Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Wtorek 18 maja 2010 
    

BFG wycofuje się z produkcji kart graficznych


Autor: Zbyszek | źródło: TechPowerUp | 21:14
(37)
Firma BFG Technologies oficjalnie poinformowała dziś, że wycofuje się z produkcji i sprzedaży kart graficznych. Tym samym po ponad 8 latach obecności na rynku karty Nvidia GeForce z logo BFG znikną ze sklepów. Firma informuje już swoich partnerów handlowych o zakończeniu produkcji i sprzedaży kart. Jak powiedział John Slevin z BFG, decyzja spowodowana jest brakiem opłacalności produkcji akceleratorów. Firma nadal będzie świadczyć pełną obsługę techniczną i serwisową dla wszystkich sprzedanych dotychczas kart graficznych. Po reorganizacji BFG zamierza skupić się na produkcji zasilaczy komputerowych, akcesoriów dla graczy oraz wydajnych komputerów stacjonarnych i przenośnych z serii Phobos i Deimos.


 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. hehe (autor: morgi | data: 18/05/10 | godz.: 21:24)
    Przeczuwaja co nadchodzi i pierwsi juz robia w portki, akceleratory 3d jako takie to deadend.

  2. Szkoda. (autor: MacLeod | data: 18/05/10 | godz.: 21:26)
    Robili porzadne karty, nie to co badziewia typu palit czy inny powersyfor..

  3. pierwsza firma (autor: Chucky | data: 18/05/10 | godz.: 21:55)
    ktora wykonczylo FERMI...

  4. .... (autor: Wujofefer | data: 18/05/10 | godz.: 22:12)
    Nie do końca fermi. Teraz coraz więcej osób decyduje sie na lapka o mocnych bebechach zamiast pc. Granica wydajności między desktopami a laptopami powoli sie zaciera. Po co komu superwydajny pc jak na srednich mozna sobie juz pograc. Po co komu fermi gdy dalej dobrze sprzedaje sie nieśmiertelny g92. Coraz mniej osób gra na pc a coraz więcej na konsolach, a jeśli już to w jakieś mmo a te gry nie mają wysokich wymagań. Serie typu alien ware, hp envy czy eyno (czy jakos tak) spokojnie wystarczają do gier. Z resztą wiele osób jest wiernych starym tytułom i nie gra w nic nowego, po co komu fermi do gta2, morrowinda, war3 doty, diabola, wowa, lineage 2 czy herosów 3 lub 5?

  5. Wujofefer - tutaj się zgodzę. (autor: Majster | data: 18/05/10 | godz.: 22:34)
    "po co komu fermi do gta2, morrowinda, war3 doty, diabola, wowa, lineage 2 czy herosów 3 lub 5?"

    Sam wcześniej miałem kartę GeForce 8500GT z pamięciami DDR3, ale od niedawna posiadam Asus Radeon HD4350 512 MB Low Profile.

    http://img690.imageshack.us/...deonhd4350512mb.jpg

    I jakoś specjalnie niższa wydajność mi nie przeszkadza. Że tak powiem... pierd... nVidię z tymi GeForce - przynajmniej narazie. A co będzie kiedyś to się zobaczy.

    BFG szkoda - kolejna bardzo fajna firma wycofuje się z rynku. Kiedyś Abit z płyt głównych, teraz znowu BFG. :(:(


  6. Wujofefer (autor: mandred | data: 18/05/10 | godz.: 22:43)
    "Teraz coraz więcej osób decyduje sie na lapka o mocnych bebechach zamiast pc."
    Ile to osób? Chociaż 0,5% tych co kupują? Na pewno nie. Bo każdy widzi różnicę między sprzętem za 5000zł ,a sprzętem o tej samej wydajności za 15000zł.

    "Granica wydajności między desktopami a laptopami powoli sie zaciera."
    Granica jak była wyraźna tak jest i będzie.

    "Coraz mniej osób gra na pc a coraz więcej na konsolach, a jeśli już to w jakieś mmo a te gry nie mają wysokich wymagań."
    Tak wałkują media za namową pieniężną producentów konsol, bo co jest na topie to się sprzedaje, bo jak Zenek ma to i jak muszę mieć bo coraz więcej osób gra na konsolach, a tak naprawdę to większość gier na konsole to ścierwa, wygląd tragiczny w porównaniu z odpowiednikami na PC (jeżeli dany tytuł powstał na PC i przeniesiono go na konsole), nie wspominając już o sterowaniu padem, może i w niektórych rodzajach gier można spokojnie grać na padzie, ale w większości to tragedia np. jak grać padem w RTS?

