TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Piątek 5 sierpnia 2011 |
|
|
|
IGP Intela otrzyma wsparcie dla DirectX 11.1 w 2013 roku Autor: Wedelek | źródło: Xbit Labs | 11:38 |
(7) | Mimo że na rynku układów graficznych niepodzielnie rządzi Intel, to jednak wszystkie sprzedawane przez niego układy to IGP, które od kilku lat są montowane w procesorach tego producenta. Intela nie można więc nazwać pionierem w branży układów graficznych, ale też z drugiej strony IGP GMA z każdą generacją są coraz lepsze i aktualnie są już w stanie zapewnić komfortową pracę użytkownikom o niewygórowanych wymaganiach. Producent nie może jednak całkowicie zignorować postępu w grafice komputerowej która odbywa się dzięki innym firmom.
Dlatego też IGP montowane w zapowiedzianych na marzec lub kwiecień przyszłego roku układach Ivy Bridge będzie w końcu wspierać biblioteki DirectX11, a układ ten powiększy grono certyfikowanych aplikacji profesjonalnych o 8 nowych w tym: ProEngineer, Maya, 3ds Max oraz Softimage XSI.
O ile więc Intel ze sporym opóźnieniem wprowadzi najnowsze API Microsoftu, to już z wersją 11.1 ma być znacznie lepiej, a ta wersja bibliotek będzie wraz z OpenGL 3.2+ wspierana przez IGP montowane w Haswell'u. Niestety producent nie przewiduje wsparcia dla OpenGL 4.1, toteż użytkownicy pracujący z niektórymi aplikacjami wciąż będą musieli GMA Intela omijać szerokim łukiem, stosując karty graficzne konkurencji.
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- no gratki (autor: Krax | data: 5/08/11 | godz.: 15:55)
szkoda ze tak pozno....ale podobno jak ma sie pieniadze to niema rzeczy nie do nadrobienia-zobaczymy
- a gdzie OpenCL (autor: Jarek84 | data: 5/08/11 | godz.: 18:13)
Mają bardzo dobrze zoptymalizowane SDK pod swoje procki grafika dalej 100lat za konkurecją ;)
- Grafika do drukowania pulpitu? (autor: Plackator | data: 5/08/11 | godz.: 19:12)
...
- W 2013... (autor: LoneStarr | data: 5/08/11 | godz.: 22:10)
Będzie DX 13 ;)
- DX11 (autor: RusH | data: 6/08/11 | godz.: 10:53)
na 6 szaderach!
- Z innej beczki (autor: ekspert_IT | data: 6/08/11 | godz.: 17:19)
Wejdzie za chwilę RAGE na OpenGL - może spowoduje to powrót do innowacyjności branży gier jeśli chodzi o engine, wykonanie, efekty, etc. i to wszystko na WIndows XP.
Moim zdaniem DirectX 9 z którym mamy do czynienia od ostatnich 5 lat oraz konsolizacja gier jest winna temu, że gry wyglądają ładnie, ale 95% z nich to tytuły beznadziejne. Takiego Dooma czy Enemy Territory to można było grać i grać godzinami, dniami, tygodniami i nawet po kilku latach z przyjemnością się powraca do tych tytułów. Doom3 wprowadził nową jakość grafiki - bijącą mój ulubiony UT2003/2004 :) Mam nadzieję, że RAGE engine zaoferuje efekty DX11 na OpenGL pod Windows XP - może byłby to moment przełomowy i gry wychodziłyby lepszej jakości i bardziej dopracowane?
- ekspert_IT (autor: Markizy | data: 6/08/11 | godz.: 21:03)
ci takiego nie nastąpi do czasu aż dzieciarnia/i nie tylko nie zrozumie ze gra to nie tylko ładna grafika, ale też ważna jest fabuła i złożoność gierki.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|