Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Poniedziałek 12 marca 2012 
    

Microsoft pracuje nad ekranem dotykowym z czasem reakcji 1ms


Autor: Zbyszek | źródło: Engadget | 18:31
(9)
Każdy użytkownik tabletu, smartfona czy innego urządzenia z ekranen dotykowy doskonale zdaje sobie sprawę z tego jak ważne jest to, aby czas reakcji urządzenia na wydawane polecenia był jak najkrótszy. Obecnie barierę w tym względzie stanowi nie szybkość działania urządzenia czy jego procesora, ale opóźnienie reakcji ekranu dotykowego. Tymczasem naukowcy z Microsoft Applied Science pracują nad rozwiązaniami, które pozwolą zmniejszyć czas reakcji ekranów dotykowych do zaledwie 1 milisekundy. Symulowaną szybkość działania takiego ekranu porównano do ekranów charakteryzujących się opóźnieniem o wartości 100, 50 oraz 10 milisekund.

Chociaż czas reakcji współczesnych ekranów dotykowych jest akceptowalny dla większości użytkowników, to jednak zdaniem Microsoftu ekrany o opóźnieniu 1ms byłyby przydatne dla osób, które na co dzień korzystają z aplikacji graficznych, natomiast z punktu widzenia przeciętnego użytkownika mogłyby podnieść komfort użytkowania urządzeń.


 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Zaraz (autor: ZeXeL | data: 12/03/12 | godz.: 18:45)
    wpadnie Apple i powie, że to ich i mają na to 4 patenty.

  2. Baa gdyby tylko 4... (autor: gantrithor | data: 12/03/12 | godz.: 18:50)
    xxx

  3. Informacja nieprawdziwa (autor: mat48 | data: 12/03/12 | godz.: 19:32)
    "Kolejny artykuł na temat, z którego ludzie wyciągają pochopne wnioski. Microsoft jedynie badał opóźnienia ekranów, a nie stworzył ekran dotykowy z opóźnieniem 1ms. Te filmiki to symulacja, przeczytajcie dokładnie artykuł i najlepiej nie z tej strony, a z tej: http://www.theverge.com/...ce-touch-research"
    źródło: http://www.wykop.pl/...eniem-1-ms/#comment-9140009


  4. @up (autor: mat48 | data: 12/03/12 | godz.: 19:33)
    poprawny link:
    http://www.theverge.com/...formance-touch-research


  5. zle przetlumaczony/zrozumiany news (autor: RusH | data: 12/03/12 | godz.: 20:37)
    wrzuce to co napisalem na hackaday gdzie tez zle zrozumieli tego newsa :)

    summary is WRONG – they arent talking about sampling at 1KHz, but about processing delay

    If you google phone screen lag you wont find a SINGLE iphone video :) but over a hundred Android vids showing this

    http://www.youtube.com/watch?v=2cBMpDLgX2E

    this delay is absent on Apple devices – this is why Android phones need 4 cores and still feel slow.


    Chodzi o opoznienie pomiedzy odczytem polozenia a wyswietleniem czegos na ekranie jakie wprowadza UI.
    Scierwa na Androidzie maja opoznienie 4-6 KLATEK animacji za kliknieciem.


    Wyobrazcie sobie myszke komputerowa ktora czeka 100ms (6 klatek przy 60Hz odswiezania ekrany) zanim wysle dane o polozeniu. Teraz wyobrazcie sobie gre FPS taka myszka :D bedzie to rownoznaczne do gry z pingiem 100ms versus gra po lanie.
    Tak wyglada obecna sytuacja w androidzie.

    porownanie do windows fone
    http://www.youtube.com/watch?v=NgF0cSUJE4I

    android ssie na maksa


  6. @RusH (autor: Blazakov | data: 12/03/12 | godz.: 21:05)
    Opóżnienie ekranu to jeszcze nic w porównaniu z niemal półsekundowym buforem dźwięku...

  7. to nie opoznienie ekranu (autor: RusH | data: 12/03/12 | godz.: 21:40)
    tylko opoznienie w przetwarzaniu danych
    tz kod UI dostaje info o palcu/kliknieciu/czynnosci/czymstam
    dane siedza w buforze przez x klatek
    dopiero po x klatkach dane trafiaja do obrobki i znowu trwa to x kolejnych klatek
    dopiero po 5-6 klatkach cos zaczyna sie dziac :/

    wiec sie wcale nie dziwie jesli to samo dzieje sie z dzwiekiem


  8. @RusH (autor: Blazakov | data: 12/03/12 | godz.: 22:13)
    http://www.youtube.com/...78Sc&feature=related

    Nic dziwnego, że producenci oprogramowania do zabawy z dźwiękiem maja problemy z Androidem.

    A tak w ogóle, @Zbyszej może w ramach rehabilitacji napiszecie o możliwości wytworzenia wrażenia dotyku na ekranach:
    http://www.youtube.com/...dded&v=5X-9-57qG9Y#! ?


  9. a propos dzwieku (autor: daver | data: 13/03/12 | godz.: 09:31)
    Androidowy serwer dzwieku ssie ponoc na maksa; nawet znienawidzony przez wielu linuksiarzy PulseAudio wypada przy nim rewelacyjnie. http://arunraghavan.net/...-vs-audioflinger-fight/ ; http://code.google.com/...id/issues/detail?id=3434

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.