API Mantle może i ma problemy z zawojowaniem rynku komputerów PC, ale nowe rozwiązanie AMD pokazało użytkownikom słabszych procesorów, że nie muszą godzić się z wyraźnie mniejszą ilością FPSów wyświetlanych w ich ulubionych grach. Mantle da im większą płynność obrazu i to praktycznie za darmo. To, co pokazało AMD wywołało głęboki wstrząs na rynku gier. Tak duży, ze najwięksi konkurenci rozwiązania firmy z Sunnyvale, czyli Microsoft i Khronos Group muszą wprowadzić do swych bibliotek radykalne zmiany. Oficjalne przyrzeczenie, że kolejna wersja DirectX i OpenGL podąży drogą wyznaczoną przez Mantle otrzymamy podczas Game Developers Conference (17-21 marca).
W obliczu tej sytuacji największymi zwycięzcami będą gracze i niech ktoś teraz powie, że Mantle nie było nam potrzebne.
K O M E N T A R Z E
Nie wiam jak DX (autor: scoobydoo19911 | data: 26/02/14 | godz.: 15:25) ale słyszałem że ogl nie ma podobno takie potwornego narzutu na sprzęt. chociaż dx od 10 też miało odciążać procesor...
tak wygranymi będą gracze którzy będą musieli (autor: Robak | data: 26/02/14 | godz.: 15:44) kupić W9 aby zainstalować nowego DX ;-)
API Mantle może i ma problemy... lol (autor: loccothan | data: 26/02/14 | godz.: 16:54) Wedelek, słodki Boże co ty chłopie wypisujesz? Przecież Mantle dopiero stawia pierwsze kroki, a Ty zakładasz że ma jakieś Problemy o_0 Dziennikarz przekazuje suche Fakty i tyle a nic nie dodaje od siebie bo to już nie jest Prawdziwe dziennikarstwo. Nie koloryzuj ni w Czerń ni w Biel :-)
loccothan (autor: komisarz | data: 26/02/14 | godz.: 16:59) stawia pierwsze kroki i ma problemy. Bardzo proste i prawdziwe. Problemy mozna miec tez na poczatku, nie za bardzo rozumiem o co ci chodzi. Za maly zachwyt na AMD?
@loccothan (autor: Wedelek | data: 26/02/14 | godz.: 17:01) No tak, bo opóźnień wcale nie było, a Mantle w Thief jest od początku... Wszystko idzie zgodnie z planem... taa...
oglądałem niedawno prezentację nVidii na Steam Dev Days (autor: Soulburner | data: 26/02/14 | godz.: 17:15) o dosyć świeżych rozszerzeniach ARB_ wprowadzonych do OpenGL, które podobnie jak Mantle mają na celu znaczną redukcję narzutu sterownika oraz pozwolić na lepsze zarządzanie pamięcią GPU. Z tej prezentacji można było wysnuć wniosek, że może to dać większe zyski niż samo Mantle - ale wiadomo, to tylko prezentacja i bez żadnych realnych przykładowych aplikacji, choć pokazano wyniki uzyskane przez wybitnie testowy programik rysujący ogromną ilość malutkich trójkącików. Wzrost z ok. 1 klatki na sekundę do blisko 80 wydaje się nieco nieprawdopodobny.
Wszystko to już jest, działa, i to nie tylko na nVidii, ale na wszystkim, co obsługuje świeże OpenGL.
Ech.. (autor: biuro74 | data: 26/02/14 | godz.: 21:47) .. nie ma to, jak Copperlista i biblioteki graficzne zaszyte w Kickstarcie ;-)
@06 (autor: mbe | data: 26/02/14 | godz.: 22:04) NV już tyle pokazała w Techdemach że można by wymieniać i wymieniać a prócz latających śmieci nie ma nic...
