Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2019
Wtorek 13 listopada 2012 
    

Windows 7 nie dostanie nowego DirectXa?


Autor: Wedelek | źródło: Tech Power Up | 10:17
(10)
Wygląda na to, że Microsoft po raz kolejny wykorzysta świetnie nam znany "system motywacyjny" spod znaku bibliotek DirectX, który ma nas skłonić do zakupu Windowsa 8. Najprawdopodobniej bowiem nowe biblioteki DirectX 11.1 będą obsługiwane tylko przez najnowsze "okienka" giganta z Redmond, a posiadacze kart Nvidii i AMD z rodziny GTX700 i HD 7000 będą zmuszeni albo zakupić nowy OS, albo zadowolić się gorszymi efektami wizualnymi. Mniej zorientowanym w temacie użytkownikom przypomnę, że to już nie pierwszy raz, gdy Microsoft limituje wykorzystanie najnowszej wersji DirectX'a tylko dla nowych "okienek".

Wcześniej zębami zgrzytali posiadacze popularnego XP, którzy by cieszyć się efektami dostarczanymi przez jedenastą odmianę API DirectX, musieli zakupić Vistę lub Windows 7. Swoją drogą większość graczy zapewne szybko przeboleje brak wsparcia dla DirectX 11.1, bo nowe biblioteki skupiają się głównie na dostarczeniu realistycznego obrazu 3D (stereoskopowego).

 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. srutututu (autor: MayheM | data: 13/11/12 | godz.: 10:37)
    nawet w Viscie dalo sie poprzez sztuczke zainstalwoac DX11.

  2. OMG (autor: biuro74 | data: 13/11/12 | godz.: 10:52)
    tragedia... znakomite API w postaci DX jedenascie i jedna dziesiata wylozy caly rynek gier, bo roznice w porownaniu do DX 11 po prostu zmiataja ten ostatni z rynku... STawiam do odciecia swojej jaja temu, kto zauwazy roznice (a nawet 3) miedzy grami DX11 i DX11.1

  3. @01 (autor: stud3nt | data: 13/11/12 | godz.: 10:59)
    Przecież Vista w poprawce KB971512 (2009 rok) dostała obsługę DX 11. W końcu Windows 7 to poprawiona Vista i nawet kłamcy z MS nie zaryzykowali takiej ściemy, że się niby nie da...

    Na Windows XP niedostępny był DirectX 10, a o 11 nie ma nawet co mówić. Niemniej, dzięki prostej sztuczce dało się 'dziesiątkę' zainstalować na XP (i działał), przez co MS krzyczący o fizycznym braku takiej możliwości wyszedł na durnia. Niestety, niewiele to dało. Nieoficjalna 10-ka powoduje sporo problemów, część gier w ogóle się nie uruchamia, a te, które nie obsługują XP, za nic się na nim nie uruchomią.

    Ciekawe, jakie bzdury, kłamstwa, kity i wyssane z palca bzdety przedstawią tym razem, żeby uzasadnić i zamaskować swoją pazerność. Niestety, kupa ludzi się na to nabierze i da zrobić w trąbę. O ile w przypadku DX10 i XP jeszcze dało się to zrozumieć (XP 32-bit obsługuje max 3.2GB pamięci, a 64-bit nie był najlepszy), to w pozostałych przypadkach - nie.

    Siłowemu dojeniu kasy z użytkownika mówię stanowczo NIE. Na szczęście od jakiegoś czasu nie bawię się w gry i siedzę na Linuxie.


  4. NIE MA DX10 na XP (autor: RusH | data: 13/11/12 | godz.: 11:09)
    jest latka pozwalajaca odpalic pare gier sprawdzajacych czy os >=Vista (halo)


    np ostatnio X-Com nie odpala sie na XP bo ... bo chyba dostali lapowke od M$, gra nie uzywa DX10, uzywa za to funkcji listowania katalogow?!?!?! ktora jest dostepna dopiero od Visty :)


  5. Pytanie za 100 pkt. (autor: TeXXaS | data: 13/11/12 | godz.: 14:33)
    Czy przeciętny Kowalski jest w stanie zauważyć różnicę między takim DX10 a 11, czy tam 11.1. Kolejne wydania tej biblioteki nie wnoszą jakoś dużo - z punktu widzenia jakości... Mam LCD, więc 60Hz to maks co monitor wyciąga. 3D nie używam. DX9 daje radę z najwyższymi detalami w D3 w 1920x1200. Choć z drugiej strony - nie jest to najbardziej wymagająca gra, no i raczej niedzielny gracz jestem.

  6. @All (autor: rookie | data: 13/11/12 | godz.: 15:21)
    Stary dobry windows XP to przeszlosc. I nic tego nie zmieni. To co robilo wrazenie 11 lat temu dzis coraz czesciej przeszkadza (bo w siodemce to wszystko przezroczyste a tu pixeloza...)
    Gry nie wykorzystuja DX10 i DX11 przez konsole. Bedzie nowe Playstation zgodne z DX11, to bedzie i inwazja graficznie lepiej wygladajacych produkcji.


  7. M$ może i stara się na siłę uzależnić od win8 i dx11.1 (autor: Teriusz | data: 13/11/12 | godz.: 15:33)
    jednak producenci gier chcąc trafić do jak największego grona klientów będą robić gry pod dx10,dx11 i dx11.1 jak swego czasu jeszcze długo robili pod dx9c

  8. @5. (autor: djXone | data: 13/11/12 | godz.: 16:13)
    moze kowalski nie zauwazy, ale tworcy gier tak, o wiele latwiej pisze sie gry pod dx11 niz taki 9, jest o tym troche na necie, kowalski jedynie moze zauwazyc ze tak samo badz lepiej wygladajaca gra na dx11 plynniej chodzi niz ta na dx9 ;)

  9. Tja. (autor: MacLeod | data: 13/11/12 | godz.: 16:55)
    Stare polskie "za komuny panie to bylo lepiej.." ;))

  10. wynika (autor: arco2006 | data: 14/11/12 | godz.: 20:44)
    z tego że Win8 źle się sprzedaje jak to chciał Microszajc i kombinują jak wół pod górkę. Ja mam grafikę z DX11 i nie widzę różnicy pomiędzy DX10, 10.1 a 11.
    Mnie jedno ciekawi jaka będzie sprzedaż/ udziału na rynku Win8 miesiąc po premierze, a jaka była Win7?


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.