Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2021
Środa 7 grudnia 2016 
    

Deweloperzy ograniczają async-compute do kart z GCN 1.1 lub nowszym


Autor: Wedelek | źródło: AMD | 06:58
(8)
Kilka godzin temu w sieci wybuchła ożywiona dyskusja na temat wsparcia przez AMD starszych kart graficznych. Wszystko za sprawą gry Ashes of the Singularity, która nagle przestała korzystać z funkcji async-compute będącej częścią API DirectX12 gdy w komputerze znajdowała się karta graficzna na bazie GCN 1.0. Sprawa wyszła na jaw po wydaniu sterowników Radeon Software 16.9.2, gdy zdezorientowani użytkownicy dowiedzieli się, że muszą posiadać akcelerator na bazie architektury GCN 1.1 lub nowszej.

Co gorsza jest to już trzecia gra, która do włączenia async-compute wymaga nowszego akceleratora. Do tej pory z takim ograniczeniem spotkali się fani gier Rise of the Tomb Raider i Total War: Warhammer. Jak można się domyślić oczy graczy zwróciły się w stronę producenta kart graficznych, a ten odesłał wściekłych użytkowników do listy zmian dołączonej do najnowszego patcha dla Rise of the Tomb Raider. Przedstawiciel AMD stwierdził, że decyzja o porzuceniu wsparcia nowych funkcji dla starszej architektury należy do deweloperów, a ci jak widać nie chcą wspierać pierwszych kart na bazie GCN.


 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. No to jak to w końcu jest, bo nie rozumiem... (autor: Qjanusz | data: 7/12/16 | godz.: 09:04)
    async-compute przestało działać po wydaniu Radeon Software 16.9.2, czy patcha do gry?

    Dla mnie trochę to dziwne tłumaczenie, bo developer raczej wspiera funkcje, a to producent grafiki martwi się w jaki sposób te funkcje powinny być obsługiwane przez poszczególne architektury GPU.


  2. Nic nowego, amd jak zwykle ma gdzieś graczy (autor: Sony Vaio Zwracajo | data: 7/12/16 | godz.: 09:46)
    Wypuszcza słabe karty, droższe od konkurencji i jeszcze ma tragiczne wsparcie. Od lat wiadomo, że mają kiepskie sterowniki, wieczne artefakty, zanikające tekstury. Teraz jeszcze celowy brak wsparcia starszych kart. Nvidia dba o klienta i wspiera nawet najstarsze karty.

  3. @Qjanusz (autor: Deathraw | data: 7/12/16 | godz.: 10:07)
    Jeżeli kwestia sterowników to prawda ,to jest to ewidentna próba uśmiercenia 7950/7970, których jest na pęczki na rynku wtórnym w spadku po koparkach, a które kręcą się na tyle zajebiście, że dopłata do polarisów właściwie mija się z celem.

    Co do wsparcia developerów, to z tego co wiem były już funkcje, które pojawiały się i znikały z patchami dając kopa kartom AMD(ATI). Na pewno w którymś z asasynów(chyba I) było wsparcie dx10.1 dodane w patchu, a potem magicznie się go pozbyli w kolejnym.
    Tak czy siak tutaj śmierdzi mi ruchem AMD, bo jaki jest cel blokowania funkcji dla wybranej grupy gpu?


  4. @1. (autor: Kenjiro | data: 7/12/16 | godz.: 11:03)
    Są pomieszane dwie sprawy:
    a) sprawa Ashes of the Singularity, gdzie coś namieszało AMD,
    b) sprawa Rise of the Tomb Raider, które nie wspiera kart starszych niż GCN 1.1.


  5. @02 (autor: kombajn4 | data: 7/12/16 | godz.: 21:58)
    " Nvidia dba o klienta i wspiera nawet najstarsze karty."
    Jasne i dlatego najpierw ogłosili że będzie wsparcie dla DX12 i Vulcan na kartach rodziny 400 i 500 w momencie gdy na rynku pojawią się pierwsze tytuły, po czym gdy prace były już bardzo zaawansowane(wypuścili beta stery z wstępna bardzo koślawą obsługą) wyszło im że jednak mają tych użytkowników w d i bez słowa po prostu sprawa trafiła do lamusa. Że już nie wspomnę o tym że ich badziewny GeForce Experience tak optymalizuje ustawienia graficzne w grach że na starych seriach kart nawet gry które bez problemu chodzą na maksymalnych ustawieniach ścina na kompletne minimum żeby użytkownicy kompletnie zieloni w temacie nabrali przekonania że trzeba zmienić kartę na nowszą.


  6. 79x0 (autor: pwil2 | data: 8/12/16 | godz.: 02:13)
    7950/7970 są wciąż bardzo mocnymi kartami, jednak mają tylko 2 jednostki ACE i mogą wymagać indywidualnego traktowania przy optymalizacji pod DX12. Na kartach nVidii optymalizacja pod DX12 polega na pominięciu korzystania z AsyncCompute.

  7. @pwil2 (autor: Deathraw | data: 8/12/16 | godz.: 09:33)
    No tak, ale wciąż wymaga specjalnego traktowania przez dewelopera, a nie przez AMD. No chyba, że boją się problemów z kompatybilnością, stabilnością i dlatego coś pomieszali w sterownikach.

  8. jeju dobrze ze maja (autor: henrix343 | data: 8/12/16 | godz.: 18:10)
    karty AMD bo te nvidi spalily sie pewnie jak tylko podlaczyc je do pradu. Przeciez kazdy wie, ze ich karty to piece i nawet jak jakims cudem sie nie spala, to gry nie dzialaja przez ich denne sterowniki. Nie wspominajac juz o cenie za te graty.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.