Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
TwojePC @ News RSSKanał Youtube @ TwojePC.pl
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
0 Najczęściej czytane 0
 
 » 67413  | Twarde dyski
W miarę tanie magazynowanie - test Seagate Archive HDD 8TB
 » 64693  | MiniPC
Test mini-PC Beelink Pocket P1 z Windows 8.1 za 108USD
 » 62671  | Smartfony i tablety
Huawei Honor 7 - wersja 16GB - recenzja smartfona
 » 57157  | Inne urzadzenia
Test PocketBook Ultra - o jeden krok za daleko?
 » 55989  | Twarde dyski
Test Samsung SM951 (256GB) PCIe SSD z adaptorem Delock
 » 52428  | Inne urzadzenia
Robot pod strzechą – Test iRobot Roomba 776p
 » 49542  | Myszki
Test Logitech MX Master - biurowy arystokrata
 » 48966  | Inne urzadzenia
Test Synology DiskStation DS415+ 4-zatokowy NAS z DSM 5.2
 » 43480  | Oprogramowanie
Pixel Heaven 2015 - trzecia edycja za nami!
 » 43155  | Dźwięk
Recenzja Ozone Blast OceloteWorld 7.1 - słuchawki do grania
 » 42739  | Obudowy
Test obudowy Fractal Design Define Nano S - seria Define w pigułce
 » 41872  | MiniPC
Test Beelink M18, tani MiniPC Android 5.1 ze wsparciem UHD 60fps
 » 40839  | Inne urzadzenia
Test PocketBook Touch Lux 3 - w pogoni za papierem
 » 39475  | Myszki
Test Razer Diamondback i Orochi - ostateczne rozwiązania dla graczy?
 » 39123  | Myszki
Pomocnik gracza – test myszki Ozone Argon (Ocelote World)
 » 38427  | Chłodzenie
Test Noctua NH-U9S i NH-D9L - chłodzenie średniogabarytowe
 » 38424  | Dźwięk
Aby grało się lepiej - TEST SteelSeries Siberia v3 oraz Elite Prism
 » 38391  | Dźwięk
Edifier S1000DB - test głośników na wyższą półkę
 » 37049  | Dźwięk
Test wzmacniaczy FiiO A3 i E17K Alpen2 - muzykalne urwisy
 » 35821  | Dźwięk
Test słuchawek Arctic P324 BT - coś dla rowerzystów i biegaczy
 » 35728  | Klawiatury
Test klawiatury Ozone Strike Battle: kompaktowo-gamingowo
 » 34819  | Dźwięk
Test słuchawek Roccat Kave XTD – krzykliwe stereo
 » 34252  | Myszki
Test SteelSeries Rival (Fnatic) + podkładka DeX – mocni zawodnicy
 » 33809  | Myszki
Test SteelSeries Rival 100 – rywalizacja w klasie ekonomicznej
 » 33417  | Dźwięk
Test Encore Rockmaster OE - budżetowy optymizm
 » 33123  | Smartfony i tablety
Test Onda Obook 10 DualOS - tablet, który chce być dla każdego
 » 31177  | Oprogramowanie
Pixel Heaven 2016 - relacja z imprezy na RetroGraczy
 » 30706  | Klawiatury
Recenzja klawiatury Razer Blackwidow X Chroma
 » 30325  | Smartfony i tablety
Recenzja smartwacha Zeblaze Cosmo i opaski Unitra Smartband U1
 » 29461  | Dźwięk
Test Ozone TriFX - słuchawki ze zmienną geometrią dźwięku
 » 28382  | Obudowy
Test obudowy NZXT S340 Elite - hartowane szkło, VR i minimalizm
 » 28132  | Dźwięk
Test Aswy Air Speaker V2 – lewitujący głośnik
 » 25932  | Oprogramowanie
Wiedźmin 3: Dziki Gon - pierwsze wrażenia z rozgrywki
 » 25513  | Dźwięk
Recenzja Somic V2 - słuchawki z dalekiego wschodu
 » 23240  | Dźwięk
W otoczeniu dźwięku - recenzja Ozone Rage Z90
 
0 0 0


TwojePC.pl © 2001 - 2018
Środa 26 lutego 2014 
    

DirectX i OpenGL będą jak Mantle


Autor: Wedelek | źródło: GDC | 14:33
(16)
API Mantle może i ma problemy z zawojowaniem rynku komputerów PC, ale nowe rozwiązanie AMD pokazało użytkownikom słabszych procesorów, że nie muszą godzić się z wyraźnie mniejszą ilością FPSów wyświetlanych w ich ulubionych grach. Mantle da im większą płynność obrazu i to praktycznie za darmo. To, co pokazało AMD wywołało głęboki wstrząs na rynku gier. Tak duży, ze najwięksi konkurenci rozwiązania firmy z Sunnyvale, czyli Microsoft i Khronos Group muszą wprowadzić do swych bibliotek radykalne zmiany. Oficjalne przyrzeczenie, że kolejna wersja DirectX i OpenGL podąży drogą wyznaczoną przez Mantle otrzymamy podczas Game Developers Conference (17-21 marca).

