Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Piątek 26 lipca 2013 
    

Battlefield 4 będzie korzystał z API DirectX 11.1


Autor: Wedelek | źródło: Tech Power Up | 09:45
(28)
Do sieci trafiła ciekawa informacja na temat nowego Battlefielda z numerkiem 4, nad którym w pocie czoła pracuje DICE, wykorzystując przy tym poprawiony silnik graficzny Frostbite 3. Okazuje się bowiem, że opisywany tytuł będzie w pełni korzystać z dobrodziejstw API DirectX 11.1, które pozwoli uzyskać nieco wyższą ilość FPS dzięki optymalizacji działania niektórych funkcji. Jest to świetna wiadomość dla osób posiadających komputer PC z systemem operacyjnym Windows 8, oraz kartą graficzną z rodziny Radeon HD 7000.

Ich entuzjazmu nie podziela zapewne Nvidia, której akceleratory z rodziny GeForce GTX 600 i GTX 700 nie wspierają wszystkich funkcji zaimplementowanych w DirectX 11.1.

 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. tak tak (autor: ff1-ff1 | data: 26/07/13 | godz.: 10:05)
    a nvidia i tak pomajstruje przy sterownikach i mimo oficjalnego braku paru pierdół poprawi szybkość grafiki w tej grze.Nieraz tak było przy okazji wcześniejszych wydań dx i braku czegoś w samym sterowniku.

  2. Mamy nowego trolla na tpc (autor: mbe | data: 26/07/13 | godz.: 10:16)
    Podsumowujac tak es tlumacz...

  3. Ten troll ma rację. (autor: Mateusz007 | data: 26/07/13 | godz.: 10:53)
    Co więcej u NVIDII to pewnie będzie działało na Win7 i nie trzeba będzie zmieniać systemu operacyjnego dla kilku efektów graficznych.

  4. nVidia już nie raz najstrowała przy swoich sterach (autor: Qjanusz | data: 26/07/13 | godz.: 11:25)
    i nic dobrego z tego dla właścicieli GeForców nie wyszło...

    Implementacja odbywa się w krzemie. Można majstrować przy sterach, ale będzie to programowa emulacja, czyli.... kiepska wydajność.

    Poza tym nie zapominajmy że w tym projekcie będzie wykorzystany PecksFX zaprojektowany przez AMD.


  5. hmmm (autor: Mario2k | data: 26/07/13 | godz.: 11:28)
    Pozyjemy zobaczymy , jezeli naprawde przesiadka na Win8 zagwarantuje powiedzmy minimum 5%
    wieksza wydajnsc to pewniakiem znajda sie tysiace ludzi ktorzy takowa przesiadke zrobia .


  6. Mateusz007 (autor: Markizy | data: 26/07/13 | godz.: 11:32)
    a nie jest tak że BF3 działa tylko od visty w górę ? więc win 7 mnie nie dziwi. Co innego win8 ale to by sobie wydawce strzelił w głowę prosto.

  7. wezmą przykład z AMD (autor: guziel | data: 26/07/13 | godz.: 11:32)
    pozmieniają stery na tyle by nie wyświetlać w pełni obrazu i się FPSy podniosą ;p

  8. @Markizy (autor: Qjanusz | data: 26/07/13 | godz.: 11:34)
    Oczywiście że gra będzie działała na Viście i 7mce, ale niestety bez dobrodziejstw DX11.1

  9. @7 Hm.. (autor: PrEzi | data: 26/07/13 | godz.: 11:51)
    Not sure if Trolling... being sarcastic or joking...

    Z tego co wiem to niechlubna historie z niewyswietlaniem ma NV (niewidzialny smok w 3Dmarku) a nie AMD.


  10. bujdy (autor: pawel1207 | data: 26/07/13 | godz.: 12:08)
    przy przejsciu z dx9 na 11 zmiienilo sie raczej niewiele :) to jaka moze byc roznica przy 11 vs 11.1 3 klatki w scisle okreslonych efektach :D

  11. @07 (autor: Plackator | data: 26/07/13 | godz.: 12:19)
    Dragon Age II na Geforce - pamiętam jak Nvidia hucznie krzyczała przy kolejnej wersji sterownika że wydajność wzrosła o 3000% , bo przedtem była tylko 1 klatka niezależnie od karty :E.

  12. pawelek1207 (autor: Mario2k | data: 26/07/13 | godz.: 13:40)
    Dzieciaku neostrady , tu chodzi u usprawnienia kodu , ten sam efekt z DX11 bedzie liczony szybciej na DX11.1 po prawdzie to bedzie to okolo kilku procent i prawdopodobnie bedzie to trudne do zauwazenia w grze .