Mantle ma problemy ale przynajmniej jest realna "namacalne" dla zwykłego użyszkodnika i jak na razie wygranymi jesteśmy my gracze.
ale na wszystkim, co obsługuje świeże OpenGL. (autor: RusH | data: 27/02/14 | godz.: 01:19) to tak nie dziala
konkretny sprzet musi miec napisany driver z obsluga konkretnych rozszerzen
Niewykluczone (autor: Pijar | data: 27/02/14 | godz.: 10:18) że gdyby AMD dobrze zaprojektowało FX'a (w stosunku do Intela), Mantle nigdy by się nie pojawiło a cały układ wymuszający zakup kolejnych generacji procesorów z powodu ich moralnego starzenia (w znacznej części za sprawą sztucznie tworzonych narzutów spowalniających w DX ),nadal gładko by funkcjonował. W istocie, AMD żeby ratować swoją sprzedaż, przebił pompowany przez wiele lat balon napędzający produkcję i sprzedaż kolejnych generacji procesorów. Teraz wszyscy zainteresowani nagle odkrywają że jednak da się to zrobić i DX oraz Open GL będą jak Mantle.
Pijar (autor: Markizy | data: 27/02/14 | godz.: 11:29) tylko za nim openGL i DX dojdą do poziomu na jakim jest obecnie mantle to minie ze 2/3 lata, bo na nowe api potrzeba czasu, amd zdało sobie z tego sprawę w momencie premiery bulldozera i sukcesywnie to rozwijało.
Jeśli natomiast mantle zostało by zaimplementowane w linkusie oraz nvidia pogodziła się z faktem że dobrze było by napisać sterownik bo konkurencyjną technologie to udziały DX by zaczęły sukcesywnie spadać. Ale takie coś nie nastąpi prędko o ile w ogóle.
3dfx... (autor: g5mark | data: 27/02/14 | godz.: 21:53) czytajac te komentarze mam pare wnioskow...AMD zrobilo Mantle bo byc moze poczulo,ze na dluzsza mete daje plamy na tle NV i traca rynek grafiki. NV ma spora przewage na rynku na AMD wiec nie musza sie tak wysilac. NV gdzies w archiwum trzyma sobie kody zrodlowe glide, jesli bedzie trzeba zajrza do nich i byc moze uzyja. A jak na razie jest jak jest. AMD bedzie preacowalo nad Mantle a NV byc moze zajmie sie optymalizacji Opengl/DX. Jak to sie mowi, tonacy brzytwy sie trzyma
@up (autor: zgrzejan | data: 27/02/14 | godz.: 22:18) Sugerujesz ze to zla sytuacja?Nividia trzyma gdzies tajemne kody,majac cie w czterech literach i ty jestes z tego zadowolony?Czy jak to rozumiec?
dobrze że się za to biorą (autor: Deathraw | data: 27/02/14 | godz.: 23:04) 2 rdzenie po 4.15 każdy, kilka skryptów dla postaci, jakieś ptaszki, lokacja 100 na 100 m, a procesor chodzi na 60-80%. Nieporozumienie.
@up - up (autor: g5mark | data: 28/02/14 | godz.: 02:04) ...to jak najbardziej zdrowa sytuacja, niech sobie ciezko pracuja w zaciszu laporatoriow.
Mantle powstalo by zlamac monopol DX (autor: pandy | data: 28/02/14 | godz.: 20:21) ktory jako srodowisko dostepny jest wylacznie na platformie Windows. Co wiecej Microsoft postrzega DX w roli konia pociagowego w wprowadzaniu nowych wersji Windows na rynek.
Logiczne jest ze skoro AMD opracowalo uklady dla konsol ktore bazuja na innym OS niz Windows to by wykorzystac mozliwosci potrzebne jest cos extra a OpenGL nie jest wystarczajaco dobrze wsparty przez developerow gier ze wzgledu na dominacje DX.
Mantle jest wiec szansa na obejscie tego MS monopolu i wygenerowanie nowego kawalka rynku.
D O D A J K O M E N T A R Z
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.