Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2021
Środa 8 października 2014 
    

Nowy Unreal Engine wprowadzi bardziej realistyczne światłocienie na twarzy


Autor: DamianW | źródło: engadget | 01:57
(16)
Nie raz już w filmach mogliśmy podziwiać przepiękne efekty grafiki trójwymiarowej. Niestety gry komputerowe to zupełnie inna bajka. Tutaj cały proces renderowania grafiki jest zdecydowanie bardziej skomplikowany i zasobożerny. Od wielu lat producenci gier starają się doprowadzić do sytuacji, gdzie świat wirtualny będzie równie realny co rzeczywistość. W tym roku Epic Games postawi kolejny krok w tym kierunku, za sprawą kolejnej wersji swojego popularnego silnika Unreal Engine.

Najnowszy UE w wersji 4.5 wprowadza znaczące zmiany dotyczące oświetlenia i jego rozpraszania. Dzięki temu zabiegowi cyfrowe twarze będą miały bardziej naturalne cienie. Poniższe zdjęcie przestawia następujący efekt (licząc od lewej: 1. Klasyczne cieniowanie twarzy - cera wyraźna z czarnymi ''plamami'' cieni. 2. Nowe cieniowanie twarzy - cera delikatniejsza z wyraźnym cieniowaniem. 3. Nowe cieniowanie twarzy v2 – cera gładka z bardzo delikatnymi cieniami.):


Poza tym skorzystają na tym również elementy otoczenia tj. liście, czy świece, które zawsze były traktowane ''po macoszemu'' przez projektantów gier.
Wiele osób lubi mówić, że ''nie grafika jest ważna, a grywalność''. Oczywiście zgadzam się z tymi ludźmi (gdyż ostatnio wiele studiów spoczęło na laurach i sprzedaje ''odgrzewane kotlety''), lecz skoro twórcy mają możliwość by ich dzieła stawały się coraz bardziej realne, to dlaczego by z tego nie skorzystać? Osobiście bardzo lubię, gdy gra jest ciekawa i w dodatku posiada grafikę w której podziwiam każdy element otoczenia.

 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. taaa... (autor: Krax | data: 7/10/14 | godz.: 11:05)
    żeby jeszcze komuś chciało się tak dokładnie tworzyć modele postaci.

  2. @Temat (autor: PrEzi | data: 7/10/14 | godz.: 11:22)
    "Nowe" konsole i tak tego nie uciagna... wiec developerzy pojda po najnizszej linii oporu i "dopasuja" graficzny poziom do najnizszego wykładnika... czyli "next-genowych" konsol...
    A przy okazji jeszcze spieprza optymalizacje dla PCta i gra nie dosc, ze nie bedzie sie wiele roznic od wersji konsolowej to i bedzie wymagala 5x mocniejszego sprzetu (a i tak bedzie miala momentami czkawki -- czyli np. wiekszosc gier Ubi ostatnimi czasy).


  3. @Krax (autor: rookie | data: 7/10/14 | godz.: 11:56)
    Od razu o tym pomyslalem. Spedzanie wielu tygodni nad modelem twarzy? Raczej nieprawdopodobne. Chyba ze gotowe efekty ''a'la fotoshop'' bylyby dostepne dla tworcow gier z poziomu aktualizacji DX11/12...

  4. No to (autor: biuro74 | data: 7/10/14 | godz.: 12:10)
    teraz w grach na silniku Unreal beda lataly same pokraki z twarzami po przejsciach Photoshopa ;-)

  5. Ci programisci to chyba dawno dupy z kompa nie ruszyli (autor: Kosiarz | data: 7/10/14 | godz.: 14:06)
    bo jak dla mnie to nr3 wcale nie wyglada bardziej realistycznie niz 2 i 1 ;)

  6. ... (autor: Brendyman | data: 7/10/14 | godz.: 14:14)
    Kolejny detal, którego dostrzeże w okolicach 1% graczy i to na pauzie. Nie ma co, krok w "dobrą" stronę. Chylę czoło Epic Games...

  7. A ja bym nazwał (autor: SonyWali | data: 7/10/14 | godz.: 14:33)
    inaczej te obrazki...
    1. jedno piwo
    2. drugie piwo
    3. trzecie piwo + setka
    :)
    Ale fakt pierwsze dwa dla mnie wyglądają lepiej...


  8. dlamnie trójka (autor: ulan | data: 7/10/14 | godz.: 14:37)
    to po prostu bardziej rozmyta i mniej ostra :P jakby ktoś źle wyostrzył zdjęcie :P

  9. nr 3 (autor: tebe | data: 7/10/14 | godz.: 14:49)
    wygląda jak silikonowa maska

  10. nr3 ma po prostu zapodany blur (autor: RusH | data: 7/10/14 | godz.: 15:04)
    cos z tymi fotkami jest nie tak :)

  11. popracowali by chłopaki nad fizyką (autor: Tomasz | data: 7/10/14 | godz.: 18:49)
    o wiele bardziej wolałbym grafikę wektorową ale w świecie gdzie fizyka odwzorowana jest w "100%", szczególnie jeśli chodzi o destrukcję otoczenia (nieskryptowaną).

  12. @01 (autor: lcf | data: 7/10/14 | godz.: 18:56)
    To nie modelling, tylko wysokiej jakości 3D scany od IR:
    http://ir-ltd.net/#about

    a podobnej jakości (jak nie lepsze) efekty w RT prezentował ze 2.5 roku temu Jorge Jimenez:
    http://www.iryoku.com/separable-sss-released


  13. @12 (autor: loccothan | data: 8/10/14 | godz.: 12:30)
    SMAA Tx2 i Tx1 jest w Alien Isolation
    Co ciekawe jest mały impakt na kl/s ;-)


  14. A co do twarzy (autor: loccothan | data: 8/10/14 | godz.: 12:31)
    To mamy przecież Crysis 3 i BF 4, w sumie w tych 2ch grach są najlepsze animacje Twarzy bohaterów.
    Czego chcieć więcej...


  15. @DamianW (autor: pi_3-14 | data: 8/10/14 | godz.: 19:00)
    Mógłbyś wyjaśnić o co chodzi w pierwszym akapicie, bo moim zdaniem trochę przekombinowałeś ;)

    "Nie raz już w filmach mogliśmy podziwiać przepiękne efekty grafiki trójwymiarowej. Niestety gry komputerowe to zupełnie inna bajka. Tutaj cały proces renderowania grafiki jest zdecydowanie bardziej skomplikowany i zasobożerny."

    Czyli uważasz, że wygenrowanie bardziej realistycznej grafiki do filmów jest mniej zasobożerne niż te generowana na potrzeby gier?


  16. @15 (autor: power | data: 10/10/14 | godz.: 01:11)
    Nie zna sie na tworzeniu ani jednego, ani drugiego to tak sobie napisal :)

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.