Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2020
Środa 10 sierpnia 2011 
    

Intel "przygarnia" firmę Trinigy i jej silnik 3D


Autor: Wedelek | źródło: Nordic Hardware | 13:49
(9)
Od 2008 roku właścicielem silnika przeznaczonego do tworzenia zaawansowanych symulacji fizycznych, głównie w grach, czyli Havok jest Intel. Pomimo to narzędzia tego mogą używać wszyscy i w przeciwieństwie do PhysX'a działa ono na kartach graficznych wszystkich producentów, a nie tylko Intela czy Nvidia (Phys'X na konfiguracjach bez karty graficznej Nvidia korzysta z CPU). Ale "niebiescy" nie zamierzają jak widać poprzestać na fizyce i postanowili przejąć firmę Trinigy, odpowiedzialną za rozwój silnika 3D o tej samej nazwie.

Powód takiego zachowania jest oczywisty. Intel chce przyciągnąć deweloperów, tak by powstawało coraz więcej tytułów, które są zoptymalizowane dla IGP w procesorach Intela obecnej i przyszłej generacji. Zachowanie firmy z Santa Clara podkreśla jak ważnym elementem staje się GPU i w którym kierunku pójdzie rozwój procesorów w najbliższych latach.



 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. ehh (autor: Wyrzym | data: 10/08/11 | godz.: 15:03)
    ja nic nie czaje
    "i w przeciwieństwie do PhysX'a działa ono na kartach graficznych wszystkich producentów"
    i zaraz
    "(Phys'X na konfiguracjach bez karty graficznej Nvidia korzysta z CPU)"

    to mozna uzywac tego physixa jak sie nie ma geforce czy nie? :>


  2. Kenjiro (autor: Kenjiro | data: 10/08/11 | godz.: 15:07)
    @1: Można używać, ale nie z użyciem karty graficznej, tylko na procesorze. Generalnie nie było by problemu, tylko PhysX jest tak napisany, że działa kiepsko na CPU (w przeciwieństwie np. do Havoka).

  3. hymmm (autor: Wyrzym | data: 10/08/11 | godz.: 15:39)
    to nawet nie widzialem ze to dziala jak sie nie ma karty nvidi, wiedzialem ze mozna na cpu odpalic ale myslalem ze musial byc geforce obecny.

  4. trinity = kupa (autor: RusH | data: 10/08/11 | godz.: 17:46)
    te wszystkie rpzyklady wygladaja jak zaczerpniete z playstation2

  5. peace of mind, regular updates (autor: XTC | data: 10/08/11 | godz.: 22:01)
    faktycznie jakaś bieda i zaklinanie rzeczywistości.

  6. mimo że nie jestem zwolennikiem zbuczka graficznego by Intel (autor: Qjanusz | data: 11/08/11 | godz.: 09:52)
    to krok ten wg mnie jest pięknym posunięciem Intela.

    Nie jest tajemnicą że przyszłość to APU i Intelowe wersje "APU". Każde dziecko wie że AMD musi wzmacniać x86, a Intel IGP.
    Niebieski odrobił pracę domową wprowadzając QuickSynca i czekające na implementację DX11. Ruch opisany w newsie, pięknie komponuje się do całej graficznej strategii procków Intela.


  7. Qjanusz (autor: Markizy | data: 11/08/11 | godz.: 10:46)
    http://www.benchmark.pl/...-4041/strona/14982.html

    ten quicksynca nie jest taki rewelacyjny jak się wydaje.

    "W jednym z testów z udziałem Core i5 2400 konwersja sprzętowa i programowa trwała dokładnie tyle samo! "

    Bo dalej to mocno obciąża CPU a GPU tylko ledwie ledwie.


  8. @up (autor: Qjanusz | data: 11/08/11 | godz.: 10:58)
    @Markizy - z Twojego linka:
    "Pojedynek wygrywa sprzętowy konwerter Intela."


  9. spoko (autor: cyferluu | data: 12/08/11 | godz.: 00:22)
    moze doczekamy sie grywalnej wersji jakiejs platformowki rodem z 1994 :)

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.