Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Piątek 7 października 2005 
    

Profesjonalna kamera Canona


Autor: DYD | 12:22
(6)
Canon zapowiedział premierę nowej cyfrowej kamery video HD - modelu XL H1: przedstawiciela nowej generacji serii XL. Jako nowy okręt flagowy serii cyfrowych kamer video - XL H1 rejestruje w standardzie HDV 1080/50i na kasetach miniDV [MPEG-2 z szybkością 25 kl/sek] korzystając z procesora DIGIC DV II. Dzięki pracującym w trybie progresywnym [25f] matrycom CCD o przekątnej 1/3" i rozdzielczości 1,67 mln pikseli - XL H1 ma w tej chwili największą na rynku rozdzielczość wśród kamer HDV. Nowa kamera wyposażona jest w szeroki wachlarz połączeń, który zawiera między innymi wyjście HD-SDI [przez konektor BNC], wejście/wyjście zegara kodowego, wejście Gen-lock oraz gniazda sygnału audio XLR.









"Pierwsza kamera XL, zaprezentowana w roku 1997, była pierwszym, szeroko dostępnym urządzeniem pozwalającym robić niezależne profesjonalne filmy. Nowa XL H1 zawiera wszystkie cechy i funkcje poprzednika, dodając do nich możliwość wszechstronnej produkcji HD. Jesteśmy przekonani, że kamera ta stanie się dla nowego pokolenia kolejnym klasykiem" powiedział Mogens Jansen, szef Działu Obrazowania Amatorskiego Canon Europe.

Czarny, profesjonalnie wykończony korpus XL H1 pozwala pracującym na miniDV dotychczasowym użytkownikom kamery XL bez problemów przejść na realizację w trybie HD bez interakcji z istniejącymi plikami. Wyposażona w profesjonalne możliwości połączeń kamera, będąca uzupełnieniem składającej się z modeli XL2 i XM2 linii X, stanie się z wyboru narzędziem pracy studiów produkcyjnych i niezależnych filmowców szukających narzędzia do pracy w standardzie HD. Użytkownicy docenia pełen zestaw trybów filmowania oferujący szerokie możliwości tworzenia filmów video w trybach 25f i 50i.

XL H1 wyposażona jest w 20-krotny zoom HD VIDEO zbudowany m.in. z soczewek fluorkowych. Został on opracowany przez inżynierów Canona uwzględniających konieczność poprawy jakości wymaganą przez ujęcia w trybie High Definition.

Obiektyw XL 5,4-108mm L wyposażony w profesjonalny system stabilizacji obrazu VAP OIS [Vari-angle Prism Optical Sabilization] daje filmy video profesjonalnej jakości. Zbudowany z wykorzystaniem najnowszej technologii powłok przeciwodblaskowych SR obiektyw jest kompatybilny z systemem wymiennych obiektywów Canon XL. Współpraca z zastosowanymi w kamerze systemami ustawiania ostrości jest ułatwiona przez umieszczenie na obudowie obiektywu zestawu przycisków funkcyjnych. Nowa kołowa przysłona daje pięknie wyglądające rozmycie nieostrego tła a pierścień zmiany ostrości pozwala na precyzyjna zmianę ustawień. Obiektyw wyposażono w dwa wbudowane filtry neutralne [1/6 i 1/32] oraz funkcje "preset" z nową pamięcią. Kamera zapamiętuje ustawiona odległość i ogniskową nawet po zmianie obiektywu. Jego ponowne zamocowanie na korpusie przywraca poprzednie ustawienia.

Współpraca korpusu XL H1 z nowym obiektywem XL pozwala na wyświetlanie na wyświetlaczu LCD wizjera [2,4"] informacji o ustawionej odległości [Distance Display] i [dzięki mechanicznej migawce] umożliwia zapis na kartach SD/MMC zdjęć o rozdzielczości 1920x1080pikseli. Procesor DIGIC DV II pozwala na niezależny jednoczasowy zapis zdjęć i filmów - narzędzie idealne podczas tworzenia storyboardów.

Kamera XL H! jest dostosowana do najpopularniejszego na świecie standardu transmisji HD [1080i]. Z punktu widzenia oceny koszt/efektywność jest ona najlepszym rozwiązaniem dla studiów TV, zespołów producenckich, niezależnych filmowców i artystów video, którzy chcą w swych produkcjach przejść na standard High Definition. Wbudowana funkcjonalność HD-SDI pozwala użytkownikom XL H1 skorzystać z szerokich możliwości obróbki sygnału. XL H1 może być w pełni zintegrowana z profesjonalnym wyposażeniem studyjnym: wejście Gen-lock pozwala na przykład traktować ją jako jeden z elementów produkcji korzystającej z wielu kamer.

Zaakcentowanie nowych funkcji filmowych, takich jak nowe ustawienia kontrastu i przestrzeni barwnej [Cine2 ] pozwala traktować XL H1 jak kamerę stworzoną do filmowania i transferu informacji. Pozwala on również na zmianę szybkości filmowania i zapisuje sekwencje video w trybie 25f.

