Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2019
Środa 1 marca 2017 
    

Kilka nowych faktów o Radeonach RX Vega wprost od AMD


Autor: Wedelek | 07:02
(2)
AMD zaczęło GDC od ujawnienia kilku szczegółów dotyczących architektury nadchodzących kart graficznych i podania nazwy nowej serii akceleratorów - Radeon RX Vega. Już od samego początku prelegenci konferencji Capsaicin and Cream podkreślali że Vega została stworzona z myślą o graczach preferujących zabawę w 4K oraz VR, a co za tym idzie oferuje bardzo wysoką wydajność. W korespondencji z tymi zapewnieniami podczas prezentacji pokazano kilka nowych tytułów VR uruchomionych na komputerze z Vegą i Ryzenem.

Głównym elementem budującym GPU Vega są moduły NCU (Next Generation Compute Unit), każdy składający się z 64 procesorów strumieniowych. Aby jak najlepiej wykorzystać potencjał jednostek obliczeniowych AMD opracowało funkcję Rapid Packed Math (RPM), która pozwala nawet dwukrotnie przyspieszyć wykonywanie operacji na 16-bitowych liczbach zmiennoprzecinkowych. Jeden NCU podczas taktu zegara może przetworzyć cztery liczby FP16 lub dwie FP32. Podczas prezentacji pokazano jak wpływa to na wykorzystanie TressFX – generowanie naturalnie zachowujących się włosów.

Dużą uwagę przywiązano też do HBCC (High-Bandwidth Cache Controller), kontrolera potrafiącego zaadresować do 512TB pamięci i komunikować się z innymi, zewnętrznymi układami I/O. Z myślą o wykorzystaniu w pełni jego potencjału AMD przygotowało zestaw narzędzi dla deweloperów ułatwiających programowanie. W efekcie w grze Deus Ex: Rozłam Ludzkości średni FPS wzrósł o 50% a minimalny o 100%.

Vega to też nowe jednostki odpowiedzialne za tworzenie geometrii, które mogą w takcie zegara wygenerować do 11 wielokątów zamiast 4. Nie obyło się też bez przebudowania rasteryzera, mającego dostęp nie tylko do pamięci L1, ale i współdzielonej L2. W Vedze każdy z elementów, czyli Geometry Engine, Compute Engine oraz Pixel Engine ma własną pamięć podręczną typu L1, oraz dostęp do współdzielonej typu L2. Oprócz tego Radeony RX Vega będą też korzystać z RAMu typu HBM 2.0.

Promowano również pakiet rozwiązań wchodzących w skład GPUOpen, w tym technikę MultiRes, która zmniejsza rozdzielczość niektórych elementów na scenie jeśli korzystamy z gogli VR w taki sposób byśmy tego nie zauważyli.

Na koniec Raja Koduri wspomniał, że architektura Vega trafi też do akceleratorów dla rozwiązań profesjonalnych, a jedną z pierwszych firm która z nich skorzysta będzie LiquidSky.





 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Poczekamy, zobaczymy... (autor: Kenjiro | data: 1/03/17 | godz.: 08:25)
    Jak tylko ktoś dostanie kartę w rączki i zrobi pełen test.

  2. Dokładnie (autor: Shamoth | data: 1/03/17 | godz.: 09:55)
    Na papierze wygląda to na ponadprzeciętny skok w wydajności ale co z tego faktycznie wyjdzie to dopiero po pierwszych testach. Choć już teraz przez skarpetki czuję że w zwykłych zastosowaniach aż takiego kopa nie będzie chyba że wyjdą odpowiednie łatki do gier lub będą tworzone z myślą wykorzystania potencjału vegi. Także bez optymalizacji dopiero przy podciąganiu jakości sceny nie będzie aż tak odczuwalny spadek wydajności czy w multi display/vr gpu nie będzie dostawał czkawki. Obawiam się tylko że do czasu wypuszczenia vegi taki oculus wypuści cv2 z 2x wyższą rozdzielczością i znowu gpu będą w tyle. No chyba że w końcu gpu zaczną się ładnie skalować i będzie sensowne zastosowanie 1 gpu na oko w vr ;)

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.