TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Czwartek 8 marca 2012 |
|
|
|
Stacjonarne APU Trinity zaprezentowane podczas targów CeBIT Autor: Zbyszek | 12:57 |
(27) | Na swoim stoisku podczas targów CeBIT firma AMD prezentuje możliwości układów APU Trinity dla komputerów stacjonarnych, które trafią na rynek w 2 kwartale tego roku. Procesory będą wyposażone w dwa moduły Piledriver (ulepszony Bulldozer) z czterema rdzeniami x86 oraz zintegrowany układ graficzny Radeon serii 7000. Flagowy model takiego procesora, APU A10-5800K taktowany zegarem 3,8 GHz jest sercem komputera, na którym można zagrać w Colin McRae: Dirt 3 na trzech monitorach Full HD pracujących w trybie Eyefinity (5760x1080 pikseli). Gra jest oczywiście obsługiwana przez układ graficzny zintegrowany z procesorem.
Warto dodać, że wcześniej, podczas styczniowych targów Consumer Electronics Show w Las Vegas firma prezentowała możliwości mobilnych wersji APU Trinity, o czym pisaliśmy tutaj.
Według ostatnich informacji, podobnie wyglądał będzie przebieg premiery nowych APU - wersje dedykowane dla komputerów mobilnych trafią na rynek wcześniej, w kwietniu lub maju, natomiast premiera układów dla komputerów stacjonarnych oraz płyt głównych z podstawką Socket FM2 i chipsetu A85 odbędzie się w czerwcu, najprawdopodobniej na samym początku tego miesiąca podczas targów Computex (3-6 czerwca).
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- pierwsza integra na której idzie pograć na 3 monitorach (autor: Qjanusz | data: 8/03/12 | godz.: 13:03)
full hd każdy.
- AMD (autor: ghost12 | data: 8/03/12 | godz.: 13:06)
Jako jedyne na świecie posiada integre która pozwoli nie tylko podłączyć ale także poprawnie wyświetlić, a nawet zagrać na 3 monitorach. :)
- Aby to jak najwczesniej do sprzedazy trafilo (autor: josefek | data: 8/03/12 | godz.: 13:17)
aby znow nie trzeba bylo 6 miesiecy czekac.
- @Qjanusz (autor: x123x | data: 8/03/12 | godz.: 13:51)
pierwszą integrą mogącą wyświetlić obraz na 3 monitorach w full HD w sprzedaży już 29 kwietnia będzie HD4000 na pokładzie Intel IvyBridge.
APU Trinity będzie wolniejsze zegar w zegar od llano o jakieś 10%, dlatego standardowo ustawili chore takty w turbo ponad 4GHz. Kolejna porażka AMD.
- @4. (autor: sepratist | data: 8/03/12 | godz.: 14:00)
Jeszcze nic nie wiesz , ale już z góry zakładasz że and poniesie porażke. Trinity jakie będzie dowiemy się po premierze , ale już wiadomo że nawet hd 4000 nie daje rade nawet llano. Tak myślisz że w amd pracują takie głupki jak ty i będą cofać się w rozwoju cpu. Tam nawet sprzątaczki są madrzejsze od ciebie
- @sepratist (autor: x123x | data: 8/03/12 | godz.: 14:04)
bulldozer jest wolniejszy zegar w zegar od phenoma II, a w trinity będą rdzenie z bulldozera. Masz rację, sprzątaczki w AMD są mądrzejsze od ciebie.
- Mam nadzieje... (autor: Rakieta1 | data: 8/03/12 | godz.: 14:08)
Mam nadzieje że poprawią wydajność w CPU. Ja na przykład wolałbym Core i7 950 zamiast FX-8150. W procesorach cenię uniwersalność - wysoką wydajność jedno i wielowątkową. Jeśli poprawią wydajność pojedyńczego rdzenia o 25% to już przegonią staruszka Nehalema. Chciałbym żeby tak było, ale patrząc reanie wzrost może się ograniczyć do jedynie 12%. Liczba pośrednia - zapowiadli wzrost między 10 a 15% więc wypośrdkowałem z tendecją w dół - na podstawie doświadczeń. Nie ma co się łudzić - obecna oferta procesorów AMD to zupełna pomyłka.
