Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Piątek 28 października 2016 
    

Podstawy korzystania z Google Analytics


Autor: materiały partnera | 06:00
(1)
Umiejętność posługiwania się Google Analytics pozwala na efektywne prowadzenie strony internetowej i odpowiednie adresowanie kampanii reklamowych. Dzięki analizie danych można sprawdzić, ile czasu dany internauta spędził na naszej stronie internetowej i co na niej robił.

Google Analytics to narzędzie do analizowania statystyk stron internetowych. Powstało w 2005 roku i obecnie dostępne jest dla każdej osoby posiadającej konto w Google. Usługa jest całkowicie darmowa dla użytkowników, których strony miesięcznie odwiedzane są mniej niż 5 milionów razy.


 Google Analytics – podstawa sukcesu


 Aby osiągnąć sukces ze swoją stroną internetową, trzeba nie tylko przygotować dobry biznesplan, wybrać chwytliwą nazwę domeny czy znaleźć tani hosting www, ale także nauczyć się podstaw reklamy i obsługi Google Analytics. Narzędzie to umożliwia zbieranie informacji na temat odwiedzin na naszych witrynach i ich charakteru. Dzięki tym informacjom możemy dowiedzieć się, kto nas ogląda, ile czasu spędza na naszej stronie i czego na niej poszukuje.


 Jak dotrzeć do Google Analytics?


 By otworzyć Google Analytics wystarczy konto na Google + lub gmailu. Po zalogowaniu musimy wejść na stronę https://www.google.com/analytics/ wypełnić niezbędne pola i zarejestrować się . Po kilku chwilach ukaże się strona główna z zakładkami, takimi jak raportowanie, dostosowanie, administrator.


 Co zrobić, by śledzić swoją stronę?


 Po pierwszym zalogowaniu w Google Analytics otrzymujemy kod śledzenia witryny, który musimy przekopiować na naszą stronę. Pozwala on na dokładne raportowanie i analizę ruchu, jaki odbywa się na naszym serwisie.


 Analiza danych za pomocą Google Analytics


 Google Analytics umożliwia automatyczną analizę danych. Dzięki niej w prosty sposób możemy sprawdzić wyświetlenia naszej strony, kliknięcia, wizyty, współczynniki odrzuceń czy konwersje sprzedaży. Analytics dodatkowo pozwala na raportowanie zachowań odwiedzających, którzy aktualnie przeglądają witrynę. Możemy śledzić m.in. - lokalizację źródła, zawartość, zdarzenia i konwersję. Raporty takie są tworzone w postaci prostych tabelek i map graficznych.


 Zakładka „odbiorcy”


 Zakładka odbiorcy zawiera interesujące analizy, niezbędne do prawidłowego zdefiniowana naszej grupy odbiorców. Możemy dzięki niej sprawdzić, ile mają lat, w jakim kraju mieszkają, z jakich urządzeń, rozdzielczości i przeglądarek korzystają oraz jakim językiem się posługują. Ponadto, dzięki opcji „zachowanie”, dowiemy się, co robił dany internauta na stronie i ile czasu na niej spędził. Google Analytics to świetne narzędzie pozwalające na zebranie danych niezbędnych do prawidłowego prowadzenia witryny internetowej.


 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. materialy partnera... (autor: henrix343 | data: 1/11/16 | godz.: 09:18)
    przeciez google analitic nie potrafi odsiac botow wiec kazda topowa agencja (zachod) jedzie na custom a.s.

    Google analytic to taka tabliczka dla nieznjacych sie klientow i glupiego szefa aby prosto nachapac kabze. Potem przy rozstaniu z "profesjonalna agencja ->seo<-" nagle ruch botow staje, 'katalog linkow' powoli znika i klient ponownie przychodzi tym razem z podkulonym ogonem z pieniedzmi w zebach :) I tak jest do czasu az nie zatrudni porzadnego analityka, lub sam sie nie wyedukuje i wtedy mozna pogadac normalnie i wszystko ustawic a nie z 7 mil wynikow na fraze "za 3 miesiace bedzie Pan top 3, obiecuje" z budzetem 200k :) Ludzie jak chcecie to zrobic dobrze to wymaga wysilku, pieniedzy ale przede wszystkim czasu. I jak ktos twierdzi, ze jest w stanie magicznie zredukowac ten ostatni to... redukje tesz waz portfel a juz na pewno jak wspomina o ga :)


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.