Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2019
Czwartek 20 marca 2014 
    

CryEngine z natywną obsługą Mantle


Autor: Wedelek | źródło: AMD | 13:51
(5)
Mantle, to jak zapewne wiecie, połączenie niskopoziomowego sterownika i API, które są w stanie wycisnąć na słabszych maszynach, gdzie procesor stanowi wąskie gardło, dodatkowe FPSy. Z tej właściwości mogą też skorzystać posiadacze kilku kart z rodziny Radeon na bazie architektury GCN, oraz właściciele APU Kaveri. Zysk jaki daje aktywacja technologii AMD jest na tyle duży, że coraz więcej firm jest zainteresowanych współpracą z koncernem z Sunnyvale. Wśród nich jest też studio Crytek, które zaimplementuje wsparcie dla Mantle w silniku CryEngine.

To już drugi, znany silnik graficzny, który w standardzie dostarcza narzędzia niezbędne do skorzystania z Mantle. Pierwszym był FrostBite od EA/Dice, napędzający Battlefielda 4.

AMD tak skomentowało wprowadzenie Mantle do CryEngine: „AMD jest zachwycone możliwością zapewnienia obsługi Mantle ogromnej grupie graczy i twórców gier, którzy wykorzystują CRYENGINE® studia Crytek” – powiedział Ritche Corpus, Director w dziale ISV Gaming and Alliance w firmie AMD. – „AMD i Crytek wspólnie przecierają nowy szlak dla branży graficznej, ażeby API komunikujące się bezpośrednio z architekturą sprzętu lepiej wykorzystało możliwości zaawansowanych kart graficznych AMD znajdujących się w komputerach graczy”.

Równie optymistycznie wypowiada się CryTek, w którego oświadczeniu czytamy: „Crytek szczyci się z zapewnienia silnikowi CRYENGINE® najnowszych i najbardziej imponujących możliwości renderingu” – powiedział Cevat Yerli, założyciel, CEO oraz President w studiu Crytek. – „Poprzez zaadaptowanie technologii Mantle silnik CRYENGINE® otrzyma niskopoziomowy dostęp do sprzętu, co umożliwi uzyskanie niezwykłej efektywności, wydajności i kontroli nad nim.”



 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. He He (autor: loccothan | data: 20/03/14 | godz.: 20:17)
    A nietak dawno pisałem że przydało by się w Crysis 3 Mantle -> chiba wieszczem jestem :-) Super news, notabene znam go od paru dni

  2. ... (autor: Krotock | data: 20/03/14 | godz.: 20:47)
    Jeszcze Unreal Engime i ten Ubisoftowy silnik, którego nazwy zapomniałem a Mantle na prawdę może namieszać. Fajnie by było, gdyby trafił też do Wiedźmina 3, bo nie jestem pewien czy mój procesor podoła, a w wypadku wsparcia dla Mantle zmieniłbym kartę na jakiegoś mocnego Radeona i pełne detale w 1080p... To by było coś.

  3. Właśnie. Niech dodadzą Mantle do... (autor: pwil2 | data: 22/03/14 | godz.: 19:38)
    popularnych silników gier i wtedy zamiast wydawać 500$ w modernizację kompa, klienci te 500$ przeznaczą na kartę z wydajnym GPU od AMD.

  4. @3. (autor: anemus | data: 22/03/14 | godz.: 22:55)
    włożenie $500 w modernizację kompa da więcej niż $500 w kartę - by mantle zadziałało musisz do słabego procka dołożyć kartę za $500 ekstra, a ten sam efekt uzyskasz wykładając na procka $200 i dokładając na kartę $200...

  5. By nie być gołosłownym (autor: anemus | data: 22/03/14 | godz.: 23:29)
    Dla Mantlei na R9 290X różnica 28% dla słabszych procków.(nie miarodajne bo karta ekstremalnie mocna, a przy słabszych kartach zysk będzie mniejszy)
    Różnica między R9 270 a R9 280X - +24%.
    Różnica między tymi prockami - minimum +54% (czasem więcej niż +60%)
    (źródło Anandtech)
    Czyli średnio licząc dołożenie mocniejszej karty daje trochę gorszy efekt ale różnica cen dla kart to ok $100, a dla procka $50...


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.