Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2020
Poniedziałek 27 lutego 2017 
    

Spada zainteresowanie tehnologią VR


Autor: Wedelek | źródło: KitGuru | 06:01
(9)
European Hardware Association (EHA), grupa zrzeszająca portale o tematyce IT mieszczące się na terenie Europy, opublikowała wyniki przeprowadzonej niedawno ankiety dotyczącej zainteresowania użytkowników i ich planów zakupowych. Badanie przeprowadzono na grupie ponad 10 tysięcy osób mieszkających na terenie różnych państw. Na szczególną uwagę zasługuje zainteresowanie branżą VR, która jest ostatnio bardzo mocno promowana. W tym roku zainteresowanie tą technologią wyraźnie osłabło i tylko 4% respondentów uważa ją za najbardziej istotną co zepchnęło ją na trzecie miejsce zajmowane ex aequo z rozwiązaniami dla inteligentnego domu.

Jednocześnie zakup gogli VR zadeklarowało tylko 1,9% badanych przy czym 40% z nich testowało już tego typu akcesoria.

Niezmiennie największą popularnością cieszą się technologie mobilne i związane z tradycyjnymi narzędziami wykorzystywanymi do grania (monitory o wysokiej rozdzielczości, technologie wielomonitorowe, HDR itd.). Jeśli chodzi o plany zakupowe, to około 5% respondentów planuje zakup karty graficznej i dysku SSD, 4,9% interesuje się pamięcią RAM, a 4,6% rozważa wymianę CPU. Zauważcie, że odsetek osób które chcą kupić płytę główną jest mniejszy, co oznacza, że część osób po prostu chce wymienić słabszy model CPU na mocniejszy, ale w ramach tej samej podstawki.

Poniżej załączam zestawienie pozostałych wyników:


 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. ten szajs (autor: arra | data: 27/02/17 | godz.: 07:07)
    będzie jeszcze krócej na rynku niż 3D i słusznie.

  2. To nie jest szajs (autor: jaross | data: 27/02/17 | godz.: 09:08)
    To bardzo potrzebna technologia, tylko jeszcze niedojrzała.
    Dla graczy idealna.
    Pierwsze próby smartfonów i tabletów też się nie udały.
    Ale jak apple ruszył to nagle wszyscy zaczęli produkować.


  3. Niestety (autor: ligand17 | data: 27/02/17 | godz.: 09:23)
    ale jak na razie VR nie ma przed sobą świetlanej przyszłości. Dopóki nie powstanie wspólny standard urządzeń i API, z którego będą korzystali developerzy, dopóki moc obliczeniowa komputerów/konsol nie wzrośnie na tyle, aby pozwalać na obsługę tej technologii, dopóki nie powstanie wystarczająco dużo programów/gier/filmów - tak długo nie zostanie przekroczona "masa krytyczna" potrzebna, aby przeciętny Kowalski nie poczuł, że VR jest dla niego.

  4. Nieprędko VR zagości w naszych domach. (autor: Kenjiro | data: 27/02/17 | godz.: 14:35)
    A próbuje już chyba 3 raz przez ostatnie 30 lat. Nadal sprzęt jest zbyt słaby, aby sprostać wymaganiom, a oprogramowanie zbyt ubogie...
    W przyszłości, być może, ale nie dzisiaj...


  5. nie stwierdzono zaskocznia (autor: Qjanusz | data: 27/02/17 | godz.: 17:31)
    podstawowy błąd branży - chce ukierunkować rynek na VR i jednocześnie zarabiać. Tak się nie da. Nie w przypadku 5 koła u wozu.

  6. czekam na HOLOGRAMY (autor: Janosiczek | data: 27/02/17 | godz.: 22:04)
    a nie jakieś LGBT eee VR

  7. @@2 (autor: arra | data: 27/02/17 | godz.: 22:04)
    Dopóki coś trzeba będzie zakładać na ryja dopóty tego typu szajs się nie przyjmie...

  8. @VR (autor: Deathraw | data: 28/02/17 | godz.: 13:05)
    Zgadzam się z przedmówcami, do pieca dorzucając dostępność i ceny matryc o wysokiej rozdzielczości w sensownym dla technologii rozmiarze.

  9. cena (autor: pawel1207 | data: 1/03/17 | godz.: 03:23)
    w stosunku do mozliwosci i wygody jest neadekwatne wyraznie widac ze wejscie na rynek vr bylo za wczesne i kiepsko przygotowane po 1 sterowanie nie jest w zaden sposob sensownie rozwiazanie jakosc gier fatalna urzytecznosc poza grami niemal zadna jedyny plus to filmy 3d faktycznie robia na tym wrazenie na dodatek rozwoj jakby sie zawiesil i mamy na rynu nie liczac vr od sony 2 graczy i to bardzo drogich graczy ... niby gry maja support dla vr ale hmm toze gra odpala na okularkach to troche za malo najwieksza bolaczka vr jest cena i kontrolery..

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.