- @6. (autor: sepratist | data: 8/03/12 | godz.: 14:12)
Kurwa czytanie z zrozumieniem się kłania. Bo takiej prostej rzeczy jak czytanie cię przerasta. W llano są rdzenie z athlona II. A w trinity będą ulepszone rdzenie , coś koło 10%. Wiec skok powinien być tak o 20%. No i miazga w Gpu można dokupić zewnetrzną karte. Jak ci coś nie pasi to nie kupuj.
- @x123x (autor: mlodybe | data: 8/03/12 | godz.: 14:18)
tak intel jako pierwszy wypuści integre do wyświetlania pulpitu w fullhd
ew bedzie można na hd4000 w tnący sie film FHD z f11 pograc
co do tematu
już zacieram raczki na a10:) oj bedzie on sercem mojego nowego komputera
- @7. (autor: mlodybe | data: 8/03/12 | godz.: 14:21)
jeśli cenisz wielowątkowość to intel nie jest najlepszym rozwiązaniem
- @10 (autor: Rakieta1 | data: 8/03/12 | godz.: 14:28)
Cenie uniwersalność - procesor powinien mieć wysoką wydajność w aplikacjach wykorzystujących zarówno jeden rdzeń jak i wiele rdzenie. Niktóre aplikacja trudno "zrównoleglić" - jedynie najbogatsze studia gier stać na zrobienie gry wykorzystującej trzy rdzenie - Battlefield 3 - powstały olbrzymim kosztem. Także obecna oferta AMD mi się nie podoba ze względu na niedostateczną wydajność pojedyńczych rdzeni. Intel od czasów AMD K6 nie miał tak ogromnej przewagi nad AMD jak w chwili obecnej.
- @11 (autor: mlodybe | data: 8/03/12 | godz.: 14:36)
jak ci sie AMD nie podoba to poco sie pocisz i starasz sie ludzią na siłe udowodnić że coś jest lepsze od drugiego skoro wszyscy o tym wiedzą co zresztą nie jest tajemnicą
robisz tylko z siebie idiote
- @mlodybe (autor: x123x | data: 8/03/12 | godz.: 15:11)
nowe APU AMD będzie wymagało nowej podstawki FM2. Czyli znowu będzie trzeba kupić płytę główną. To bardzo ogranicza rozbudowę istniejących zestawów. AMD zdziera kasę z klientów.
- @xEmux (autor: Qjanusz | data: 8/03/12 | godz.: 15:24)
zgadzam się z Tobą i ze sobą.
"pierwszą integrą mogącą wyświetlić obraz na 3 monitorach w full HD w sprzedaży już 29 kwietnia będzie HD4000", natomiast pierwsza integra na której idzie pograć na 3 monitorach full hd każdy to Trinity.
wyświetlić to nie to samo co pograć
masterem od wyświetlania wyłącznie jest Intel
masterem od mocy pozwalającej na grę jest AMD
szacun dla Ciebie za zauważenie tej subtelnej, aczkolwiek wymownej różnicy :-)
- @Rakieta1 (autor: VP11 | data: 8/03/12 | godz.: 15:52)
Wielowatkowosc opowiadasz. A wiesz ze jak odpalisz cztery obliczenia to wydajnosc pojedynczego watka spada o 50% w porownaniu z pojedynczym obliczeniem ??
Co do AMD nie testowalem. Trudno testowac procesor dla rozrywki z procesorem przyznaczonym na meki obliczeniowe, jakim jest Xeon.
- @x123x (autor: VP11 | data: 8/03/12 | godz.: 15:54)
zgodze sie, ze ostatnio i AMD poszlo na taki krok aby okradac klientow jak do tych czas lubil robic Intel.
