Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 9 października 2013 
    

Ruszyła przedsprzedaż Baldur's Gate II: Enhanced Edition


Autor: Wedelek | 07:43
(8)
Seria Balldur’s Gate uchodzi za kultową, a wchodzące w jej skład części są przez wielu graczy uważane za jedne z najlepszych gier typu RPG, jakie kiedykolwiek powstały. Marka ta ma tak mocną pozycję, że studio Overhaul Games postanowiło ją wskrzesić. W ten właśnie sposób powstał Baldur’s Gate II: Enhanced Edition czyli wersja odświeżona z nowymi teksturami, usprawnionymi modelami i systemem rozgrywki, nową ścieżką audio i czterema dodanymi przez twórców postaciami. W skład pakietu wchodzą Baldur's Gate II: Cienie Amn, Tron Bhaala, oraz całkiem nowy dodatek o nazwie The Black Pits 2: Gladiators of Thay.

Twórcy zdecydowali, że nie będą kombinować ze scenariuszem, wiec wzorem pierwowzoru odwiedzimy Zapomniane Krainy, wcielając się w syna Boga Mordu, Bhaala, który pokieruje grupkę towarzyszy ku niezliczonym potyczkom.

Opisywana gra swą premierę będzie miała 15 listopada, ale już dziś można ją kupić w systemie przedsprzedaży w wersji dla komputerów PC i Mac w cenie 25 dolarów. Więcej informacji na ten temat znajdziecie TUTAJ.


 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. w baldura (autor: Markizy | data: 9/10/13 | godz.: 13:27)
    grało moje rodzeństwo , ja nie zacząłem jakoś, musiał bym spróbować dopiero. Ale jeśli w grze poprawili tylko tekstury i rozwiązali problemy z niekompatybilnością to nie wiem skąd pomysł żeby płacić za gierkę 25$. Na mój gust lepiej by wyszli dając 9$ oraz przygotowując grę pod androida, mobilnego windwosa oraz IOS

  2. @Markizy (autor: anon1984 | data: 9/10/13 | godz.: 21:52)
    Pierwsza cześć Baldura była wyjątkowa, druga dobra podobnie jak Ice Wind Dale 1 i 2 mogę określić, jako dobre gry. Natomiast te remaki niestety nic praktycznie nie wnoszą - grafika wcale nie będzie lepsza bo znowu okaże się, że "zaginęły szkice", czy coś innego (wymówka grafików).

    Bardziej uważnie śledzę rozwój tego projektu:
    http://baldur.cob-bg.pl/...ld_of_Baldurs_Gate?pg=2

    pozdrawiam


  3. @anon1984 (autor: Promilus | data: 10/10/13 | godz.: 16:19)
    Tak, tak... tylko wiesz, że przejście całego WoBG to kwestia ok 2 tygodni po 4-5 godzin dziennie? :) I to jedną tylko klasą?

  4. @Promilus (autor: anon1984 | data: 10/10/13 | godz.: 19:21)
    Wiem ile może zając przejście pierwszej i drugiej części wrót z dodatkami oraz nieoficjalnymi modami, też mam świadomość długości IWD z dodatkami.

    Z ta jedną klasą to przesadzasz (wyłączając serce furii i inne "niestandardowe" poziomy trudności) - taki czarnoksiężnik Drow po przeżyciu wieku dziecięcego zaczyna nieźle kosić towarzystwo. A jeżeli ominiemy zasady modami to można stworzyć żywe bóstwo WMZ.

    Zresztą na następce Ballardów zapowiada się projekt "eternity":

    http://eternity.obsidian.net/pl/

    Pozdrawiam


  5. @anon (autor: Promilus | data: 10/10/13 | godz.: 21:31)
    @up - chodziło mi o to, że przechodząc grę paladynem, np. inkwizytorem jest zupełnie inaczej niż grając np. zabójcą, albo mnichem. A nie można sobie klasy przerzucić w trakcie gry ;) Czyt. na jedno przejście jedną klasą trzeba kupę czasu, a jak zechce się spróbować inną - znowu kupę czasu. Problem w tym, że jak za szybko między przejściami się próbuje to nie ma takiej zabawy.
    Co do W/M/Z - jasne, można takowym w 20 minut baldura przejść (speedrun) tylko co to ma do rzeczy. Prawda jest taka, że już wieloklasowiec z 2 klasami odstaje od ekipy (zakładam, że gramy fabularnie więc z drużyną, a nie zostawiając ich w beregoście/miedzianym/sferze) w przypadku 3 klas jest jeszcze gorzej. Trzeba kombinować i tu zaraz przychodzą wynalazki typu "zrób WMZ, kup sobie długi łuk refleksyjny i trochę mikstur niewidzialności i idź polować na siriny, solo". Też mi coś.
    Czarnoksiężnika drowa nie ma w BG, chyba, że jakiś mod go wprowadza, ale jeśli chodzi o solówę i przeżycie wieku dziecięcego - no cóż, morituri też wymiatał ;) Valen też wymiatała. Sol tak samo. Irenicus również ^^ Najgorsze jest to, że powyżej któregoś poziomu to jest po prostu Diablo - głównie rzazanie wrogów i wklepywanie kolejnych "skilli".