    "Z resztą wiele osób jest wiernych starym tytułom i nie gra w nic nowego,"
    Nie gra w nic nowego bo go nie stać, a w przypadku konsoli gry są dwa razy droższe.


  7. ... (autor: Wujofefer | data: 18/05/10 | godz.: 22:44)
    A no szkoda firmy, kiedyś to mi się po nocach śnił BFG 8800GTS ale ze względu na słabą dostępność kart mam EVGA (i nie narzekam). Obecnie z gier wyrastam, jedynie dota i sporadycznie raz na pół roku jakiś porządny RPG. :D
    W chwili obecnej w moim lapku mam Radka 4330 i narzekam, że działa mi tylko 4-5 godzin. Teraz choruję na jakiegoś porządnego lapka (13-14 cali), który wytrzyma te 8-10 godzin(netboków nie uznaję, Atom to nie procesor, to jego namiastka a CULV są jeszcze za słabe, może niskonapięciowe i7...).


  8. ... (autor: kosa23 | data: 18/05/10 | godz.: 22:45)
    grają w stare tytuły, bo maja stare graty. Jeżeli by miał lepszy sprzęt to na bank grał w np. GTA IV, Alien VS predator(2010), BFC2. Zauważ, że te gry wymienione(namiastka) są kontynuacjami starych tytułów, więc jakby miał możliwości sprzętowe, to na pewno zagrał.

  9. BFG - niech płynie (autor: Barbarian | data: 18/05/10 | godz.: 23:00)
    Wyprodukować kartę może każda firma z kaską. Wyprodukować procesor graficzny potrafi jedynie AMD/ATi oraz nvidia. Wyprodukować podroby graficzne... to już domena Intela.

  10. niby prawda co piszecie... (autor: djXone | data: 18/05/10 | godz.: 23:04)
    ...ze konsole itp, ale nie do konca, mysle ze jest to bardziej zwiazane z tym ze ludzie glownie teraz kupuja ASUSa, GIGABYTE i MSI, pozatym tych firm sprzetu jest najwiecej w sklepach, tez o czyms to swiadczy. Ja sam osobiscie zawsze mialem wszystko glownie od asusa lub msi, a jak innym skladam kompy to podobnie. Firmy te maja dobry serwis i wsparcie, wiec nie ma co narzekac. Do plyty glownej co chwile wychodza aktualizacje biosu, jak tylko nowe procesory sie pokaza.

  11. @mandred (autor: Wujofefer | data: 18/05/10 | godz.: 23:08)
    "Nie gra w nic nowego bo go nie stać, a w przypadku konsoli gry są dwa razy droższe."
    Wiesz jakoś będąc na uczelni i widząc w co pocinają tam studenci nie zauważyłem zbyt wiele nowych tytułów. Głównie to właśnie WoW, GTA2 i DOTA. Sporadycznie zdarzają się jakieś nowsze tytuły ale to są wyjątki. Jakiś wiedźmin czy oblivion, może fallout wiosny nie czynią. Ostatnio też widuję HL2 i kilku zapaleńców z Left 4 Death. Najbardziej i tak mnie bawi GTA2 odpalane na i7 z GT330 xD "YEAH FULL POWER!!" xD
    Co do konsol to faktycznie coraz więcej osób na nich gra, widzę to u znajomych. Wielu pececiarzy nie modernizuje już kompów za ostatnie złotóweczki ze świnki skarbonki tylko trzyma nawet 5 letnie ale sprawne blaszaki i gra na XboXie 360 albo PS3.
    Granica wydajności na prawdę się zaciera. Kiedyś rzeczywiście na lapkach nie odpaliłeś gry w sensownej wydajności teraz taki DIRT2 może działać w Full HD na lapku a na PC nawet w 2560 na 1600 tylko po co komu aż takie magiczne rozdzielczości? Większość osób i tak gra w rozdziałkach pomiędzy 720p a 1080p. Coraz więcej osób zwraca uwagę na "miodność" gry a nie na jej super hiper wypasioną grafikę.
    Większość sprzętu który trafia do domów to kompy za 2000 do 3000 złotych. Mało kto kupuje sprzęt za 5000 czy 6000 tyś i więcej bo po co komu takie coś. Ja wiem, zapalony gracz kupi dwa radeony 5870 albo 2 GTX480 i do tego 6 rdzeniowego i7 i na dokładkę 8 albo i więcej GB ramu i każdy kto będzie miał gorszego kompa od niego będzie dla niego "lamą" albo "noobem"... :/ straszne...