- up jak mam (autor: Krax | data: 8/03/12 | godz.: 16:08)
kupic cos do obliczen to kupie sobie 16 ps3 i zrobie klaster, wyjdzie taniej
- Widzxe, ze czesc Panow ma powazne trudnosci ze zrozumieniem (autor: josefek | data: 8/03/12 | godz.: 16:37)
w jakim celu powstalo APU....i chyba jest dla mnie strata czasu aby to tym Panom wyjasnic....bo kazdy Medal ma dwie strony...nie mozna miec zone pijaczke i flaszke pelna..AMD wybral pewna droge i dotrychczas, nie biorac pod uwage problemy produkcyjne, na tej drodze osiaga pewien sukses...aby rasowe konie do stajni wprowadzic, trzeba najpierw stajnie wyczyscic...
- @13 (autor: mlodybe | data: 8/03/12 | godz.: 16:45)
to jeszcze nie jest potwierdzona informacja wiec nie siej popyliny
- @josefek (autor: Rakieta1 | data: 8/03/12 | godz.: 16:57)
Żeby AMD na chwilę obecną zadowoliło ubogich graczy to potrzebne jest żeby procesory te miały wydajność w CPU takie jak Core i5 750, zaś zintegrowana grafika powinna stać na poziomie Radeona 6850. Lata świetlne dzielą LLano od takiej wydajnośći, więc llano to bezdyskusyjna porażka. Jedynie modele A4 i E2 są dobre do swojego przezaczenia - biuro, filmy i amatorszcyzna.
- @rakieta1 (autor: mlodybe | data: 8/03/12 | godz.: 17:05)
to teraz to pojechałeś
prawie 90% ludzi grajacych na komputerze nie potrafią zmienić rozdzielczości na pulpicie
- ... (autor: mlodybe | data: 8/03/12 | godz.: 17:06)
nie mówiac już o zmianie detali
po za tym wystarcza im tez grafika jak na konsoli a to własnie zapewnia APU
- C20- moze lata dziela . aòle tez muszisz dodac (autor: josefek | data: 8/03/12 | godz.: 19:36)
ze tez ciebie od rozsadku ltata dziela...
ASMD przy zakupie ATI ( mial wtedy 44 % rynku microprocessorow, ale na nich marnie zarabial, bo Intel lapowkami i " rozsadnymi " sposobami im zarobic nie pozwolil) duzo bledow popelnil, popelnil tez duzo az do roku lonskiego, teraz kompas odnalazl i swoja droga idzie..,.,.dla swojej i naszej radosci.
- Ależ z niektórych fanboystwo wyłazi (autor: Marcel | data: 8/03/12 | godz.: 20:36)
Jak Intel daje zegar 4GHz to jest ach i och bo to dla super wydajności. A jak już AMD tak zrobi to oczywiście goni zegar żeby wydajność była znośna. Czy tak trudno pojąć że każda firma daje produkt tak wydajny na jaki ją stać i że osiągnąć to można różnymi sposobami. A że proc A jest wydajniejszy od B - cóż życie...
- Powiem szczerze (autor: Jarek84 | data: 9/03/12 | godz.: 01:38)
ze jesli ponizsze informacje się sprawdzą (szczególnie podpunkt II w odnośikach dotyczący wyajności w Vantage Performance, która po przeglądnięciu wyników okazuje się nie odbiega zbytnio od tandemów z HD6750) to jestem w lekkim szoku :O
http://blogs.amd.com/...ted”-generation/
- @x123x#4 (autor: pawel.xxx | data: 9/03/12 | godz.: 11:22)
Skąd masz info że IB będzie obsługiwał 3 monitory?
Jakiś czas temu były doniesienia o tym że to gpu w haswell będzie miał taką możliwość. Jesli ktoś ma potwierdzone informacje nt ile monitorów będzie obsługiwał IB to będę wdzięczny za info
- Na rzie nie zapowiada się nic specjalnego (autor: anemus | data: 9/03/12 | godz.: 12:14)
Już mobilne Llano gdzie takie układy mają największą rację bytu okazało się tragedią ze względu na marną wydajność cpu i skandalicznie niskie takty. Buldek niestety nie należy do najoszczędniejszych procków, a tpd gpu mu na pewno nie ułatwi zadania więc nie przewiduję "potęgi", "mocy" czy czegoś takiego...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|