  13. nvidia robi odwrotnie (autor: RusH | data: 26/07/13 | godz.: 14:02)
    nvidia placi developerom za KASTRONANIE fiuczersow ktore chodza na amd lepiej

    http://www.brightsideofnews.com/...d.aspx?pageid=2


  14. #13 (autor: Qjanusz | data: 26/07/13 | godz.: 14:22)
    niestety nVidia oparła swoją strategię na promowaniu CUDA/Physx, które to najzwyczajniej w świecie zostały odrzucone przez rynek.

    Teraz będzie mocno pod górkę z racji implementacji APU w next-genach.


  15. EA/DICE (autor: MBR[PL] | data: 26/07/13 | godz.: 15:15)
    Oni za pieniądze zrobią dobrze każdemu. W BF było usilne promowanie CUDA zamiast dostępnego na wszystkich platformach OpenCL, teraz robienie dobrze Microsoftowi przez promowanie gniota w postaci Win8. Bo bez tego mając Radeona HD7000 ze sprzętowym wsparciem DX11.1 na niczym poza kaprawym Win8 tego się nie wykorzysta.
    Czekam na nową generację konsol i być może mając wszędzie te same bebechy z x86-64 + GCNHSA developerzy zaczną wreszcie wykorzystwywać otwarte standardy jakimi są OpenGL/OpenCL/OpenAL niezależnie od platformy zamiast wisieć u klamki MS czy nVidii.


  16. @12 (autor: loccothan | data: 26/07/13 | godz.: 15:49)
    Ty masz rację właśnie o to biega w DX11.x (od 11.1 do pewnie 11.3 lub 11.4) bedą specjalne Optymalizacje dla ATI/AMD, a z tego co wiem Next-Gen X1 jest DX 11.x a PS4 OpenGL !
    To co pisałem o Battlefield4 parę miesięcy temu się sprawdza ;-) ale to nie koniec inne gry także bedą pod DX11.1 i up (pod o8iem). NV w testach nic nie zrobi w sterach, nie jest to mozliwe a przyszłość nagrodzi Sumiennych i Uczciwych jak AMD/ATI. Pozdrawiam -> pełna specyfikacja DX11.1 i 11.2 -> http://msdn.microsoft.com/...562%28v=vs.85%29.aspx ;-> Druga sprawa nV w końcu przestało oszukiwać klientów (po jakims czasie lol) że obsługuje DX..11.1 ponieważ ma podstawowe DX11 tylko ! a AMD ma Hardware DX11.x ! (dlatego brałem HD7970 GHz a nie GTX680 !!) po drugie także nie jest prawdą że nV obsługują efekty DX11.1 związane z Graniem, he he nie obsługują nawet jednego rozszerzenia ! a AMD/ATI w pełni nawet DX11.3 i > lol chodzi o Chip i Technologię a nie stery !! jak Qjanusz stwierdził w post. 4 !! Są w DX11.1 poprawione Teselatory i wile innych fajnych Optymalizacji by Gry wyglądały lepiej i działały szybciej. tyle w temacie 3m cie się


  17. 15@ (autor: loccothan | data: 26/07/13 | godz.: 15:52)
    Także masz rację -> naj naj są otwarte standardy jak OpenGL i inne
    Każdy ma sprzęt jaki chce i wsio mu śmiga i ma każdy bajerek aktywny ! Pozdro


  18. jeszcze taki mały off-topic o nVidii (autor: Qjanusz | data: 26/07/13 | godz.: 16:09)
    ta firma bardzo często grała nie fair. Pamiętam kiedy miały pojawić się karty Kyro2, nVidia zaczęła chyba pierwszą na tą skalę w IT wojnę z czarnym PRem w orężu. Jak się później okazało w testach, argumenty zupełnie chybione i wyższa wydajność Kyro2. Tak dla przypomnienia:
    http://twojepc.pl/news247/NVIDIA-a-Kyro-2.html


  19. a generalnie (autor: biuro74 | data: 26/07/13 | godz.: 16:52)
    to kazdy majstruje przy sterownikach.
    Sterownik powinien zajmowac kilkanascie MB, tyle, co na linuchu. Reszta to dopalacze, protezki, obejscia, kreatywna poprawa FPSow (czytaj: "optymalizacja") itp.