  6. @Promilus (autor: anon1984 | data: 10/10/13 | godz.: 22:00)
    >że przechodząc grę paladynem, np. inkwizytorem jest zupełnie inaczej niż grając np. zabójcą, albo mnichem.

    Chyba na tym polega jej wyjątkowość.

    >Co do W/M/Z - jasne, można takowym w 20 minut baldura przejść (speedrun) tylko co to ma do rzeczy. [...]

    Pisałeś na początku o grze solo i uważam, że tylko w takiej sprawdza się ta kombinacja klas (w większej ilości postaci w drużynie jest tłok).

    >Czarnoksiężnika drowa nie ma w BG[..]

    Jedynka nie posiada tej klasy i rasy, ale jeżeli zainstalujesz w/w pakiet modów, lub BG1Tutu to będziesz mieć wszystkie zalety silnika z dwójki + łagodne przejście.

    >Najgorsze jest to, że powyżej któregoś poziomu to jest po prostu Diablo - głównie rzazanie wrogów i wklepywanie kolejnych "skilli".[...]

    Jakiś element losowy nadal występuje, poza tym nie każdy build jest idealny na wszystko (nawet WMZ mogą mobki zajechać). No i są mody poprawiające AI, co może dramatycznie zmienić radosną sieczkę w oglądanie filmiku śmierci.

    Kończąc tą dyskusję - damnie wymienne przez ciebie wady są zaletami (szczególnie dotyczące długości gry).

    Pozdrawiam.


  7. @6 errata (autor: anon1984 | data: 10/10/13 | godz.: 22:01)
    Kończąc tę dyskusję - dla mnie wymienne przez ciebie wady są zaletami (szczególnie dotyczące długości gry).

  8. @up (autor: Promilus | data: 11/10/13 | godz.: 05:46)
    "Pisałeś na początku o grze solo" nie, pisałem o przejściu gry jedną klasą. Nie jedną postacią. A grę przejść solo można i mnichem, i bardem, a jak ktoś się uprze wszystkim innym pewnie też.
    "Jedynka nie posiada tej klasy i rasy, ale jeżeli zainstalujesz w/w pakiet modów, lub BG1Tutu to będziesz mieć wszystkie zalety silnika z dwójki + łagodne przejście"
    Kolego, weź sobie w miarę wolnego czasu sprawdź kto tłumaczył BGT :) Jestem w tym od 0.99b4 :> Pierwsza wersja jaka masowo trafiła do odbiorców to było bodajże 1.04 na płytce BG Saga. Tutu jest od dawna przestarzałe i jak na początku większość modów była do Tutu (pamiętam jak przekonywałem modderów do BGT) tak teraz mało który pozostał z BG1Tutu kompatybilny.
    "No i są mody poprawiające AI"
    Nie. Mody w dużej mierze nie poprawiają AI tylko czitują. Przykład? Big Picture i Tactics. Beholdery w BP mogą widzieć nawet przez ulepszoną niewidzialność, illithidzi teleportują się z drugiego końca mapy ku drużynie i, a jakże, widzą przez ulepszoną niewidzialność. Magowie dostają cały arsenał prawie niekończących się sekwencerów i wyzwalaczy. Takie coś to nie poprawki AI (sztucznej inteligencji). Już nawet nie pamiętam który mod wnosił "ściąganie płaszczu odbić/tarczy baldurana" przez beholdery.

    Poczytaj co gracze zarzucali IWD jak się pojawiło (tak, diablowatość po baldurze jedynce bo wszystko, zupełnie wszystko kończyło się jatką), BG2 poszedł ostatecznie w tą samą stronę, bo ToB to już praktycznie sama jatka. Z modami tej jatki jest tylko więcej, dobrze zmodowana jedynka jest fabularnie 100x lepsza niż dwójka. Szkoda, że tak na odwal zakończyli sagę.
    Wreszcie ostatnie - dobra, przejdź całą grę wykonując każdy możliwy quest np. kensaiem... i zacznij zaraz nową dajmy na to czarownicą :) Jak szybko ci się znudzi? Bo BG to jeszcze przeboleję, ale wyłażenie z lochów irka już za 2 razem mnie denerwowało.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.