.: 19:57) u mnie ruszyło na Quadro 2000M, klatkuje ostro, ale się uruchamia.
Wystarczy pokombinować z id GPU (autor: mbe | data: 13/05/13 | godz.: 20:13) i uruchamiasz to na HD7870 z większa ilością klatek;)
dlaczego TPC jest jednym z portali (autor: Tomasz | data: 13/05/13 | godz.: 20:21) które wyświetlają filmy YT z chowanym paskiem przycisków, który nie działa dobrze pod Operą? Czy tak trudno przetestować taki portal pod IE, Ch, FF, O? Jak widać tak.
Heheh (autor: grafenroot | data: 13/05/13 | godz.: 20:23) Podczas gdy mizerne AMD daje nam ładniejsze włosy w grze, przewspaniała nVidia częstuje swoich fanów demem animacji twarzy, które nie wyrabia na ich słabszych kartach aktualnej serii ;)
Tomasz ocb? (autor: RusH | data: 13/05/13 | godz.: 20:59) dziala normalnie pod opera, wszystki przyciski sa na miejscu
hmm takie modele postaci za 5-6 lat moze w Battlefield 6-7 ?? (autor: Mario2k | data: 13/05/13 | godz.: 21:25) Pod koniec to im sie chyba zawiesil ten system mimiki twarzy , Titan sie przegrzal :( tyle bylo obliczen .
efekt skądinąd bardzo ładny (autor: Qjanusz | data: 13/05/13 | godz.: 22:27) ale raczej go nie uświadczymy w gierkach, ponieważ:
1. Na taki efekcik developer może przeznaczyć max 15% mocy GPU średniej półki w grze, która zdecydowanie nie jest demem jednego efektu graficznego. Tym czasem to demko zżera 70% mocy Titana.
2. karty graficzne to nie tylko GeForce. GeForce to połowa (powiedzmy) rynku będących w odwrocie rynku PCtów. Druga połowa rynku PC to AMD, które dodatkowo posiada 100% rynku konsol. Co więcej, efekty ze stajni AMD pójdą również na kartach nVidii.
Technika ta zdecydowanie może znaleźć się w półprofesjonalnych zastosowaniach, ale z pewnością nie w gierkach.
Ale była impreza... (autor: franc# | data: 13/05/13 | godz.: 22:31) ...w TPC, że chłopaki miesiąc po premierze wykopują takie wieści :-P. Przeca to było na imprezie u NV daaawno temu i wtedy mówili, że najpotężniejszy GTX Titan poświęca swój cały potencjał, żeby wygenerować tylko tę buźkę...
5-6 lat to mało...
@franc# (autor: Wedelek | data: 13/05/13 | godz.: 23:16) Wtedy to było TYLKO na GDC. Teraz może to być na TWOIM PC. Czujesz różnicę? :)
@11 o to że podczas odtwarzania (autor: Tomasz | data: 15/05/13 | godz.: 11:40) pasek z przyciskami oraz przewijania minimalizują się do dolnej krawędzi a wyskakują tylko po najechaniu myszą (jak pasek w windows xp). Niestety nie się trafić w pasek przewijania bo ciągle się minimalizuje i wyskakuje bo martwa strefa jest na 1px.
@Tomasz (autor: Wyrzym | data: 15/05/13 | godz.: 14:02) takie akcje pod opera sie dzieja jak ogladasz filmik w html5 a nie flashu
D O D A J K O M E N T A R Z
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.