  20. #19 (autor: Qjanusz | data: 26/07/13 | godz.: 17:06)
    oczywiście optymalizacja jest bardzo pożądana, pod warunkiem że nie urywa jakości obrazu, nie ukrywa obiektów, czy nie powoduje wyświetlania połowy klatek. Oszukiwanie to nie optymalizacja. Tym bardziej że któryś z redaktorków prędzej czy później na to wpadnie i wywlecze.

  21. Mario2k (autor: pawel1207 | data: 26/07/13 | godz.: 21:30)
    dziadku neostrady :D a co ja wlasnie napisalem ??? jakiegos niesamowitego speeda nie bedzie :) czytaj ze zrozumieniem :)

    "przy przejsciu z dx9 na 11 zmiienilo sie raczej niewiele :) to jaka moze byc roznica przy 11 vs 11.1 3 klatki w scisle okreslonych efektach :D"

    "Dzieciaku neostrady , tu chodzi u usprawnienia kodu , ten sam efekt z DX11 bedzie liczony szybciej na DX11.1 po prawdzie to bedzie to okolo kilku procent i prawdopodobnie bedzie to trudne do zauwazenia w grze"

    a teraz wez mi powiedz ze nie napisalismy tego samego :)


  22. Intel HD... (autor: Majster | data: 26/07/13 | godz.: 23:40)
    Dla porównania - zobaczcie jak może wyglądać gra Half-Life 2 na IGP firmy Intel. :/

    Half-Life 2 looks ugly on my Intel HD:

    http://www.techpowerup.com/...thread.php?p=2948093

    Cieszcie się, że nVidia razem z ATI ogólnie i tak oferuje lepsze parametry swoich kart graficznych, bo gdyby w rachubę wchodził jedynie Intel to była by żenada.


  23. @21 (autor: Plackator | data: 27/07/13 | godz.: 00:36)
    Proszę uzasadnij swoją wypowiedz, oczywiście nie opierając się na konsolowych portach czy innych tworach opartych tylko częściowo na DX9 ze względu możliwości portowania czy starszych systemów operacyjnych.

  24. Nie ma ktoś kyro2? (autor: zgf1 | data: 27/07/13 | godz.: 10:58)
    Chętnie pobawie się takim

  25. zgf1 pewnie masz (autor: RusH | data: 27/07/13 | godz.: 12:43)
    w telefonie :)
    povervr sa teraz w telefonach


  26. zgf1 (autor: daver | data: 27/07/13 | godz.: 13:27)
    Ja mam, (nie oddam :P) ale nie wiem po co sie tym bawic. Guano to bylo straszne nawet 11 lat temu. Jeden z redaktorow z fraza robil im swietna reklame i dalem sie skusic. Ciezko bylo znalezc gre, w ktorej nie byloby jakis problemow (jesli gra wymagala T&L to juz byla katastrofa). Do tego fatalne stery, ograniczone 2D (overlay do 800x600 - jesli dobrze pamietam), zerowe wsparcie dla Linuksa >2.4. Karta posiadala dwie zalety: niska cene i niezla jakosc obrazu. Long story short, bardziej nacialem sie tylko z Matroxem Mistique kilka lat wczesniej (bo byl kilka razy drozszy i niemal rownie dupowaty dla gracza).

  27. @21 (autor: pawel1207 | data: 27/07/13 | godz.: 13:44)
    Prosze bardzo zakladajac ze sprzet stoi w miejscu a zostal tylko albo az zupgradowany do dx11.1 nie zobaczymy gigantycznych zmian, (chodzi mi tu o czysta moc obliczeniowa)
    po prostu karty mocowo nie daly by rady.
    Optymalizacje w nowych dx sa raczej kosmetyczne a znaczna poprawe dzialania niektorych funkcji nazwal bym raczej naprawa bledow niz optymalizacja :) chodzi mi oto ze nie ma co plakac ze ktos ma tylko dx11 a nie dx11.1 innym problemem jest to ze microsoft koleguje sie teraz mocno z amd co za tym idzie wczesniej czy puzniej moga pojawiac sie rozne kwiatki ktore beda niewsmak userom nv. jednak jest jedna funkcja w dx11.1 ktora mi sie podoba zn. natywna stereoskopia niestety z tego co wiem dostepna tylko w win8.
    Z drugiej strony jednak dx10/11.11.1 ulatwia prace programiscie i to mocno przynajmniej tak slyszalem :).


  28. Ja pasuję.... (autor: t.luk | data: 30/07/13 | godz.: 12:38)
    Ja tam pasuję i poczekam na Battlefield 5 na bazie DX12 i Windows 9 ;) A tak na poważnie to to jest tylko nagonka na zakup Windows 8 :P

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.