Kamera XL H1 wyposażona jest w szereg narzędzi pozwalających na precyzyjna kontrole obrazu. Znajdziemy tu dwa układy redukcji szumów [NR1 i NR2] oraz możliwość zmiany ustawień przestrzeni barwnej, balansu bieli, temperatury barwowej i stopnia ostrości zapisu detali. Możliwa jest pełna ręczna kontrola nad wszystkimi funkcjami kamery a własne ustawienia użytkownika mogą być zapisane na karcie pamięci SD/MMC. Profesjonalna funkcja Audio Lock pozwala na pełną synchronizację dźwięku z obrazem.

Kamerę XL H1 można przystosować do zapisu w trybie 50i/60i oraz zapisu PAL/NTSC. To opcjonalne rozwiązanie musi zostać zainstalowane i sprawdzone przez autoryzowany serwis Canona.

Nowy program CONSOLE [ w wersji dla komputerów PC] pozwala na zdalne sterowanie kamerą XL H1. Wyposażono go funkcje kontroli obrazu ze zmianą ustawień "pre-set", monitora i ustawień ostrości. Pozwala on również zdalnie zmieniać parametry takie jak: ogniskowa, przysłona, balans bieli i czas migawki. Program CONSOLE ułatwia również odtwarzanie i zarządzanie zapisanymi plikami HDV i DV . Program ten jest dostępny przez Internet.

Główne cechy XL H1

- wspiera standardy HDV i DV z wyjściem "na żywo" przez gniazdo HD-SDI/SD-SDI

- matryca 3CCD o rozdzielczości 1,67 mln pikseli i przekątniej1/3" dostarcza największą rozdzielczość w tej klasie kamer

- szerokie możliwości połączeń, w tym: wyjście HD-SDI, wyjście/wejście zegara kodowego, wejście Gen-lock i liniowe wejście audio XLR - odpowiednie do wielu zastosowań profesjonalnych

- nowy 20-krotny zoom HD VIDEO z soczewkami fluorkowymi i bagnetem XL

- nowy układ ustawiania ostrości i funkcjami pomocy

- pełna ręczna kontrola nad szerokim zakresem parametrów filmowania i zapisu ustawień z możliwością zapamiętania ustawień własnych na kartach SD/MMC

- układ stabilizacji obrazu VAP OIS

- czterokanałowy zapis dźwięku z funkcją Audio Lock. w trybie DV

Kamera XL H1 jest dostępna jedynie w sieci profesjonalnych dealerów firmy Canon.

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. świetny sprzęt.... (autor: metacom | data: 7/10/05 | godz.: 12:56)
    ...jakby jeszcze zrobili wersję z HDD, to było by super...

  2. dodam... (autor: DYD-Admin | data: 7/10/05 | godz.: 14:01)
    ...ze cena w PL nie jest znana...

  3. dyd jak zwykle sie zapedzasz z (autor: RusH | data: 7/10/05 | godz.: 14:45)
    najwieszak, najlepsza, blalbla
    a HVX200 to pies ?
    ta kamera nawet nie ma LCD , jedyny jej plus to wielki obiektyw :) ponoc tanio go mozna rozbudowac
    ja juz wole HDR-FX1


  4. ble ble ble :) (autor: Cretino | data: 8/10/05 | godz.: 12:13)
    a ile minut materiału da się upchnąć na takiej gównianej kasetce w rozdziałce Full HDTV? :)

  5. Ale wpadka (autor: buraxta | data: 8/10/05 | godz.: 17:52)
    "XL H1 rejestruje w standardzie HDV 1080/50i na kasetach miniDV [MPEG-2 z szybkością 25 kl/sek] " - AFAIK nie można na kasecie miniDV rejestrować obrazu w innym formacie niż DV.
    "Kamerę XL H1 można przystosować do zapisu w trybie 50i/60i oraz zapisu PAL/NTSC" - pierwsze słyszę, że powstał jakiś nowy tryb 50i i 60i :) Pewnie chodzi o 480i


  6. Buraxta - niekompetencja powinna powstrzymac Cie przed pisaniem komentarzy (autor: pozzie | data: 10/10/05 | godz.: 11:58)
    "AFAIK nie można na kasecie miniDV rejestrować obrazu w innym formacie niż DV." - kaseta miniDV to nosnik magnetyczny i możesz na nim zapisać co chcesz i jak chcesz (w granicach przepustowości/gęstości zapisu). Pod warunkiem, że to póxniej odczytasz. Najlepszym przykładem jest to, że na kasetach miniDV możesz zapisywać w DV i możesz zapisywać w DVCAM. To tak na przykład.
    "pierwsze słyszę, że powstał jakiś nowy tryb 50i i 60i :) Pewnie chodzi o 480i" - no i właśnie, ponieważ pierwsze słyszysz to zamiast tu pisać bzdury lepiej poczytaj o różnych formatach i ich nazwach. 50i i 60i to 50 interlaced - czyli tradycyjny telewizyjny PAL a 60i analogicznie NTSC. Jest jeszcze na przykład 25p, 30p albo 24p.
    pozdrawiam
    tomek


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.