    takich ludzi da się tylko podsumować tekstem z komixxów.
    1) Masz jakąś laskę?
    2) Pewnie, Suron Staf +13.
    1) Nieźle, a moja ma na imię Magda
    xD


  12. @M@ (autor: tompo75 | data: 18/05/10 | godz.: 23:11)
    Tak, firma przewiduje że na łaaadnych parę lat ewentualnie mogą być problemy i się wycofuje... ale ty pieprzysz.
    Chyba NV swoją polityką wykończyła firmę, zobaczymy która następna z serii NV only, bo co mądrzejsi sprzedają i NV i ATI.


  13. .... (autor: Wujofefer | data: 18/05/10 | godz.: 23:20)
    Nie wiem czy ktoś z was to pamięta ale już jakiś czas temu Nvidia odgrażała się, że z czasem zostawi sobie tylko kilku najważniejszych dla nich partnerów. Reszta mniejszych i słabych producentów kart graficznych pójdzie w odstawkę i zostanie tylko wąskie elitarne grono producentów grafik na chipach Nvidii. Już ponad rok temu o tym mówili w sprawie z małą dostępnością GT200 i pochodnych.

  14. @up (autor: tompo75 | data: 18/05/10 | godz.: 23:30)
    Tak, to było w czasach jak się w głowach poprzewracało, ale jak zwykle życie weryfikuje, że czasem ma się też pod górę i trzeba być na to przygotowanym.

  15. Własciwie to nie ma się co dziwić, że rynek topnieje. (autor: Borat | data: 19/05/10 | godz.: 00:51)
    Sam ma dość starego radka 3870.
    Grać już właściwie przestałem.

    W międzyczasie zmieniłem większość ;podzespołów a karta dale ta sama. I jakoś nie widzę powodów do zmiany. Wręcz przeciwnie jak będę zmieniał płytę główną to się zastanawiam czy nie kupić ze zintegrowaną grafiką bo trochę mnie wkurza zbyt duży pobór prądu przez kompa:)

    UPS wytrzymuje już tylko 3 minut zamiast 10-15 jak to było jeszcze 2 lata temu. Dzisiaj to już nawet fotki nie zdążę wydrukować jak mi prąd wyłączą ;p

    Tak, że po za niewielką liczba zapalenców, którzy muszą mieć nowości reszta dość rzadko zmienia kartę graficzną. A dla sporej liczby osób karta jest ostatnim podzespołem, który decydują się wymienić.

    Kiedyś kupno nowej karty za 700-800 zł nie było dla mnie niczym nadzwyczajnym. Dzisiaj szkoda mi na na 200 zł ;) Dzisiaj wolę sobie za ta kasę kupić dysk SSD czy obiektyw do aparatu.


  16. @up (autor: tompo75 | data: 19/05/10 | godz.: 00:54)
    po prostu się starzejesz... jak ja :)
    ale na nasze miejsca przychodzi świeży narybek, który da za grafikę 2000 by mieć parę fps-ów więcej, my już znamy parę ciekawszych pomysłów na co wydać 2000 i chyba tak ma być, kiedyś trzeba wyjść z piaskownicy, szczególnie jak się ma już własne dzieci :)


  17. Ja mam Geforca 9600 GT (autor: Informator | data: 19/05/10 | godz.: 08:30)
    I nie przymierzam się jeszcze do zmiany wg mnie to jedna z najlepszych kart. Sądzę że kompa zmienie tak za 2 lata. Bo po co teraz ? w rozdziałce 1440x900 wszystko działa.

  18. Wcale nie jestem zdziwiony decyzją BFG (autor: Qjanusz | data: 19/05/10 | godz.: 08:51)
    zdziwiony jestem jej postawa biznesową.

    "decyzja spowodowana jest brakiem opłacalności produkcji akceleratorów"

    Gdyby mieli chodź trochę instynktu samozachowawczego, to zrobiliby to samo co XFX, Bycie w klubie elitarnym nVidii za wszelką cenę! Decyzja żałosna i bez sensu. Gdyby chcieli na prawdę produkować akceleratory graficzne, to produkowaliby sprzęt opłacalny i liczyli zyski z KG jak Shappire czy Asus.