W obliczu tej sytuacji największymi zwycięzcami będą gracze i niech ktoś teraz powie, że Mantle nie było nam potrzebne.

 
[ zgłoś błąd w treści newsa @ mail ]
  


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Nie wiam jak DX (autor: scoobydoo19911 | data: 26/02/14 | godz.: 15:25)
    ale słyszałem że ogl nie ma podobno takie potwornego narzutu na sprzęt. chociaż dx od 10 też miało odciążać procesor...

  2. tak wygranymi będą gracze którzy będą musieli (autor: Robak | data: 26/02/14 | godz.: 15:44)
    kupić W9 aby zainstalować nowego DX ;-)

  3. API Mantle może i ma problemy... lol (autor: loccothan | data: 26/02/14 | godz.: 16:54)
    Wedelek, słodki Boże co ty chłopie wypisujesz? Przecież Mantle dopiero stawia pierwsze kroki, a Ty zakładasz że ma jakieś Problemy o_0 Dziennikarz przekazuje suche Fakty i tyle a nic nie dodaje od siebie bo to już nie jest Prawdziwe dziennikarstwo. Nie koloryzuj ni w Czerń ni w Biel :-)

  4. loccothan (autor: komisarz | data: 26/02/14 | godz.: 16:59)
    stawia pierwsze kroki i ma problemy. Bardzo proste i prawdziwe. Problemy mozna miec tez na poczatku, nie za bardzo rozumiem o co ci chodzi. Za maly zachwyt na AMD?

  5. @loccothan (autor: Wedelek | data: 26/02/14 | godz.: 17:01)
    No tak, bo opóźnień wcale nie było, a Mantle w Thief jest od początku... Wszystko idzie zgodnie z planem... taa...

  6. oglądałem niedawno prezentację nVidii na Steam Dev Days (autor: Soulburner | data: 26/02/14 | godz.: 17:15)
    o dosyć świeżych rozszerzeniach ARB_ wprowadzonych do OpenGL, które podobnie jak Mantle mają na celu znaczną redukcję narzutu sterownika oraz pozwolić na lepsze zarządzanie pamięcią GPU. Z tej prezentacji można było wysnuć wniosek, że może to dać większe zyski niż samo Mantle - ale wiadomo, to tylko prezentacja i bez żadnych realnych przykładowych aplikacji, choć pokazano wyniki uzyskane przez wybitnie testowy programik rysujący ogromną ilość malutkich trójkącików. Wzrost z ok. 1 klatki na sekundę do blisko 80 wydaje się nieco nieprawdopodobny.

    Wszystko to już jest, działa, i to nie tylko na nVidii, ale na wszystkim, co obsługuje świeże OpenGL.

    Cała prezentacja jest tutaj: http://www.youtube.com/...P2hc4iy-IdKFtqR9TeZWMPjm (aplikację testową i uzyskane przez nią wyniki - od 10:20).


  7. Ech.. (autor: biuro74 | data: 26/02/14 | godz.: 21:47)
    .. nie ma to, jak Copperlista i biblioteki graficzne zaszyte w Kickstarcie ;-)

  8. @06 (autor: mbe | data: 26/02/14 | godz.: 22:04)
    NV już tyle pokazała w Techdemach że można by wymieniać i wymieniać a prócz latających śmieci nie ma nic...

    Mantle ma problemy ale przynajmniej jest realna "namacalne" dla zwykłego użyszkodnika i jak na razie wygranymi jesteśmy my gracze.


  9. ale na wszystkim, co obsługuje świeże OpenGL. (autor: RusH | data: 27/02/14 | godz.: 01:19)
    to tak nie dziala
    konkretny sprzet musi miec napisany driver z obsluga konkretnych rozszerzen


  10. Niewykluczone (autor: Pijar | data: 27/02/14 | godz.: 10:18)
    że gdyby AMD dobrze zaprojektowało FX'a (w stosunku do Intela), Mantle nigdy by się nie pojawiło a cały układ wymuszający zakup kolejnych generacji procesorów z powodu ich moralnego starzenia (w znacznej części za sprawą sztucznie tworzonych narzutów spowalniających w DX ),nadal gładko by funkcjonował. W istocie, AMD żeby ratować swoją sprzedaż, przebił pompowany przez wiele lat balon napędzający produkcję i sprzedaż kolejnych generacji procesorów. Teraz wszyscy zainteresowani nagle odkrywają że jednak da się to zrobić i DX oraz Open GL będą jak Mantle.

  11. Pijar (autor: Markizy | data: 27/02/14 | godz.: 11:29)
    tylko za nim openGL i DX dojdą do poziomu na jakim jest obecnie mantle to minie ze 2/3 lata, bo na nowe api potrzeba czasu, amd zdało sobie z tego sprawę w momencie premiery bulldozera i sukcesywnie to rozwijało.

    Jeśli natomiast mantle zostało by zaimplementowane w linkusie oraz nvidia pogodziła się z faktem że dobrze było by napisać sterownik bo konkurencyjną technologie to udziały DX by zaczęły sukcesywnie spadać. Ale takie coś nie nastąpi prędko o ile w ogóle.


