Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2019
Środa 13 lipca 2016 
    

Po aktywacji API Vulkan wydajność kart AMD w DOOM wzrosła o ponad 20%


Autor: Wedelek | źródło: ComputerBase | 19:56
(8)
Nie od dziś wiadomo, że API Vulkan potrafi w pełni wykorzystać potencjał architektury GCN firmy AMD, która została tak zaprojektowana by zapewniać dużą wydajność nie tylko w grach ale i obliczeniach GPGPU. Twórcy gry Doom niedawno zaimplementowali rzeczone API w swoim tytule dając możliwość zastąpienia domyślnego silnika renderującego na bazie OpenGL innym, czerpiącym pełnymi garściami z nowej funkcjonalności. Redaktorzy z portalu ComputerBase.de postanowili sprawdzić jak bardzo zmieniła się wydajność poszczególnych kart graficznych po aktywacji API Vulkan.

A zmieniło się bardzo dużo, bo o ile karty graficzne Nvidii zyskują niewiele, o tyle karty graficzne AMD zyskują bardzo dużo. Najlepiej widać to na poniższym wykresie:


 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. kto już sprawdził ... (autor: ALBERT | data: 13/07/16 | godz.: 20:35)
    ....kto jest głównym udziałowcem VULKAN? :)))

  2. @ALBERT (autor: Kosiarz | data: 13/07/16 | godz.: 21:20)
    To tak jakbys spytal o PhysX'a... kazdy wie. Bardziej zastanawiajace jest czemu 480 wypada tak mizernie... oraz czemu AMD nie wypuscilo Fury X w nowych nanometrach z wiekszym RAMem...

  3. @2. (autor: pwil2 | data: 14/07/16 | godz.: 00:01)
    To oczywiste. Dotychczasowy problem z kartami AMD miało taki, że nie byli za bardzo w stanie zejść z ceną. 480 miał zapewnić wydajność 290-tki. Jest znacznie tańszy w produkcji, niższe TDP. Teraz mogą wypuścić 470 w cenie 149$ i jeszcze na niej zarabiać.

  4. Volcan to kolejna wersja OpenGL (autor: LocutusOfBorg | data: 14/07/16 | godz.: 07:36)
    więc udziałowcy to tutaj raczej nic do rzeczy nie mają. Jasne, że część rozwiązań wzięto z AMD Mantle, ale nie zmienia to rzeczy, cze cały świat np. procesorów grafiki dla ARM będzie chodził właśnie z Volcanem.

  5. API (autor: rookie | data: 14/07/16 | godz.: 11:17)
    Jeszcze sie okaże, ze hd graphics przyspieszy o 50% ;)

  6. ,,, (autor: franiux | data: 15/07/16 | godz.: 10:56)
    Szkoda że tak nie ma w każdej grze. Tu widać że moc Radeonów idzie w komin zamiast w fps z winy tragicznej optymalizacji w wielu grach. Przynajmniej nowy Wolfenstein i Quake będzie mieć Vulkana. I z tego co wiadomo to Serious Sam4, i chyba na tym skończy się Vulkan. Reszta DX12

  7. Frostbite 3 (autor: Mario2k | data: 15/07/16 | godz.: 18:58)
    Tez bedzie wykozystywal Vulkana a jak wiadomo na nim bedzie smigac Battlefield 1
    Juz widze moje dwie Nanki smigajace w BF1 ultra 140fps


  8. a to nie jest tak, że to co wykorzystywało mantle... (autor: 5eba | data: 16/07/16 | godz.: 18:55)
    z automatu wykorzystuje Vulkana?

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.