    Ale nie, nVIdia only -> głupota only -> only one możliwe zakończenie.
    Płacą za swoją głupotę. Marki szkoda, ale nie zarządu. Niech zdychają.


  19. trzeba bylo na ATI sie przerzucic (autor: zeek | data: 19/05/10 | godz.: 10:49)
    no nic, szkoda firmy

  20. apropos ATI (autor: Qjanusz | data: 19/05/10 | godz.: 15:02)
    http://pclab.pl/..._color_radeon_hd_5970_e12_1.jpg

  21. @up (autor: tompo75 | data: 19/05/10 | godz.: 16:38)
    To do tego zniżkę na 11 monitorów poproszę ;)
    no dobra, niech będą 3 ale "bezramówki" :)
    i pewnie hałasu robi tyle co 480 z tą turbinką ;)


  22. Jak przerzucic sie na ati (autor: morgi | data: 19/05/10 | godz.: 17:42)
    to trzeba pozegnac sie z wysoka jakoscia i dobrym wsparciem, krotko mowiac trzeba isc na masowa tandete.

  23. up.. (autor: M1ras | data: 19/05/10 | godz.: 18:29)
    może i masowa tandeta, ale za to jaka opłacalna ;)
    Żeby nie było sam mam radka 5750 XFX :)


  24. morgi (autor: Markizy | data: 19/05/10 | godz.: 18:50)
    co ty znowu udowadniasz :P
    Przecież sam podałeś dane z których jak byk wynikało że nvidia więcej ma procentowo zwrotów niż ATI, trzeba było tylko procenty pododawać:P


  25. uzupełnienie (autor: Markizy | data: 19/05/10 | godz.: 18:54)
    dokładnie tutaj http://twojepc.pl/news21354.html #48

    Co mnie interesują poszczególne firmy, podałeś dane z których jak byk widać że to nvidia daje ciała, bo więcej jej układów pada niż ATI.

    A problem zielonych pikseli znika często po rozgrzaniu się karty, lub minimalnym zwiększeniu napięcia. Dziwne to, ale widocznie kwestia stanów nie ustalonych. I nie dotyczy to wszystkich kart, tylko pojedynczych sztuk.


  26. Markizy (autor: morgi | data: 19/05/10 | godz.: 20:13)
    Jasne, modeli ktore ida za ciezkie pieniadze i nie maja rywala od strony ati. W kategorii tanie dla mas ati daje cielska, chociaz chudo go ma.

  27. Taki Asus, czy Sapphire (autor: pwil2 | data: 19/05/10 | godz.: 21:07)
    mają z pewnością niższe koszta produkcji, niż BFG. A kto zapłaci za eksluzywną wersję np. GTX470 (z oc +kilka %) kilka stów więcej, gdy za tyle kupi tańszego i wydajniejszego Asusa GTX480.

  28. morgi (autor: Markizy | data: 19/05/10 | godz.: 21:09)
    o czym to znowu gadasz, zaprzeczasz własnym danym ?
    dla przypomnienia

    - Radeon HD 4770 0.80%
    - Radeon HD 4830 1.82%
    - Radeon HD 4870 1.94%
    - GeForce 9800 GTX 2.22%
    - GeForce GTS 250 2.9%
    - GeForce GTX 275 3.05%
    - Radeon HD 4850 3.23%
    - Radeon HD 4890 3.36%
    - GeForce 9800 GT 3.51%
    - GeForce GTX 260 3.70%
    - GeForce GTX 280 4.6%
    - GeForce GTX 285 4.71%
    - GeForce GTX 295 4.72%
    - Radeon HD 4870 X2 12.34%

    gdzie jak byk stoi ze Nvidia ma 29,41% zwrotów a ATI ma tylko 23,49% to blisko 6% mniej! Wiec kto tu produkuje dziadostwo ?


  29. @up (autor: tompo75 | data: 19/05/10 | godz.: 21:12)
    szkoda czasu, energii i życia na dyskusje z trollami typu Morgi... odpuść sobie. Pies szczeka a karawana... itd ;)

  30. tompo75 (autor: Markizy | data: 19/05/10 | godz.: 21:37)
    wydaje ci sie :)
    czasem się to robi dla zabicia czasu i po to żeby inni nie ulegli zbałamuceniu przez pseudo znawców.