  12. 3dfx... (autor: g5mark | data: 27/02/14 | godz.: 21:53)
    czytajac te komentarze mam pare wnioskow...AMD zrobilo Mantle bo byc moze poczulo,ze na dluzsza mete daje plamy na tle NV i traca rynek grafiki. NV ma spora przewage na rynku na AMD wiec nie musza sie tak wysilac. NV gdzies w archiwum trzyma sobie kody zrodlowe glide, jesli bedzie trzeba zajrza do nich i byc moze uzyja. A jak na razie jest jak jest. AMD bedzie preacowalo nad Mantle a NV byc moze zajmie sie optymalizacji Opengl/DX. Jak to sie mowi, tonacy brzytwy sie trzyma

  13. @up (autor: zgrzejan | data: 27/02/14 | godz.: 22:18)
    Sugerujesz ze to zla sytuacja?Nividia trzyma gdzies tajemne kody,majac cie w czterech literach i ty jestes z tego zadowolony?Czy jak to rozumiec?

  14. dobrze że się za to biorą (autor: Deathraw | data: 27/02/14 | godz.: 23:04)
    2 rdzenie po 4.15 każdy, kilka skryptów dla postaci, jakieś ptaszki, lokacja 100 na 100 m, a procesor chodzi na 60-80%. Nieporozumienie.

  15. @up - up (autor: g5mark | data: 28/02/14 | godz.: 02:04)
    ...to jak najbardziej zdrowa sytuacja, niech sobie ciezko pracuja w zaciszu laporatoriow.

  16. Mantle powstalo by zlamac monopol DX (autor: pandy | data: 28/02/14 | godz.: 20:21)
    ktory jako srodowisko dostepny jest wylacznie na platformie Windows. Co wiecej Microsoft postrzega DX w roli konia pociagowego w wprowadzaniu nowych wersji Windows na rynek.
    Logiczne jest ze skoro AMD opracowalo uklady dla konsol ktore bazuja na innym OS niz Windows to by wykorzystac mozliwosci potrzebne jest cos extra a OpenGL nie jest wystarczajaco dobrze wsparty przez developerow gier ze wzgledu na dominacje DX.
    Mantle jest wiec szansa na obejscie tego MS monopolu i wygenerowanie nowego kawalka rynku.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.

    
0 Ostatnie recenzje / testy 0
 
Pixel Heaven 2018 Nowość!
Pixel Heaven 2018

odsłon 2951 komentarzy 5
Recenzja obudowy Fractal Design Define R6, flaga na maszt 
Recenzja obudowy Fractal Design Define R6, flaga na maszt

odsłon 5616 komentarzy 14
Test Redmi Note 4 - chińczyki trzymają się mocno 
Test Redmi Note 4 - chińczyki trzymają się mocno

odsłon 8908 komentarzy 24
Test myszy i klawiatury Gamdias Zeus P1 i Hermes P1 
Test myszy i klawiatury Gamdias Zeus P1 i Hermes P1

odsłon 5507 komentarzy 2
Recenzja EaseUS Data Recovery Wizard : odzyskiwanie danych 
Recenzja EaseUS Data Recovery Wizard : odzyskiwanie danych

odsłon 5932 komentarzy 3
Test RHA MA650 Wireless - wolność, swoboda i zabawa 
Test RHA MA650 Wireless - wolność, swoboda i zabawa

odsłon 10921 komentarzy 5
Recenzja SteelSeries Rival 110 - solidny zawodnik 
Recenzja SteelSeries Rival 110 - solidny zawodnik

odsłon 9920 komentarzy 7
Recenzja obudowy Fractal Design Meshify C 
Recenzja obudowy Fractal Design Meshify C

odsłon 10260 komentarzy 14
Recenzja TP-Link NC450 - kamera IP z nocnym trybem 
Recenzja TP-Link NC450 - kamera IP z nocnym trybem

odsłon 15334 komentarzy 9
Test Wilkinson Hydro Connect 5 - ku uciesze obojga 
Test Wilkinson Hydro Connect 5 - ku uciesze obojga

odsłon 16946 komentarzy 28
Test SteelSeries Arctis 5 - cienka muzyczna linia 
Test SteelSeries Arctis 5 - cienka muzyczna linia

odsłon 12788 komentarzy 10
Test Supermyszy - SteelSeries Rival 310 oraz Sensei 310 
Test Supermyszy - SteelSeries Rival 310 oraz Sensei 310

odsłon 13866 komentarzy 2
Test Razer Hammerhead BT - mobilne słuchawki nie tylko dla gracza? 
Test Razer Hammerhead BT - mobilne słuchawki nie tylko dla gracza?

odsłon 16064 komentarzy 5
Muzyka wpadająca w ucho - recenzja słuchawek RHA S500 i MA600 
Muzyka wpadająca w ucho - recenzja słuchawek RHA S500 i MA600

odsłon 16721 komentarzy 5
Test klawiatury Xtrfy K2-RGB – profesjonalny ''mechanik'' 
Test klawiatury Xtrfy K2-RGB – profesjonalny ''mechanik''

odsłon 17365 komentarzy 10
 
0 0 0