TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Czwartek 3 marca 2011 |
|
|
|
AMD odda w ręce użytkowników Maya 2011 nową wtyczkę Autor: Wedelek | źródło: AMD | 19:47 |
(19) | Na konferencji Game Developer's (GDC) firma AMD zapowiedziała opublikowanie nowej wtyczki dla programu Autodesk Maya 2011. Oprogramowanie to wykorzystuje standard OpenCL i silnik Bullet Physics. Z założenia ma pomóc rozwinąć rynek gier komputerowych, pozwalając grafikom tworzyć jeszcze bardziej zaawansowane i realistyczne animacje. Plug-in pozwala również w łatwy sposób tworzyć zaawansowane interakcje z udziałem fizyki pomiędzy obiektami na scenie przy wykorzystaniu API DirectCompute w DirectX11.
Dużym plusem w tym przypadku ma być wsparcie dla open-source'owego OpenCL i renderingu z użyciem kart graficznych. Oczywiście mowa o kartach AMD, między innymi należących do serii FirePro modelu V8880 zbudowanego w oparciu o układ Cypress. |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- i oby takich newsów było jak najwięcej (autor: Qjanusz | data: 3/03/11 | godz.: 19:52)
:-)
- ... (autor: Aamitoza | data: 3/03/11 | godz.: 19:59)
no i fajnie, teraz tylko pytanie kiedy.
- huehue (autor: morgi | data: 3/03/11 | godz.: 20:15)
3 slowa sprzeczne z rozwojem i rynkiem gier, nowe nazwy powymyslali i co to dalo, lolaboga gry siedza na dx, a nie openach.
- @morgi (autor: Qjanusz | data: 3/03/11 | godz.: 20:21)
CZYTAĆ ZE ZROZUMIENIEM!!!
tu OpenCL jest narzędziem do tworzenia animacji wykorzystywanych w gierkach pod DX :-)
poza tym mamy:
"Plug-in pozwala również w łatwy sposób tworzyć zaawansowane interakcje z udziałem fizyki pomiędzy obiektami na scenie przy wykorzystaniu API DirectCompute w DirectX11."
- @up/edit (autor: Qjanusz | data: 3/03/11 | godz.: 20:22)
poza tym to się zaczynaj przyzwyczajać.
Twoje zadanie na TPC będzie coraz cięższe ;-)
- @Wedelek (autor: pomidor | data: 3/03/11 | godz.: 20:45)
Chodzi o zwrot "Dużym plusem w tym przypadku ma być wsparcie dla open-source'owego OpenCL i renderingu z użyciem kart graficznych. Oczywiście mowa o kartach AMD, ..."
Możesz to bardziej rozjaśnić ? Przecież NV też może renderować i wspiera OCL.
- @pomidor (autor: Promilus | data: 3/03/11 | godz.: 20:49)
Klient Folding@Home GPU3 też jest w całości w OpenCL już, ale Radeonów JESZCZE nie wspiera (a dokładniej kod pewnie działa, ale są zablokowane na czas ukończenia testów/poprawek). Plugin może w ten sam sposób blokować non-amd. Z drugiej strony może to też śmigać na nvidii a całe zdanie być nadinterpretacją redaktora.
- pomidor (autor: morgi | data: 3/03/11 | godz.: 22:01)
Chodzi o towar 'uzywany' czyli z drugiej reki, beda wsparcie dodawac po Nvidii, jako ze i trudniej i mniej wydajnie.
- @Ketchup (autor: Qjanusz | data: 3/03/11 | godz.: 22:09)
nVidia miała swoją wtyczkę do AD Maya już rok wcześniej, ale niestety nie wspiera OpenCL.
Wtyczka wspomaga tylko efekty zamkniętego PhysXa (ta od AMD otwarty na wszystkie graty Bullet Physics):
http://developer.nvidia.com/...sx_dcc_plugins.html
- #8 ... (autor: Qjanusz | data: 3/03/11 | godz.: 22:11)
nie pal więcej towaru używanego z drugiej ręki...
Sam widzisz że tak jest trudniej i mniej wydajnie...
- AMD (autor: Gigant | data: 4/03/11 | godz.: 00:36)
ładuje tony kasy w promocje otwartych standardów OpenCL i Bullet bo to przyszłość.
CUDA i PSIKS mogą się schować. Jak zwykle AMD postawiło na właściwego konia.
- no morgi (autor: cyferluu | data: 4/03/11 | godz.: 01:27)
nie popisałeś sie błyskotliwością ani znajomością tematu w komentarzach do tego newsa...
FAIL
- @11. (autor: Mariosti | data: 4/03/11 | godz.: 03:29)
No właśnie jakby ładowali tony kasy to nie byłyby to standardy zupełnie nieznane w środowiskach które mają największy potencjał do bycia zainteresowanymi tą tematyką... tego samego nie można powiedzieć o nvidii ze swoim... i dobrym i beznadziejnym jednocześnie CUDA.
- @8. (autor: Mariosti | data: 4/03/11 | godz.: 04:04)
Jeśli opencl na kartach nvidii będzie (a jest) mniej wydajny niż w cuda, to wynika to tylko z debilnego bronienia własnego standardu poprzez tworzenie sztucznego argumentu... jak dorośniesz to będzie wiedział z czego to wynika...
- Poczekajmy. (autor: BeHQ | data: 4/03/11 | godz.: 10:01)
Miło byłoby zobaczyć coś innego niż Psyhix. Zawsze większy wybór dla Nas. Teraz jest tylko jedno, albo nic.
- @BeHQ (autor: Promilus | data: 4/03/11 | godz.: 10:20)
http://www.youtube.com/watch?v=ItR87QtdBr4
Nie żeby to było jedno i drugie akcelerowane przez GPU. Ale teraz blender może korzystać z luxrendera opencl (gpu i cpu) oraz właśnie bullet physix w opencl. Są możliwości? Ano są. I nie ograniczają się do kart nvidii.
- Mariosti (autor: morgi | data: 4/03/11 | godz.: 16:33)
CUDAcznosc zaczyna sie i konczy na sprzecie Nvidii, kiedy odejda w niepamiec skonczy sie CUDAcznosc i cala reszta, ktora z grubsza jest kopia tego co robi Nvidia, szkoda ze to kasa na marne, w duzej mierze Nvidii.
- @17. (autor: Mariosti | data: 4/03/11 | godz.: 19:47)
Jak skończy się cudaczność to tylko ona się skończy... DC i OCL pozostaną w najlepsze... OCL szczególnie bo gpu to tylko jeden z wielu typów urządzeń go wspierających...
- Fisyks zdechnie jak EAX, czy Glide (autor: Qjanusz | data: 6/03/11 | godz.: 17:21)
wszystko co trzyma się PCB jedynego słusznego producenta, zdycha prędzej czy później...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|