TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
RECENZJE | Hercules Prophet All-in-Wonder 9000 Pro |
|
|
|
Hercules Prophet All-in-Wonder 9000 Pro Autor: Kris | Data: 15/05/03
|
|
Gramy
Po tym rozbestwieniu telewizyjno-filmowym może dla odmiany chcielibyśmy w coś zagrać? Nic nie stoi na przeszkodzie. Karta All-In-Wonder da nam wsparcie również i w tym zastosowaniu. Możliwości 3D testowanej karty są w zasadzie bliźniacze w stosunku do Radeona 9000 Pro. Jego podstawowe parametry opisuje poniższa tabela.
Może i nie należy on aktualnie to czołówki wydajnościowej, ale jak dla mnie dobrze sprawdza się również w roli karty do gier. Oczywiście nie może zabraknąć kilku testów 3D, którymi chciałbym wesprzeć to stwierdzenie.
Są to wybrane testy z grupy, którą zawsze wykorzystuję do porównań kart 3D. W nawiasach podałem wartości minimalne. Pewnie mniej zorientowanym w temacie testów wydajności, niewiele to mówi, więc śpieszę wyjaśnić, że w we wszystkich tych grach możemy cieszyć się płynnością ruchu przy zachowaniu bardzo dobrej jakości obrazu. Dla nieco bardziej wtajemniczonych dodam też wyniki testów przeprowadzonych przy pomocy popularnych, dedykowanych aplikacji mierzących wydajność.
Nowoczesne karty graficzne potrafią spożytkować nadwyżki mocy na dodatkową poprawę wyświetlanego obrazu gier. Sprawdźmy czy w przypadku AiW9000Pro również możemy liczyć na taki bonus.
Żadnego problemu nie będziemy mieli po dodaniu opcji filtrowania anizotropowego. Powoduje ona lepsze odwzorowanie szczegółów znajdujących się w dalszym planie. Częściowo możemy się również wesprzeć pełnoekranowym antyaliasingiem (FSAA) mającym na celu eliminację niekorzystnego efektu "schodków" pojawiających się na ukośnych rantach obiektów. W przypadku kart 9000 Pro nie ma jednak, co liczyć na stopień 4x, bo w nowszych grach powoduje on przeciążenie układu prowadzące do utraty płynności ruchu. "Uszlachetniacze" włączamy w zakładkach Direct3D oraz OpenGL sterownika.
Ustawienia Direct3D i OpenGL... (kliknij, aby powiększyć)
Nie zapomniałem też o miłośnikach podkręcania. Karta taktowana jest domyślnie 275/275MHz (rdzeń/pamięć) i udało mi się ją przetaktować do wartości 310/285MHz. Przekłada się to na wzrost wyników testów w zakresie 2-11% co oczywiście nie rzuca na kolana. Powiem więcej. Właściwie podkręcanie tej karty nie ma większego sensu, bo nie sądzę, aby ktokolwiek był w stanie to wyczuć w czasie gry.
Więcej informacji na temat możliwości obsługi gier zainteresowani znajdą w artykule poświęconym Radeonowi 9000 Pro.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|