Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2020
Środa 8 stycznia 2014 
    

TressFX 2.0 - czego możemy się spodziewać?


Autor: Wedelek | 07:53
(7)
Do sieci trafił pierwszy filmik prezentujący możliwości technologii TressFX 2.0, której protoplastę po raz pierwszy mogliśmy zobaczyć w akcji w nowym Tomb Raiderze. Aktualna wersja przynosi masę usprawnień, tak w zakresie wydajności, jak i funkcjonalności. Po pierwsze poprawiono algorytm odpowiedzialny za animację włosów, który nie działał zbyt dobrze. Ci z Was, którzy grali w Tomb Raidera wiedzą pewnie o co chodzi, bo nie raz mogli podziwiać dziko podrygujące i ignorujące deszcz włosy Lary. W drugim TressFX takich kwiatków ma być zdecydowanie mniej, a nowa wersja tej technologii pozwoli również na tworzenie futra i trawy.

W tym miejscu dochodzimy do kolejnej, ważnej modyfikacji - automatycznego i dynamicznego LOD (Level of Detail). Pierwsza wersja opisywanego narzędzia nie obsługiwała mechanizmu LOD, przez co liczba i złożoność renderowanych włosów była stała, niezależnie od tego, z jak dużej odległości patrzyliśmy. To bezsensowne marnowanie zasobów skutecznie powstrzymywało programistów przed aplikowaniem wymyślnych fryzur naszym wrogom i kładło się cieniem na skądinąd ciekawej technologii. Na szczęście problem ten został rozwiązany, co możecie zobaczyć na poniższym filmiku. A gdyby ktoś z Was był zainteresowany TressFX, to odsyłam na stronę AMD do działu dla deweloperów, skąd można pobrać demo technologiczne TressFX.



 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. W sumie (autor: loccothan | data: 8/01/14 | godz.: 10:52)
    prócz nowego Havoca bedzie jeszcze To dla posiadaczy ATI

  2. @loccothan (autor: Qjanusz | data: 8/01/14 | godz.: 14:41)
    błąd! Ficzerki ADM normalnie można uruchomić na każdej grafice. To taka odskocznia od zamkniętej w sobie nVidii.

    A posiadaczem ATI jest AMD.


  3. pieseł (autor: Gutko | data: 8/01/14 | godz.: 14:41)
    puchaty ogon dla pieseła w kolejnym cod. nie moge sie doczekac

  4. ogon akurat bedzie (autor: RusH | data: 9/01/14 | godz.: 00:16)
    puchaty tylko na nvidii :)

  5. @Rush (autor: Deathraw | data: 10/01/14 | godz.: 15:39)
    Tylko że jak spotkasz jednego wilka to Titan nie wyrobi, a "wilki będą biegać w dużych grupach".

  6. wilki jakies? (autor: RusH | data: 10/01/14 | godz.: 23:06)
    https://www.youtube.com/watch?v=7uUECUTvaK8

    futro na physx bedzie w cod a nie w TB
    TBowe wilki beda zwykle

    zkoda ze nie dodali nowych map i jaskin w definitive edition, ta gra jest raczej na jedno przejscie :(


  7. @Rush (autor: Deathraw | data: 11/01/14 | godz.: 10:15)
    Chodziło mi o Wiedźmina 3:D
    http://www.youtube.com/watch?v=JMGPKlpaIxI


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.