  31. Morgi - przestań biadolić... (autor: Majster | data: 19/05/10 | godz.: 23:07)
    ...please. Markizy ma rację - dla pewnej informacji. Morgi, nie wiem czy miałeś do czynienia kiedyś z czyszczeniem chłodzenia na grafice typu GeForce GTX 280. Kolega ma taką kartę marki Gigabyte i po pewnym czasie, po zawaleniu kurzem (że tak napisze "sadzami", bo kurz uzbierany po roku to mało powiedziane), taką kartę trzeba wyczyścić. To jest robota nie na parę minut, tylko kur... de na cały dzień, bo coś takiego rozkręcić to nie jest łatwa sprawa.


    Szanowny Morgi - jak chcesz to kompromituj się bardziej, droga wolna. I tak TPC zbytnio na tym nie zyska, a jeśli nawet to z czasem cały szum na Twój temat umilknie.

    Wracając do meritum - oczyścić chłodzenie na GTX 280 to przeje... hana sprawa. To jest tylko GTX 280, a co teraz można powiedzieć o jakimś Fermi ? Jak przyjdzie lato i prawdopodobne upały, cały shit ostatnio wypluty i wykastrowany od NV zacznie się przegrzewać i zdychać.

    Kiedyś tutaj padło takie sformułowanie: walka Dawida z Goliatem. Oczywiście cały ten Goliat w wykonaniu GTX 480 i GTX 470 już jest na przegranej pozycji, bo Panie Morgi czy tego chcesz czy nie, ATI poszło do przodu i to znacznie.

    Co do wyników padających kart - GF 8800GT _nie są_ ujęte w w tym Twoim jakże kompromitującym NV zestawieniu. Brawo. Za jakiś czas poprosimy o aktualizację tychże modeli i innych - jestem ciekaw czym "zieloni" się poszczycą ? Czyżby jeszcze większą wtopą padających kart ? No super... :/


  32. awaryjność GPU (autor: Qjanusz | data: 20/05/10 | godz.: 09:55)
    podawałem już z kilka razu linki do wykresów awaryjności GPU.

    Jasno z tego wynika kto oferuje gorszej jakości GPU.
    Do tego spektakularna wpadka z 8400M i 8600M

    O wsparciu typu drivery też chyba wszystko zostało powiedziane.

    nVidia ma spore wsparcie (RACZEJ PARCIE) na wstawianie loga do gierki i przekupowanie developerów aby implementowali niepopularne, nieporadne i działające na połowie kart fiziksy.


  33. @Majster (autor: Qjanusz | data: 20/05/10 | godz.: 09:58)
    tu masz GF 8800
    http://i41.tinypic.com/16arxxx.png


  34. Markizy (autor: morgi | data: 20/05/10 | godz.: 13:17)
    Jeszcze raz ci powiem, sumowanie procentow tu na nic, relacje trzeba uzwgledniac na ilosc zamowien zrealizowanych, sprzedaz kart ati byla w tym okresie o polowe nizsza.

  35. @Markizy (autor: AmigaPPC | data: 20/05/10 | godz.: 14:07)
    co jeszcze gorzej świadczy o nV - skoro 29,41% sprzedanych kart to zbuki w stosunku do 23,49% ATI.

  36. morgi (autor: Markizy | data: 20/05/10 | godz.: 14:15)
    a te procenty tego nie uwzględniają ? są to twoje procenty, i sumowanie jest tu jak najbardziej na miejscu, bo jesli na 10000 kart ATI wróci 2349 a u nvidi aż 2941 to kto ma lepszy sprzęt.

    Teraz tak pitolisz bo sam nie sprawdziłeś że nvidia faktycznie gorzej wypada, zauważyłeś ze jest 4870x2 który ma ponad 12% to na pewno ati ma więcej, a tu taki zonk.


  37. ciekawe jak w rzeczywistości z gwarancją (autor: doktornvidia | data: 22/05/10 | godz.: 10:01)
    Ciekawe bo akurat mam 8800gts 512 bfg i mnie trafia jak słyszę.Teraz żałuję ze nie poczekałem na EVGA
    mam od dwóch lat a gwarancje mam na 5 ciekawe jak to będzie.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.