Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2020
Wtorek 16 lutego 2016 
    

Szacunkowe dane dotyczące powierzchni układów AMD Polaris


Autor: Giray | źródło: overclockers.ru | 23:25
(14)
Z dotychczasowych skąpych informacji pochodzących od szefa niedawno powstałej "graficznej części" AMD wynika, że powstaną co najmniej dwa GPU oparte na architekturze Polaris. Jeden z nich ma być przeznaczony dla kart średniego segmentu cenowego, drugi zaś ma zapewnić energooszczędnym laptopom wydajność porównywalną z konsolami do gier. AMD określa te układy mianem "Polaris 10" i "Polaris 11".

Niedawno w Internecie ukazał się obrazek przedstawiający przebieg pracy zawodowej jednego z inżynierów AMD, zatrudnionego w Chinach. Wspomniana tam jest praca nad bliżej nie sprecyzowanym projektem "F", który ma być produkowany w technologii 14 nm w zakładach GlobalFoundries i Samsunga.
Znalazł się tam też krótki opis układu, nad którym ten inżynier pracował. Ma on posiadać "430 jednostek" i obszar 232 milimetrów kwadratowych. Wygląda na to, że ma być to produkowany w 14nm następca procesorów graficznych Pitcairn/Curacao/Trinidad, czyli najprawdopodobniej "Polaris 10". Ma on konkurować z GeForce GTX 950, jednocześnie jego wydajność ma pozwalać na komfortowe korzystanie z gogli rzeczywistości wirtualnej.


 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. cos sie wam pomylilo (autor: piwo1 | data: 17/02/16 | godz.: 17:16)
    Polaris 10 okolo 140mm2 wydajnosc gtx 950
    Polaris 11 okolo 230mm2 wydajnosc 3 x wieksza od gtx950 czyli gdzies odpowiadajaca gtx970 gtx980.


  2. ogolnie (autor: piwo1 | data: 17/02/16 | godz.: 18:34)
    http://wccftech.com/amd-unveils-polaris-11-10-gpu/
    http://www.gamersnexus.net/...aris-vs-gtx-950-demo

    tak wiec juz byl pokazywany na targach polaris 10 i mial wydajnosc gtx950.
    patrzac na zakladane powierzchnie polaris 10 140mm2 i polaris 11 232mm wychodzi ze ten drugi jest 2,75 raza wiekszy.jak porowna sie gtx 950 227mm2 i 980 398mm2 to mamy ze ten drugi jest 3,07 raza wiekszy.
    wiec wychodzi ze polaris 11 bedzie wlasnie zblizony wydajnosciowo do gtx980.
    zostaje kwestia najwydajniejszych kart. a jak wiadomo amd ma zamiar wydac tylko dwa chipy w tym roku. dlatego najprawdopodobniej amd odswierzy kotlety radeon fury w segmencie najwyzszym.


  3. na razie (autor: Giray | data: 17/02/16 | godz.: 21:31)
    wszystko jest wrózeniem z fusów, dla ostrozności preferuję wariant pesymistyczny :D

  4. jakby fury zrobili w nowym procesie... (autor: Kosiarz | data: 18/02/16 | godz.: 01:00)
    i dorzucili HBMow to bylaby karta marzenie.

  5. nikt nic nie mowil o 3 chipie (autor: piwo1 | data: 18/02/16 | godz.: 06:01)
    odswierza kotlety fury furyx fury x2 na hbm2.

  6. hmmm (autor: Mario2k | data: 18/02/16 | godz.: 09:21)
    Jak bardzo musieliby rozbudowac chip Fury x zeby konkurowac z pascalem ..? Nizszy proces technologiczny moze pozwolic na taktowanie 1.3 GHz 6-8GB HBM2 ..?
    To wszystko powinno zaowocowac wydajnoscia max +35% w stosunku do obecnych kart Fury X


  7. jakim pascalem? (autor: piwo1 | data: 18/02/16 | godz.: 10:09)
    nastepca gtx980ti i titana ma wyjsc na poczatku 2017 roku. przeciez jest news o tym na twojepc. do tego czasu fury x ma konkurowac z starym gtx980ti. spokojnie szybsze pamieci hbm i na dodatek wieksza jej ilosc czyli 8gb zamiast 4 spokojnie wystarcza do rywalizacji w wysokim segemncie.

  8. fury (autor: piwo1 | data: 18/02/16 | godz.: 10:10)
    bedzie w starym procesie 28nm. nikt nie zamierza zmieniac mu rozmiarow.

  9. @8 Dokładnie, jeśli Fury zostanie to w 28nm (autor: Marcel | data: 19/02/16 | godz.: 09:00)
    Ekonomiczniej byłoby AMD robić nową maskę dla zupełnie nowego dużego rdzenia (nowsza arch., mniejszy pobór mocy, HDMI 2.0, itd.) niż robić nową maskę dla istniejącego już rdzenia.

  10. Tutaj (autor: loccothan | data: 19/02/16 | godz.: 09:57)
    Pierwsze testy Vulcan API v. 1.0 (tak była 2 dni temu premiera ;-) )

    -> http://www.overclock3d.net/...he_talos_principle/2

    A tutaj troszkę o Vulcan (En)
    -> http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=405918


  11. @loccothan (autor: Deathraw | data: 19/02/16 | godz.: 13:02)
    Zobaczymy co będzie jak dopracują to API i gry pod nie, bo jak ma to wyglądać tak, że będzie ciągle dostawać baty od dx11, które miało spory overhead w imię otwartości to rozwiązanie będzie bezsensowne.

  12. @11 (autor: Kosiarz | data: 20/02/16 | godz.: 05:11)
    Dokladnie. Jak zwykle duzo dymu ale o nic....

  13. W wersji nr 10.0 może dogoni DX25... (autor: raczek70 | data: 20/02/16 | godz.: 15:50)
    Póki co, to tylko ciekawostka :(.

  14. Tutaj (autor: loccothan | data: 20/02/16 | godz.: 16:12)
    Koleś z Guru3D flash dał BIOSu dla Fury-TriX (Pro) do Fury-X
    Wyniki po OC przeszły jego naśmielsze oczekiwania na Crimson 16.1.1

    -> http://www.3dmark.com/fs/7614895
    -> http://www.3dmark.com/fs/7614849

    A tu drugi wariat na sterach Beta ATI do Vulcan 1.0 API ;-)
    OpenCL 1miejsce na świecie :D

    -> https://compubench.com/...x86=true&base=device


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.