AMD odda w ręce użytkowników Maya 2011 nową wtyczkę
Autor: Wedelek | źródło: AMD | 19:47
(19)
Na konferencji Game Developer's (GDC) firma AMD zapowiedziała opublikowanie nowej wtyczki dla programu Autodesk Maya 2011. Oprogramowanie to wykorzystuje standard OpenCL i silnik Bullet Physics. Z założenia ma pomóc rozwinąć rynek gier komputerowych, pozwalając grafikom tworzyć jeszcze bardziej zaawansowane i realistyczne animacje. Plug-in pozwala również w łatwy sposób tworzyć zaawansowane interakcje z udziałem fizyki pomiędzy obiektami na scenie przy wykorzystaniu API DirectCompute w DirectX11.
Dużym plusem w tym przypadku ma być wsparcie dla open-source'owego OpenCL i renderingu z użyciem kart graficznych. Oczywiście mowa o kartach AMD, między innymi należących do serii FirePro modelu V8880 zbudowanego w oparciu o układ Cypress.
K O M E N T A R Z E
i oby takich newsów było jak najwięcej (autor: Qjanusz | data: 3/03/11 | godz.: 19:52) :-)
... (autor: Aamitoza | data: 3/03/11 | godz.: 19:59) no i fajnie, teraz tylko pytanie kiedy.
huehue (autor: morgi | data: 3/03/11 | godz.: 20:15) 3 slowa sprzeczne z rozwojem i rynkiem gier, nowe nazwy powymyslali i co to dalo, lolaboga gry siedza na dx, a nie openach.
tu OpenCL jest narzędziem do tworzenia animacji wykorzystywanych w gierkach pod DX :-)
poza tym mamy:
"Plug-in pozwala również w łatwy sposób tworzyć zaawansowane interakcje z udziałem fizyki pomiędzy obiektami na scenie przy wykorzystaniu API DirectCompute w DirectX11."
@up/edit (autor: Qjanusz | data: 3/03/11 | godz.: 20:22) poza tym to się zaczynaj przyzwyczajać.
Twoje zadanie na TPC będzie coraz cięższe ;-)
@Wedelek (autor: pomidor | data: 3/03/11 | godz.: 20:45) Chodzi o zwrot "Dużym plusem w tym przypadku ma być wsparcie dla open-source'owego OpenCL i renderingu z użyciem kart graficznych. Oczywiście mowa o kartach AMD, ..."
Możesz to bardziej rozjaśnić ? Przecież NV też może renderować i wspiera OCL.
@pomidor (autor: Promilus | data: 3/03/11 | godz.: 20:49) Klient Folding@Home GPU3 też jest w całości w OpenCL już, ale Radeonów JESZCZE nie wspiera (a dokładniej kod pewnie działa, ale są zablokowane na czas ukończenia testów/poprawek). Plugin może w ten sam sposób blokować non-amd. Z drugiej strony może to też śmigać na nvidii a całe zdanie być nadinterpretacją redaktora.
pomidor (autor: morgi | data: 3/03/11 | godz.: 22:01) Chodzi o towar 'uzywany' czyli z drugiej reki, beda wsparcie dodawac po Nvidii, jako ze i trudniej i mniej wydajnie.
@Ketchup (autor: Qjanusz | data: 3/03/11 | godz.: 22:09) nVidia miała swoją wtyczkę do AD Maya już rok wcześniej, ale niestety nie wspiera OpenCL.
Wtyczka wspomaga tylko efekty zamkniętego PhysXa (ta od AMD otwarty na wszystkie graty Bullet Physics):
#8 ... (autor: Qjanusz | data: 3/03/11 | godz.: 22:11) nie pal więcej towaru używanego z drugiej ręki...
Sam widzisz że tak jest trudniej i mniej wydajnie...
AMD (autor: Gigant | data: 4/03/11 | godz.: 00:36) ładuje tony kasy w promocje otwartych standardów OpenCL i Bullet bo to przyszłość.
CUDA i PSIKS mogą się schować. Jak zwykle AMD postawiło na właściwego konia.
no morgi (autor: cyferluu | data: 4/03/11 | godz.: 01:27) nie popisałeś sie błyskotliwością ani znajomością tematu w komentarzach do tego newsa...
FAIL
@11. (autor: Mariosti | data: 4/03/11 | godz.: 03:29) No właśnie jakby ładowali tony kasy to nie byłyby to standardy zupełnie nieznane w środowiskach które mają największy potencjał do bycia zainteresowanymi tą tematyką... tego samego nie można powiedzieć o nvidii ze swoim... i dobrym i beznadziejnym jednocześnie CUDA.
@8. (autor: Mariosti | data: 4/03/11 | godz.: 04:04) Jeśli opencl na kartach nvidii będzie (a jest) mniej wydajny niż w cuda, to wynika to tylko z debilnego bronienia własnego standardu poprzez tworzenie sztucznego argumentu... jak dorośniesz to będzie wiedział z czego to wynika...
Poczekajmy. (autor: BeHQ | data: 4/03/11 | godz.: 10:01) Miło byłoby zobaczyć coś innego niż Psyhix. Zawsze większy wybór dla Nas. Teraz jest tylko jedno, albo nic.
@BeHQ (autor: Promilus | data: 4/03/11 | godz.: 10:20) http://www.youtube.com/watch?v=ItR87QtdBr4
Nie żeby to było jedno i drugie akcelerowane przez GPU. Ale teraz blender może korzystać z luxrendera opencl (gpu i cpu) oraz właśnie bullet physix w opencl. Są możliwości? Ano są. I nie ograniczają się do kart nvidii.
Mariosti (autor: morgi | data: 4/03/11 | godz.: 16:33) CUDAcznosc zaczyna sie i konczy na sprzecie Nvidii, kiedy odejda w niepamiec skonczy sie CUDAcznosc i cala reszta, ktora z grubsza jest kopia tego co robi Nvidia, szkoda ze to kasa na marne, w duzej mierze Nvidii.
@17. (autor: Mariosti | data: 4/03/11 | godz.: 19:47) Jak skończy się cudaczność to tylko ona się skończy... DC i OCL pozostaną w najlepsze... OCL szczególnie bo gpu to tylko jeden z wielu typów urządzeń go wspierających...
Fisyks zdechnie jak EAX, czy Glide (autor: Qjanusz | data: 6/03/11 | godz.: 17:21) wszystko co trzyma się PCB jedynego słusznego producenta, zdycha prędzej czy później...
D O D A J K O M E N T A R Z
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.